УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
05.02.13р. Справа № 25/5005/6987/2012
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Чередко А.Є.
при секретарі судового засідання Штефан В.П.
за участю представників сторін:
від кредитора та ліквідатора - Галдін С.В. - дов. б/н від 01.02.12р., представник
від боржника - не з'явився
розглянувши справу
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Терра Агро", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 16.03.2012р. порушено провадження у справі № 29/5005/2469/2012 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Рєгада Груп", м. Дніпропетровськ за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Терра Агро", м. Дніпропетровськ.
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 26.03.2012р. підприємство боржника Товариство з обмеженою відповідальністю "Рєгада Груп", м. Дніпропетровськ, Кіровський район, вул. Фрунзе, 4 (код ЄДРПОУ 37302957) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 3 місяця до 26.06.2012р., ліквідатором по справі призначено ініціюючого кредитора ТОВ "Компанія "Терра Агро".
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.06.2012р. затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора ТОВ "Рєгада Груп"; ліквідовано юридичну особу та припинено провадження у справі № 29/5005/2469/2012.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 01.08.2012р. ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.06.2012р. у справі №29/5005/2469/2012 скасовано, справу передано для розгляду до господарського суду Дніпропетровської області.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 15.08.2012р. прийнято справу № 29/5005/2469/2012 до свого провадження з наданням останній №25/5005/6987/2012, продовжено строк ліквідаційної процедури до 15.02.2013р.; зобов'язано ліквідатора представити на затвердження господарському суду уточнений звіт та ліквідаційний баланс боржника, згідно з вимогами ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з доданням всіх доказів, які стосуються з'ясування фінансового та майнового стану банкрута (з врахуванням зауважень викладених у постанові Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 01.08.2012р.)
18.12.2012р. до господарського суду надійшов уточнюючий ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, який ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 24.12.2012р. призначено до розгляду у судовому засіданні за участю ліквідатора банкрута та представника Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС.
Представник Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС двічі не забезпечив явку представника до судового засідання. Враховуючи належне повідомлення судом учасників справи про час та місце судового засідання, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника ДПІ.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника кредитора-ліквідатора, судом встановлено наступне.
Провадження у справі про банкрутствоТовариства з обмеженою відповідальністю "Рєгада Груп", м. Дніпропетровськ, Кіровський район, вул. Фрунзе, 4, код ЄДРПОУ 37302957 (далі - боржник) порушено 16.03.12р. за заявою кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Терра Агро" відповідно до процедури, передбаченої статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі -Закон).
Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі вказано те, що боржник має перед кредитором безспірну заборгованість за простим векселем серії АА № 1474355 від 30.09.2012р. у розмірі 30300,00 грн., яка не сплачена та відсутність боржника за місцезнаходженням, що підтверджується матеріалами справи.
Отже, заявником доведено належними доказами, як відсутність боржника за місцезнаходженням так і його неплатоспроможність та безспірність вимог ініціюючого кредитора.
На підставі викладеного постановою господарського суду від 26.03.2012р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Терра Агро".
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута. 18.12.2012р. ліквідатором подано уточнюючий звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута станом на 13.12.2012р.
Відповідно до ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, уточнюючий звіт та ліквідаційний баланс банкрута станом на 13.12.2012р., суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Так, для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання, як за попереднім місцезнаходженням боржника, так і за місцезнаходженням боржника на час розгляду справи.
Згідно довідок КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" № 5455 від 25.04.12р., відділу Держкомзему у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області № 3183 від 07.05.2012р., управління Держкомзему у м. Дніпропетпровськ Дніпропетровської області №7/7-419 від 13.06.2012р., ВРЕР з обслуговування м. Дніпропетровська та Солонянського району № 1 ГУ МВС України в Дніпропетровській області № 14/1РЕР-1927 від 11.04.12р., Інспекції Державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 1003-02-13 від 11.04.12р., Територіального управління Держгірпромнагляду по Дніпропетровській області № 05-14/1098 від 11.04.12р., КП Дніпропетровського району „Бюро технічної інвентаризації" № 1065/01-04 від 14.11.12р. за боржником транспортних засобів, сільськогосподарської техніки, великовантажних автомобілів та технологічних транспортних засобів, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Як вбачається з витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 35405751 та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна № 35405904 від 27.03.2012р. в зазначених реєстрах інформація щодо арештів або обтяження майна банкрута відсутня.
Таким чином, ліквідатором не виявлено майна боржника, як за попереднім місцезнаходженням боржника, так і за місцезнаходженням боржника на час подання заяви про банкрутство та розгляду даної справи.
Згідно з актом Дніпропетровської МДПІ від 25.04.2012р. рахунки банкрута в банківських установах (ПАТ "АБ "РадаБанк", ПАТ "Радикал Банк", ПАТ КБ "Стандарт" закрито.
Суд, також враховує, що ліквідаційна процедура здійснюється за процедурою ст. 52 Закону, яка передбачає особливості банкрутства відсутнього боржника, а місцезнаходження керівних органів банкрута, як вбачається з матеріалів справи не встановлено. Отже ліквідатор позбавлений можливості отримання наявної будь-якої бухгалтерської та іншої документації банкрута та як наслідок не має можливості проведення фінансового аналізу господарської діяльності підприємства, в тому числі виявлення дебіторів банкрута.
До звіту ліквідатора було подано копію довідки Бабушкінського районного відділу ГУМВС України в Дніпропетровській області про відмову у порушенні кримінальної справи за фактом зникнення бухгалтерських та статутних документів, а також печатки боржника.
Окрім цього, з матеріалів справи вбачається звернення ліквідатора до керівника боржника з вимогою надати бухгалтерську та іншу документацію боржника, на яку відповіді не одержано, як і відповідних документів, про що ліквідатором листом № 741 від 27.04.2012р. повідомлено Дніпропетровську МДПІ Дніпропетровської області ДПС.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Відповідно до п. 5 ст. 52 Закону, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Отже, відповідно до ст. 52 Закону, якою передбачено особливу процедуру встановлення всіх відомих ліквідатору кредиторів, та яка є спеціальною по відношенню до загальних процедур банкрутства, під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Так, 30.03.12р. в газеті "Голос України" № 58 (5308) опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.
Також, на виконання вимог зазначеного положення Закону, ліквідатором направлено відповідні запити до контролюючих органів, як за попереднім місцезнаходженням боржника, так і за місцезнаходженням на час розгляду справи, на які отримані відповіді Управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Дніпропетровська, відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Дніпропетровську Дніпропетровської області, Дніпропетровської районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Кіровської районної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Кіровського районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, Дніпропетровського районного центру зайнятості, відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського районного управління юстиції, Кіровського відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні.
Крім того, ліквідатором було додатково здійснено заходи щодо встановлення правомірності внесення запису про відсутність ТОВ "Рєгада Груп" за адресою місцезнаходження шляхом надсилання відповідного запиту до державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради, яким у відповідь було надано лист б/н від 28.09.2012р., згідно з яким запис № 12241430007054258 про відсутність ТОВ "Рєгада Груп" (код ЄДРПОУ 37302957) за місцезнаходженням внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року у зв'язку з поверненням державному реєстратору поштового відправлення на адресу боржника.
Дніпропетровська МДПІ Дніпропетровської області ДПС зверталася до ліквідатора з заявою про визнання кредиторських вимог у сумі 4413544,50 грн, які розглянуті ліквідатором та включені до реєстру вимог кредиторів відповідно до черговості.
Таким чином, в результаті ліквідаційної процедури ліквідатором встановлено та визнано вимоги наступних кредиторів:
- товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Терра Агро, м. Дніпропетровськ на суму 30300,00 грн. - 4 черга задоволення;
- Дніпропетровська міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області ДПС на суму 4413544,50 грн. - 3 черга задоволення.
Встановлені вимоги кредиторів залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Інші кредитори ліквідатором не виявлені, до господарського суду у справу про банкрутство не звертались.
Згідно з п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Під час розгляду справи до суду надійшло клопотання Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС № 322/9/10-16 від 15.01.2013р. про зобов'язання ліквідатора банкрута надати до ДПІ документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку банкрута та не затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута до проведення перевірки банкрута.
Вищенаведене клопотання Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України.
Згідно з п. 78.6 ст. 78 Податкового кодексу України, строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків -не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Ухвала суду про прийняття справи до провадження від 15.08.2012р., ухвала про призначення підсумкового засідання у справі від 24.12.2012р. були направлені на адресу Дніпропетровської МДПІ Дніпропетровської області ДПС, що зокрема підтверджується поштовими повідомленнями про вручення від 22.08.2012р. та 29.01.2013р.
На час розгляду справи Дніпропетровською МДПІ Дніпропетровської області ДПС не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків та доказів неможливості отримання від банківських установ довідку про рух коштів на рахунках банкрута для проведення перевірки останнього.
З огляду на усе вищевикладене, суд знаходить достатньо підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу станом на 13.12.2012р.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Згідно з п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.
З підстав наведеного та керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 22, 32, п. 6 ст. 40, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -
.
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рєгада Груп", м. Дніпропетровськ.
Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Рєгада Груп", м. Дніпропетровськ, Кіровський район, вул. Фрунзе, 4 (ЄДРПОУ 37302957).
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя А.Є. Чередко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 07.02.2013 |
Номер документу | 29114271 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Джихур Олена Василівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Чередко Антон Євгенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні