Ухвала
від 23.04.2013 по справі 1570/5955/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2013 р.Справа № 1570/5955/2012

Категорія: 5.8.2 Головуючий в 1 інстанції: Білостоцький О. В.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Милосердного М.М.

- Ступакової І.Г.

при секретарі - Гарник А.С.

в зв'язку з неприбуттям учасників процесу в судове засідання справа

розглянута згідно п.2 ч.1 ст. 197 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Любашівської центральної районної лікарні на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 січня 2013 року у справі за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Любашівської центральної районної лікарні про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И Л А :

У жовтні 2012 року Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі ДП НЕК "Укренерго") звернулося до суду з адміністративним позовом до Любашівської центральної районної лікарні (далі Любашівської ЦРЛ) про стягнення штрафу у розмірі 5 100 грн.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач вказував, що у зв'язку з ухиленням відповідача від виконання вимог Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, викладених у приписі №05/12-0347 від 22 жовтня 2010 року, на нього, згідно постанови №05/13-01-0010 від 04 вересня 2012 року було накладено штраф, який в доход державного бюджету сплачено не було.

Представник відповідача до судового засідання 16 січня 2013 року не з'явився, про дату час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно. У судових засіданнях 03 грудня 2012 року та 17 грудня 2012 року представник відповідача участь приймав, надавав пояснення, позовні вимоги не визнав з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов. Відповідач не заперечує факту порушення Любашівською ЦРЛ законодавства про електроенергетику, однак з урахуванням відсутності коштів для фінансування робіт, відповідач не має практичної можливості ні усунути недоліки, ні сплатити штраф.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16 січня 2013 року адміністративний позов ДП "НЕК "Укренерго" до Любашівської ЦРЛ про стягнення штрафу у розмірі 5 100 грн. задоволений у повному обсязі.

Стягнуто з Любашівської ЦРЛ штраф у розмірі 5 100 грн.

В апеляційній скарзі Любашівської ЦРЛ ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Любашівської ЦРЛ, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.

В період з 18 жовтня 2010 року по 22 жовтня 2010 року державним інспектором з енергетичного нагляду Захаровим Ю.І. відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", ст. 14 Закону України "Про теплопостачання" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929 у присутності заступника головного лікаря Любашівської ЦРЛ по економічним питанням Січкаря А.П., проведено перевірку виконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - Любашівська ЦРЛ.

За результатами обстеження складено акт № 05/12-0347 від 22.10.2010 року, в якому зазначено ухилення від виконання вимог припису від 24 вересня 2009 року №05/12-0493/2 в частині невиконання п. 2 - схему електропостачання поліклініки, рентгенкабінету не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 2-ї категорії з надійності електропостачання та п. 3 - схему електропостачання аптеки, терапевтичного відділення, харчоблоку, пральної, дитячого відділення, інфекційного відділення та моргу не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 2-ї категорії з надійності електропостачання; ухилення від виконання Розпорядження від 13 жовтня 2009 року в частині не виконання п.1 - схему електропостачання операційної хірургічного відділення Любашівської ЦРЛ не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 1-ї категорії з надійності електропостачання, пункту 2 - схему постачання кабінету інтенсивної терапії хірургічного відділення Любашівської ЦРЛ не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 1-ї категорії з надійності електропостачання, пункту 3 - схему електропостачання пологового залу пологового відділення Любашівської ЦРЛ не приведено у відповідність вимогам ПУЕ до схем електропостачання струмоприймачів 1-ї категорії з надійності електропостачання.

На підставі зазначеного акту обстеження, Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області було внесено головному лікарю Любашівської ЦРЛ припис від 22 жовтня 2010 року №05/12-0347 про здійснення заходів щодо усунення виявлених під час обстеження порушень чинного законодавства, який був отриманий головним лікарем Любашівської ЦРЛ 22 жовтня 2010 року.

В період з 16 серпня 2012 року по 17 серпня 2012 року державним інспектором з енергетичного нагляду Щербиною В.О. присутності заступника головного лікаря Любашівської ЦРЛ по економічним питанням Січкаря А.П., проведено позаплановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичному об'єкті - Любашівська ЦРЛ, предмет державного нагляду: перевірка виконання припису від 22 жовтня 2010 року №05/12-0347.

За результатами перевірки Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області складено акт перевірки №05/13-06-0001 від 17 серпня 2012 року, яким встановлено не виконання вимог припису від 22 жовтня 2010 року №05/12-0347 в частині пунктів 1, 2, 3, 4, 5, що є порушенням ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" та ст.ст. 11, 12 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (а.с. 7). Зазначений акт було надіслано на адресу Любашівської ЦРЛ рекомендованим листом та відповідно отримано суб'єктом господарювання 25 серпня 2012 року.

На підставі вказаного акту перевірки, 04 вересня 2012 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду в Одеській області Гречкосієм Р.П.. винесено постанову №05/13-01-0010 про накладення штрафу на Любашівську ЦРЛ за порушення законодавства про електроенергетику у сумі 5 100 грн., а саме: за ухилення від виконання вимог припису від 22 жовтня 2010 року №05/12-0347 в частині пунктів 1, 2, 3, 4, 5.

Зазначену постанову було надіслано відповідачеві 04 вересня 2012 року за вихідним №13/195 та отримано ним 06 вересня 2012 року, що підтверджується зворотнім повідомленням про вручення поштового відправлення.

Станом на момент вирішення справи постанову Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 04 вересня 2012 року №05/13-01-0010 відповідачем не виконано.

Вирішуючи справу суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги є законними і обґрунтованими, підтверджуються доданими до позову документами та підлягають задоволенню.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71, 72 КАС України, ст. 26 Закону України "Про електроенергетику", пп.7, 8, 10, 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання".

В апеляційній скарзі Любашівської ЦРЛ вказується, у зв'язку з відсутністю фінансування лікарня не може виконати роботи передбачені приписом та сплатити штраф. Судова колегія не приймає до уваги ці доводи апелянта, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.4 ст. 26 Закону України "Про електроенергетику" споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Порядок накладання державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання".

Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2).

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (додаток 3). (пп.7, 8 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання").

Суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку. Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку (п. 10, 11).

Як вбачається з матеріалів справи, постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 04 вересня 2012 року №05/13-01-0010 про накладення на Любашівську ЦРЛ штрафу у розмірі 5 100 грн., апелянтом ні в адміністративному ні в судовому порядку оскаржено не було.

Станом на час розгляду спірного питання постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення на Любашівську ЦРЛ штрафу у розмірі 5 100 грн. від 04 вересня 2012 року №05/13-01-0010 є чинною. Накладений зазначеною постановою штраф апелянтом до Державного бюджету України не сплачено.

Посилання апелянта на відсутність фінансування лікарні, як державної структури, з державного бюджету, відповідно до законодавства не може бути підставою для звільнення від сплати штрафу.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовної вимоги позивача та стягнення з Любашівську ЦРЛ штраф у розмірі 5 100 грн.

За таких підстав, висновки суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ДП НЕК "Укренерго" до Любашівської ЦРЛ про стягнення штрафу є правильними.

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 197, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Любашівської центральної районної лікарні залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 січня 2013 року залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які брали участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий:

Суддя:

Суддя:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено24.05.2013
Номер документу31385196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/5955/2012

Ухвала від 22.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 21.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 05.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні