ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
про заміну сторони у виконавчому провадженні
05 лютого 2013 рокуСправа № 2а-1376/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
судді Гуріна Д.М.,
секретар судового засідання Ополєва О.Г.,
за участю: представника заявника - Колягіна В.В., представника відділу державної виконавчої служби Нахімовського районного управління юстиції у м. Севастополі - Бунецького В.Л., представника Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Севастополі - Грабара О.В., представник відповідача у судове засідання не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву товариства з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» про заміну сторони у виконавчому проваджені у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» до комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради про визнання бездіяльності неправомірною та зобов'язання здійснити державну реєстрацію права власності,
в с т а н о в и в :
29 січня 2013 року товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» до комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради про визнання бездіяльності неправомірною та зобов'язання здійснити державну реєстрацію права власності.
У заяві товариство з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» зазначило, що вибув боржник у виконавчому провадженні - комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради. Його функції з 1 січня 2013 року виконує Реєстраційна служба Головного управління юстиції у м. Севастополі. У зв'язку з чим товариство просить замінити сторону у виконавчому провадженні у порядку статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України.
У судовому засіданні представник заявника підтримав заяву про зміну способу виконання судового рішення та просив її задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причину неявки у судове засідання не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Представник відділу державної виконавчої служби Нахімовського районного управління юстиції у м. Севастополі проти заміни сторони у виконавчому провадженні не заперечував, відніс вирішення даного питання на розсуд суду.
Представник Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Севастополі проти заміни сторони у виконавчому провадженні не заперечував, зауважив, що під час виконання судового рішення можуть виникнути труднощі, просив врахувати це при прийнятті рішення із зазначеного питання.
Суд, заслухавши думку осіб, які з'явилися у судове засідання, дослідивши заяву про заміну сторони у виконавчому провадженні, дослідивши матеріали справи, вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 16 липня 2012 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25 вересня 2012 року постанову суду першої інстанції скасовано, прийнято нову постанову, якою адміністративний позов задоволено, визнано неправомірною бездіяльність комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради у нездійсненні державної реєстрації за товариством з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» права власності на майно, зазначеного у пункті 2 резолютивної частини рішення Господарського суду міста Севастополя від 1 березня 2012 року у справі № 5020-123/2012. Зобов'язано комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради зареєструвати за товариством з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» право власності на майно згідно переліку.
Виконавчий лист в адміністративній справі виданий 6 грудня 2012 року.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 №1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з частиною 5 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є публічною, проводиться органом державної реєстрації прав, який зобов'язаний надавати інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом. Державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в порядку черговості надходження заяв.
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» систему органів державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав; органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.
Пунктом 1 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України 6 квітня 2011 року № 401/2011 визначено, що Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади. Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства юстиції України від 2 лютого 2012 року №198/5 «Про затвердження переліку реєстраційних служб територіальних органів юстиції» та Додатку № 27 до цього наказу, у місті Севастополі затверджена Реєстраційна служба Головного управління юстиції у місті Севастополі.
Таким чином Реєстраційна служба Головного управління юстиції у місті Севастополі відноситься до системи органів державної реєстрації прав у розумінні статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
До повноважень органу державної реєстрації прав, відповідно до положень пункту 1 частини 1 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», належить проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації.
Пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 11 лютого 2010 року № 1878-VI «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України» встановлено, що державна реєстрація прав на нерухоме майно в порядку, визначеному цим Законом, здійснюється з 1 січня 2013 року.
Пунктом 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 11 лютого 2010 року № 1878-VI «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України» встановлено, що до 1 січня 2013 року державна реєстрація права власності та права користування (сервітут) на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках; права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; права власності на об'єкти незавершеного будівництва, а також облік безхазяйного нерухомого майна, довірче управління нерухомим майном проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації, створеними до набрання чинності цим Законом та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Отже, з положень наведених норм вбачається, що у даному випадку, що стосується даної справи до 1 січня 2013 року функції Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Севастополі з реєстрації об'єктів нерухомого майна здійснювало комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради, а з 1 січня 2013 року такі функції здійснює Реєстраційна служба Головного управління юстиції у місті Севастополі.
Окрім того, Державна реєстраційна служба України листом від 14 січня 2013 року № 07-06-15-13 «Щодо реєстрації прав на підставі документів, за якими перехід права власності на нерухоме майно розпочався» повідомив начальнику реєстраційної служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальників реєстраційних служб головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі про те, що коли перехід права власності на нерухоме майно відбувся, проте за результатом такого переходу державну реєстрацію прав (оформлення документів чи проставляння «відміток») не проведено, державна реєстрація проводиться державним реєстратором на підставі документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно (абз. 6 зазначеного листа).
Відповідно до частини 5 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні питання, пов'язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах, вирішує суддя адміністративного суду одноособово, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно з частиною 1 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає, що заява товариства з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» про заміну сторони у виконавчому проваджені у справі № 2а-1376/12/2770 підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 160, 165, 257, 264 Кодексу адміністративного судочинства України
у х в а л и в:
Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «АТЛАНТІС ЛТД» про заміну сторони у виконавчому проваджені задовольнити.
Замінити сторону у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа у справі № 2а-1376/12/2770, а саме: боржника - комунальне підприємство «Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради замінити на реєстраційну службу Головного управління юстиції у місті Севастополі.
Ухвала набирає законної сили згідно зі статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції за правилами встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.М. Гурін
Ухвалу складено у повному обсязі
8 лютого 2013 року
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29218232 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Гурін Д.М.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні