Постанова
від 10.01.2013 по справі 2а/1270/10142/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 січня 2013 року Справа № 2а/1270/10142/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Чиркіна С.М.

при секретарі судового засідання: Камінській М.В.

за участю:

представника позивача: Ткаченко О.О.(довіреність від 04.09.12 №12672/09),

представник відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оскар-Луганськ» про стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 2 619,69 грн., -

ВСТАНОВИВ:

20 грудня 2012 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оскар-Луганськ» про стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 2 619,69 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ «Оскар-Луганськ» зареєстровано як платник внесків в УПФУ в Ленінському районі м.Луганська з 03.04.2007, реєстраційний №03-6621.

Посилаючись на п.1 ч.1 ст.14, п.6 ч.2 ст.17, ст.106 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» зазначає, що відповідно до звіту, наданого підприємством, за квітень 2009 року сплаті підлягали внески у розмірі 3 094,08 грн. У рахунок погашення заборгованості підприємством сплачено 474,39 грн.

Відповідно до вимог чинного законодавства підприємству була надіслана вимога № Ю-16 від 06.01.12 на суму 2 629,69 грн.

Станом на 16.11.2012 у підприємства ТОВ «Оскар-Луганськ» існує непогашена заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 2 619,69 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольни позов у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. На адресу Луганського окружного адміністративного суду 02 січня 2013 року повернулось поштове відправлення із ухвалою суду про відкриття провадження по справі, направлене на адресу відповідача, яка зазначена в свідоцтві про державну реєстрацію. Згідно довідки причина повернення «за зазначеною адресою не проживає».

Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності сторін на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Позивач - Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська є органом виконавчої влади, який у спірних правовідносинах здійснює повноваження, передбачені Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року №384/2011.

Згідно зі ст. 1 Положення №384/2011 Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, до основних завдань якого належить реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; внесення пропозицій Міністру щодо формування державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Відповідно до ст. 7 цього Положення Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Пенсійний фонд України та його органи, у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 КАС України, є суб'єктами владних повноважень, а спори за участю цих органів є публічно -правовими ,оскільки виникають за участю суб'єкта владних повноважень, що реалізує у спірних правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції, та відповідають визначенню "адміністративної справи ".

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Оскар-Луганськ» (і.к.35025044), зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 30.03.2007, запис № 1 382 102 0000 012859, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.7), довідкою № 821 ( а.с.6).

ТОВ «Оскар-Луганськ» як платник внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зареєстроване в УПФУ в Ленінському районі м.Луганська з 03.04.2007 ( реєстраційний номер № 03-6621).

З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування " від 08 липня 2010 року № 2464 - VI, яким внесено зміни до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» .

Згідно пункту 7 розділу VІІІ "Прикінцеві та перехідні положення " вищезазначеного Закону України стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги , що заявлена в позовних вимогах сума заборгованості зі сплати страхових внесків виникла до набрання чинності ЗУ № 2464, до спірних правовідносин застосовуються норми ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " від 09.07.2003 р. №1058 (далі - Закон №1058)

За змістом ст.ст.14, 15 Закону України ЗУ № 1058 відповідач є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду.

Відповідно до п. 6 ст. 20 Закону № 1058 страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітнім періодом є календарний місяць.

Згідно з ч. 12 ст. 20 Закону № 1058 страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Пунктом 3 ч.12 цієї статті визначено, що у разі наявності в платника страхових внесків одночасно із зобов'язаннями із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями,крім зобов'язань щодо виплати заробітної плати (доходу).

Згідно розрахунку суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за квітень 2009 року , наданого підприємством 19.05.2009, загальна сума страхових внесків 3 094,08 грн. ( а.с.10).

Карткою особового рахунку страхувальника підтверджується, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати страхових внесків в розмірі 2619,69 грн.( а.с.11).

Відповідно до ч.3 ст.106 ЗУ №1058 територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.

Позивачем згідно з ч.3 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» на адресу відповідача була надіслана вимога про сплату боргу №Ю- 16 від 06.01.2012 на суму 2619,69 грн. (а.с.9).

Вимогу відповідач у встановленому порядку не оскаржив, суму заборгованості не сплатив.

На час розгляду справи сума заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 2619,69 грн. відповідачем не погашена.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 10 січня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 15 січня 2013, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «Оскар-Луганськ» про стягнення страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 2 619,69 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Оскар-Луганськ» (і.к.35025044) на користь управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м.Луганська заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 2 619,69 грн. ( дві тисячі шістсот дев'ятнадцять гривень 69 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 15 січня 2013 року.

СуддяС.М. Чиркін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2013
Оприлюднено18.01.2013
Номер документу28655748
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/10142/2012

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 18.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Постанова від 10.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 21.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні