Постанова
від 21.01.2013 по справі 2а-15752/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ  21 січня 2013 року                      № 2а-15752/12/2670 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді  Власенкової О.О. в порядку письмового провадження розглянув і вирішив адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва Державної податкової служби до відповідача Департаменту комунальної власності м.Києва виконавчого органу    Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) третя особапро Ліквідаційна комісія Державного комунального підприємства    «Кінотеатр «Краків» (далі ДКП «Кінотеатр «Краків») звернення стягнення податкового боргу на кошти платника податків ВСТАНОВИВ:           Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління комунальної власності  м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якому просить звернути стягнення податкового боргу ДКП «Кінотеатр «Краків» у розмірі 245   285,60 грн. на кошти цього управління шляхом стягнення їх на рахунок УДК у Дніпровському районі м.Києва, ідентифікаційний код 26077906, банк одержувача ГУ УДК у м.Києві, МФО 820019, р/р 34122999700005.           Позов вмотивовано таким. У ДКП «Кінотеатр «Краків» існує податковий борг, який неможливо стягнути до Державного бюджету України через закриття рахунків вказаного підприємства та відсутність у нього майна. Оскільки згідно з Положенням про Головне управління комунальної власності м.Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 10 липня 2003 року № 584/744, основним завданням цього управління є здійснення в межах своїх повноважень функцій щодо управління майном комунальної власності територіальної громади міста Києва та державним майном, що передане до сфери оперативного управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), позивач вважає що відповідно до вимог Податкового кодексу України з відповідача підлягає стягненню до Державного бюджету України податковий борг ДКП «Кінотеатр «Краків». Згідно з пунктом 2.13 рішення Київської міської ради від 15 березня 2012 року № 198/7535 «Про діяльність виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Головне управління комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Головне управління комунальної власності м.Києва) перейменовано у Департамент комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Департамент комунальної власності м.Києва). Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити.           Представник відповідача щодо позову заперечила з огляду на необґрунтованість, просила відмовити у його задоволенні.           Третя особа свого представника до суду не направила, хоча належним чином повідомлена про судовий розгляд справи. Згідно з доводами представника відповідача ліквідаційна комісія ДКП «Краків» ще не припинила своєї діяльності.           Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши та оцінивши докази, що містяться у справі, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке. ДКП «Кінотеатр «Краків» (ідентифікаційний код 14294057) зареєстроване Дніпровською районною в місті Києві державною адміністрацією 03 листопада 1998 року. Згідно з пунктом 1.2 Статуту, зареєстрованого Дніпровською районною державною адміністрацією м.Києва від 13 серпня 2002 року № 07234, ДКП «Кінотеатр «Краків» засноване на міській комунальній власності та підпорядковане Головному управлінню культури Київської міської державної адміністрації. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у переліку засновників (учасників) ДКП «Кінотеатр «Краків» зазначено Головне управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини. Відповідно до облікових карток платника податків ДКП «Кінотеатр «Краків» має податковий борг на загальну суму 245   285,60 грн. Дана заборгованість виникла на підставі: - поданих названим підприємством та самостійно задекларованих податкових зобов'язань по земельному податку, а саме  податкового розрахунку земельного податку на 2009 рік  № 3370 з самостійно визначеним податковим зобов'язанням у розмірі 79   707,71 грн. по 6   642,31 грн. щомісячно; - податкового повідомлення-рішення від 06 жовтня 2009 року № 0020801540/0 на суму 56   184,11 грн.; - податкового повідомлення рішення від 06 жовтня 2009 року № 0004631540/0 на суму 33   630,11 грн.; При цьому рішенням ДПІ у Дніпровському районі м.Києва від 22 серпня 2011 року № 813  списано безнадійний податковий борг у розмірі 89   338,98 грн. З метою погашення податкового боргу позивачем на адресу ДКП «Кінотеатр «Краків» направлено податкові вимоги від 12 грудня 2001 року № 1/212 та від 04 лютого 2002 року № 2/164. Проте, заборгованість не погашено. Питання про часткове стягнення з ДКП «Кінотеатр «Краків» згаданого податкового  боргу в розмірі 232   000,98 грн. вирішене постановою  Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 вересня 2011 року у справі № 2а-9407/11/2670. 24 жовтня 2011 року на виконання цієї постанови суду Окружним адміністративним судом міста Києва видано виконавчий  лист. Постановою головного державного виконавця відділу державної виконавчої служби Дніпровського районного управління юстиції у місті Києві від 30 грудня 2011 року  повернуто виконавчий документ стягувачеві через відсутність відкритих рахунків  ДКП «Кінотеатр «Краків» в установах банку, а також зареєстрованого за ним на праві власності рухомого та нерухомого майна. Листами від 18 травня 2011 року №10533/10/24-111 та від 29 лютого 2012 року  № 4419/10/24-111 позивач звернувся до Головного управління культури виконавчого органу Київської міської ради та Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) стосовно вирішення питання про  погашення податкового боргу ДКП «Кінотеатр «Краків», оскільки вказане підприємство знаходиться в його підпорядкуванні. За відсутності відповіді на вказані звернення позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про звернення стягнення податкового боргу ДКП «Кінотеатр «Краків» у розмірі 232000,98 грн. на кошти названого Головного управління. Постановою названого суду від 17 липня 2012 року № 2а-4720/12/2670, яка не оскаржувалася в апеляційному порядку та набрала законної сили станом на час розгляду  даної адміністративної справи, відмовлено у задоволенні вказаного позову. Зазначеною постановою суду встановлено, що листом від 26 березня 2012 року №015-09/1344 Головне управління культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомило ДПІ у Дніпровському районі м.Києва про те, що майно ДКП «Кінотеатр «Краків» відноситься до сфери управління Головного  управління комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). З урахуванням наведеної інформації позивач звернувся до відповідача з листом від 03 жовтня 2012 року № 4629/9/19-109 про виділення коштів на погашення податкового боргу ДПК «Кінотеатр «Краків» перед Державним бюджетом України. Листом від 11 жовтня 2012 року № 042/6/11-13231 Головне управління комунальної власності м.Києва повідомило про відсутність підстав для виділення коштів на погашення згаданого податкового боргу. Водночас зазначило про те, що на засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань власності  03 вересня 2012 року розглянуто проект рішення Київської міської ради «Про припинення державного комунального підприємства «Кінотеатр «Краків». Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.           Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Статтею 36 Податкового кодексу України закріплено, що податковим обов'язком платника податку визнається його обов'язок обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Згідно з положеннями підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 названої статті, під органом стягнення слід розуміти державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України. Пунктом 41.5 статті 41 Податкового кодексу України встановлено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Право органів податкової служби на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини закріплено підпунктом 20.1.18 пункту 2.1 статті 20 Податкового кодексу України. Відповідно до пункту 96.1 статті 96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради (підпункт 96.1.1); затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу (підпункт 96.1.2); ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії (підпункт 96.1.3); прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків (підпункт 96.1.4). Згідно з підпунктом 96.3 статті 96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно. З аналізу вказаних положень Податкового кодексу України вбачається, що обов'язковими передумовами звернення органу державної податкової служби до суду з позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває державне підприємство або його майно, є: обов'язок органу державної податкової служби звернутися до органу, в управлінні якого перебуває державне підприємство, яке не підлягає приватизації, з поданням про прийняття одного з можливих рішень, передбачених пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України; неотримання відповіді на подання у 30-ти денний строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні вимог. Однак, суд не погоджується з доводами позивача щодо необхідності стягнення з Департаменту управління комунальної власності м.Києва коштів на погашення податкового боргу ДКП «Кінотеатр «Краків». Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» прийняття рішень щодо передачі коштів з  відповідного місцевого бюджету (п.27), прийняття рішень  про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної  власності відповідної територіальної громади (п.30), прийняття рішень про передачу  іншим  органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення (п.31) є виключною компетенцією міської ради. Згідно з частиною 2 пункту 6 Положення про Головне управління комунальної власності м.Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 10 липня 2003 року № 584/744 (далі – Положення), одним із основних завдань  Головного управління є здійснення в межах своїх повноважень функцій щодо управління майном комунальної власності територіальної громади міста Києва (аналогічний припис міститься в Положенні про Департамент комунальної власності м.Києва, затвердженому розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29 грудня 2012 року № 2383). Відповідно до підпункту 5 пункту 6 Положення про Головне управління комунальної власності м.Києва до основних завдань Головного управління віднесено, окрім управління майном, здійснення повноважень орендодавця цілісних майнових комплексів підприємств (їхніх структурних підрозділів) комунальної власності територіальної громади міста Києва. Згідно з підпунктом 14 пункту 7 Положення про Головне управління комунальної власності м.Києва останнє відповідно до покладених на нього завдань на виконання відповідних рішень Київської міської ради виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів підприємств, організацій комунальної власності  територіальної громади міста Києва (їхніх структурних підрозділів). Відтак, суд погоджується з доводами відповідача, що Головне управління комунальної власності м.Києва здійснювало, а Департамент комунальної власності м.Києва здійснює управління не всіма об'єктами  комунальної власності територіальної громади міста Києва, а лише переданими йому в управління об`єктами у межах його компетенції, що підтверджується також підпунктом 1 пункту «а» статті 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з яким до відання  виконавчих органів міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громадян. Позивачем не надано суду належних та допустимих доказів стосовно прийняття Київською міською радою рішень про покладення на Головне управління  комунальної власності м.Києва або на Департамент комунальної власності м.Києва функцій органу управління ДКП «Кінотеатр «Краків». Тоді як, статутом ДКП «Кінотеатр «Краків» підтверджується підпорядкування згаданого підприємства Головному управлінню культури Київської міської державної адміністрації. За таких обставин у суду відсутні підстави для задоволення вимоги позивача про  звернення стягнення до Державного бюджету України податкового боргу ДКП «Кінотеатр «Краків» у розмірі 245   285,60 грн. з відповідача. Водночас доцільно зазначити, що рішенням Київської міської ради від 08 грудня 2005 року № 568/3029 погоджено передачу цілісного майнового комплексу ДКП «Кінотеатр «Краків» в оренду товариству з обмеженою відповідальністю «Муніципальний театр «Київ» терміном на 15 років. На виконання згаданого рішення Київської міської ради між Головним управлінням комунальної власності м.Києва та товариством з обмеженою відповідальністю «Муніципальний театр «Київ» укладено договір оренди цілісного майнового комплексу ДКП «Кінотеатр «Краків» від 01 березня 20007 року. Пунктом 1.5 цього договору визначено, що після його укладення діяльність ДКП «Кінотеатр «Краків» припиняється шляхом приєднання до орендаря в установленому порядку, а в пункті 1.6 визначено, що орендар виступає правонаступником усіх прав та обов'язків реорганізованого підприємства. На виконання пункту 1.5 та 1.6 цього ж договору 04 березня 2008 року підписаний, нотаріально посвідчений та погоджений Головним управлінням комунальної власності м.Києва передавальний акт, яким створено комісію з припинення діяльності ДКП «Кінотеатр «Краків», а також у зв'язку з його реорганізацією (приєднанням)  активи та пасиви передано орендарю – товариству з обмеженою відповідальністю «Муніципальний театр «Київ», яке є єдиним правонаступником прав та обов'язків ДКП «Кінотеатр «Краків». Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» цілісний майновий комплекс – це господарський об'єкт  з завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг) з наданою йому земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними  комунікаціями, системою енергопостачання. За наведених обставин питання, пов'язані з погашенням податкових зобов'язань ДКП «Кінотеатр «Краків» перед Державним бюджетом України стосуються діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «Муніципальний театр «Київ», якому з 01 березня 2007 року передано в оренду цілісний майновий комплекс кінотеатру «Краків» і яке є правонаступником ДКП «Кінотеатр «Краків». Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: У задоволенні позову відмовити повністю. Постанова набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 254 КАС України, та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені статтями 185-187 КАС України. Суддя                                                                                      О.О. Власенкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.01.2013
Оприлюднено22.01.2013
Номер документу28693713
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15752/12/2670

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Постанова від 21.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Ухвала від 19.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні