Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 січня 2013 р. Справа № 2а/0570/17386/2012
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Череповського Є.В.
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Харцизького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплачених коштів у розмірі 3 687,80 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Харцизький міський центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (далі за текстом «позивач») звернувся до суду із адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі за текстом «відповідач») про стягнення витрат на виплату допомоги по безробіттю у розмірі 3 687,80 гривень. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач перебував на обліку в центрі зайнятості як безробітний та отримував допомогу по безробіттю в період з 22.03.2010 року по 23.11.2010 року. Перевіркою встановлено, що згідно з трудовим договором № 05770900066 від 20.03.2009 року ОСОБА_1 працювала на фізичну особу -підприємця ОСОБА_2, з 30.03.2009 року по 11.06.2010 року в період перебування на обліку Харцизькому МЦЗ. Згідно з трудовим договором № 05770900066 від 20.03.2009 року ОСОБА_1 отримувала щомісячну заробітну плату у розмірі 418,00 грн. На підставі викладеного Харцизький МЦЗ просив стягнути з ОСОБА_1 заборгованість в розмірі 4 887,80 грн.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце слухання справи був повідомлений належним чином. 14 січня 2013 року через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду було подано клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце слухання справи був повідомлений належним чином. 03 січня 2013 року через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду було подано клопотання про розгляд справи без його участі..
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що 15.03.2010 року ОСОБА_1 звернулася із заявою про надання статусу безробітного до Харцизького центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
22 березня 2010 року за наказом №НТ100322 відповідачу було надано статус безробітної та розпочато виплату допомоги по безробіттю.
Згідно з наказом від 01 квітня 2010 року №НТ100401 відповідачу розпочато виплату допомоги по безробіттю.
Наказом від 23 листопада 2010 року №НТ101123 п. 11 відповідачу припинено виплату допомоги по безробіттю у зв'язку з призначенням виплати безробітному на підставі документів, містять неправдиві відомості відповідно до пп. «8» п.1 ст.31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Пунктом 27 вищезазначеного наказу відповідач знятий з обліку відповідно до п.20 «Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних: у зв'язку з виявленням факту подання недостовірних даних, що мало місце під час одержання допомоги по безробіттю, або неповідомлення ДСЗ про виїзд за межі України з метою працевлаштування чи продовження іншої діяльності, спрямованої на отримання прибутку відповідно до абзацу 14 пп.1 п.20 Порядку.
Харцизьким міським центром зайнятості при розслідуванні страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», прийнято акт № 563 від 23.11.2010 року яким встановлено, що згідно з трудовим договором № 05770900066 від 20.03.2009 року ОСОБА_1 працювала на фізичну особу -підприємця ОСОБА_2, в період з 30.03.2009 року по 11.06.2010 року, тобто в період перебування на обліку Харцизькому МЦЗ. Згідно з трудовим договором № 05770900066 від 20.03.2009 року ОСОБА_1 отримувала щомісячну заробітну плату у розмірі 418,00 грн.
Про вказані обставини, що впливають на умови виплати допомоги по безробіттю, відповідач центру зайнятості не повідомляв.
Одночасно за період перебування на обліку в центрі зайнятості у якості безробітного з 22.03.2010 року по 23.11.2010 року центром зайнятості відповідачу виплачено допомогу по безробіттю в розмірі 4 887,80 грн.
23 листопада 2010 року за вих. № 04-555 на адресу відповідача направлено лист з вимогою добровільно сплатити отриману допомогу по безробіттю, в той же день відповідач написав заяву про погашення заборгованості перед центром занятості в добровільному порядку шляхом щомісячних платежів по 100 грн. до повної сплати.
Відповідно до персональних карток відповідач в період з 14.12.2010 року по 13.01.2011 року сплачувала заборгованість позивачу по 100 грн.
26 січня 2011 року ОСОБА_1 надала до центру занятості заяву про зменшення розміру щомісячної платежів до 50 грн.
Станом на 01.12.2012 року сума заборгованості відповідача перед позивачем зменшилась, та склала 3 687,80 грн.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України від 1 березня 1991 року №803-XII «Про зайнятість населення» зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що приносить дохід у грошовій або іншій формі.
Частиною 3 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, і, зокрема, працюють по найму на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, у міжнародних та іноземних організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб.
Згідно зі статті 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів.
Таким чином, відповідач відносився до зайнятого населення, а відтак, відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» не мав права на отримання матеріального забезпечення на випадок безробіття, передбаченого Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Згідно з частиною 2 статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон №1533-III) застраховані особи, зареєстровані у встановленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
На підставі підпункту 1 пункту 5.5 «Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України №307 від 20.11.2000, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою діяльністю або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт за цивільно-правовими угодами).
Відповідно до статті 1 Закону №1533-III загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Частиною 3 статті 36 Закону №1533-III передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Враховую вищевикладене суд приходить до висновку, що позовні вимоги Харцизького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплачених коштів у розмірі 3 687,80 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 8-11; 17-20; 69-72; 86; 94; 158-164; 167; 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Харцизького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплачених коштів у розмірі 3 687,80 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 (ІНІ НОМЕР_1) на користь Харцизького міського центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (ЄДРПОУ 25097093) незаконно виплачених коштів у розмірі 3 687 (три тисячі шістсот вісімдесят сім) гривень 80 копійок.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2013 |
Оприлюднено | 18.01.2013 |
Номер документу | 28644644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні