Постанова
від 21.01.2013 по справі 1570/5955/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/5955/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2013 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Бушанському А.В.

За участю сторін:

Представника позивача: Тодорової Л.М.

Представник відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Любашівської центральної районної лікарні про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» (далі ДП «НЕК «Укренерго») звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Любашівської центральної районної лікарні (далі Любашівська ЦРЛ) про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що, у зв'язку з ухиленням відповідача - Любашівської ЦРЛ - від виконання вимог Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, викладених у приписі № 05/12-0347 від 22.10.2010 року, на нього згідно постанови № 05/13-01-0010 від 04.09.2012 року було накладено штраф у розмірі 5 100,00 грн. Однак зазначений штраф Любашівською ЦРЛ в доход державного бюджету сплачено не було.

Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обґрунтування, викладені у позовній заяві, підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Представник відповідача до судового засідання 16.01.2013 року не з'явився, про дату час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно. У судових засіданнях 03.12.2012 року та 17.12.2012 року представник відповідача участь приймав, надавав пояснення, позовні вимоги не визнав з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов (а.с. 28). Зазначив, що на виконання припису № 05/12-0347 від 22.10.2010 року відповідачем були розроблені заходи по усуненню виявлених недоліків від 19.11.2011 року та направлений лист на адресу Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про перенесення терміну виконання припису на 4 квартал 2012 року. 20.08.2012 року Любашівською ЦРЛ на адресу старшого державного інспектора з Держенергонагляду направлявся лист із зазначенням робіт, які відповідач проводить на виконання припису. При цьому, відповідач не заперечує факту порушення Любашівською ЦРЛ законодавства про електроенергетику, однак з урахуванням відсутності коштів для фінансування робіт, відповідач не має практичної можливості ні усунути недоліки, ні сплатити штраф.

Судом під час офіційного з'ясування обставин у справі встановлено наступне:

В період з 18.10.2010 року по 22.10.2010 року державним інспектором з енергетичного нагляду Захаровим Ю.І.. відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України «Про електроенергетику», ст. 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 у присутності заступника головного лікаря Любашівської ЦРЛ по економічним питанням Січкаря А.П., проведено перевірку виконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - Любашівська ЦРЛ.

За результатами обстеження складено акт № 05/12-0347 від 22.10.2010 року, в якому зазначено ухилення від виконання вимог припису від 24.09.2009 року № 05/12-0493/2 в частині невиконання пункту 2 - схему електропостачання поліклініки, рентгенкабінету не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 2-ї категорії з надійності електропостачання та пункту 3 - схему електропостачання аптеки, терапевтичного відділення, харчоблоку, пральної, дитячого відділення, інфекційного відділення та моргу не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 2-ї категорії з надійності електропостачання; ухилення від виконання Розпорядження від 13.10.2009 року в частині не виконання пункту 1 - схему електропостачання операційної хірургічного відділення Любашівської ЦРЛ не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 1-ї категорії з надійності електропостачання, пункту 2 - схему постачання кабінету інтенсивної терапії хірургічного відділення Любашівської ЦРЛ не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 1-ї категорії з надійності електропостачання, пункту 3 - схему електропостачання пологового залу пологового відділення Любашівської ЦРЛ не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 1-ї категорії з надійності електропостачання (а.с. 12).

На підставі зазначеного акту обстеження, Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області було внесено головному лікарю Любашівської ЦРЛ припис від 22.10.2010 року № 05/12-0347 про здійснення заходів щодо усунення виявлених під час обстеження порушень чинного законодавства, який був отриманий головним лікарем Любашівської ЦРЛ 22.10.2010 року (а.с. 10-11).

В період з 16.08.2012 року по 17.08.2012 року державним інспектором з енергетичного нагляду Щербиною В.О. присутності заступника головного лікаря Любашівської ЦРЛ по економічним питанням Січкаря А.П., проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - Любашівська ЦРЛ, предмет державного нагляду: перевірка виконання припису від 22.10.2010 року № 05/12-0347.

За результатами перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено акт перевірки № 05/13-06-0001 від 17.08.2012 року, яким встановлено не виконання вимог припису від 22.10.2010 року № 05/12-0347 в частині пунктів 1, 2, 3, 4, 5, що є порушенням ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» та ст.ст. 11, 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (а.с. 7). Зазначений акт було надіслано на адресу Любашівської ЦРЛ рекомендованим листом та відповідно отримано суб'єктом господарювання 25.08.2012 року (а.с. 8, 9).

На підставі вказаного акту перевірки, 04.09.2012 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області Гречкосієм Р.П.. винесено постанову № 05/13-01-0010 про накладення штрафу на Любашівську ЦРЛ за порушення законодавства про електроенергетику у сумі 5 100,00 гривень, а саме: за ухилення від виконання вимог припису від 22.10.2010 року № 05/12-0347 в частині пунктів 1, 2, 3, 4, 5 (а.с. 6).

Зазначену постанову було надіслано відповідачеві 04.09.2012 року за вихідним №13/195 та отримано ним 06.09.2012 року, що підтверджується зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 5, 6).

Станом на момент вирішення справи постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 04.09.2012 року № 05/13-01-0010 відповідачем не виконано.

Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог ДП «НЕК «Укренерго» з наступних підстав.

У відповідності до ст. 8 Закону України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 року № 575/97-ВР (далі Закон України № 575/97-ВР) державне управління в електроенергетиці здійснюють органи виконавчої влади, уповноважені Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Указу Президента України «Про Міністерство палива та енергетики України» від 14.04.2000 року № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Національна енергетична компанія «Укренерго» Міністерства палива та енергетики України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в південному регіоні є відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні». Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні» здійснює свою діяльність відповідно до «Положення про відокремлений підрозділ «Держенергонагляд у Південному регіоні» та на підставі довіреності, яку видає ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Згідно ст. 9 Закону України № 575/97-ВР державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж мають право, зокрема, застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до підприємств, об'єкти електроенергетики яких підключені до об'єднаної енергетичної системи України, за порушення законодавства про електроенергетику з питань, що належать до їх компетенції. Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 9 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V (далі Закон України № 877-V), державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Нагляд за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

Відповідно до п. 1 Наказу № 422 Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Споживачами енергії, відповідно до абз. 17 ст. 1 Закону України № 575/97-ВР, є суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України № 575/97-ВР, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів та суб'єктів електроенергетики; отримувати від споживачів та суб'єктів електроенергетики інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів; вимагати від споживачів та суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Частиною 4 ст. 26 Закону України № 575/97-ВР передбачено, що споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України № 877-V невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.

Згідно п.п. 7, 8 Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року № 1312, рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

Пунктом 10 Положення № 1312 передбачено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Судом встановлено, що постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 04.09.2012 року № 05/13-01-0010 про накладення на Любашівську ЦРЛ штрафу у розмірі 5 100,00 грн., відповідачем ні в адміністративному ні в судовому порядку оскаржено не було. Однак, накладений зазначеною постановою штраф відповідачем до Державного бюджету України не сплачено.

Таким чином, станом на час розгляду справи постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення на Любашівську ЦРЛ штрафу у розмірі 5 100,00 грн. від 04.09.2012 року № 05/13-01-0010 є чинною, а тому суд вважає, що є всі підстави для стягнення з відповідача штрафу за вказаною постановою.

При цьому, суд не приймає до уваги доводи представника відповідача в обґрунтування заперечень на адміністративний позов щодо незаконності зазначеної постанови з огляду на відсутність спору щодо правомірності та обґрунтованості зазначеного рішення суб'єкта владних повноважень.

Посилання ж відповідача на відсутність фінансування Любашівської ЦРЛ, як державної структури, з державного бюджету, відповідно до законодавства не може бути підставою для звільнення від сплати штрафу.

Крім того, при прийнятті рішення у справі, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на те, що Любашівська ЦРЛ звернулась до Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області з листом № 1434 від 26.11.2011 року щодо перенесення строків виконання припису від 22.10.2010 року № 05/12-0347 на 4 квартал 2012 року, оскільки Інспекцією за результатами розгляду зазначеного листа листом № 13/312 від 30.11.2011 було продовжено відповідачу термін виконання цього припису до 01.06.2012 року. В листі було також зазначено, що продовження Любашівською ЦРЛ експлуатування електрообладнання з технічними порушеннями вимог нормативних документів становить загрозу життю та здоров'ю пацієнтів лікарні, обслуговуючого персоналу та сторонніх осіб (а.с. 31, 32).

Як вбачається із листа Любашівської ЦРЛ № 982 від 20.08.2012 року, адресованого Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, у встановлений Інспекцією листом № 13/312 від 30.11.2011 року для виконання припису від 22.10.2010 року № 05/12-0347 термін, вимоги зазначеного припису відповідачем не виконано.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Враховуючи викладене, а також те, що відповідачем у встановлений чинним законодавством термін не сплачено до Державного бюджету штраф у розмірі 5 100,00 грн., суд вважає, що позовні вимоги державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, а тому підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7-14, 122, 158-163, 186, 254 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» до Любашівської центральної районної лікарні про стягнення штрафу у розмірі 5 100,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Любашівської центральної районної лікарні, код ЄДРПОУ 01998822, штраф у розмірі 5 100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень) на р/р 31113106700329 назва рахунку Любашівський 21081100, одержувач: державний бюджет Любашівський, код 23214991, банк одержувача: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 21 січня 2013 року.

Суддядпис/ Білостоцький О.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2013
Оприлюднено05.02.2013
Номер документу28834240
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/5955/2012

Ухвала від 22.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 21.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 05.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні