Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-8446/12/0170/24
28.01.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Цикуренка А.С.,
суддів Дудкіної Т.М. ,
Іщенко Г.М.
секретар судового засідання Бражникова Ю.В.
за участю сторін:
представник позивача, Приватного підприємства "Помол Крим"- Іванова Анжеліка Вікторівна, довіреність б/н від 27.07.12
представник відповідача, Державного реєстратора виконавчого комітету Сімферопольської міської ради- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність ,
представник відповідача, Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши матеріали справи № 2а-8446/12/0170/24 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кащеєва Г.Ю. ) від 04.09.12
до Державного реєстратора виконавчого комітету Сімферопольської міської ради (вул. Толстого, 15, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95000)
Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95053)
про визнання протиправними дій та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.09.12 адміністративний позов Приватного підприємства "Помол Крим" до Державного реєстратора виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби про визнання протиправними дій та скасування рішень, - задоволено.
Визнано протиправними дії Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису № 1882143004015056 від 15.02.2012 року про відсутність юридичної особи Приватного підприємства «Помол Крим» (код ЄДРПОУ 13775636) за місцезнаходженням.
Визнано протиправним та скасовано запис Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 1882143004015056 від 15.02.2012 року про відсутність юридичної особи Приватного підприємства «Помол Крим»(код ЄДРПОУ 13775636) за місцезнаходженням.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 27/15-2 від 15.02.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства «Помол Крим» (код ЄДРПОУ 13775636).
Стягнуто на користь Приватного підприємства «Помол Крим» з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 32,19 грн.
Не погодившись з даною постановою суду, Державна податкова інспекція в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.09.12 та прийняти нове рішення по справі.
У судовому засіданні представник позивача проти апеляційної скарги заперечував та просив залишити постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.09.12 без змін.
Від Державного реєстратора виконавчого комітету Сімферопольської міської ради до початку судового засідання надійшло клопотання про розгляд справи у його відсутність.
Представник Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив.
Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.
Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
При викладених обставинах, враховуючи те, що представник Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби викликався в судове засідання, але в суд не з'явився, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності його представника.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права. Державна податкова інспекція в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби вважає, що немає законних підстав для задоволення позову та порядок анулювання реєстрації платника порядку ПДВ проведений відповідно до підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755.
Приватне підприємство «Помол Крим» звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим, Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправними дії Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису № 1882143004015056 від 15.02.2012 року про відсутність юридичної особи Приватного підприємства «Помол Крим» (код ЄДРПОУ 13775636) за місцезнаходженням; визнання протиправним та скасування запису Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису № 1882143004015056 від 15.02.2012 року про відсутність юридичної особи Приватного підприємства «Помол Крим» (код ЄДРПОУ 13775636) за місцезнаходженням; визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим ДПС № 27/15-2 від 15.02.2012 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства «Помол Крим» (код ЄДРПОУ 13775636).
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Приватне підприємство «Помол Крим» є юридичною особою , зареєстрованою 14.05.1991 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою: 95044, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Гавена, буд. 99, кв. 5, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 613997 (а.с. 8).
Позивач взятий на облік платника податків у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС з 30.05.1991 року за № 850/115, згідно довідка про взяття на облік платника податків форми № 4-ОПП від 07.12.2010 року № 4184/29-0 (а.с. 9).
Позивач зареєстрований 22.07.1997 року як платник податку на додану вартість у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС за індивідуальним податковим номером 137756301292, відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ від 27.01.2011 року № 100319556 (а.с. 10).
З матеріалів справи вбачається, що на адресу позивача надійшло рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 15.02.2012 року №27/15-2 (а.с. 11).
Підставою для прийняття рішення вказано наявність запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Датою анулювання є 15.02.2012 року.
Встановлено, що на адресу державного реєстратора надійшло повідомлення ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС від 13.02.2012 року № 111/29-0 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (а.с. 73).
14.02.2012 року державним реєстратором виконавчого комітету Сімферопольської міської ради направлено на адресу юридичної особи ПП «Помол Крим» повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки щодо підтвердження відомостей про юридичну особу від 14.02.2012 року (вих. № 11/01-21/178), яке було повернено на адресу Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим з відміткою про відсутність адресата за його місцезнаходженням..
Згідно наявних у матеріалах справи копії конверту та кур'єрської накладної Кур'єрської служби доставки, на яких проставлено штамп «адресат відсутній» та встановлено, що дійсно 14.02.2012 року на адресу позивача Державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим направлено «документи», але які саме документи встановити неможливо, оскільки відсутній опис вкладення або будь - які інші позначення. (а.с.28)
У повідомленні щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу від 14.02.2012 року вих.№11/01-21/178 зазначено, що протягом місяця до 14.03.2012 року позивач повинен підтвердити реєстраційні відомості про Приватне підприємство «Помол Крим». (а.с.29)
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 15.02.2012 року внесено запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (а.с. 70-72).
Матеріалами справи підтверджуються ствердження відповідача стосовно того, що повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу направлено та повернено з відміткою 14.02.2012 року, а запис внесений 15.02.2012 року.
Частина 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»№ 755 від 15.05.2003 року визначає, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону № 755).
Відповідно до п. 1 ч. ст. 1 Закону № 755 державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від імені держави здійснює державний реєстратор.
Згідно з ч.1 ст. 5 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону № 755 місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Відповідно до частин 1 та 5 статті 16 Закону № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.
Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб (ч. 5 ст. 17 Закону № 755).
Юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу. У разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням. (ст.19 Закону № 755)
Відповідно статті 13 Закону України "Про поштовий зв'язок» послуги поштового зв'язку надаються на договірній основі згідно з Правилами надання послуг поштового зв'язку, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, та повинні відповідати встановленим нормам якості. Договір про надання послуг поштового зв'язку вважається укладеним після оплати користувачем вартості цієї послуги, якщо інше не передбачено відповідними договорами.
Стаття 19 Закону України "Про поштовий зв'язок» передбачає, що користувачі мають право на одержання поштових відправлень на свою домашню, службову адресу, до запитання чи з використанням абонементних скриньок.
Відповідно до пункту 91 Постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2009р. № 270 "Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку", поштові відправлення, поштові перекази доставляються оператором поштового зв'язку адресатам на поштову адресу або видаються/виплачуються в об'єкті поштового зв'язку.
Пунктом 95 Постанови КМУ №270 передбачено, що у разі відсутності або несправності абонентської поштової скриньки, невиконання вимог щодо її встановлення, відсутності договору юридичної особи з оператором поштового зв'язку про доставку пошти оператор поштового зв'язку зобов'язаний письмово повідомити користувача послуг поштового зв'язку про свою відмову від доставки адресованих йому поштових відправлень, періодичних друкованих видань.
Згідно пункту 116 Постанови КМУ №270, у разі неможливості вручення одержувачам поштові відправлення, внутрішні поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення протягом одного місяця з дня їх надходження.
Пунктом 117 постанови КМУ №270 встановлено, що поштові відправлення, поштові перекази повертаються об'єктом поштового зв'язку відправнику у разі його письмової заяви, письмової відмови адресата від одержання чи закінчення встановленого строку зберігання.
Отже, за умови направлення на адресу позивача повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки шляхом засобів зв'язку, які не передбачені законом, з урахуванням чого не було дотримано і відповідних строків, достатніх для отримання такого повідомлення позивачем державним реєстратором не було дотримано порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу - ПП «Помол - Крим», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Таким чином в частині визнання протиправними дій Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису № 1882143004015056 від 15.02.2012 року про відсутність юридичної особи Приватного підприємства «Помол Крим» за місцезнаходженням, визнання протиправним та скасування запису Державного реєстратора Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису №1882143004015056 від 15.02.2012 року про відсутність юридичної особи Приватного підприємства «Помол Крим» за місцезнаходженням суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що зазначені вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 21.08.2012 року, зробленого судом першої інстанції, статус відомостей про юридичну особу підтверджено (а.с.35-37), але для повного захисту прав позивача суд першої інстанції правомірно дійшов висновку щодо необхідності скасування запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням у судовому порядку.
Стосовно дії Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим ДПС щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства «Помол Крим» слід зазначити наступне.
Пунктом "ж" 184.1 статті 184 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до підпункту 5.2.11 пункту 5.2 статті 5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 року №978, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 року за № 1400/18695, рішення про анулювання реєстрації за ініціативою податкового органу приймаються за наявності відповідних документів (відомостей). Такими документами є повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава-підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Організація роботи органів державної податкової служби щодо встановлення місцезнаходження платника податків, які відсутні за зареєстрованим місцезнаходженням визначено наказом Державної податкової адміністрації України № 336 від 17.05.2010 року "Про затвердження Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків" (далі - Положення № 336), листом Державної податкової адміністрації України № 15371/7/10-3017 від 30.07.2010 року Про направлення Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при скасуванні державної реєстрації суб'єктів господарювання, анулювання свідоцтва платника ПДВ (у т.ч. через процедуру банкрутства та/або скасування державної реєстрації).
Відповідно до п.3.1 Положення №336 щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків, з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.
У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (п. 3.2 Положення № 336).
Також, згідно п. 12.4, п. 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру само зайнятих осіб вносяться дані про подання запиту.
Відповідачем не надано доказів виконання зазначених норм.
Відповідно до п. 4.1 Положення №336 начальник підрозділу податкової міліції за отриманим запитом на встановлення місцезнаходження платника податків, який має стан « 10» приймає таке рішення:
про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків;
про повернення запиту та матеріалів перевірки ініціатору запиту у разі не зазначення підстав для встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
Згідно з п. 4.2 Положення №336 підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення - орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).
Відповідно до п. 4.3 Положення № 336 за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).
Згідно з п. 4.5 Положення № 336 за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово - господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).
Пунктом 4.8 Положення № 336 передбачено, що кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).
Підрозділ податкової міліції не пізніше 10 календарних днів з часу отримання запиту в обов'язковому порядку письмово повідомляє ініціатора запиту про проведену роботу за встановленою формою. У разі необхідності вказаний термін може бути продовжений за рішенням керівника підрозділу податкової міліції до 30 днів з дати отримання запиту. У разі встановлення місцезнаходження платника податків підрозділ податкової міліції протягом наступного робочого дня письмово направляє ініціатору запиту інформацію про місцезнаходження платника податків (п.п. 4.10-4.11 Положення № 336).
Згідно з п. 4.12 Положення № 336 запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п. 4.13 розділу IV Положення.
З матеріалів справи вбачається, що начальником підрозділу податкової міліції складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 13.02.2012 року № 563/26-31 (а.с. 74).
У довідці вказано про проведення працівниками необхідних та достатніх заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків. При цьому довідка містить відмітку в пункті 3, в якому зазначено "Місцезнаходження платника податків не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи-підприємця жодного відношення не мають, вжито всіх заходів передбачених пунктом 4.13 розділу IV Положення"; відмітки та записи в інших розділах щодо встановлення місцезнаходження платника податків відсутні.
Як вказано в довідці підрозділу податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС від 13.02.2012 року працівниками податкової міліції проведені необхідні та достатні заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків ПП «Помол Крим», однак зазначена довідка не містить переліку вказаних заходів, у ній не зазначені причини, з яких можливо зробити висновок, що вказані заходи є достатніми для встановлення місцезнаходження платника податків.
До матеріалів справи не надано доказів вжиття будь-яких заходів щодо встановлення місцезнаходження позивача.
Судова колегія звертає увагу, що у довідці зазначено про виконання вимог п. 4.13 Положення № 336. Відповідно до зазначеного пункту у разі вжиття заходів для визначення місцезнаходження та встановлення, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції: службовою запискою повідомляє структурний підрозділ ДПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивності платника податків; ініціює зміну стану платника податків з "10" - запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання) на "23" - місцезнаходження не встановлено або "32" - фактичну адресу не встановлено, юридична адреса масової реєстрації; повідомляє структурний підрозділ органу ДПС який ініціював заходи про їх припинення щодо встановлення місцезнаходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 року № 106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами; матеріалів до юридичного підрозділу для проведення відповідної позовної роботи; виконує доручення юридичного підрозділу та супроводжує матеріали у судах.
ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС не надано доказів того, що під час проведення заходів встановлено, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю ПП «Помол Крим», та не надано доказів щодо вжиття перелічених заходів.
На підтвердження фактичного знаходження підприємства за його юридичною адресою, а також обізнаності Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС як з адресою реєстрації позивача, так і з його посадовими особами (контактними даними) надані документи, а саме: витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо відомостей позивача станом на 05.03.2012 року (а.с.42-43); податкові декларації з ПДВ за 4 квартал 2011 року та роз шифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д 5) та доказ їх отримання органом податкової служби (квитанції) (а.с.48-50); заяви про видачу свідоцтва про право сплати єдиного податку на 2012 рік (а.с.51); заяви про застосування спрощеної системи оподаткування на 2012 рік (а.с.52-53); розрахунок сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою за 4 квартал 2011 року (а.с.54); повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність форма № 20-ОПП станом на 19 грудня 2011 року (а.с.55); акту камеральної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету від 04.01.2012 року та податкового повідомлення - рішення від 26.01.2012 року (а.с.57).
Згідно тексту рішення ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС від 15.02.2012 року № 27/15-2 про анулювання реєстрації платника податків ПП «Помол Крим», вбачається, що позивачем подавались декларації з ПДВ з І кварталу 2011 року по IV квартал 2011 року (включно). (а.с.11)
Відповідно до частин 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Сумуючи наведене, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що факту відсутності позивача за зареєстрованим місцезнаходженням не доведено, а також дії відповідача не відповідають вимогам чинного законодавства України та привели до встановлення недостовірних відомостей, за наслідками яких позивачем було анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим та не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін. У ст. 200 КАС України наведені підстави для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
У зв'язку з чим колегія судів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови без змін.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 04.09.12 по справі № 2а-8446/12/0170/24 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 04 лютого 2013 р.
Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко
Судді підпис Т.М. Дудкіна
підпис Г.М. Іщенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя А.С. Цикуренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2013 |
Оприлюднено | 11.02.2013 |
Номер документу | 29228595 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кащеєва Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні