Постанова
від 28.01.2013 по справі 1570/5741/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/5741/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2013 року м.Одеса

11год.30хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Маліновської І.В.

Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю №15 від 17.01.2012р.

Від відповідача: Грунь С.О. - за довіреністю від 21.08.2012р. №31884/9/10-117

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява ОСОБА_3, в якій позивач просить суд визнати протиправним рішення ДПІ про відмову у задоволенні заяви ОСОБА_3 від 25.01.2012р. про внесення змін до персональних даних, які містяться у районному рівні Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб; зобов'язати відповідача внести зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб про виключення недостовірних відомостей щодо зайняття ОСОБА_3 посади директора ТОВ «Водний Мір» (ЄДРПОУ 30047430) на момент його припинення; зобов'язати ДПІ зняти з податкового обліку ТОВ «Водний Мір».

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відомості, що містяться в районному рівні Єдиного банку даних юридичних осіб про те, що він обіймав посаду директора ТОВ «Водний Мір» на момент припинення товариства - є персональними даними, а отже ОСОБА_3 правомірно вимагав від відповідача внести зміни в частині персональних даних, що стосуються позивача (зайняття ним посади директора ТОВ), оскільки є недостовурними з огляду на те, що він був звільнений з вказаної посади ще до припинення ТОВ. Також позивач наголошує на тому, що відповідачем протиправно не знято ТОВ «Водний Мір» з податкового обліку.

Позовні вимоги обґрунтовані положеннями ст.ст.8, 20 Закону України «Про захист персональних даних».

Відповідач позов не визнає, посилаючись на його необґрунтованість. Органами ДПС по TOB «Водний мір» не було отримано від органів державної реєстрації відомостей щодо зміни керівника, що є необхідною умовою для внесення відповідних змін.

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, представник відповідача проти задоволення позову заперечував.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 з 01.03.2001р. по 21.07.2003р. працював на посаді директора ТОВ «Водний Мір», що вбачається з наявної у матеріалах справи копії трудової книжки ОСОБА_3

Постановою господарського суду Одеської області від 07.12.2004р. по справі №21/164-04-10092 визнано банкрутом ТОВ «Водний Мір», ліквідатором банкрута призначено представника СДПІ у Приморському районі м.Одеси Ковачова О.М. Державну реєстрацію припинення ТОВ «Водний Мір» проведено 26.04.2005р.

25.01.2012р. позивач звернувся до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси із заявою з посиланням на п. 3, 4, 5, 6, 7 ч.2 ст.8 Закону України «Про захист персональних даних», в якій просив внести зміни до бази даних Державної податкової служби стосовно скасування недостовірних відомостей щодо зайняття ОСОБА_3 посади директора ТОВ «Водний Мір» (ЄДРПОУ 30047430) на момент визнання його банкрутом 26.04.2005р., в той час як його трудова діяльність на підприємстві припинилась 21.07.2003р.

Листом №5467/10/29-00 від 02.02.2012р. відповідач відмовив у внесенні змін до бази даних Державної податкової служби, з огляду на недостатність наданої заявником інформації відповідно до Порядку обліку платників податків та зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588.

На повторне звернення позивача з заявою від 25.07.2017р., ДПІ надало аналогічну відповідь листом №28619/4/18-05 від 02.08.2012р.

Не погоджуючись з відмовою у задоволенні заяви від 25.01.2012р. про внесення змін до персональних даних, які містяться у районному рівні Єдиного банку даних юридичних осіб та вважаючи протиправним не зняття ТОВ «Водний Мір» з податкового обліку, позивач звернувся до суду, оскаржуючи дії та рішення ДПІ оформлене листом від 02.02.2012р.

Суд не погоджується з правовою позицією ОСОБА_3 виходячи з наступного.

Відповідно до ч.4 ст.32 Конституції України кожному гарантується судовий захист права спростовувати недостовірну інформацію про себе і членів своєї сім'ї та права вимагати вилучення будь-якої інформації, а також право на відшкодування матеріальної і моральної шкоди, завданої збиранням, зберіганням, використанням та поширенням такої недостовірної інформації.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України «Про захист персональних даних» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин; надалі - Закон №2297) цей Закон регулює правові відносини, пов'язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв'язку з обробкою персональних даних.

Відповідно до ст.2 цього Закону база персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних; Державний реєстр баз персональних даних - єдина державна інформаційна система збору, накопичення та обробки відомостей про зареєстровані бази персональних даних; персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована ; суб'єкт персональних даних - фізична особа, стосовно якої відповідно до закону здійснюється обробка її персональних даних.

Частиною 1 ст.5 Закону (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що об'єктами захисту є персональні дані, які обробляються в базах персональних даних .

Згідно з п.6 ч.2 ст.8 Закону №2297 суб'єкт персональних даних має право пред'являти вмотивовану вимогу щодо зміни або знищення своїх персональних даних будь-яким володільцем та розпорядником персональних даних, якщо ці дані обробляються незаконно чи є недостовірними.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про захист персональних даних» володільці чи розпорядники персональних даних зобов'язані вносити зміни до персональних даних на підставі вмотивованої письмової вимоги суб'єкта персональних даних. Дозволяється внесення змін до персональних даних за зверненням інших суб'єктів відносин, пов'язаних із персональними даними, якщо на це є згода суб'єкта персональних даних чи відповідна зміна здійснюється за рішенням суду, що набрало законної сили. Зміна персональних даних, які не відповідають дійсності, проводиться невідкладно з моменту встановлення невідповідності.

Пунктом 1 ст.9 вказаного Закону встановлено, що база персональних даних підлягає державній реєстрації шляхом внесення відповідного запису уповноваженим державним органом з питань захисту персональних даних до Державного реєстру баз персональних даних . Положення про Державний реєстр баз персональних даних та порядок його ведення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно пунктів 1.1, 1.2, 1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, цей Порядок розроблений відповідно до Податкового кодексу України і має метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів в органах державної податкової служби. Ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів.

Пунктом 1.5 Порядку №1588 встановлено, що дія цього Порядку поширюється на платників податків - юридичних осіб (резидентів та нерезидентів), їх відокремлені підрозділи та постійні представництва нерезидентів, а також самозайнятих осіб. Інформація про таких платників податків, отримана для їх обліку згідно з цим Порядком, вноситься до Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб (далі - Єдиний банк даних юридичних осіб) , а також до Реєстру самозайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - ДРФО).

Згідно з п.13.2, п.13.3 Порядку №1588 органи державної податкової служби в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні, об'єднані та спеціалізовані наповнюють Єдиний банк даних юридичних осіб та Реєстр самозайнятих осіб інформацією щодо реєстраційних даних платників податків на підставі отриманих від платників податків та від органів реєстрації відомостей, документів, заяв, повідомлень тощо.

Порядок внесення змін до облікових даних платників податків визначений п.9 Порядку №1588.

Відповідно до п.9.1, п.9.5 Порядку органи державної податкової служби проводять внесення змін і доповнень до районного рівня Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі: інформації органів державної реєстрації; інформації банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків; документально підтвердженої інформації, що надається платниками податків; інформації суб'єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків; рішення суду, що набрало законної сили; даних перевірок платників податків. Відомості районного рівня Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб можуть бути оновлені (доповнені, актуалізовані) органами державної податкової служби на підставі електронних даних інформаційного фонду ДРФО, ЄДРПОУ, Єдиного державного реєстру, інших державних реєстрів, ведення яких здійснюється органами державної влади. При цьому інформація про внесені зміни роздруковується окремо для кожного платника податків та підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків.

Отже, відповідні зміни до реєстраційної частини облікової справи вносяться органами ДПС при надходженні інформації від відповідних органів або платника податків. Будь-якої інформації щодо зміни керівника ТОВ «Водний Мір» від органів державної реєстрації до ДПІ не надходило, доказів зворотного позивачем не надано, а отже відсутні правові підстав для внесення відповідних змін до бази даних.

Разом з цим, у розумінні пунктів 1.4, 2.1 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом ДПА України від 19 лютого 1998 р. N 80 (чинного на час існування ТОВ «Водний Мір») Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб (далі - Єдиний банк даних юридичних осіб) - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про платників податків. Формується з районних рівнів Єдиного банку даних юридичних осіб державних податкових інспекцій в районах, містах і районах у містах, а також міжрайонними та об'єднаними інспекціями і ведеться Державною податковою адміністрацією України. Облік платників податків є однією з основних функцій органів державної податкової служби, яка створює передумови для здійснення контролю за правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю перерахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів.

Таким чином, внесення облікових даних стосовно юридичної особи в Єдиний банк даний про платників податків - юридичних осіб, має завданням їх облік з метою проведення податкового контролю, а не обробки персональних даних у розумінні цього терміну, наведеному в ст.2 Закону України «Про захист персональних даних».

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист персональних даних» база персональних даних підлягає державній реєстрації шляхом внесення відповідного запису уповноваженим державним органом з питань захисту персональних даних до Державного реєстру баз персональних даних. Положення про Державний реєстр баз персональних даних та порядок його ведення затверджуються Кабінетом Міністрів України. Реєстрація баз персональних даних здійснюється за заявочним принципом шляхом повідомлення. Володілець персональних даних звільняється від обов'язку реєстрації баз персональних даних: ведення яких пов'язано із забезпеченням та реалізацією трудових відносин; членів громадських, релігійних організацій, професійних спілок, політичних партій. Заява про реєстрацію бази персональних даних подається володільцем персональних даних до уповноваженого державного органу з питань захисту персональних даних. Заява повинна містити: звернення про внесення бази персональних даних до Державного реєстру баз персональних даних; інформацію про володільця персональних даних; інформацію про найменування і місцезнаходження бази персональних даних; інформацію про мету обробки персональних даних у базі персональних даних, сформульовану відповідно до вимог статей 6 і 7 цього Закону; інформацію про склад персональних даних, які обробляються; інформацію про третіх осіб, яким передаються персональні дані; інформацію про транскордонну передачу персональних даних; інформацію про інших розпорядників персональних даних; підтвердження зобов'язання щодо виконання вимог захисту персональних даних, встановлених законодавством про захист персональних даних. Уповноважений державний орган з питань захисту персональних даних у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України: приймає рішення про реєстрацію бази персональних даних протягом тридцяти робочих днів з дня надходження заяви. Володільцю персональних даних видається документ встановленого зразка про реєстрацію бази персональних даних у Державному реєстрі баз персональних даних. Уповноважений державний орган з питань захисту персональних даних відмовляє в реєстрації бази персональних даних, якщо заява про реєстрацію не відповідає вимогам частини третьої цієї статті. Володілець персональних даних зобов'язаний повідомляти уповноважений державний орган з питань захисту персональних даних про кожну зміну відомостей, необхідних для реєстрації відповідної бази, не пізніш як протягом десяти робочих днів з дня настання такої зміни. Уповноважений державний орган з питань захисту персональних даних протягом десяти робочих днів з дня надходження повідомлення про зміну відомостей, необхідних для реєстрації відповідної бази, повинен прийняти рішення щодо зазначеної зміни та повідомити про це володільця персональних даних.

Позивачем не наводиться відомостей та не надається доказів на підтвердження того, що Єдиний банк даних платників-податків юридичних осіб є базою персональних даних, щодо якої здійснена державна реєстрація в порядку, встановленому ст.9 Закону України «Про захист персональних даних», та її внесено в Державний реєстр баз персональних даних за заявкою органа ДПС.

Відповідач також звертає увагу на те, що з набуттям чинності Закону України «Про захист персональних даних» не вирішено питання щодо баз даних, сформованих до 01.01.2011р., до набрання ним чинності.

Виходячи з викладеного, суд вважає, що позивач у зв'язку із наголошеними обставинами не довів порушення відповідачем його прав як фізичної особи, стосовно якої відповідач здійснює відповідно до закону обробку його персональних даних внаслідок зазначення ОСОБА_3 керівником ТОВ «Водний Мір» на момент припинення ТОВ, а тому підстави для задоволення його вимог відповідно до п.6 ч.2 ст.8, ст.20 Закону України «Про захист персональних даних» відсутні.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, відмовляючи позивачу у внесенні відповідних змін до районного рівня Єдиного банку даних юридичних осіб, відповідач діяв в межах свої повноважень та відповідно до чинного законодавства.

Що стосується позовної вимоги ОСОБА_3 про зобов'язання ДПІ зняти з податкового обліку ТОВ «Водний Мір», суд зазначає, що ОСОБА_3 не є належним позивачем за такою вимогою, ним не вказується, яким чином нібито знаходження ТОВ «Водний Мір» на податковому обліку порушує його права. Така вимога ОСОБА_3, не кореспондується з завданнями адміністративного судочинства, визначеними ст.2 КАС України.

При цьому, відповідно до п.11.11.1 Порядку №1588 щодо платників податків, державна реєстрація припинення яких здійснюється згідно з Законом, підставою для зняття їх з обліку в органах державної податкової служби є надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру. Дата зняття з обліку відповідає даті закриття останньої картки особових рахунків платника податків або даті отримання повідомлення державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення платника податків у разі, якщо на момент отримання такого повідомлення були закриті всі картки особових рахунків такого платника податків.

Отже, зняття з обліку платника податку може бути здійснено лише на підставі відповідного повідомлення державного реєстратора.

Як вбачається з даних повідомлення з електронного реєстру, ТОВ «Водний Мір» знято з обліку ДПІ 20.04.2005р.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оскільки позивачем не доведено порушення його прав як суб'єкта персональних даних у сфері їх захисту у зв'язку із зазначенням його ПІБ як керівника ТОВ «Водний Мір» в Єдиному банку даних про платників податків юридичних осіб, а ДПІ доведена обґрунтованість його відмови у внесенні змін до районного рівня Єдиного банку даних, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 суд відмовляє у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним рішення, зобов'язання вчинити певні дії відмовити.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 28.01.2013р.

Суддя /підпис/ М.М. Аракелян

З оригіналом згідно:

Суддя М.М. Аракелян

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним рішення, зобов'язання вчинити певні дії відмовити.

28 січня 2013 року

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2013
Оприлюднено06.02.2013
Номер документу28982521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/5741/2012

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 15.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 28.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 01.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні