Справа № 2270/6484/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2012 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретарі Бачку А.М. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Тілер" до Хмельницької митниці про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Тілер" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Хмельницької митниці про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 27.08.2012 року.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що працівниками Хмельницької митниці 31 липня 2012 року складено акт № Н/0023/2012/400000000/0037668023 про проведення невиїзної документальної перевірки стану дотримання приватним підприємством "Тілер" (код ЄДРПОУ 37668023) законодавства України з питань митної справи при митному оформленні товарів за вантажною митною декларацією № 400010000/2011/002689. В ході перевірки робочою групою встановлено порушення ст. 267 Митного кодексу України. На підставі акту перевірки Хмельницькою митницею 27 серпня 2012 року винесені податкові повідомлення-рішення № 071 та № 072, якими приватному підприємству "Тілер" визначено суму грошового зобов`язання за платежем "ввізне мито" в розмірі 5640,24 грн., в тому числі штрафна санкція - 1128,05 грн., та за платежем "податок на додану вартість" - 23938,14 грн., в тому числі штрафна санкція - 4787,63 грн. Просить суд визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення № 071 та № 072 від 27 серпня 2012 року Хмельницької митниці.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задоволити у повному обсязі.
Представники відповідача адміністративний позов не визнали, надали суду заперечення проти позову в якому зазначають, що в ході проведення перевірки встановлено порушення позивачем ст. 267 Митного кодексу України, а саме встановлено факт невірного визначення митної вартості товарів, які оформлені за МВД № 400010000/2011/002689, що спричинило заниження податкових зобов'язань на загальну суму 23662,70 грн. Вважає прийняті податкові повідомлення-рішення від 27 серпня 2012 року № 071 та № 072 правомірними та просить відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Хмельницькою митницею проведено невиїзну документальну перевірку стану дотримання ПП "Тілер" законодавства України з питань митної справи при митному оформленні товарів за вантажною митною декларацією № 400010000/2011/002689 за період з 26.07.2012 року по 30.07.2012 року. За наслідками перевірки 31 липня 2012 року відповідачем винесено Акт № Н/0023/2012/400000000/0037668023 про проведення невиїзної документальної перевірки стану дотримання ПП "Тілер" законодавства України з питань митної справи при митному оформленні товарів за вантажною митною декларацією № 400010000/2011/002689 за період з 26 липня 2012 року по 30 липня 2012 року.
У ході проведення перевірки робочою групою встановлено порушення ст. 267 Митного кодексу України.
27 серпня 2012 року Хмельницькою митницею винесені податкові повідомлення-рішення № 071, № 072 яким визначено суму грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), відповідно, за платежем "ввізне мито" в розмірі 5640,24 грн., в тому числі штрафна санкція - 1128,05 грн., та за платежем "податок на додану вартість" - 23938,14 грн., в тому числі штрафна санкція - 4787,63 грн.
Відповідно до п. 6 ст. 11 Митного кодексу України, який був чинним на день подання позивачем вантажної митної декларації від 26.09.2011 № 400010000/2011/002689, митні органи, реалізуючи митну політику України, серед інших завдань здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
Згідно ст. 40 вказаного МКУ митному контролю підлягають усі товари і транспортні засоби, що переміщуються через митний кордон України.
Відповідно до п. 15 ч.1 ст.1 цього ж кодексу митний контроль являє собою сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своєї компетенції з метою забезпечення додержання норм Митного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
Згідно пунктів 1, 7 ч.1 ст. 41 кодексу митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів.
Порядок контролю правильності визначення митної вартості товарів після закінчення митного контролю, оформлення та пропуску через митний кордон України товарів і транспортних засобів та донарахування обов'язкових платежів визначався Кабінетом Міністрів України, а саме Порядком здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2008 № 339, який був чинний на момент виникнення правовідносин між позивачем та Митницею та на момент направлення запиту до митних органів Туреччини (далі - Порядок № 339); з 01.06.2012 це питання регулюється Митним кодексом України. Такий контроль може здійснюватися в установленому порядку із застосуванням різних форм, у тому числі відповідно до пунктів 7 та 8 ч. 1 ст. 336 Митного кодексу України, а саме шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів та направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.
Згідно ч. 1, 2 ст. 265 МКУ митний орган має право упевнитися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи декларації, поданої для цілей визначення митної вартості.
Відповідно до п. 3 Порядку № 339, контроль за правильністю визначення митної вартості товарів після завершення операцій їх митного контролю, митного оформлення та пропуску через митний кордон України здійснюється митним органом, зокрема, при надходженні від митних органів іноземних держав інформації про не підтвердження автентичності документів, поданих митному органові України щодо товарів, митне оформлення яких завершене, та недостовірність відомостей, що в них містяться, а також виявлення обставин, що вплинули на митну вартість товарів і не були відомі або документально підтверджені на момент здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно п. 4 Порядку № 339, контроль за правильністю визначення митної вартості товарів після завершення операцій їх митного контролю, митного оформлення та пропуску через митний кордон України здійснюється митним органом шляхом:
1) проведення перевірок, у тому числі невиїзних документальних, системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України;
2) надіслання запитів до митних органів іноземних держав, державних органів, установ та організацій для: встановлення автентичності документів, поданих митному органові України; перевірки дотримання вимог статті 267 МКУ.
Відповідно до пп. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України митні органи є контролюючими щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території спеціальної митної зони.
Пунктом 54.3 статті 54 ПКУ контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема: дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Згідно з п. 58.1 ст. 58 ПКУ, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факти невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Хмельницькою митницею направлено лист від 13.12.2011 № 7/4-7/3156-ЕП до Департаменту боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції Державної митної служби України для подальшого направлення документів, що були підставою для митного оформлення товару, ввезеного на митну територію України позивачем, до митних органів Туреччини.
Державною митною службою України отримано відповідь митної служби Турецької Республіки на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів позивачем.
Враховуючи викладене, з метою недопущення ухилення позивачем від сплати податків та зборів у повному обсязі, відповідно до вимог статей 336, 345, 351 Митного кодексу України, здійснено заходи щодо проведення контролю за правильністю визначення митної вартості після митного оформлення, враховуючи всі поставки вказаного товару та проведено невиїзну документальну перевірку стану дотримання приватним підприємством «Тілер» (код ЄДРПОУ 37668023) законодавства України з питань митної справи при митному оформленні товарів за вантажною митною декларацією від 26.09.2011 № 400010000/2011/002689.
Підставою для проведення перевірки надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих митному органові документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, та недостовірність відомостей, що в них містяться, а саме надходження від Департаменту боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції Державної митної служби України з супровідним листом від 05.04.2012 № 20/1-11/03389 матеріалів, наданих митною службою Турецької Республіки, про непідтвердження автентичності поданих митним органам України документів щодо товарів, оформлених за ВМД.
Відповідно до статті 264 МКУ заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.
Статтею 267 МКУ визначено, що митною вартістю за ціною договору щодо товарів, які імпортуються, є вартість операції, тобто ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби відповідно до частини другої цієї статті.
До переліку витрат, які мають включатися до митної вартості товарів, якщо вони не були включені раніше, згідно статті 267 МКУ, входять витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України.
26.09.2011 за ВМД 400010000/11/002689 оформлено товари, які надійшли на адресу позивача.
При митному оформленні товарів позивачем подано інвойс від 22.08.2011 № 323377, виписаний для нього компанією «SТR Оtomotiv Sanayi ve Dis Ticaret LTD.Sti» (Туреччина), відповідно до якого загальна фактурна вартість товарів становила 35 312,66 доларів США (у перерахунку за курсом Національного банку України на день митного оформлення - 281569,03 грн.)
Умови поставки товарів задекларовано як «СРТ Кам'янець -Подільський».
Однак, згідно з експортною митною декларацією від 22.09.2011 № ЕХ 467185, наданою митними органами Турецької Республіки, загальна фактурна вартість товарів при їх експорті з Турецької Республіки становила 44706,05 доларів США. Товари експортовано на умовах поставки «FОВ Istambul».
При визначенні митної вартості товарів (перший метод) до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються, серед іншого, витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті.
З огляду на відсутність інформації про вартість перевезення, що підтверджується листом ПП ОСОБА_3 від 20.06.2012 вих. № 13, враховуючи інформацію щодо вартості транспортних витрат в залежності від виду транспорту, надіслану листом Управління митної вартості Державної митної служби України від 26.05.2008 №16/1-848-ЕП, вартість перевезення вантажу вагою до 20 тонн від Стамбулу (Туреччина) до пункту пропуску «Порубне» (Україна) складає 1526 Євро (1090 км 1,4 Євро/км), або 2049,42 доларів США станом на 26.09.2011.
Таким чином, з урахуванням транспортних витрат на перевезення вказаних товарів від м. Istambul (Туреччина) до митного кордону України, матеріалів, наданих митними органами Турецької Республіки, та положень статті 267 МКУ встановлено загальну митну вартість товарів як базу для оподаткування на рівні 46755,47 доларів США.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Разом з тим, відповідно до ст.ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З врахуванням наведеного суд вважає, що представниками відповідача в судовому засіданні доведено, що винесені податкові повідомлення-рішення № 071 та № 072 від 27 серпня 2012 року прийнято законно та правомірно, обґрунтування позовних вимог на які посилається позивач є безпідставним та не ґрунтується на нормі закону, що є підставою для відмови в задоволенні позову.
Враховуючи викладене, керуючись Митним Кодексом України, ст. 19 Конституції України, ст.ст. 11,71, 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
в задоволенні позову приватного підприємства "Тілер" до Хмельницької митниці про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 27 серпня 2012 року № 071, № 072 - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 30 листопада 2012 року
Суддя А.М. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2012 |
Оприлюднено | 22.01.2013 |
Номер документу | 28738912 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні