Справа № 1570/5478/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 січня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Федусик А.Г.,
при секретарі - Пальоной І.М.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Одеської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми «Полюс» про визнання недійсними та скасування державної реєстрації змін до установчих документів та записів, треті особи - Державний реєстратор виконавчого комітету Іллічівськом міської ради, Державний реєстратор Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач (далі ДПІ) звернувся до суду з позовом мотивуючи його тим, що відповідач (далі ТОВ) був зареєстрований 14.12.1994 року Світловодською районної державною адміністрацією Кіровоградської області та включений до Єдиного державного реєстру. 29.12.2004 року ТОВ було зареєстровано як платника податків у Чигиринському відділенні Кам'янської МДПІ за №282, оскільки ТОВ знаходилося за адресою: Черкаська область, м.Чигирин, вул.Енергетиків, буд.№13, кв.№75. 18.03.2011 року державним реєстратором Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області було внесено до державного реєстру запис про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ та запис про зняття з обліку останнього у зв'язку зі зміною місцезнаходження. 04.04.2011 року державним реєстратором виконавчого комітету Іллічівськом міської ради було здійснено запис в державному реєстрі про взяття ТОВ на облік, оскільки місцезнаходження ТОВ є Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 2-а. 25.08.2011 року ВПМ ДПІ у м.Іллічівську було складено довідку про не встановлення місцезнаходження ТОВ за адресою: Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 2-а. 30.08.2011 року ДПІ складно повідомлення №17487 про відсутність ТОВ за місцезнаходженням, яке було направлено державному реєстратору для здійснення відповідного запису. Позивач вважає, що ТОВ було надано державному реєстратору Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області недостовірні данні щодо зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою ніколи не знаходилося, у зв'язку з чим державний реєстратор вніс до державного реєстру неправдиві записи, а тому ці відомості, що містяться в ЄДР, є недостовірними. Зазначене стало підставою для звернення до суду з цим позовом, в якому позивач просив суд визнати недійсним та скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ щодо зміни місцезнаходження з адреси: 20902, Черкаська область, м.Чигирин, вул.Енергетиків, бу.13, кв.75, на адресу: 68000, Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, буд.2-а, визнати недійсними та скасувати записи від 18.03.2011 року про державну реєстрацію змін до установчих документів (запис №14), від 18.03.2011 року щодо місцезнаходження ТОВ Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 2-а (запис №15), від 18.03.2011 року щодо зняття з обліку (запис №16), від 04.04.2011 року щодо взяття на облік (запис №17).
В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги з підстав, викладених у позові (т.1 а.с. 2-5, 14-18).
Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно. Повернулися поштові конверти з відмітками про незнаходження ТОВ за юридичною адресою (т.2 а.с.10, 23).
Вислухавши пояснення представника ДПІ, дослідивши та проаналізувавши надані докази, розглянувши справу в межах заявлений вимог, суд приходить до висновку про необхідність відмови у задоволенні заявлених вимог з наступних підстав.
Відповідно до ст.45 Господарського кодексу України підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких організаційних формах, передбачених законом, на вибір підприємця. Порядок створення, державної реєстрації, діяльності, реорганізації та ліквідації суб'єктів підприємництва окремих організаційних форм визначається цим Кодексом та іншими законами.
Згідно ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі Закон) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Судом встановлено, що ТОВ було зареєстровано 14.12.1994 року Світловодською районної державною адміністрацією Кіровоградської області та включено до Єдиного державного реєстру (т.1 а.с.24, 107).
Згідно ч.3 ст.4 Закону зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно ч.1 ст.6 Закону державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Згідно ч.1 ст.29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:
заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
01.02.2011 року на загальних зборах учасників ТОВ, крім іншого, прийнято рішення про зміну місцезнаходження товариства на нову адресу: Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 2-а (т.1 а.с.82).
ТОВ, відповідно до ч.1 ст.29 Закону, подало до державного реєстратора Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області реєстраційну картку від 18.03.2011 року, наказ від 01.02.2011 року про призначення Каплієва Д.П. на посаду директора ТОВ, доручення, протокол загальних зборів від 01.02.2011 року, квитанцію про сплату реєстраційного збору, протокол учасників ТОВ від 01.02.2011 року, заяву про вихід зі складу засновків від 13.01.2011 року №69, довідку про склад засновків, статут (т.1 а.с.77-103).
Згідно ч.7 ст.29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Судом встановлено, що ТОВ надало державному реєстратору Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області всі передбачені ч.1 ст.29 Закону документи, необхідні для вчинення дій щодо внесення відповідного запису про внесення змін до установчих документів, що не заперечувалося в судовому засіданні представником ДПІ.
Згідно ч.1 ст.17 Закону відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до ч.13 ст.29 Закону проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
18.03.2011 року державним реєстратором Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області було внесено до державного реєстру запис про державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ та запис про зняття з обліку останнього у зв'язку зі зміною місцезнаходження (т.1 а.с.28, 28 зворотна сторона).
Згідно абз.1 ч.1 ст.14 Закону передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
На виконання зазначеної норми, державним реєстратором Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області було направлено реєстраційну справу ТОВ до управління з питань державної реєстрації виконавчого комітету Іллічівської міської ради Одеської області для взяття на облік за територіальністю (т.1 а.с.74).
04.04.2011 року державним реєстратором виконавчого комітету Іллічівськом міської ради було здійснено запис в державному реєстрі про взяття ТОВ на облік, оскільки місцезнаходженням ТОВ є Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 2-а (т.1 а.с.28 зворотна сторона - 29).
Згідно абз.1 п.3.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року №979 (далі Порядок), взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів в органах державної податкової служби здійснюється після внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців згідно із Законом.
Згідно п.10.1 цього Порядку підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін.
Відповідно до п.п.10.1.1 п.10.1 Порядку процедури переведення платника податків розпочинаються та проводяться органами державної податкової служби при надходженні хоча б одного з таких документів:
відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків;
заяви за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП із позначкою "Перереєстрація" та копії свідоцтва про державну реєстрацію (витягу з Єдиного державного реєстру - для відокремлених підрозділів), поданих платником податків до органу державної податкової служби за новим місцезнаходженням.
ТОВ було взято на облік до ДПІ, що підтверджується довідкою від 28.09.2012 року №282 (т.1 а.с.34) та не заперечувалося в судовому засіданні представником ДПІ.
Згідно ч.1 ст.31 Закону у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З зазначеної норми вбачається, що підставою для внесення запису щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи є судове рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
ДПІ не було надано суду належних доказів щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи ТОВ або уповноваженого ним органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів відповідача у встановлено законом порядку.
Також не було надано позивачем належних доказів проведення державними реєстраторами зазначених реєстраційних дій з порушенням встановленого порядку.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В ході розгляду справи позивачем не було надано суду заслуговуючих на увагу доказів на підтвердження обґрунтованості заявлених ним вимог.
Посилання ДПІ в обгрунтування вимог на те, що ТОВ надало державному реєстратору недостовірні дані про своє місцезнаходження за адресою: Одеська область, м.Іллічівськ, вул.Промислова, 2-а, а в ЄДР наявний запис щодо відсутності юридичної особи ТОВ за вказаною адресою, як на єдину підставу для звернення до суду з такими вимогами, суд до уваги не приймає, оскільки на думку суду встановлений ДПІ факт не знаходження ТОВ за юридичною адресою свідчить лише саме про незнаходження ТОВ за юридичною адресою на момент перевірки та на момент розгляду справи, і не є безумовним доказом порушень встановленого порядку при здійсненні спірних реєстраційних дій, і сам по собі цей факт є підставою для звернення ОДПС відповідно до Закону з вимогами щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством.
Крім цього, у випадку задоволення заявлених вимог фактично повинна бути поновлена реєстрація ТОВ за попередньою юридичною адресою: Черкаська область, м.Чигирин, вул.Енергетиків, бу.13, кв.75, в той час як в ході розгляду справи позивачем не було надано жодного доказу на підтвердження знаходження ТОВ на цей час саме за цією адресою.
Інших, заслуговуючих на увагу суду доказів в ході розгляду справи позивачем надано не було.
З урахуванням встановлених в судовому засіданні фактів, суд вважає необхідним відмовити у задоволенні вимог ДПІ про визнання недійсними та скасування державної реєстрації змін до установчих документів та записів, оскільки ці вимоги не знайшли свого підтвердження при розгляд справи.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 69-71, 86, 159-163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Одеської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми «Полюс» про визнання недійсною та скасування державної реєстрації змін до установчих документів та записів, треті особи - Державний реєстратор виконавчого комітету Іллічівськом міської ради, Державний реєстратор Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області, залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя А.Г.Федусик
01 лютого 2013 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2013 |
Оприлюднено | 06.02.2013 |
Номер документу | 29003706 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Федусик А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні