ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
16.01.13Справа №2а-2880/12/2770
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,
при секретарі Маненковій А.І.,
за участю: представника позивача Пономарчука М.В. (довіреність № б/н від 22.11.2012 року); представника відповідача Салманова Ю.А. (довіреність № б/н від 26.12.12 року); представника третьої особи Пономарчука М.В. (довіреність № б/н від 16.05.2012 року);
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Любимий город» до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Крим Вино» про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 000301 від 17.10.2012 року,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Любимий город» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовною заявою до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 000301 від 17.10.2012 року. Вказує, що з 04.09.2012 року по 06.09.2012 року Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПС України у м. Києві було проведено фактичну перевірку складу ТОВ «Любимий город» за адресою: м. Київ, вул. Сім'ї Хохлових, 11/2. За наслідками вказаної перевірки було складено акт № 0294/01/32681741 від 07.09.2012 року. На підставі акту перевірки Департаментом САТ ДПС України було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 000301 від 17.10.2012 року. Вважає рішення таким, що підлягає скасуванню.
Просить визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій № 000301 від 17.10.2012 року.
Ухвалою від 03 грудня 2012 року відкрито провадження у справі, також цією ухвалою до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Крим Вино». Ухвалою від 03 грудня 2012 року закінчено підготовче провадження по справі та призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача та третьої особи позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить задовольнити. Вказує, що в період 04.09.2012 року по 06.09.2012 року Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПС України у м. Києві було проведено фактичну перевірку складу ТОВ «Любимий город» за адресою: м. Київ, вул. Сім'ї Хохлових, 11/2. За наслідками вказаної перевірки було складено акт № 0294/01/32681741 від 07.09.2012 року. На підставі акту перевірки Департаментом САТ ДПС України було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 000301 від 17.10.2012 року. Вважає рішення таким, що підлягає скасуванню.
Представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просить у задоволенні відмовити. Обґрунтовує свої заперечення тим, що відповідно до кодів ДКПП визначаються коди УКТ ЗЕД , на підставі яких суб'єкти господарювання сплачують акцизний податок Департамент вважає, що експертний висновок від 05.07.2011 року №134-1704-13 виданий Торгово-промисловою палатою Криму про присвоєння коду УКТ ЗЕД 2204 21 94 00 (Вина виноградні кріплені) продукції виготовленої по ТУ У 15.9-30848549-017:2008 «Напої винні виноградні десертні та міцні», а саме: напій винний виноградний міцний білий, рожевий, червоний «Колоритний приморський»; напій винний виноградний міцний білий, рожевий, червоний «7777 фортові»; напій винний виноградний десертний білий, рожевий, червоний «принцеса Ізабель»; напій винний виноградний десертний білий «Мускатний фейерверк» та напій винний виноградний десертний червоний «Чарівний бостардо» визначено невірно, що призвело до порушення виробництва зазначених алкогольних напоїв (в частині використання марок акцизного податку зі сплатою акцизного податку за одиницю продукції при маркуванні алкогольних напоїв).
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до ч. 2 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Якщо така особа не має місця проживання (перебування, знаходження) в Україні, тоді справу вирішує адміністративний суд за місцезнаходженням відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, відповідача та третьої особи, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судом встановлено наступне: Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Крим Вино» зареєстровано Ленінською районною державною адміністрацією у м. Севастополі як юридична особа 20.10.2003 року та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Ленінському районі м. Севастополя ДПС як платник податків і зборів.
Наказом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у місті Києві № 416 від 04.09.2012 року, призначено провести в період з 04.09.2012 року по 13.09.2012 року фактичну перевірку ТОВ «Любимий город», за адресою: м. Київ, вул. Сім'ї Хохлових, 11/2 (а.с.69).
04.09.2012 року Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у місті Києві було видано направлення № 21-131/0342 на проведення фактичної перевірки з 04.09.2012 року по 13.09.2012 року ТОВ»Любимий город» (а.с.70).
В період з 04.09.2012 року по 06.09.2012 року була проведена фактична перевірка з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами складу, що належить ТОВ «Любимий город», що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Сім'ї Хохлових, 11/2. За результатами перевірки було складено акт № 0294/01/32681741 від 07.09.2012 року (а.с.71-72).
Перевіркою було встановлено порушення з боку ТОВ «Любимий город», а саме: знаходження на зберіганні алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка вказаних в Додатку № 1 до акту перевірки, чим порушено ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»; на зберіганні знаходились алкогольні напої марковані марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, чим порушено п. 226.9 ст. 226 Податкового кодексу України та п. 20 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.10.2010 року № 1251 «Про затвердження положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку на маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів», ст. 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
На підставі акту перевірки керівництвом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у місті Києві було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 003301 від 17.10.2012 року до ТОВ «Любимий город» в розмірі 9 516,60 грн. (а.с.67).
Статтею 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481/95-ВР від 19.12.1995 року (далі - Закон № 481) контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Відповідно до ст. 11 Закону № 481 алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до абз. 15 ч. 2 ст. 17 Закону № 481 передбачено застосування фінансових санкцій до суб'єктів господарювання у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.
Згідно з п. 226.9 ст. 226 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - Кодекс № 2755) вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Відповідно до п. 20 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1251 (далі - Положення № 1251) у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України покупці марок зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Контроль за наявністю марок на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання та продажу здійснюють органи державної податкової служби, а під час ввезення таких товарів на митну територію України - митні органи. Маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції. Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. До 1 січня 2012 р. для маркування спиртних напоїв, одержаних шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду, що класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодами 2208 20 12 00, 2208 20 62 00, можуть використовуватися марки із зазначенням суми акцизного податку за ставкою, що була встановлена на 1 січня 2010 р. Законом України від 25 грудня 2008 р. N 797-VI "Про внесення змін до деяких законів України з питань оподаткування".
Вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог цього Положення, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Не підлягають маркуванню: алкогольні напої і тютюнові вироби, які постачаються для реалізації магазинам безмитної торгівлі безпосередньо вітчизняними виробниками такої продукції за прямими договорами, укладеними між вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів і власниками магазинів безмитної торгівлі. При цьому переміщення алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що спрямовуються виробниками до магазинів безмитної торгівлі, здійснюється під митним контролем із застосуванням заходів гарантування доставки; алкогольні напої і тютюнові вироби, які ввозяться в Україну і розміщуються у митному режимі магазину безмитної торгівлі; еталонні (моніторингові) чи тестові зразки тютюнових виробів, які не призначені для продажу вроздріб і ввозяться на митну територію України акредитованими державними випробувальними лабораторіями та/або суб'єктами господарювання, які мають ліцензії на право виробництва відповідної продукції, для проведення досліджень чи випробувань (калібрування лабораторного обладнання, проведення дегустації, вивчення фізико-хімічних показників тютюнових виробів, дизайну упаковки).
Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України АА № 135962, ТОВ «Любимий город» здійснює свою господарську діяльність відповідно до КВЕД: 51.34.0 - оптова торгівля напоями; 51.39.0 - неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; 15.91.0 - виробництво дистильованих алкогольних напоїв, 15.92.0 - виробництво етилового спирту із зароджуваних продуктів; 15.93.0 - виробництво виноградних вин; 52.25.0 - роздрібна торгівля алкогольними та іншими напоями (а.с.18).
У судовому засіданні встановлено, що постачальником алкогольних напоїв ТОВ «Любимий город» є ТОВ «Агрофірма Крим Вино», що також підтверджується матеріалами справи (а.с.79, 80). ТОВ «Агрофірма Крим Вино» є виробником алкогольної продукції - винних напоїв під торговою маркою «Пандора», що підтверджується сертифікатом відповідності (а.с.77).
Зі змісті Експертного висновку торгово-промислової палати Криму №134-Г/04-13 від 05.05.2011 року який виданий на підставі експертизи проведеної за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма Крим Віно» від 25.06.2011 року №09/06 вбачається, що напій винний виноградний десертний «Чарівний бостардо», напій винний виноградний міцний білий «Мускатний феєрверк», напій винний виноградний білий « 7777 фортові», напій винний виноградний рожевий « 7777 фортові», напій винний виноградний червоний « 7777 фортові» відповідає товарної позиції УКТ ЗЕД - 2204219400 (а.с.15).
Крім того, відповідно до листа Торгово-промислової палати Криму №212/04-13 від 06.02.2012 року направлений на адресу генерального директору ТОВ «Агрофірма Крим Віно» в якому зазначено що на підставі інформації наданих документів: ТУ У 15.9-30848549-017-2008 «Напої винні виноградні десертні та міцні»; Технологічної інструкції на виробництво напоїв винних виноградних десертних та міцних ТІ 00011050-4949-2008; заяви замовника від 25.06.2011 року №09/06, вищезазначені алкогольні напої не можуть бути віднесені до товарної позиції 2206 (а.с.16).
Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428 (далі - Порядок № 428) визначає процедуру ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД).
Відповідно до п. 2 Порядку № 428 УКТ ЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.
УКТ ЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура) (пункт 3 Порядку № 428).
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 року № 671/97-ВР (далі - Закон № 671) торгово-промислові палати створюються з метою сприяння розвиткові народного господарства та національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасних промислової, фінансової і торговельної інфраструктур, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності, всебічному розвиткові усіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних і торговельних зв'язків між українськими підприємцями та підприємцями зарубіжних країн.
Згідно з ч. 2 ст. 3 Закону № 671 завданнями торгово-промислових палат є: сприяння розвиткові зовнішньоекономічних зв'язків, експорту українських товарів і послуг, подання практичної допомоги підприємцям у проведенні торговельно-економічних операцій на внутрішньому та зовнішньому ринках, освоєнні нових форм співробітництва; представлення інтересів членів палати з питань господарської діяльності як в Україні, так і за її межами; організація взаємодії між суб'єктами підприємницької діяльності, координація їх взаємовідносин з державою в особі її органів; участь в організації в Україні та за кордоном професійного навчання і стажування фахівців - громадян України з питань підприємництва, розвитку конкуренції, а також у розробленні та реалізації державних і міждержавних програм у цій галузі; надання довідково-інформаційних послуг, основних відомостей, що не є комерційною таємницею, про діяльність українських підприємців і підприємців зарубіжних країн згідно з національним законодавством, сприяння поширенню, зокрема через засоби масової інформації, знань про економіку і науково-технічні досягнення, законодавство, звичаї та правила торгівлі в Україні і зарубіжних країнах, можливості зовнішньоекономічного співробітництва українських підприємців; сприяння в організації інфраструктури інформаційного обслуговування підприємництва; надання послуг для здійснення комерційної діяльності іноземним фірмам та організаціям; встановлення і розвиток зв'язків з іноземними підприємцями, а також організаціями, що об'єднують або представляють їх, участь у роботі міжнародних неурядових організацій та інших спільних організацій; сприяння розвитку торгових та інших чесних звичаїв у підприємницькій діяльності, участь у розробленні правил професійної етики у конкуренції для різних сфер підприємницької діяльності, галузей економіки, спілок та об'єднань підприємців; виконання інших завдань, передбачених її статутом.
Статтею 11 Закону № 671 встановлено, що торгово-промислові палати мають право: проводити за дорученням державних органів незалежну експертизу проектів нормативно-правових актів з питань економіки, зовнішньоекономічних зв'язків, а також з інших питань, що стосуються прав та інтересів підприємців; представляти і захищати законні інтереси торгово-промислової палати або за дорученням її членів їх інтереси; надавати за дорученням українських та іноземних юридичних і фізичних осіб послуги, пов'язані із захистом їх прав та інтересів, відповідно до законодавства України та міжнародних договорів України; звертатися за дорученням осіб, права яких порушені, до Антимонопольного комітету України із заявами про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції; проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість; засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності; здійснювати декларування зовнішньоторговельних вантажів у випадках, передбачених законом; організовувати міжнародні виставки, національні виставки іноземних держав і окремих іноземних фірм, забезпечувати підготовку і проведення виставок українських товарів в Україні та за її межами; організовувати семінари, конференції, ділові переговори з економічних питань за участю українських підприємців та іноземних фірм як в Україні, так і за її межами; укладати необхідні для виконання функцій палат зовнішньоекономічні та інші угоди з українськими та іноземними суб'єктами підприємницької діяльності, а також з окремими громадянами; видавати інформаційні, довідкові, рекламні та методичні матеріали з питань своєї діяльності, а також газети, журнали та інші друковані матеріали для забезпечення підприємницької діяльності; створювати, реорганізовувати і ліквідовувати підприємства та інші організації з метою виконання статутних завдань у порядку, встановленому законом; самостійно визначати методи здійснення своєї діяльності, встановлювати структуру, штатний розпис, чисельність працівників, форми і розміри оплати та матеріального стимулювання їхньої праці згідно з законодавством України; створювати за ініціативою учасників спору третейські суди відповідно до законодавства України, галузеві або територіальні комітети (ради) підприємців, цільові секції фахівців-консультантів; виконувати інші повноваження, що не суперечать законодавству України.
Методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на всій території України.
Відповідно до ч. 2 ст. 69 Митного кодексу України від 13.03.2012 року № 4495-VI (далі - Кодекс № 4495) митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
З аналізу вищевикладених нормативно-правових норм суд дійшов до висновку, що застосування УКТ ЗЕД, роз'яснення та визначення цих кодів можуть надаватися або митними органами виключно для митних цілей або Торгово-промисловими палатами.
Зокрема, суд не бере до уваги, наданий відповідачем в обґрунтування своєї позиції лист Державної митної служби України від 05.06.2012 року №16/2-16.2/1195, оскільки відповідно до ст. 69 Митного кодексу України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, наданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. В контексті спірних правовідносин слід зазначити, що товар до митного оформлення не надавався, отже вказаний лист носить лише загальний інформаційний характер. Отже, відносини, що виникають у сфері справляння внутрішніх податків та зборів, не відносяться до компетенції Держмитслужби України, про що і було зазначено Держмитслужбою у вказаному її листі.
Згідно до пункту 12 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями затвердженими, Постановою Кабінету Міністрів України 30.07.1996 року № 854 зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць, вироблених в Україні, дозволяється тільки за наявності марки акцизного збору встановленого зразка на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством. роздрібна торгівля тютюновими виробами - діяльність з продажу тютюнових виробів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків.
Відповідно до п. 5 Положення № 1251 марки для вироблених в Україні алкогольних напоїв і тютюнових виробів відрізняються від марок для ввезених на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів дизайном та кольором. Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв становить 0,103 гривні, для тютюнових виробів - 0,055 гривні. Марки для алкогольних напоїв та тютюнових виробів імпортного виробництва мають фіолетовий колір, вітчизняного - зелений. Наскрізна нумерація на марках складається з двох цифр індексу регіону України за місцезнаходженням виробника продукції (для маркування вітчизняної продукції), серії та окремого для кожної марки номера. Така нумерація наноситься паралельно довшій стороні марки. Крім того, на кожну марку наносяться такі реквізити: для тютюнових виробів - напис, що складається з початкових літер слів "тютюн імпортний" ("тютюн вітчизняний") - "ТІ" ("ТВ"), двозначного та однозначного числа (рік і квартал, у якому вироблено марки), розділених скісними лініями; для алкогольних напоїв - напис, що складається з початкових літер слів "алкоголь імпортний" ("алкоголь вітчизняний") - "АІ" ("АВ"), двох двозначних чисел (місяць і рік, у якому вироблено марки), розділених скісними лініями, та зазначення суми акцизного податку, сплаченої за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака.
Пунктом 215.3 статті 215 Кодексу № 2755 встановлено, що товари (продукції), а саме: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво визначається відповідно до коду УКТ ЗЕД. Згідно з п.п 215.3.1., п.215.3 Кодексу № 2755 в графі «Код товару (продукції) згідно УКТ ЗЕД» для товарної позиції 2204 встановлено ставку податку 2,14 гривень за 1 літр. Зі змісту акту перевірки вбачається, що напої винні виноградні десертні та міцні торговельної марки «Пандора» були марковані марками акцизного податку які відповідають коду товару УКТ ЗЕД 2204.
Відповідно до наданих суду представником позивача заявок-розрахунків (затверджених Наказом ДПА України від 24.12.2012р №1021) на придбання марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв (а.с.121-145) у тому числі щодо продукції про неналежне маркування якої прийнято оскаржуване рішення, опис товару було подано відповідно до коду товару згідно з УКТ ЗЕД. Документі перевірено посадовими особами Департаментом САТ в АР Крим та видано певну кількість марок акцизного податку.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З аналізу вищезазначених нормативно-правових актів, норм Податкового Кодексу України, доказів та матеріалів справи, суд дійшов до наступного висновку. При визначенні коду акцизного товару підлягають застосуванню саме коди відповідно до УКТЗЕД яки визначаються Торгово-промисловою палатою Криму тощо. Рішення РУ Департаменту САТ ДПС України у м. Києві про застосування фінансових санкцій від № 000301 від 17.10.2012 року, відповідно до якого підлягають застосуванню коди товару, визначені відповідно до Державного класифікатору продукції та послуг, підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Постанова складена та підписана 21 січня 2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України № 000301 від 17.10.2012 року про застосування фінансових санкцій.
3. Стягнути з Державного Бюджету України (код ЕДРПОУ 38022717, ГУ ДКС України у м. Севастополі, МФО 824509, р/р 31214206784001, код платежу 35884906) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Любимий город» (99055, м. Севастополь, вул. Ген. Лебедя, буд.41, код ЄДРПОУ 32681741) суму судового збору в розмірі 107,30 грн. (сто сім гривень 30 копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.І. Майсак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 28799955 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Майсак О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні