ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 січня 2013 р.Справа № 1570/4759/2012
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К. С.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
доповідача - судді Стас Л.В.
суддів- Турецької І.О, Косцової І.П.
за участю секретаря Ридванської Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2012 року по справі за позовом Приватного підприємства « КС» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу на проведення перевірки, визнання протиправними дії щодо складання акту перевірки
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Приватне підприємство «КС», звернувся з позовом до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області ДПС про визнання протиправним та скасування наказу на проведення перевірки від 12.04.2011 року №1118 та визнання протиправними дій щодо складання акту про неможливість проведення документальної перевірки від 12.04.2012 року №1211/22-2/31181982, посилаючись на те, що у відповідача не було підстав для винесення оскаржуваного наказу про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача, а тому дії посадових осіб відповідача щодо складання акту перевірки від 12.04.2012 року №1211/22-2/31181982 є не законними.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2012 року - позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано наказ Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси від 12.04.2011 року №1118 про проведення позапланової невиїзної перевірки позивача за період березень 2010 року - лютий 2011 року. Визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси щодо проведення позапланової документальної невиїзної перевірки ПП «КС з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за період березень 2010 року -лютий 2011 року. В решті позову - відмовлено.
В апеляційній скарзі, ДПІ у Приморському районі м. Одесі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального і матеріального права, просить постанову суду від 08.10.2012 року -скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши
законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 12.04.2011 року керівником ДПІ у Приморському районі м.Одеси був виданий наказ №1118 «Про проведення невиїзної документальної перевірки ПП «КС», код ЄДРПОУ - 31181992» (а.с.92), відповідно до якого, посадовій особі позивача було доручено провести невиїзну документальну перевірку правомірності формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з березня 2010 року по лютий 2011 року.
На підставі вказаного наказу посадовою особою ДПІ у Приморському районі м.Одеси 12.04.2011 року була проведена позапланова невиїзна документальна перевірка позивача, що підтверджується актом про неможливість проведення документальної перевірки позивача з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за період березень 2010 року -лютий 2011 року від 12.04.2011 року №1211/22-2/31181982 (а.с.18-36).
Відповідно до п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст.ст.77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 п.75.1 ст.75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Відповідно до п.78.1.1-78.1.13 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, у таких випадках:
78.1.1. за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
78.1.2. платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом;
78.1.3. платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся органом державної податкової служби;
78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
78.1.5. платником податків подано в установленому порядку органу державної податкової служби заперечення до акта перевірки або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об'єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження;
78.1.7. розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;
78.1.8. платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від'ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень;
78.1.9. щодо платника податку подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної у разі ненадання таким платником податків пояснень та документального підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня його отримання;
78.1.11. отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні;
78.1.12. органом державної податкової служби вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Рішення про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається органом державної податкової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб органу державної податкової служби нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу;
78.1.13. у разі отримання інформації про ухилення податковим агентом від оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам (у тому числі без документального оформлення) заробітної плати, пасивних доходів, додаткових благ, інших виплат та відшкодувань, що підлягають оподаткуванню, у тому числі внаслідок неукладення платником податків трудових договорів з найманими особами згідно із законом, а також здійснення особою господарської діяльності без державної реєстрації. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки.
З огляду на вищенаведені норми матеріального права, суд дійшов вірного висновку, що розпорядження ДПА України від 24.02.2011 року №48-Р (а.с.99-102) не підпадає під жодний з підпунктів ст.78 Податкового кодексу України, які б були підставою для призначення проведення позапланової виїзної перевірки позивача, в зв'язку із чим, видання відповідачем наказу про проведення перевірки від 12.04.2011 року №1118 без достатніх на то законних підстав, визначених ст.78 Податкового кодексу України, є безумовною підставою для визнання такого акту суб'єкту владних повноважень протиправним та скасування його згідно положень ч.2 ст.162 КАС України
Окрім того, як зазначено вище, згідно положень п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Представником відповідача не надано доказів направлення на адресу позивача копії наказу про призначення перевірки від 12.04.2011 року №1118 та повідомлення про проведення такої перевірки, а тому у посадових осіб відповідача не було підстав для проведення позапланової невиїзної документальної перевірки позивача, в зв'язку із чим, на підставі положень ч.2 ст.162 КАС України, суд повинен визнати такі дії протиправними, адже вони не відповідають положенням ч.2 ст.19 Конституції України та ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».
Посилання представника відповідача про законність проведення перевірки позивача без направлення на його податкову адресу копії наказу та повідомлення про перевірку в зв'язку із не находженням його по цій адресі необгрунтовані, оскільки відповідно до довідки з ЄДРЮОФОП Серія АБ №358048 від 10.06.2011 року (а.с.55-63) в період часу квітень 2011 року в ньому відсутній запис про незнаходження позивача за місцем реєстрації, інших доказів відповідач з цього приводу суду не надав.
З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив всі обставини справи, прийняв постанову з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 254 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2012 року по справі за позовом Приватного підприємства « КС» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу на проведення перевірки, визнання протиправними дії щодо складання акту перевірки - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, однак може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з моменту її оголошення.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2013 |
Оприлюднено | 04.02.2013 |
Номер документу | 28997292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні