cpg1251
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
вул. Артема, 157, м. Донецьк, 83048, тел. 332-57-40
У Х В А Л А
04.02.2013 р. справа № 21б/5014/1949/2012
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: суддівМ'ясищева А.М. Манжур В.В., Москальової І.В. при секретарі: за участю представників сторін: представник скаржника - представник ініціюючого кредитора, від ліквідатора розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Лебеденко В.В. не з'явився; Усова К.В. - довіреність; не з'явився; державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби на постанову господарського судуЛуганської області від 26.11.2012р. у справі№ 21б/5014/1949/2012(суддя Палей О.С.) за заявоютовариство з обмеженою відповідальністю "Малка" м. Луганськ до боржника протовариства з обмеженою відповідальністю "Служба охорони "Дон" м. Луганськ банкрутство
В С Т А Н О В И В:
Постановою господарського суду Луганської області від 26.11.2012р. у справі №21б/5014/1949/2012 припинено процедуру розпорядження майном боржника та звільнено арбітражного керуючого Бохана О.С. від виконання обов'язків розпорядника майна ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ; визнано банкрутом боржника ПП "Служба охорони "Дон", ідентифікаційний код 34580156, м. Луганськ та відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців, тобто до 26.05.2013р.; ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Бохана О.С., ліцензія серії АД №077569 від 17.10.2012р.; затверджено оплату послуг арбітражного керуючого Бохана О.С. за виконання ним повноважень розпорядника майна ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ за період з 28.08.2012р. (дата призначення розпорядником майна) до 06.11.2012р. в розмірі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, за рахунок ініціюючого кредитора - ТОВ "Малка", а з 06.11.2012р. - в розмірі двох мінімальних заробітнихплат щомісячно, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника; зобов'язано ліквідатора здійснити публікацію оголошення про визнання боржника банкрутом у офіційних друкованих органах Верховної ради України чи Кабінету Міністрів України в порядку, передбаченому п. 3, 5 ст. 23 Закону, провести ліквідаційну процедуру та у строк до 6 місяців з дня винесення даної постанови подати до суду звіт про роботу та ліквідаційний баланс банкрута.
Постанова суду мотивована тим, що ухвалою від 28.08.2012р. судом визнані грошові вимоги ініціюючого кредитора до боржника в сумі 337 804,47грн.; введено процедуру розпорядження майном ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Бохана О.С.
В газеті "Голос України" від 12.09.2012р. №170 (5420) ініціюючим кредитором опубліковане оголошення про порушення справи про банкрутство боржника ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ.
Протягом встановленого ст. 14 Закону про банкрутство строку для звернення конкурсних кредиторів до суду та боржника з грошовими вимогами до ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ не звернувся жодний кредитор.
Ухвалою від 29.10.2012р. господарським судом затверджено реєстр вимог кредиторів боржника у складі вимог одного кредитора - ТОВ "Малка" в сумі 337 804,47грн. (4 черга).
Комітетом кредиторів від 06.11.2012р. (протокол №1): обрано головою комітету кредиторів - кредитора по справі ТОВ "Малка" м. Луганськ та прийнято до уваги поточний звіт розпорядника майна; встановлено оплату послуг арбітражного керуючого Бохана О.С. за виконання ним повноважень розпорядник майна ПП "Служба охорони "Дон" за період з 28.08.2012р.(дата призначення розпорядника майна) до 06.11.2012р. (дата проведення засідання комітету кредиторів, на якому розглядалось питання послуг арбітражного керуючого) в розмірі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, за рахунок ініціюючого кредитора - ТОВ "Малка" м. Луганськ, з 06.11.2012р. - в розмірі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника.
На засіданні комітету кредиторів 23.11.2012р., протокол №2, прийняте рішення клопотати перед судом про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури та про призначення ліквідатором у справі арбітражного керуючого Бохана О.С., ліцензія серії АД №077569 від 17.10.2012р., який подав до суду відповідну заяву.
Згідно аналізу, проведеного розпорядником майна Бохана О.С. на підстав наявних документів фінансового обліку, за весь період спостереження та на час порушення справи про банкрутство стан боржника характеризувався ознаками надкритичної неплатоспроможності та встановлено доцільність введення процедури ліквідації.
Пропозицій про санацію та щодо укладення між сторонами мирової угоди не надходило.
Таки чином, неплатоспроможність боржника підтверджується матеріалами справи.
За таких обставин, суд першої інстанції визнав боржника банкрутом, відкрив ліквідаційну процедуру на 6 місяців.
Оскаржуючи постанову суду, ДПІ у Жовтенвому районі м. Луганська Луганської області ДПС просить її скасувати та припинити провадження по справі, посилаючись на те, що вона прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.
При винесені постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати актив і пасив боржника.
В оскаржуваній постанові суду першої інстанції відсутні посилання на розмір активу та пасиву боржника, наявну кредиторську чи дебіторську заборгованість, відсутній аудиторський висновок щодо фінансово-майнового стану ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ.
Крім цього, при порушенні справи про банкрутство за загальною процедурою та введенні розпорядження майном боржника рішенням комітету кредиторів про можливість або неможливість відновлення платоспроможності боржника повинно прийматися виключно на підставі повного та всебічного аналізу фінансового становища цього боржника, обов'язок проведення якого законом покладено на розпорядника майном в особі арбітражного керуючого у даній справі. Направленість норм закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" свідчить про необхідність використання усіх можливостей для відновлення платоспроможності та збереження господарюючого суб'єкта, і тільки у разі доведення належними доказами неможливості відновити платоспроможність боржника суд визнає його банкрутом з наступною його ліквідацією.
Також судом не досліджено факт взаєморозрахунків між боржником та кредитором (на підставі чого були здійснені розрахунки та за якими господарськими операціями).
Аналізом додатку 5 до податкових декларацій з ПДВ ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ та детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого вставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України встановлено відсутність взаєморозрахунків з ініціюючим кредитором ТОВ "Малка" м. Луганськ.
ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська відповідно до пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України приймала заходи щодо проведення перевірки ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ згідно наказу ДПІ від 31.08.2012 № 842, але провести перевірку не виявилося можливим через відсутність ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ за місцезнаходженням, про що складено акт про неможливість проведення перевірки від 13.09.2012 № 579/22 та ненадання працівникам ДПІ документів на перевірку на запити ДПІ.
Також на адресу арбітражного керуючого Бохана О.С. направлено запит щодо надання документів фінансово-господарської звітності та отримання виписок банку про рух грошових коштів на банківських рахунках для проведення звірки, однак на даний час до податкового органу відповіді не надходило.
Враховуючи викладене податковий орган позбавлений можливості провести перевірку та звернутись з кредиторськими вимогами до боржника. Також ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська до господарського суду було направлено клопотання про зупинення провадження у справі до проведення перевірки ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ.
Таким чином, в супереч вимог закону, суд, належним чином не з'ясував дійсні обставини справи, не дав належної оцінки всім зібраним по справі доказам та прийшов до передчасного висновку щодо визнання - боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч. 1 ст. 91 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.
Між тим, згідно з ч. 6 ст. 106 ГПК України апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду можуть подавати сторони та інші учасники судового процесу, зазначені у цьому Кодексі та Законі про банкрутство.
Відтак, в силу особливостей справи про банкрутство (ст. 4-1 ГПК України), коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необгрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.
У відповідності до абз. 22 ст. 1 Закону про банкрутство учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони
(кредитори, боржник), арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, Фонд державного майна України, державний орган з питань банкрутства, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю.
При цьому вищевказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників справи про банкрутство названа стаття відностить також інших осіб, які у випадках, передбачених Законом про банкрутство, беруть участь у проваджені у справі про банкрутство.
Проте інші випадки участі органу державної податкової служби у справі про банкрутство платника податків Законом про банкрутство не передбачені.
Отже, орган державної податкової служби не віднесений чинним законодавством до інших, окрім кредиторів, учасників справ про банкрутство.
Згідно приписів чинного законодавства особа, яка має грошові вимоги до боржника, набуває статусу кредитора лише після подачі у встановленому порядку заяви з грошовими вимогами до боржника.
Тільки після цього така особа має процесуальне право на оскарження процесуальних документів у справі про банкрутство.
З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду від 02.08.2012р. за загальною процедурою порушено справу про банкрутство ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ, якою ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська зобов'язано надати до суду до 14.08.2012р. письмові відомості щодо банківських установ, які обслуговують чи обслуговували боржника, його банківських рахунків на даний час, дати їх закриття (при наявності) та наявності податкового боргу, висновок щодо боржника; додатково надати належні копії Статутних документів боржника - для залучення до матеріалів справи; також скорегувати керівництво для проведення заходів щодо боржника згідно з приписами Податкового кодексу України, про вжиті чи заплановані заходи слід письмово проінформувати суд до 14.08.2012р.
В газеті "Голос України" №170(5420) від 12.09.2012р. ініціюючим кредитором опубліковане оголошення про порушення справи про банкрутство боржника.
У листі від 15.08.2012. №8932/10 ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС на виконання вимог ухвали від 02.08.2012р. надало відомості щодо банківських установ обслуговуючих боржника та між іншим повідомила, що відповідно даним про фінансово-господарську діяльність станом на 14.08.2012р. заборгованості по платежам до бюджету не має.
У листі від 08.08.2012р. податкова інспекція звернулась до суду першої інстанції з клопотанням про зупинення провадження у справі про банкрутство.
Таким чином, скаржник у встановлений чинним законодавством спосіб повідомлений як про порушення справи про банкрутство, так застосування до боржника судових процедур.
Однак, у матеріалах справи відсутні докази звернення скаржника з грошовими вимогами до боржника в установленому порядку ст. 14 Закону про банкрутство.
При цьому в апеляційній скарзі ДПІ не зазначається про наявність кредиторських вимог до боржника та звернення з відповідною заявою у справі про банкрутство.
Разом з тим, при ліквідації платника (визнанні боржника банкрутом) інспекція не позбавлена можливості провести перевірку платника податків та здійснити покладені податковим кодексом України, відповідно до ст. 20 ПКУ права органів державної податкової служби, тому посилання скаржника на цю обставину не є підставою для скасування постанови про визнання ПП "Служба охорони "Дон" м. Луганськ банкрутом.
Виходячи з наведеного та враховуючи положення ст. 210 ГК України щодо вимог набуття статусу кредитора несплатоспроможного боржника, встановлених ст.ст. 1, 14, 15 Закону про банкрутство, а також викладений в ухвалі правовий аналіз норм ст. 91, 106 ГПК України судова колегія дійшла висновку, що на момент прийняття оскаржуваної постанови суду першої інстанції скаржник не набув статусу кредитора боржника, тому не є стороною у справі.
За таких обставин апеляційне провадження за скаргою ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області ДПС підлягає припиненню.
З огляду на наведене та керуючись п.1 ст. 80, ст. 91, ст. 106 ГПК України, судова колегія,
У Х В А Л И Л А:
Апеляційне провадження за скаргою ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби на постанову господарського суду Луганської області від 26.11.2012р. по справі №216/5014/1949/2012 припинити.
Головуючий А.М. М'ясищев
Судді: В.В. Манжур
І.В. Москальова
Надруковано 7 приміра:
1. кредитору;
2. боржнику;
3. скаржнику;
4. ліквідатору;
5. господарському суду Л.о.;
6. у справу;
7. апеляційному суду.
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2013 |
Оприлюднено | 08.02.2013 |
Номер документу | 29142219 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні