Україна Донецький окружний адміністративний суд У Х В А Л А про залишення позовної заяви без руху 11 лютого 2013 року Справа № 805/1490/13-а Приміщення суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50-Гвардійської Дивізії, буд.17 Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кравченко Т.О., ознайомившись з адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Донбудмонтаж» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а також з матеріалами, доданими до нього, перевіривши дотримання вимог ст.ст.105-106 Кодексу адміністративного судочинства України, - встановив: 7 лютого 2013 року Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Донбудмонтаж», в якому просило суд стягнути з відповідача в доход Державного бюджету України фінансову санкцію у розмірі 5 100,00 грн. згідно з постановами про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів № 366-ДО-1-Е, № 367-ДО-1-Е та № 368-ДО-1-Е від 13 серпня 2012 року. Згідно з положеннями ч.1 ст.107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), суддя після одержання позовної заяви, крім іншого, з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.106 цього Кодексу. Відповідно до ч.3 ст.106 КАС України до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати. Подана позовна заява належить до об'єктів справляння судового збору, що вбачається зі змісту ч.1 ст.3 Закону України «Про судовий збір». Особа, яка подала позовну заяву, не належить до кола суб'єктів, які на підставі ст.5 Закону України «Про судовий збір» звільняються від сплати судового збору. Ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Відповідно до п.п.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру встановлюється ставка судового збору в розмірі 1 відсотка розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат; за подання адміністративного позову немайнового характеру – 0,03 розміру мінімальної заробітної плати. Ст.8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» визначено, що мінімальний розмір заробітної плати у місячному розмірі станом на 1 січня 2013 року становить 1 147 гривень. Таким чином, судовий збір за подання адміністративного позову майнового характеру становить 1% від розміру майнових вимог, проте не може бути меншим за 114,70 грн. (1 147 грн. х 0,1 = 114,70 грн.), та більшим за 2 294 грн. (1 147 грн. х 2 = 2 294 грн.). Отже, з урахуванням розміру позовних вимог, звертаючись до суду з вказаною позовною заявою, Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мало сплатити судовий збір в розмірі 114,70 грн. Судовий збір за подання адміністративного позову до Донецького окружного адміністративного суду сплачується за наступними реквізитами: р/р 31217206784005, отримувач – Держбюджет Калінінського району м. Донецька, код ЄДРПОУ 38034015, банк отримувача – Головне управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, МФО 834016. Наведене вище обумовлює висновок про невідповідність позовної заяви вимогам ч.3 ст.106 КАС України, оскільки до позовної заяви не доданий документ про сплату судового збору. Одночасно з поданням позовної заяви, позивачем надане клопотання про звільнення від сплати судового збору, мотивоване тим, що позивач діє в інтересах держави, проте коштів для сплати судового збору не має. Розглядаючи вказане клопотання суд виходить з такого. Згідно зі ст.87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 року № 3674-VI. Відповідно до ч.1 ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Аналогічна норма міститься у ст.8 Закону України «Про судовий збір». Судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення правосуддя, зміцнення матеріально-технічної бази судів, включаючи створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційної системи, веб-порталу судової влади, комп'ютерних локальних мереж, сучасних систем фіксування судового процесу, придбання та обслуговування комп'ютерної і копіювально-розмножувальної техніки, впровадження електронного цифрового підпису, що передбачено ст.9 Закону України «Про судовий збір». Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу позивача на те, що відповідно до положень ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру», ст.60 КАС України з позовною заявою в інтересах держави може звернутися прокурор, який відповідно до п.11 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір» звільнений від сплати судового збору. Зважаючи на викладене, підстави для звільнення позивача від сплати судового збору відсутні. Відповідно до ч.2 ст.106 КАС України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів. В порушення вимог ч.2 ст.106 КАС України особою, яка звернулася із позовною заявою, не надані докази на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, зокрема: докази на підтвердження того, що Закрите акціонерне товариство «Донбудмонтаж» є емітентом цінних паперів; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 368-ДО-1-Е від 1 серпня 2012 року; докази належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи; докази отримання відповідачем постанови від 13 серпня 2012 року № 368-ДО-1-Е; інші матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої прийнята постанова від 13 серпня 2012 року № 368-ДО-1-Е; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 367-ДО-1-Е від 1 серпня 2012 року; докази належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи; докази отримання відповідачем постанови від 13 серпня 2012 року № 367-ДО-1-Е; інші матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої прийнята постанова від 13 серпня 2012 року № 367-ДО-1-Е; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 366-ДО-1-Е від 1 серпня 2012 року; докази належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи; докази отримання відповідачем постанови від 13 серпня 2012 року № 366-ДО-1-Е; інші матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої прийнята постанова від 13 серпня 2012 року № 366-ДО-1-Е. Крім того, у разі неможливості надання цих доказів суду, особа, яка звернулася із позовною заявою, не зазначила, які саме докази не може надати та не вказала причини неможливості їх подання. Суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків, що передбачено ч.1 ст.108 КАС України. Враховуючи викладене та керуючись ч.3 ст.106, п.3 ч.1 ст.107, ч.1 ст.108, п.1 ч.4 ст.160, ст.165 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя – ухвалив: 1. Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Донбудмонтаж» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів – залишити без руху. 2. Встановити особі, яка звернулася із позовною заявою, строк до 1 березня 2013 року для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання документа про сплату судового збору та доказів, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а саме: докази на підтвердження того, що Закрите акціонерне товариство «Донбудмонтаж» є емітентом цінних паперів; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 368-ДО-1-Е від 1 серпня 2012 року; докази належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи; докази отримання відповідачем постанови від 13 серпня 2012 року № 368-ДО-1-Е; інші матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої прийнята постанова від 13 серпня 2012 року № 368-ДО-1-Е; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 367-ДО-1-Е від 1 серпня 2012 року; докази належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи; докази отримання відповідачем постанови від 13 серпня 2012 року № 367-ДО-1-Е; інші матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої прийнята постанова від 13 серпня 2012 року № 367-ДО-1-Е; акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 366-ДО-1-Е від 1 серпня 2012 року; докази належного повідомлення відповідача про дату, час і місце розгляду справи; докази отримання відповідачем постанови від 13 серпня 2012 року № 366-ДО-1-Е; інші матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої прийнята постанова від 13 серпня 2012 року № 366-ДО-1-Е; а в разі неможливості надання вказаних документів – шляхом зазначення доказів, які не може самостійно надати, та причин неможливості їх подання. 3. Роз'яснити особі, яка звернулася із позовною заявою, що у випадку неусунення недоліків, скарга буде повернута. 4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву. 5. Ухвала може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву, в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. 6. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Суддя Кравченко Т.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2013 |
Оприлюднено | 13.02.2013 |
Номер документу | 29228939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні