Категорія №9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 січня 2013 року Справа № 2а/1270/8975/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Шибаєвій Т.В.,
за участю представників
позивача: Омелаєвої І.О. (довіреність № 6 від 02.01.2013),
відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Донбасантрацит» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85000,00 грн., накладених постановою № 289-ОД-1-Е від 02.08.2012, -
ВСТАНОВИВ:
15 листопада 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Донбасантрацит» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85000,00 грн., накладених постановою № 289-ОД-1-Е від 02.08.2012.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» порушило вимоги законодавства про цінні папери, а саме:
- в порушення п.5 розд. Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства»;
- згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 63/12/1/02 від 03.10.2002 акції ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства», згідно яких акції товариств існують виключно в без документарній формі.
У зв'язку з цим, уповноваженою особою Комісії у відношенні товариства винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 50-ЛУ від 10.01.2012. Згідно цього розпорядження, товариство повинно було у термін до 08.05.2012 усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми існування у без документарну відповідно до вимог чинного законодавства України, а також подати до Комісії (територіального управління) пакети документів згідно з вимогами законодавства про цінні папери. Також у термін до 08.05.2012 проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.
Доказів, що підтверджують виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 50-ЛУ від 10.01.2012, ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» не надано. Отже, розпорядження № 50-ЛУ від 10.01.2012 товариством не виконано, що є порушенням вимог п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Такі дії ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» - невиконання розпорядження щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів.
У зв'язку з цим, керуючись ст.ст.9. 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», 02.08.2012 уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» винесено постанову № 289-ДО-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.
Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
На підставі вищевикладеного позивач просив позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом та справу призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.
Відповідач явку свого повноваженого представника у судове засідання повторно не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджено підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення.
З огляду на положення ст.128 КАС України, суд ухвалив адміністративну справу розглянути за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до такого.
Статтею 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що державне регулювання ринку цінних папері - здійснення державною комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно зі ст.6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право:
- надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства (пункт 10);
- накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (пункт 14).
Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» є емітентом цінних паперів.
ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» порушило вимоги законодавства про цінні папери, а саме: в порушення Закону України «Про акціонерні товариства» не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства»; згідно свідоцтва про реєстрацію випуску акцій № 63/12/1/02 від 03.10.2002 акції ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» існують в документарній формі, що є порушенням вимог ч.2 ст.6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», ч.2 ст.20 Закону України «Про акціонерні товариства», згідно яких акції товариств існують виключно в без документарній формі.
За вищевказані порушення уповноваженою особою Комісії - начальником Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» винесено розпорядження № 50-ЛУ від 10.01.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери (а.с.6-7).
Згідно цього розпорядження, ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» зобов'язано:
- у термін до 08 травня 2012 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери: привести статут та внутрішні положення товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства», а також подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакет документів згідно з вимогами чинного законодавства України;
- у термін до 08 травня 2012 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, здійснити переведення випуску акцій товариства документарної форми існування у без документарну відповідно до вимог чинного законодавства України та подати до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (територіального управління) пакет документів згідно з вимогами чинного законодавства України;
- у термін до 08 травня 2012 року проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.
Відповідачем не повідомлено позивача про виконання розпорядження № 50-ЛУ від 10.01.2012 у визначений строк, що свідчить про невиконання відповідачем цього розпорядження.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Уповноваженою особою Комісії - начальником Донбаського територіального управління НКЦПФР 02.08.2012 винесено постанову № 289-ДО-1-Е про накладення на ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» санкцій за повторне протягом року правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 85000,00 грн. (а.с.10-11).
Також у постанові вказано про те, що зазначену суму необхідно перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.
Постанову № 289-ДО-1-Е від 02.08.2012 направлено відповідачу, що підтверджено списком згрупованої кореспонденції із відбитком штампу поштового відділення про прийняття (а.с.12-13).
Постанову № 289-ДО-1-Е від 02.08.2012 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів ДВАТ «ЦЗФ «Янівська» ДП ДХК «Донбасантрацит» не виконано.
Суд також не надано відомостей щодо оскарження відповідачем постанови № 289-ДО-1-Е від 02.08.2012 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку, а отже, на час розгляду справи вказана постанова є чинною та підлягає виконанню.
За таких обставин суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Донбасантрацит» про стягнення штрафних санкцій в сумі 85000,00 грн., накладених постановою № 289-ОД-1-Е від 02.08.2012, - задовольнити повністю.
Стягнути з державного відкритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Янівська» дочірнє підприємство державної холдингової компанії «Донбасантрацит» (місцезнаходження: 94532, Луганська область, м. Красний Луч, смт. Княгинівка, ідентифікаційний код 00175573) суму штрафної санкції у розмірі 85000,00 грн. (вісімдесят п'ять тисяч гривень) в дохід Державного бюджету України на р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, ідентифікаційний код 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
СуддяК.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2013 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28592087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні