Справа № 2-а - 674\ 2007 р
Справа № 2-а - 674\
2007 р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2007
року Ленінський районний суд м.
Луганська в складі:
головуючого
судді: Таранової О.П.
при секретарі:
Жданової Ю.П.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні у приміщенні Ленінського районного суду м. Луганська адміністративну справу за позовом ОСОБА_1до Головного
управління Пенсійного фонду України у Луганській області про визнання дій
неправомірними та перерахунок пенсії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач
звернувся до суду з позовом, в якому (з
урахуванням послідуючих змін до позовних вимог) вказав, що у зв'язку із звільненням у запас 3.09.1990
року, Луганським обласним військовим
комісаріатом (надалі ЛОВК) йому була нарахована пенсія; та з 1.01.2007 року
його пенсійна справа передана до Головного управління Пенсійного фонду України
у Луганській області (надалі (ГУ
ПФУ). Посилаючись на вимоги постанови Кабінету Міністрів України № 594 від
28.03.2007 року „Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007
році" та наказ Міністра Оборони України № 175 від 14.04.2007 року, вважає,
що він має право на одержання пенсії у більшому розмірі, ніж фактично отримує. В обґрунтування
вказав, що він має 26 років календарної
безперервної військової служби при посадовому окладі у розмірі 162 грн., а тому вважає, що граничний розмір премії, яка є складовою частиною грошового забезпечення, та з якого нараховується йому пенсія, повинен складати 55%. Зараз вказаний розмір
премії складає 33, 3%.
Позивач
вказав, що він звертався до відповідача
з письмовою заявою з проханням перерахувати розмір пенсії, однак отримав усну відмову.
У
судовому засіданні позивач підтримав позовні із змінами вимоги, в яких,
посилаючись на вищевказані обставини,
просив суд визнати відмову ГУ ПФУ у перерахунку його пенсії
неправомірною, зобов'язати відповідача
провести перерахунок пенсії з 1.04.2007 року з урахуванням премії у розмірі 55%
від грошового забезпечення. Просив зобов'язати ГУ ПФУ визначити заборгованість,
яка створилася з 1.04.2007 року внаслідок неправильного розрахунку
пенсії, та стягнути її на його користь.
Представник
ГУ ПФУ у Луганській
області позовні вимоги (з урахуванням змін) не визнала у повному обсязі, надала письмові заперечення, де вказала,
що дійсно постановою Кабінету Міністрів України № 594 від 28.03.2007
року Міністерству оборони України дозволено здійснювати у поточному році, починаючи з 1 квітня 2007 року, преміювання військовослужбовців понад
встановлений законодавством розмір. У зв'язку з чим наказом Міністра Оборони
України № 175 від 14.04.2007 року з 1 квітня 2007 року встановлени граничні
розміри премій військовослужбовцям Збройних Сил України. Однак, відповідач вважає неможливим здійснення перерахунку
пенсії позивачу мотивуючи тим, що
постанова КМУ носить тимчасовий характер (протягом квітня-грудня 2007 року).
Також представник відповідача у письмових запереченнях посилалася на те, що Кабінетом Міністрів України не
встановлений порядок проведення вищезазначеного перерахунку пенсії, а також на те, що Міністерство Оборони України в особі
Луганського обласного військового комісаріату не вбачає правових підстав для
проведення перерахунку пенсії.
Заслухавши
позивача та представника відповідача,
дослідивши докази по справі, зуд приходить до
наступного.
У
судовому засіданні досліджені наступні докази: копія письмової заяви позивача
до ГУ ПФУ про
перерахунок пенсії, копія витягу з
наказу по особовому складу частини та копія витягу з наказу по стройовій
часті, копія розрахунку відповідачем
пенсії, копія розрахунку вислуги років.
Судом
встановлено, що позивач звільнений у
запас Збройних Сил 3 вересня 1990 року за віком, у зв'язку із чим Луганським обласним
військовим комісаріатом йому була нарахована пенсія за вислугою років. З 1.01.2007
року пенсію за вислугою років на підставі Закону України "Про пенсійне
забезпечення осіб, звільнених з
військової служби та деяких інших осіб" позивачу нараховує та сплачує ГУ
ПФУ у Луганській області. З розрахунку пенсії убачається, що розмір премії, яка є складовою частиною грошового
забезпечення, та з якого нараховується
позивачу пенсія, складає 33, 3%.
Згідно
ч.3 ст. 63 Закону України г, Про
пенсійне забезпечення осіб, звільнених з
військової служби, та деяких інших
осіб" усі призначені за цим законом пенсії підлягають перерахунку у
зв'язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення
відповідних категорій військовослужбовців,
осіб які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначеної
категорії осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення
(надбавок,
2
доплат, підвищень)
та премій у
розмірах, встановлених
законодавством. Перерахунок пенсій
здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсії і провадиться у
порядку встановленому Кабінетом Міністрів України у строки, передбачені частиною другою ст. 51 цього Закону.
Відповідно
до постанови Кабінету Міністрів України № 594 від 28.03.2007 року „Деякі
питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007
році" Міністерству Оборони України дозволено здійснювати у поточному
році, починаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців понад встановлений
законодавством розмір, у зв'язку з чим
наказом Міністра Оборони України № 175 від 14.04.2007 року з 1 квітня 2007 року
встановлені граничні розміри премій військовослужбовцям Збройних сил України.
Згідно додатку № 1 до вказаного наказу Міністра Оборони України, особам офіцерського складу Збройних Сил
України, граничні розмірі премії
встановлені в залежності від розміру посадового окладу та стажу безперервної
військової служби.
Згідно
вимог ст. 117 Конституції України постанови Кабінету Міністрів України є
обов'язковими до виконання. Постанова Кабінету Міністрів України №594 від
28.03.2007 року не суперечить вимогам діючого законодавства України.
Тому суд
вважає, що у зв'язку з введенням
постановою Кабінету Міністрів України № 594 від 28.03.2007 року та наказом
Міністра Оборони України № 175 від 14.04.2007 року нового розміру премії для
військовослужбовців ЗС України,
керуючись ч.3 ст. 63 ч.3 ст. 63 Закону України , Про пенсійне
забезпечення осіб, звільнених з
військової служби, та деяких інших
осіб", позивач має право на
перерахування та отримання пенсії відповідно до вимог вищевказаних
нормативно-правових актів.
З копії
розрахунку пенсії убачається, що розмір
посадового окладу у позивача становить 162, 00 грн.. З копії наказу про
звільнення та розрахунку вислуги років убачається, що позивач має 25 років 10 місяців безперервної
календарної військової служби. Тому граничний розмір премії складатиме 55%.
Посилання
представника відповідача на неможливість перерахунку пенсії у зв'язку з
тим, що постанова КМУ № 594 від
28.03.2007 року носить тимчасовий характер (протягом квітня-грудня 2007
року), суд до уваги не приймає, тому що на момент звернення позивача до суду
та постановления цього
рішення, вказана постанова КМУ є
діючою, вона не відмінена, зміни до неї не вносилися, а тому позивні вимоги є правомірними.
Необґрунтованими суд вважає посилання представника відповідача на відсутність
встановленого порядку проведення вищезазначеного перерахунку пенсії, оскільки відсутність порядку не позбавляє
права позивача на отримання пенсії у розмірі згідно вимог постанови КМУ № 594
від 28.03.2007 року та наказу Міністра Оборони України № 175 від 14.04.2007
року. Також неповажними суд вважає посилання представника відповідача на
Луганський обласний військовий комісаріат,
який не вбачає правових підстав для проведення перерахунку пенсії, тому що відповідно до вимог постанови КМУ від
2.11.2006 року № 1522 „ Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з
призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян", відповідальність за правильність нарахування
та сплати пенсій з 1.01.2007 року покладена на Головне Управління Пенсійного
фонду України у Луганській області.
Вказані
посилання представника відповідача на неможливість здійснення перерахунку
пенсії є незаконними, тому що обмежують
право позивача на соціальний захист з боку Держави, яке є недоторканим та передбачено ст. З,
46 Конституції України та суперечать вимогам ч.3 ст. 63 Закону України „Про пенсійне
забезпечення осіб, звільнених з
військової служби, та деяких інших
осіб",
Керуючись ст. ст. 17,
94, 159, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати
відмову Головного Управління пенсійного фонду України у Луганській області у
перерахунку пенсії ОСОБА_1неправомірною.
Зобов'язати
ГУ ПФУ у
Луганській області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1(НОМЕР_1), з урахуванням
премії у розмірі 55% від грошового забезпечення.
Зобов'язати
ГУ ПФУ у Луганській
області визначити заборгованість, яка
створилася внаслідок неправильного розрахунку пенсії ОСОБА_1, починаючи з 1.04.2007 року, та стягнути її з відповідача на користь
позивача.
Судові витрати
по справі віднести за рахунок держави.
Постанова
може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через
Ленінський районний суд м. Луганська у
10-ти денний строк зо дня її проголошення шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження і поданням після цього протягом 20-ти днів, апеляційної скарги з одночасним направленням
її копії до Донецького апеляційного адміністративного суду або без попереднього
подання заяви на апеляційне оскарження,
якщо апеляційна скарга подається у 10-ти денний строк зо дня
проголошення постанови.
Суд | Ленінський районний суд м. Луганськ |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2007 |
Оприлюднено | 05.02.2009 |
Номер документу | 2859073 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ленінський районний суд м. Луганськ
Таранова О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні