Справа № 2а-6984/08
Справа № 2а-6984/08
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 вересня 2008 року
Харківський окружний
адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Катунова В.В.
при секретарі - Скороходової -
Серопян Е.С.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за
позовом ОСОБА_1до Управління праці та
соціального захисту населення Красноградської районної державної
адміністрації про зобов'язання вчинити
певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1. звернувся до суду з адміністративною позовною заявою до Управління
праці та соціального захисту населення Красноградської районної державної
адміністрації, головного управління праці та соціального захисту населення
Харківської обласної державної адміністрації в якій просить зобов'язати
відповідачів здійснити перерахунок та виплатити належну йому щорічну допомогу
на оздоровлення за 2008 рік в розмірі 1470 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що має статус учасника
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС 3 категорії, а тому відповідачами, згідно ч.4
ст. 48 Закону „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи”, повинна виплачуватися йому щорічна
допомога на оздоровлення у розмірі 3-х мінімальних заробітних плат. Оскільки у
передбаченому законом розмірі допомога позивачу в повному обсязі виплачена не
була просить стягнути суму щорічної допомоги за 2008 рік у розмірі 1470
грн.
29.09.2008 року ухвалою суду провадження у справі в частині позовних вимог щодо зобов'язання Головного управління праці та соціального
захисту населення Харківської обласної державної адміністрації організувати та
проконтролювати призначення та виплату позивачу належних соціальних виплат
закрито.
29.09.2008 року позивач надав заяву про доповнення позовних вимог та просить
визнати бездіяльність відповідача - УПСЗН Красноградської районної державної
адміністрації, щодо не нарахування та виплати належних йому соціальних виплат
такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства, а також надав заяву про
розгляд справи в його відсутність, доповнені позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача - Управління праці та соціального захисту населення
Красноградської районної державної адміністрації Харківської області в судове
засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи за його відсутності та
заперечення на адміністративний позов, в яких просить відмовити в задоволенні
позовних вимог.
Оскільки всі особи, які беруть участь у справі заявили клопотання про
розгляд справи за їх відсутністю, судовий розгляд справи здійснюється в порядку
письмового провадження згідно ч. 3 ст. 122 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов
підлягає задоволенню з наступних
підстав.
Судом
встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.
ОСОБА_1. має статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської
АЕС 3 категорії, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 28.12.1993
року (а.с. 7) та відповідачем не заперечується.
02.06.2008 року позивач звернувся з заявою до Управління праці та
соціального захисту населення Красноградського району Харківської області з
проханням виплатити йому щорічну
допомогу на оздоровлення за 2008 рік. Згідно відповіді відповідача, управління
праці та соціального захисту населення, як розпорядник державних коштів нижчого
рівня, не уповноважене на сьогоднішній день виплати зазначеної допомоги.
Відповідно до ч.4 ст. 48 Закону „Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” учасникам ліквідації наслідків
аварії на Чорнобильської АЕС 3 категорії виплачується щорічна допомога на
оздоровлення у розмірі трьох мінімальних заробітних плат.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державні соціальні стандарти та
державні соціальні гарантії», виключно законами України визначається
мінімальний розмір заробітної плати.
Статтею 59 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про
внесення змін до деяких законодавчих актів України» встановлено з 1 січня 2008
року розмір мінімальної заробітної плати 515 гривень, з 1 квітня 2008 року -
525 гривень, з 1 жовтня 2008 року - 545 гривень та з 1 грудня 2008 року - 605
гривень на місяць. . Зі змісту вимог законів України про встановлення розмірів
мінімальних заробітних плат, законів України про Державний бюджет України,
якими визначалися мінімальні розміри заробітних плат, не вбачається будь-яких
обмежень щодо можливостей застосування розміру мінімальної заробітної плати з
метою реалізації ст.48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Відповідно до підпункту 11 пункту 28 розділу II Закону України «Про
Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких
законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. N 107-VI до статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» внесені зміни, згідно яких одноразова
компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які
стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім'ям, які втратили
годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії
на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою,
щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах,
встановлених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України
"Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 12.07.2005р. № 562 встановлено,
що громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, такий
розмір щорічної допомоги на оздоровлення: інвалідам I і II групи - 120 гривень;
учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категорії - 100
гривень; інвалідам III групи та дітям-інвалідам - 90 гривень; учасникам
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 3 категорії, кожній дитині,
яка втратила внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків, та
евакуйованим із зони відчуження у 1986 році, включаючи дітей, - 75 гривень. При цьому відповідні закони не містили обмежень щодо застосування ст.48
Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи». Оскільки ні Верховна Рада України, ні
Кабінет Міністрів України в наступному будь-яких рішень із цих питань не
приймали, то виходячи із загальних засад пріоритету законів над підзаконними
актами при вирішенні даного спору застосуванню підлягає саме ст.48 Закону
України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» і норма відповідного закону України про визначення
мінімальної заробітної плати на момент виплати, а не Постанова Кабінету Міністрів України № 562 від 12.07.2005р.
На підставі викладеного вище першим відповідачем на користь позивача не
нараховувалась та не сплачувалась вказана соціальна виплата в повному обсязі за
виспорюваний період часу.
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від
22.05.2008р. у справі «Щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет
України» визнано такими, що не відповідають Конституції України (є
неконституційними), положення підпункту 11 пункту 28 розділу II Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про
внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. N 107-VI. Також
встановлено, що це рішення має преюдиціальне значення
для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з
правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень Закону України "Про
Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких
законодавчих актів України", визнаних неконституційними.
За 2008 рік щорічна допомога на оздоровлення позивачу була виплачена у
вересні 2008 року в розмірі 75 грн., що підтверджується довідкою УПСЗН
Красноградської РДА за № 08-23/4168
Таким чином, розрахунок щорічної допомоги на оздоровлення позивача за 2008
рік на момент його виплати становить: 525х3 =1575 грн. Стягненню підлягає сума
з відрахуванням фактично отриманої: 1575-75=1500 грн.
Як вбачається з позивних вимог,
ОСОБА_1 . просить стягнути з Управління
праці та соціального захисту населення Красноградського району
Харківської області щорічну допомогу на оздоровлення у розмірі 3 мінімальних
заробітних плат у розмірі 1470 грн.
Відповідно до ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не
інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог.
Суд може вийти за межі позовних вимог тільки
разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів
сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Виходячи з того, що на момент виплати позивачу належних соціальних виплат
мінімальна заробітна плата складала 525 грн., то стягненню підлягає сума у
розмірі 1500 грн., а не 1470 грн., яка помилково зазначена позивачем.
Зазначена сума щорічної допомоги підлягає стягненню з відповідача
управління праці та соціального захисту населення Красноградської РДА, оскільки ч.5 ст. 48 Закону України „Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи” обов'язок виплати щорічної допомоги на оздоровлення громадянам
покладений на органи соціального захисту населення за місцем проживання
громадян.
Крім того, бездіяльність відповідача УПСЗН Красноградської РДА щодо не
нарахування та виплати належних позивачу соціальних платежів за 2008 рік, слід
визнати такою, що не відповідає вимогам Закону України „Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”.
На
підставі викладеного, керуючись ст.ст. 122,160-162 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту
населення Красноградської районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати бездіяльність відповідача щодо не нарахування та виплати належних
позивачу соціальних платежів за 2008 рік такою, що не відповідає вимогам Закону
України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи”.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення
Красноградської районної державної адміністрації Харківської області зробити
перерахунок ОСОБА_1 за 2008 рік щорічної
допомоги на оздоровлення, відповідно до частини 4 статті 48 Закону України «Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» та здійснити виплату цих коштів у розмірі 1575 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву
про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,
постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання
апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після
закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського
апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний
суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення
постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня її
складання у повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і поданням після
цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної
інстанції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 03 жовтня 2008 року
Суддя
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2008 |
Оприлюднено | 06.02.2009 |
Номер документу | 2876043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Юхименко Олександр Васильович
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Катунов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні