Копія
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11.12.12 місто СевастопольСправа №2а-2827/12/2770 12 год. 41 хв.
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
судді Кириленко О.О.,
секретар судового засідання Самойлова М.С.,
за участю -позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
У листопаді 2012 року ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з адміністративним позовом до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням від 13 листопада 2012 року комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради відмовило позивачу в державній реєстрації права власності на об'єкт нерухомості, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, чим були порушені права позивача.
Позивач у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав викладених у позові.
Заслухавши доводи позивача, встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що відповідно до договору про задоволення вимог іпотекодержателя від 26 травня 2011 року, укладеним з ОСОБА_2, позивач придбав у власність об'єкт нерухомості в цілому, що складається з: контори літ. "А" площею 73,00 кв.м., прибудови літ. "а", складу літ. "Б" площею 26,20 кв.м., гаражу літ. "В" площею 258,00 кв.м., навісу літ. "Г", сховища літ. "Ж" площею 658,90 кв.м., прохідної літ. "З", розташований на земельній ділянці площею 0, 2577 га, кадастровий номер 8536600000:03:004:0027 (державний акт на право постійного користування ІІ -КМ № 002454, виданий 12 грудня 2001 року Севастопольською міською державною адміністрацією) та знаходиться за адресою: АДРЕСА_1
Договір укладено у письмовій формі нотаріально та зареєстровано у реєстрі під № 919. Відомості про укладення договору внесено у Державний реєстр іпотек (реєстрація вилучення запису) та Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна (реєстрація вилучення запису).
Рішенням комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради від 13 листопада 2012 року позивачу відмовлено в державній реєстрації права власності на об'єкт нерухомості, що складається з: контори літ. "А", прибудови літ. "а", складу літ. "Б", гаражу літ. "В", навісу літ. "Г", сховища літ. "Ж", прохідної літ. "З", що розташований за адресою: АДРЕСА_1, у зв'язку з тим, що ухвалою Ленінського районного суду міста Севастополя від 08 червня 2012 року у справі № 2703/5305/2012 вжито заходи по забезпеченню позову, а саме -заборонено відчуження або передачу під заставу нерухомого майна площею 1 309, 80 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та належить ОСОБА_2. Крім того, 11 вересня 2012 року слідчим відділу РПСХД СУ УМВС України в місті Севастополі проведено виїмку інвентарної справи на зазначене майно.
Відповідно до частин першої, другої статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.
Статтею 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) -офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Частиною першою статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено перелік документів на підставі яких проводиться державна реєстрація прав. Так, це: договори, укладені у порядку, встановленому законом; свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видані відповідно до вимог цього Закону; свідоцтва про право власності, видані органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; державні акти на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішення судів, що набрали законної сили; інші документи, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, подані органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Відповідно до частин першої, четвертої статті 24 цього Закону у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; об'єкт нерухомого майна розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав; із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку; після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення; заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем; заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.
Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.
Державна реєстрація прав проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць, обслуговування на території яких здійснюється БТІ, створеними до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України" та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно (пункт 1.3 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07 лютого 2002 року № 7/5).
Тимчасовим положенням про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно визначений перелік правовстановлюючих документів, на підставі яких проводиться державна реєстрація права власності на нерухоме майно.
Так, відповідно до пункту 1 цього переліку, таким документом є договір, за яким відповідно до законодавства передбачається перехід права власності, зокрема купівлі-продажу, міни, дарування, довічного утримання, лізингу, предметом якого є нерухоме майно, про припинення права на аліменти для дитини у зв'язку з передачею права власності на нерухоме майно, договір іпотеки, що містить застереження про задоволення вимог іпотекодержателя, договір про задоволення вимог іпотекодержателя, спадковий договір (за наявності свідоцтва органу реєстрації актів цивільного стану про смерть чи рішення суду про оголошення особи померлою), договір про виділ у натурі частки з нерухомого майна, що є у спільній власності, про поділ нерухомого майна, що є у спільній власності.
Під час судового розгляду справи встановлено, що ухвалою Ленінського районного суду міста Севастополя від 08 червня 2012 року у справі № 2703/5305/2012 вжито заходи по забезпеченню позову шляхом заборони відчуження або передачі під заставу нерухомого майна площею 1 309, 80 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та належить ОСОБА_2 після укладання зазначеного договору про задоволення вимог іпотекодержателя.
Тобто, наявність накладеної заборони відчуження нерухомого майна при посвідченні договору іпотеки, за яким відбувається перехід права власності від іпотекодавця до іпотекодержателя, не є підставою для прийняття реєстратором БТІ рішення про відмову в державній реєстрації прав за іпотекодержателем (пункт 2.7 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07 лютого 2002 року № 7/5).
Крім того, судом встановлено, що постановою слідчого відділу РПСХД СУ УМВС України в місті Севастополі від 18 жовтня 2012 року кримінальну справу, порушену у відношенні ОСОБА_2 припинено за відсутності в діях складу злочину.
З досліджених матеріалів справи вбачається, що позивачем надано до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради всі необхідні документи для державної реєстрації прав на об'єкт нерухомості, а тому у відповідача не було підстав для відмови позичу в державній реєстрації права власності на об'єкт нерухомості.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач при розгляді даної справи не доводив суду правомірності своїх дій.
Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Визнати дії комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради щодо відмови у державній реєстрації права власності на об'єкт нерухомості, що складається з: контори літ. "А" площею 73,00 кв.м., прибудови літ. "а", складу літ. "Б" площею 26,20 кв.м., гаражу літ. "В" площею 258,00 кв.м., навісу літ. "Г", сховища літ. "Ж" площею 658,90 кв.м., прохідної літ. "З", розташований на земельній ділянці площею 0, 2577 га, кадастровий номер 8536600000:03:004:0027 (державний акт на право постійного користування ІІ -КМ № 002454, виданий 12 грудня 2001 року Севастопольською міською державною адміністрацією) за адресою: АДРЕСА_1 протиправними.
Зобов'язати комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації і державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради провести державну реєстрацію права власності на об'єкт нерухомості, що складається з: контори літ. "А" площею 73,00 кв.м., прибудови літ. "а", складу літ. "Б" площею 26,20 кв.м., гаражу літ. "В" площею 258,00 кв.м., навісу літ. "Г", сховища літ. "Ж" площею 658,90 кв.м., прохідної літ. "З", розташований на земельній ділянці площею 0, 2577 га, кадастровий номер 8536600000:03:004:0027 (державний акт на право постійного користування ІІ -КМ № 002454, виданий 12 грудня 2001 року Севастопольською міською державною адміністрацією) за адресою: АДРЕСА_1
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 32 (тридцять два) гривень 19 копійок.
Постанова може бути оскаржена у строки і порядку встановленими частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя (підпис)О.О. Кириленко
Постанову складено у повному обсязі
17 грудня 2012 року
З оригіналом згідно
Суддя О.О. Кириленко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2012 |
Оприлюднено | 22.01.2013 |
Номер документу | 28722007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Кириленко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні