Постанова
від 05.02.2013 по справі 812/927/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.3.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 лютого 2013 року Справа № 812/927/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Островської О.П.,

при секретарі судового засідання Тельдековій Н.В.,

за участю представників сторін:

від позивача: Комаров Д.В., довіреність №4/9/10-000 від 02.01.2013,

від відповідача: не з'явився,

від третьої особи: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні залі суду в м.Луганську адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - виконавчий комітет Луганської міської ради про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

13 серпня 2009 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Артемівському районі м.Луганська до Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - виконавчий комітет Луганської міської ради про припинення юридичної особи.

Адміністративній справі було присвоєно індивідуальний номер №2а-25045/09/1270.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2009 року вищезазначений адміністративний позов повністю задоволено.

26 липня 2010 року постанова Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2009 року була оскаржена в апеляційному порядку відповідачем по справі до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1» задоволено частково, постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2009 року була змінена, абзац другий резолютивної частини рішення суду першої інстанції викладено в наступній редакції «Припинити юридичну особу відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1», зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради, 16.06.1999 року (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1).

27 жовтня 2010 року постанова Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2009 року та ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року були оскаржені відповідачем в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08 січня 2013 року касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1» задоволена частково, постанова Луганського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2009 року та ухвала Донецького апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2010 року - скасовані, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

22 січня 2013 року зазначена справа повернулася до Луганського окружного адміністративного та їй було присвоєно новий індивідуальний номер №812/927/13-а.

Ухвалою судді Луганського окружного адміністративного суду Островської О.П. від 23.01.2013 справу №812/927/13-а прийнято до свого провадження та призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 05 лютого 2013 року.

Так, в обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що перевіркою, зробленою фахівцями державної податкової інспекції ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську встановлено, що ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» (ід.код НОМЕР_1) зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 16.06.1999 року, юридична адреса: АДРЕСА_3. Засновники: ОСОБА_3, ОСОБА_4. На обліку в ДПІ в Артемівському районі у м.Луганську як платник податків ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» перебуває з 23.09.1999 року. Відповідно до п.1 ст.33 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням. На підставі викладеного, позивач просив суд припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1».

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 05.03.2013 позивача по справі - Державну податкову інспекцію у Артемівському районі м.Луганська замінено на його процесуального правонаступника Державну податкову інспекцію в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби.

Представник позивача в судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог щодо припинення юридичної особи відповідача, при цьому додатково зазначив, що при первинному зверненні до суду із даним адміністративним позовом 13.08.2009, підставою для звернення була відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1» за юридичною адресою. На даний час підприємство відповідача у порушення вимог діючого законодавства, а саме п.16.1.3 Податкового кодексу України, п.49.1 ст.49, п.46.2 ст.46 та п.67.2ст.67 Податкового кодексу України, з 17.10.2008 року не надає до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби податкову звітність. Відповідно до ст.33 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачає припинення юридичної особи за рішенням суду. Згідно ч.2 ст.38 вказаного Закону підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. З урахуванням наведеного, просив припинити юридичну особу відповідача.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи був належним чином повідомлений, про причини неприбуття суду не доповідав, заяви про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило. У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог. Так, ухвала про прийняття справи до провадження та призначення її до судового розгляду була направлена відповідачу на адресу: АДРЕСА_2 (а.с.127,128), однак, 01.02.2013 поштове відправлення повернулося до Луганського окружного адміністративного суду з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання». Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місцезнаходження державному реєстратору не надавав. Відповідно до положень ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - виконавчого комітету Луганської міської ради в судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином, до початку розгляду справи через відділ діловодства та обліку звернень громадян Луганського окружного адміністративного суду за вхідним номером №4495 від 05.02.2013 надав суду відзив на позов №01/1-08-263/0/39-13 від 05.02.2013 (а.с.131-132), у якому, зокрема, зазначив наступне. ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» (ідентифікаційний код НОМЕР_1) зареєстровано в якості юридичної особи 16.06.1999 року. З 01.07.2004 набув чинності Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», який регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до прикінцевих положень вказаного Закону, на підставі наданої реєстраційної картки 21.04.2005 державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців були включені відомості про ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1», місцезнаходження: АДРЕСА_1. Керівник: ОСОБА_3, засновники: ОСОБА_5, ОСОБА_3. 18.05.2006 року державним реєстратором було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1», у зв'язку зі зміною складу засновників та місцезнаходження, відповідно до яких засновниками підприємства стали: ОСОБА_4, ОСОБА_3. Нове місцезнаходження: АДРЕСА_2. Всі документи були подані в повному обсязі і відповідали вимогам діючого законодавства, тому підстав для відмови у розгляді та проведенні державної реєстрації змін до установчих документів не було. При проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» з боку державного реєстратора не припущено жодних порушень і всі дії вчинені відповідно до вимог Закону. 23.12.2008, керуючись ч.12 ст.19 Закону та на підставі повідомлення ДПІ в Артемівському районі м.Луганська про відсутність платника податків за місцезнаходженням №22545/9/29 від 11.12.2008, керівнику юридичної особи ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» було направлено повідомлення №01-13/4871 про необхідність подання державному реєстратору картки(форма №6) про підтвердження відомостей про юридичну особу до 23.01.2009 року. Однак, це повідомлення 27.01.2009 року повернулося до державного реєстратора. У зв'язку із чим, на виконання ч.14 ст.19 Закону, 27.01.2009 року державний реєстратор у виконавчому комітеті Луганської міської ради вніс до ЄДР запис №13821430008004109 про відсутність юридичної особи ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» за вказаним її місцезнаходженням. З урахуванням викладеного, позовні вимоги щодо припинення юридичної особи відповідача залишив на розсуд суду та просив розглянути справу за його відсутності.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У судовому засіданні встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1» (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1) 16.06.1999 зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради за реєстраційним номером №1 382 105 0001 004109 за адресою: АДРЕСА_4, внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5-10,45), взято на податковий облік в якості платника податків у ДПІ в Артемівському районі м.Луганська Луганської області ДПС з 23.03.1993, засновниками підприємства є ОСОБА_3, ОСОБА_4 (а.с.137).

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний, зокрема: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16).

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1); календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3); календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4); календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).

Висновком Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області ДПС №1455/9/18-308 від 31.01.2013 (а.с.137) підтверджується, що ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1» у порушення норм ст.49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI не надає до ДПІ в Артемівському районі м.Луганська Луганської області ДПС документи фінансової звітності (податкові декларації, розрахунки) з 17.10.2008 року (остання податкова звітність - розрахунок сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва-юридичною особою за 3-й квартал 2008 року №20177 від 17.10.2008 - надана 17.10.2008 року), згідно даних про фінансово-господарську діяльність заборгованості по платежам у бюджет немає (а.с.138).

Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Статтями 33 та 38 Закону України від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено підстави припинення юридичної особи, зокрема, відповідно до ч.2 ст.38 зазначеного Закону підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Відповідно до пункту 11.10 розділу XI «Порядок зняття з обліку платників податків в органах державної податкової служби» Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22 грудня 2010 року №979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за №1439/18734, який набрав чинності 14 січня 2011 року, - якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі: неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності; якщо установчі документи суперечать чинному законодавству; провадження діяльності, яка суперечить установчим документам та законодавству; наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; наявності в органу державної податкової служби передбачених законами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (ліквідації) чи скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Приймаючи до уваги, що відповідач не має заборгованості по платежам перед бюджетом, з 17 жовтня 2008 року декларацій та документів фінансової звітності до органів державної податкової служби в порушення вимог закону не надає, відсутній за своєю юридичною адресою: АДРЕСА_2, що підтверджується записом №8 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 27.01.2009 за реєстраційним номером №1 382 143 0008 004109, у суду є підстави для припинення юридичної особи відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV, 15.05.2003 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законодавством порядку, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 05 лютого 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 08 лютого 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20, пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, статтями 46, 49 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», статтями 2, 9, 11, 17, 18, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Артемівському районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - виконавчий комітет Луганської міської ради про припинення юридичної особи задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОРМАЦІЯ_1» (ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_1, місцезнаходження: АДРЕСА_2), дата проведення державної реєстрації виконавчим комітетом Луганської міської ради Луганської області - 16 червня 1999 року за реєстраційним номером №1 382 105 0001 004109.

У день набрання постановою законної сили направити її копію до виконавчого комітету Луганської міської ради Луганської області (91000, Луганська область, м.Луганськ, вул.Коцюбинського,14) для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова складена в повному обсязі та підписана 08 січня 2013 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2013
Оприлюднено11.02.2013
Номер документу29162272
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/927/13-а

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 30.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Постанова від 05.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 23.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні