Постанова
від 25.12.2012 по справі 2а-2897/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

25.12.12Справа №2а-2897/12/2770

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,

при секретарі Маненковій А.І.,

за участю: представника позивача Веремчук М.А. (довіреність № б/н від 09.12.2012 року); представника відповідача Сирського С.В. (довіреність № 03-15/4 від 03.01.2012 року);

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сапфір-Траст» до Севастопольської міської Ради про визнання протиправним та скасування рішення № 3300 від 19.06.2012 року та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сапфір-Траст» звернувся до Окружного адміністративного суду м. Севастополя із адміністративним позовом до Севастопольської міської Ради про визнання протиправним та скасування рішення № 3300 від 19.06.2012 року та зобов'язання вчинити певні дії. Вказує, що 10.09.2007 року між позивачем та Севастопольською міською Радою був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1.1, 2.1, 3.1 якого позивач прийняв в оренду строком на 25 років земельну ділянку загальною площею 2,4321 га, що розташована в районі вул. Руднева - вул. Тульської в м. Севастополі, для здійснення багатоповерхової забудови. 19.06.2012 року Севастопольською міською Радою було прийнято рішення № 3300, яким позивачу було відмовлено у наданні згоди на приймання в комунальну власність міста Севастополя збудованих за рахунок коштів позивача інженерних мереж, у зв'язку з невідповідністю наданої позивачем документації вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Вважає, що рішення відповідача прийнято з порушенням вимогам діючого законодавства України.

Просить визнати протиправним та скасувати рішення № 3300 від 19.06.2012 року та зобов'язання відповідача прийняти в комунальну власність водопровідні мережі та каналізаційні мережі.

Ухвалою від 04 грудня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі. Ухвалою від 04 грудня 2012 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні підтримав повністю, просив задовольнити. Вказує, що 10.09.2007 року між позивачем та Севастопольською міською Радою був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1.1, 2.1, 3.1 якого позивач прийняв в оренду строком на 25 років земельну ділянку загальною площею 2,4321 га, що розташована в районі вул. Руднева - вул. Тульської в м. Севастополі, для здійснення багатоповерхової забудови. 19.06.2012 року Севастопольською міською Радою було прийнято рішення № 3300, яким позивачу було відмовлено у наданні згоди на приймання в комунальну власність міста Севастополя збудованих за рахунок коштів позивача інженерних мереж, у зв'язку з невідповідністю наданої позивачем документації вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Вважає, що рішення відповідача прийнято з порушенням вимогам діючого законодавства України.

У судовому засіданні представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просив у задоволенні позову відмовити. Обґрунтовує свої заперечення тим, що необхідність будівництва позивачем інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки (а саме, орендованої земельної ділянки площею 2,4321 га, розташованої за адресою м. Севастополь, район вулиці Руднева - вулиці Тульська) повинне передбачатися технічними умовами багатоповерхової забудови, проте вказаних технічних умов позивачем до відповідача надано не було. Також вказує, що позовна вимога про зобов'язання Севастопольської міської Ради щодо прийняття до комунальної власності міста Севастополя спірні об'єкти не підлягає задоволенню в силу незаконності такого способу вирішення спірних відносин відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково з наступних підстав.

Судом встановлено наступне: 10.09.2007 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сапфір-Траст» (далі - Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (а.с.64-73). Відповідно до п.п. 1 п. 1 Договору, Орендодавець відповідно до рішення Севастопольської міської Ради від 12.06.2007 року № 2106 надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для багатоповерхової забудови з віднесенням цих земель до категорії земель житлової та загальної забудови, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, в районі вулиці Руднева - вулиці Тульська. Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 2,4321 га.

14.09.2007 року між сторонами договору було складено та підписано акт приймання-передачі земельної ділянки (а.с.77).

15.11.2007 року за вих. № 5/8-6286 КП «Севміськводоканал» СМР були затверджені технічні умови на підключення об'єкту, що проектується, до міських мереж водопроводу та каналізації. Відповідно до п. 5.3. п. 5 Технічних умов, виконати гідравлічний розрахунок пропускної можливості каналізаційного колектора Д=500 мм з урахуванням додаткових об'ємів стоків. При необхідності передбачити перекладку труб на більший діаметр. При проходження каналізації по території земельної ділянки, що знаходиться в приватній власності, отримати письмову згоду власника (п.п. 5.6. п. 5 Технічних умов). Згідно з п.п. 5.7. п. 5 В якості участі в розвитку (реконструкції) системи каналізування в місті придбати та надати КП «Севміськводоканал» СМР пересувну дизельелектростанцію (а.с.9).

30.10.2009 року між Севастопольською міською Радою та ТОВ «Сапфір-Траст» було укладено додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки (а.с.78-81), відповідно до якої пункти 2.3, 4.1, 4.24, 4, підпункт г) пункту 9.2.2 було викладено у нової редакції.

02.11.2010 року між Севастопольською міською Радою та ТОВ «Сапфір-Траст» було укладено додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки (а.с.82-85), відповідно до якої преамбулу договору, п. 2.3, 4.2, 9.2.2 було викладено у новій редакції. Розділ 5 договору було доповнено пунктом 5.5 « 5.5. Право на оренду земельної ділянки не можу бути відчужено Орендатором іншим особам, внесено у статутний фонд, передано в залог»; підпункт г) п. 9.2.2 було викладено у новій редакції.

04.08.2011 року Інспекцією ДАБК у м. Севастополі було зареєстровано декларацію про готовність об'єкту до експлуатації, а саме: багатоповерхової забудови по вул. Руднева - вул. Тульська в м. Севастополі ІV черги забудови, корпус 5 (ПК - 1), корпус 6 (ПК - 2). Категорії складності - ІІІ. Також система водопроводу та каналізації (внутрішньо будинкові та зовнішні мережі, в тому числі за межами земельної ділянки (а.с.10-13).

18.09.2011 року за вих. № 12/2-6402 КП «Севміськводоканал» СМР було надано згоду у встановленому Законом порядку на приймання знов збудованих зовнішніх мереж водопроводу та каналізації житлового будинку по вул. Руднева, 28 (корпус №№ 5, 6) в комунальну власність міста з балансу ТОВ «Сапфір-Траст» на баланс КП «Севміськводоканал» СМР протяжністю 646 м.п. загальною балансовою вартістю 747 472,99 грн. (а.с.14).

10.04.2012 року Севастопольською міською Радою було прийнято рішення № 2827 «Про внесення змін до рішення Севастопольської міської Ради від 30.06.2011 року № 956 «Про затвердження Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури міста Севастополя» (а.с.52-53).

Відповідно до п. 7 Порядку пайової участі замовників у створенні та розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури міста Севастополя, Замовник, що здійснює будівництво інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки на підставі виданих технічних умов спеціалізованим комунальним підприємством, подає до Севастопольської міської державної адміністрації заяву про передачу в комунальну власність територіальної громади м. Севастополя інженерно - транспортної інфраструктури, що збудована за рахунок власних коштів. До заяви надають наступні документи: технічні умови на будівництво позамайданчикових мереж та об'єктів інженерної інфраструктури; акт готовності інженерно-транспортної інфраструктури до експлуатації, виданий комунальним підприємство, який надав технічні умови на її будівництво; кошторис та акти виконаних робіт з будівництва інженерно - транспортної інфраструктури; довідку про вартість та джерело фінансування інженерно - транспортної інфраструктури; договір про пайову участь Замовника у створенні та розвитку інженерно - транспортної інфраструктури. Севастопольська міська державна адміністрація протягом 15 -ти робочих днів за результатом розгляду звернення Замовника готує встановленим порядком проект рішення Севастопольської міської Ради «Про надання згоди на приймання в комунальну власність територіальної громади м. Севастополя інженерно - транспортної інфраструктури» та направляє в міську Раду на розгляд або надає письмову мотивовану відмову (а.с.54-60).

Рішенням Севастопольської міської Ради від 19.06.2012 року № 3300 ТОВ «Сапфір-Траст» було відмовлено у наданні згоди на приймання в комунальну власність територіальної громади м. Севастополя на баланс КП «Севміськводоканал» СМР знов збудованих внутрішньомайданчикових мереж від житлових будинків по вул. Руднева - Тульська, а саме: водопроводу зі стальних труб діаметром 89 мм, протяжністю 13,1 п.м., діаметром 108 мм, протяжністю 17,3 п.м. с 3-ма колодязями вартістю 70 032,71 грн.; каналізації із труб ПНД, діаметром 160 мм, протяжністю 121,6 п.м. з 7-ю колодязями, вартістю 50 258,68 грн.; водопроводу зі стальних труб діаметром 159 мм, протяжністю 229,3 п.м., з 4-мя колодязями вартістю 223 373,07 грн.; каналізації вартістю 403 808,53 грн.: із труб ПНД діаметром 200 мм, протяжністю 70,0 п.м. з 3-ма колодязями; із труб ПНД діаметром 300 мм, протяжністю 173,7 п.м. с 7-ю колодязями; із труб ЧВР діаметром 300 мм, протяжністю 21 п.м. у зв'язку з невідповідністю наданої документації положенням Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (а.с.86-87).

Відповідно до ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038) технічні умови - комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- і газопостачання, каналізації, радіофікації, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод, телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки. Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об'єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки. У технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об'єкти передаються у комунальну власність. У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об'єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту. Технічні умови є чинними до завершення будівництва об'єкта. Зміни до технічних умов можуть вноситися тільки за згодою замовника.

З урахуванням вищевикладеного судом робиться висновок, що Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», не наведений певний перелік документів необхідних для передання у комунальну власність інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури у разі їх будівництва поза межами земельної ділянки замовника . З аналізу частини 5 статті 30 Закону № 3038 суд дійшов до висновку, що даною статтею встановлено лише дві умови, дотримання яких є беззаперечною підставою для передачі інженерних мереж або об'єктів інженерної інфраструктури в комунальну власність: вказані мережі повинні знаходитися за межами земельної ділянки; будівництво таких мереж повинно передбачатися технічними умовами, розробленими спеціалізованою організацією.

Факт будівництва спірних інженерних мереж на замовлення позивача за рахунок його коштів підтверджується звітом витрат по об'єкту «Багатоповерхова забудова по вулицях Руднєва - Тульській в місті Севастополі (а.с.15, 16) та декларацією про готовність об'єкту до експлуатації № СТ 14311024859 від 04.08.2011 року, відповідно до якої новозбудований об'єкт в цілому - багатоповерхова забудова по вулицях Руднєва - Тульській в місті Севастополі прийнятий в експлуатацію.

З урахуванням вищевикладеного судом робиться висновок, що позивачем ТОВ «Сапфір-Траст» було здійснено будівництво інженерних мереж по вул. Руднева - вул. Тульська з дотриманням вимог статті 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Не відповідність наданих позивачем документів вимогам Закону, відповідачем у судовому засіданні не доведено. Зокрема, певній перелік висновків Постійної комісії з питань місцевого господарства, транспорту та управління комунальною власністю, яки були надані суду у якості доказів (а.с.97-102) містять протилежні висновки, яки не обґрунтовані нормами Закону № 3038. Висновки, викладені у пояснювальної записки (а.с.96), яку було враховано при прийнятті оскаржуваного рішення, щодо не визначення об'єктів інженерної інфраструктури за межами земельної ділянки та відсутності акту готовності об'єктів до експлуатації - не відповідають фактичним обставинам справи та були спростовані позивачем у судовому засіданні. Умови щодо відшкодування вартості інженерних мереж прямо передбачені ст. 30 Закону 3038. Пунктом 4.1. Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008, № 190 "Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах Украйни, (в редакції яка діяла на момент прийняття оскаржуваного рішення), встановлено порядок отримання технічних умов для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення. Порушень з боку позивача вказаних нормативно-правових актів судом не встановлено.

Позовні вимоги ТОВ «Сапфір-Траст» щодо зобов'язання Севастопольську міську Раду прийняти в комунальну власність територіальної громади міста Севастополя водопровідні мережі протяжністю 259,7 кв.м., загальною балансовою вартістю 293 405,78 грн., не підлягають задоволенню у зв'язку з наступним.

Згідно зі ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення; прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету; надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності тощо.

Статтею 59 Закону № 280 передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

З огляду на вищевказане, суд зазначає, що повноваження щодо прийняття майна або об'єкту в комунальну власність є виключною компетенцією Севастопольської міської Ради, яка є колегіальним органом, та приймає рішення (надає згоду або відмовляє) на пленарних засіданнях більшістю голосів. Встановлення або відсутність обставин, необхідних для прийняття рішення також знаходиться в компетенції відповідача. Суд в межах своєї компетенції оцінює правомірність щодо прийнятих рішень з боку державних органів та органів місцевого самоврядування, але не може підміняти державний орган щодо прийняття рішення, яке належить до компетенції суб'єкта владних повноважень.

Постанова складена та підписана 03 січня 2013 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Севастопольської міської Ради № 3300 від 19.06.2012 року «Про відмову у наданні згоди на приймання в комунальну власність територіальної громади міста Севастополя мереж водопроводу та каналізації по вул. Руднева - Тульська».

3. Зобов'язати Севастопольську міську Раду повторно розглянути питання щодо прийняття в комунальну власність територіальної громади міста Севастополя водопровідних мереж протяжністю 259,7 кв.м., загальною балансовою вартістю 293 405,78 грн. та прийняти рішення у передбаченому законодавством порядку з урахуванням фактів встановлених рішенням суду.

4. В решті позовних вимог відмовити.

5. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сапфір-Траст» (99008, м. Севастополь, вул. Карантинна, 16, код ЄДРПОУ 31600519, р/р 260053012293 в ПАТ «Банк «Таврика», МФО 324377) суму судового збору в розмірі 32,19 грн. (тридцять дві гривні 19 копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.І. Майсак

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення25.12.2012
Оприлюднено14.01.2013
Номер документу28500460
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2897/12/2770

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 07.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні