cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 січня 2013 р. Справа №2а/0570/17712/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 15.20
Донецький окружний адміністративний суд в складі
головуючого - судді Стойки В.В.
при секретарі Мангуш З.В.
за участю
представників позивача Севастьянова Д.Ю., Беляєвої Н.П.,
представника відповідача Романіка А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0003021541/939 та № 0003031541/940 від 05 грудня 2012 року,-
В С Т А Н О В И В :
Державне підприємство «Орджонікідзевугілля» звернулося до суду з позовною заявою до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0003021541/939 та № 0003031541/940 від 05 грудня 2012 року.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що на підставі актів камеральної перевірки від 20 листопада 2012 року №1221/15-1/26351843 та №1220/15-1/26351837 податковим органом були прийняті податкові повідомлення-рішення від 05 грудня 2012 року № 0003021541/939 про стягнення штрафу у розмірі 15239,20 грн. з Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» в особі структурного підрозділу «Шахта Полтавська» та № 0003031541/940 про стягнення штрафу в розмірі 24472,73 грн. з Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» в особі структурного підрозділу «Шахта Єнакієвська». Зазначає, що підприємством по зазначеним підрозділам було укладено угоди від 30 вересня 2012 року з Шахтарською ОДПІ Донецької області ДПС про розстрочення податкового боргу строком на три місяці. Державне підприємство «Орджонікідзевугілля» сплатило 99996,67 грн. для погашення боргу структурного підрозділу «Шахта Єнакієвська» та 85900 грн. для погашення боргу структурного підрозділу «Шахта Полтавська». Таким чином, Державне підприємство «Орджонікідзевугілля» немає заборгованості зі сплати грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, що підтверджується актами звірки розрахунків від 12 листопада 2012 року за період з 01 січня 2012 року по 09 листопада 2012 року. Крім того, по структурному підрозділу «Шахта Єнакієвська» сальдо на 09 листопада 2012 року складало 1994,97 грн. та по структурному підрозділу «Шахта Полтавська» сальдо на 09 листопада 2012 року складало 377,65 грн. Платіжними дорученнями № 50 та № 51 від 12 листопада 2012 року підприємством було сплачено вказані суми.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, надали пояснення викладені у позовній заяві та просили суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав з підстав, які викладені у письмових запереченнях від 28.01.2013 р., пояснивши, що в поданих деклараціях за 1 квартал 2012 року граничний термін сплати податкових зобов'язань припадав на 20 травня 2012 року. З 21 травня 2012 року зазначені податкові зобов'язання перейшли до податкового боргу, так як встановлений Податковим кодексом України строк сплати вже був пропущений. Зазначає, що договори розстрочення податкового боргу на суму 299990,00 грн. та на суму 257700,00 грн. на які посилається позивач були укладені 30 вересня 2012 року, тобто на момент укладення договорів про розстрочення, сплата вже була прострочена. Таким чином, строк який вже був прострочений з дня граничного терміну сплати до винесення рішень про розстрочку, договорами розстрочення не скасовується, і при сплаті зазначених сум враховується для нарахування штрафних санкцій. Крім того, відповідно до графіків сплати податкового боргу зазначених у рішеннях про розстрочення, сплата повинна була здійснюватися трьома платежами: 15 жовтня 2012 року, 15 листопада 2012 року, 14 грудня 2012 року рівними частинами, але в порушення зазначених графіків, відповідно до платіжних доручень, на які посилається позивач, перші платежі були здійснені не 15 жовтня 2012 року, а лише 31 жовтня 2012 року - з порушенням графіку на 16 днів. Просив у задоволені позову відмовити у повному обсязі.
Розгляд справи здійснювався за допомогою автоматизованої системи звукозапису та протоколювання судових засідань «Камертон».
Заслухавши представників позивача, представника відповідача та дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Шахтарською об*єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби було проведено камеральну перевірку податкової звітності по платі за користування надрами Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» код за ЄДРПОУ 32276912 в особі структурного підрозділу «Шахта «Єнакієвська» код за ЄДРПОУ 26351837, за результатами якої було складено акт №1220/15-1/26351837 від 20 листопада 2012 року та встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по платі за користування надрами: за 1 квартал 2012 року (вх. 2319 від 09.04.2012 року), за 2 квартал 2012 року (вх. 8479 від 06.08.2012 року) протягом строків, визначених ч. 1 п. 57.1 ст. 57, 263.12 ст. 263 Податковго кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI.
05 грудня 2012 року Шахтарською ОДПІ донецької області ДПС було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003031541/940, яким встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, визначеного п. 263.12 ст. 263 Податкового кодексу України, та на підставі частини 1 п. 57.1 ст. 57, абз. 3 п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 24472,73 грн.
Шахтарською об*єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби було проведено камеральну перевірку податкової звітності по платі за користування надрами Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» код за ЄДРПОУ 32276912 в особі структурного підрозділу «Шахта «Полтавська» код за ЄДРПОУ 26351843, за результатами якої було складено акт № 1221/15-1/26351843 від 20 листопада 2012 року та встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по платі за користування надрами: - за 1 квартал 2012 року (вх. 2317 від 09.04.2012 року) протягом строків, визначених ч. 1 п. 57.1 ст. 57, 263.12 ст. 263 Податковго кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
05 грудня 2012 року Шахтарською ОДПІ донецької області ДПС було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003021541/939, яким встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, визначеного п. 263.12 ст. 263 Податкового кодексу України, та на підставі частини 1 п. 57.1 ст. 57, абз. 3 п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 15239,20 грн.
Суд вважає, що прийняті податкові повідомлення-рішення №0003031541/940 про зобов'язання сплатити суму штрафу у розмірі 24472,73 грн. та № 0003021541/939 про зобов'язання сплатити суму штрафу у розмірі 15239,20 грн. від 05 грудня 2012 року підлягають скасуванню з наступних підстав.
Відповідно до п. 100.1. та п.100.2 ст.100 Податковго кодексу України розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу.
Якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, то для розрахунку процентів береться сума за вирахуванням суми пені.
Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу. Платник податків, який звертається до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань, вважається таким, що узгодив суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п.100.6 ст.100 Податкового кодексу України розстрочені суми грошових зобов'язань або податкового боргу (в тому числі окремо - суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення.
Відповідно до п.100.13. ст.100 Податкового кодексу України порядок розстрочення та відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Згідно з п. 3.5 Наказу Міністерства фінансів України від 30.11.12 року № 1261 «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків» не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття або отримання рішення орган державної податкової служби за місцем обліку платника податків (або за місцем обліку його грошового зобов'язання (податкового боргу)) укладає з цим платником договір про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу). Строк дії договору починається з дати його підписання.
Як було встановлено судом податковим органом було прийнято рішення № 16/19-014-5 від 30 вересня 2012 року про розстрочення податкових зобов'язань (боргу), відповідно до якого заступник начальника Шахтарської ОДПІ Донецької області ДПС А.В. Бондар, розглянувши заяву № 26351843 СП «Шахта «Полтавська» ДП «Орджонікідзевугілля» на підставі Закону України «Про державну податкову службу України», ст. 100 Податкового кодексу України вирішив надати розстрочення сплати податкових зобов'язань (податкового боргу) під проценти за грошовими зобов'язаннями (податковим боргом) у сумі 257700,00 грн. з 30.09.2012 року по 14.12.2012 року.
30 вересня 2012 року між Шахтарською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби та Структурним підрозділом «Шахта «Полтавська» Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» було укладено договір № 16/19-014-5 про розстрочення грошових зобов'язань, за яким Шахтарська ОДПІ Донецької області ДПС надає платнику розстрочення сплати податкових зобов'язань на загальну суму 257700,00 грн. під проценти строком з 30.09.2012 року по 14.12.2012 року.
Крім того, податковим органом було прийнято рішення № 15/19-014-5 від 30 вересня 2012 року про розстрочення податкових зобов'язань (боргу), відповідно до якого заступник начальника Шахтарської ОДПІ Донецької області ДПС А.В. Бондар, розглянувши заяву № 26351837 СП «Шахта «Єнакієвська» ДП «Орджонікідзевугілля» на підставі Закону України «Про державну податкову службу України», ст. 100 Податкового кодексу України вирішив надати розстрочення сплати податкових зобов'язань (податкового боргу) під проценти за грошовими зобов'язаннями (податковим боргом) у сумі 299990,00 грн. 30.09.2012 року по 14.12.2012 року.
30 вересня 2012 року між Шахтарською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби та Структурним підрозділом «Шахта «Єнакієвська» Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» було укладено договір № 15/19-014-5 про розстрочення грошових зобов'язань, за яким Шахтарська ОДПІ Донецької області ДПС надає платнику розстрочення сплати податкових зобов'язань на загальну суму 299990,00 грн. під проценти строком з 30.09.2012 року по 14.12.2012 року.
На підтвердження виконання вищезазначених договорів про розстрочення, позивачем у судовому засіданні були надані наступні документи:
- платіжні доручення № 3170, № 3169, № 3174, № 3173, № 3167, № 3172, № 3171, № 3168 від 31 жовтня 2012 року;
- платіжні доручення № 46 від 08 листопада 2012 року, № 3245 від 09 листопада 2012 року, № 51, № 50 від 12 листопада 2012 року, № 53, № 54 від 13 листопада 2012 року, № 705, № 706, № 707, № 708 від 30 листопада 2012 року;
- платіжні доручення № 756, № 755, № 754 від 03 грудня 2012 року, № 782, № 783 від 07 грудня 2012 року, № 1063, № 1062, № 1059, № 1060, № 1061, № 1057, № 1056, № 1058 від 28 грудня 2012 року.
Відповідач, заперечуючи проти позовних вимог, зазначив, що ні Податковим кодексом України, ні Порядком розстрочення грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.12 року № 2161 не передбачено звільнення платника податків від відповідальності за несвоєчасну сплату при укладенні договорів розстрочення після спливу встановленого кодексом строку для сплати на час укладення відповідних договорів.
Втім, суд не приймає такі доводи відповідача, оскільки, відповідно до п. 3.9 Наказу Міністерства фінансів України від 30.11.12 року № 1261 «Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків» на розстрочені (відстрочені) грошові зобов'язання (податковий борг) пеня та штрафи не нараховуються з дати укладання (підписання) договору до закінчення строку дії договору про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу).
Як вбачається з матеріалів справи штрафні фінансові санкції по спірним податковим повідомленням-рішенням були нараховані відповідачем на суми податкового боргу в період дії договорів про розстрочення № 15/19-014-5 та № 16/19-014-5 від 30 вересня 2012.
Зазначена обставина визнається сторонами та підтверджується матеріалами справи, а саме картками облікових розрахунків.
З огляду на вищевикладене, судом зроблено висновок про те, що Шахтарською об'єднаною державною податковою інспекцією Донецької області Державної податкової служби були безпідставно нараховані суми штрафів за податковими повідомленнями-рішеннями № 0003031541/940 у сумі 24472,73 грн. та № 0003021541/939 у сумі 15239,20 грн. від 05 грудня 2012 року.
У відповідності до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як передбачено п.п. 21.1.1 п. 21.1 ст. 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про державну податкову службу в Україні " органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади.
Стаття 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд приходить до висновку, що Шахтарська ОДПІ Донецької області ДПС не довела у повній мірі правомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень, тому суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.
Разом із тим, заявляючи вимогу про визнання недійсними спірних податкових повідомлень-рішень та, водночас, про їх скасування, позивачем не враховано, що відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання нечинним рішення суб'єкта владних повноважень або про його скасування. Наслідком висновку про недійсність рішення суб'єкта владних повноважень є його скасування. Отже вимога про визнання недійсним рішення суб'єкту владних повноважень виключає вимогу про скасування цього ж рішення, оскільки правові наслідки застосування обох згаданих вимог в даному випадку співпадають.
Враховуючи викладене, а також те, що приписами ст. 55 Податкового кодексу України передбачено можливість скасування податкових повідомлень-рішень податкового органу, з урахуванням приписів статті 11 КАС України, для повного захисту прав позивача, суд задовольняє позовні вимоги шляхом скасування податкових повідомлень-рішень № 0003031541/940 та № 0003021541/939 від 05 грудня 2012 року.
Згідно ст.94 КАС України з Державного бюджету України на користь позивача підлягають стягненню документально підтверджені судові витрати, а саме судовий збір у розмірі 300 грн.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державного підприємства «Орджонікідзевугілля» до Шахтарської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0003021541/939 та № 0003031541/940 від 05 грудня 2012 року - задовольнити частково.
Скасувати податкові повідомлення рішення №0003021541/939 та № 0003031541/940 від 05 грудня 2012 року.
Врешті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати у розмірі 300 грн.
Вступна та резолютивна частина постанови проголошена у судовому засіданні 29 січня 2013 року у присутності представників позивача та відповідача.
Повний текст постанови виготовлений 01 лютого 2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Суддя Стойка В. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 07.02.2013 |
Номер документу | 29062448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Стойка В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні