Постанова
від 11.02.2013 по справі 1570/7852/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/7852/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрухіва В.В.

при секретарі Белан М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дослідно-виробничий інститут Біотехнології" до Південної митниці про визнання незаконними дій, визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дослідно-виробничий інститут Біотехнології" звернулося до суду з позовом до Південної митниці, в якому просило про визнання незаконними дій щодо складання Акту про проведення невиїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства з питань державної митної справи товариством з обмеженою відповідальністю "ДВІ Біотехнології" (код ЄДРПОУ 31095045) від 29.11.2012 року № н0074/2/500000000/0031095045 та посилання Південної митниці на нечинне на дату митного оформлення товарів згідно ВМД від 17.12.2010 року № 500060701/2012/24188 Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року "Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки", визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11 грудня 2012 року № 257, виданного Південною митницею.

Позивач обгрунтував свої вимоги тим, що 10.12.2012 року Південною митницею на ім'я Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідно-виробничий інститут біотехнології» було видано податкове повідомлення-рішення №257 про визначення суми грошового зобов'язання з антидемпінгового мита у розмірі 141865,89 грн. Нарахування грошового зобов'язання здійснено відповідачем на підставі Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки». Вказане податкове повідомлення-рішення Південної митниці від 11 грудня 2012 року прийняте на підставі Акту про проведення невиїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства з питань державної митної справи №н0074/2/500000000/0031095045 від 29.11.2012 року (далі - Акт), з урахуванням поданих позивачем заперечень від 04.12.2012 року та 07.12.2012 року та відповіді відповідача на заперечення від 10.12.2012 року №14/42-01/24361. Позивач вважав, що дії відповідача щодо складення вказаного Акту та посилання в ньому на Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки» (далі - Рішення від 29.09.2009 року) є незаконними, а податкове повідомлення-рішення від 10.12.2012 року № 257 підлягає скасуванню, оскільки податкове повідомлення-рішення про донарахування відповідачем суми антидемпінгового мита при митному оформленні позивачем товарів згідно ВМД від 17.12.2010 року грунтується на застосуванні Рішення від 29.09.2009 року, яке станом на 17.12.2010 року було нечинним, тому як 25.11.2010 року Київським апеляційним адміністративним судом по справі №2а-3851/10/2670 було прийнято постанову про визнання протиправним Рішення від 29.09.2009 року та його скасування. 25.11.2010 року вказана постанова суду набрала законної сили. Тобто, керуючись вищевказаною постановою Київського апеляційного адміністративного суду, 17.12.2010 року позивач здійснив митне оформлення товарів згідно ВМД № 500060701/2010/24188 без нарахування антидемпінгового мита. Згодом, 16.03.2011 року Вищим адміністративним судом України було скасовано постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2010 року по справі №2а-3851/10/2670. Тобто, в період з 25.11.2010 року по 16.03.2011 року Рішення від 29.09.2009 року було нечинним. Отже, у відповідача були відсутні законні підстави для нарахування антидемпінгового мита при митному оформленні товарів 17.12.2010 року.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов з наведених вище підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, вважаючи його необгрунтованим, надав письмові заперечення, відповідно до яких невиїзна документальна перевірка позивача на предмет своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів за ВМД № 500060701/2010/24188 від 17.12.2010 року була проведена на підставі наказу Південної митниці від 14.11.2012 року № 934 згідно вимог ст.351 Митного кодексу України у встановленому законом порядку. Посилання позивача на нечинність станом на 17.12.2010 року Рішення від 29.09.2009 року відповідач вважає безпідставним, оскільки ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.03.2011 року було скасовано постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2010 року та залишено в силі постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 15.09.2010 року про відмову в задоволенні позову про визнання протиправним та скасування Рішення від 29.09.2009 року. Враховуючи, що судом касаційної інстанції Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року було визнано правомірним, то зазначені в ньому антидемпінгові заходи підлягають застосуванню протягом усього строку, на який вони запроваджувалися, в тому числі і в період з 25.11.2010 року по 16.03.2011 року.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дослідно-виробничий інститут Біотехнології" зареєстровано Виконавчим комітетом Одеської міської ради 14.07.2003 року за номером 15561200000025926.

Облік в митних органах ТОВ "Дослідно-виробничий інститут Біотехнології" розпочато з 06.04.2005 року, зареєстровано в Південній митниці відповідно до облікової картки від 10.098.2010 року № 50005/1/2005/0001008, як суб"єкт зовнішньоекономічної діяльності.

17.12.2010 року відповідачем згідно ВМД від 17.12.2010 року №500060701/2010/24188 було здійснено митне оформлення наступних товарів: вироби медичного призначення: шприци ін'єкційні стерильні одноразового застосування, з пластмасових матеріалів, трьохкомпонентні з голкою, об'ємом 2 мл - 330000 шт., свідоцтво про державну реєстрацію 85268526/2009, країна виробництва - Китай, товарна підкатегорія згідно УКТЗЕД 9018311000 (далі - товар № 1); вироби медичного призначення: шприци ін'єкційні стерильні одноразового застосування, з пластмасових матеріалів, трьохкомпонентні з голкою, об'ємом 5 мл -264000 шт., свідоцтво про державну реєстрацію 8526/2009, країна виробництва - Китай, товарна підкатегорія згідно УКТЗЕД 90183 11000 (далі - товар № 2); вироби медичного призначення: шприци ін'єкційні стерильні одноразового застосування, з пластмасових матеріалів, трьохкомпонентні з голкою, об'ємом 10 мл - 48000 шт., свідоцтво про державну реєстрацію 8526/2009, країна виробництва - Китай, товарна підкатегорія згідно УКТЗЕД 90183 11000 (далі - товар № 3).

На підставі наказу Південної митниці від 14.11.2012 року № 934 "Про створення робочої групи" з метою перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при переміщенні через митний кордон України в зоні діяльності Південної митниці ТОВ "ДВІ Біотехнології" товару "шприці ін'єкційні з голками стерильні одноразового використання" за ВМД від 17.12.2010 року № 500060701/2010/24188 - було проведено невиїзну документальну перевірку позивача.

За результатами вказаної перевірки Південною митницею складено Акт про проведення невиїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства з питань державної митної справи №н0074/2/500000000/0031095045 від 29.11.2012 року.

На підставі зазначеного Акту №н0074/2/500000000/0031095045 від 29.11.2012 року, з урахуванням поданих позивачем заперечень від 04.12.2012 року, від 07.12.2012 року та відповіді Південної митниці на заперечення від 10.12.2012 року №14/42-01/24361, Південною митницею 10.12.2012 року було видано податкове повідомлення-рішення №257 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю «Дослідно-виробничий інститут біотехнології» суми грошового зобов'язання з антидемпінгового мита у розмірі 141865,89 грн.

Нарахування грошового зобов'язання здійснено відповідачем на підставі Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки».

Визначення податкових зобов'язань, належних до сплати при митному оформлення зазначених товарів, здійснювалося за ставками ввізного мита, затвердженими Законом України від 05.04.2001 №2371-111 "Про Митний тариф України", відповідно до вимог Закону України від 05.02.1992 № 2097-XII "Про Єдиний митний тариф", наказу Держмитслужби України від 23.01.2006 № 30 "Про порядок справляння митними органами ввізного (вивізного) та особливих видів мита під час митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України", Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", чинних на день подання ВМД до митного оформлення.

Згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року строком на 5 років запроваджено ставки остаточного антидемпінгового мита на імпорт в Україну шприців походженням, зокрема, з КНР (2 мл -24,36%, 5 мл - 54,15%, 10 мл - 347,14%).

Як встановлено в ході розгляду справи, позивачем сплачно митних платежів за ВДМ від 17.12.2010 року № 500060701/2010/24188 на суму 0,00 грн. (у т.ч. ввізне мито - 0,00 грн., ПДВ - 0,00 грн.), однак підлягає сплаті згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року антидемпінгове мито в розмірі 141865,89 грн., в тому числі за товаром № 1 - 19337,40 грн., за товаром № 2 - 44106,58 грн., за товаром № 3 - 78421,91 грн.

Суд не бере до уваги твердження позивача, що в період з 25.11.2010 року по 16.03.2011 року Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі №АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року було нечинним на підставі постанови Київського апеляційного адміністративного суду по справі №2а-3851/10/2670, а тому антидемпінгове мито за ВМД від 17.12.2010 року № 500060701/2010/24188 не підлягає сплаті, - оскільки ухвалою від 16.03.2011 року Вищого адміністративного суду України по справі № К-40593/10 було скасовано постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 25.11.2010 року по справі №2а-3851/10/2670 про визнання протиправним та скасування Рішення від 29.09.2009 року та залишено в силі постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 15.09.2010 року, якою у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування Рішення від 29.09.2009 року відмовлено повністю. При цьому суд касаційної інстанції дійшов висновку, що рішення суду першої інстанції було помилково скасоване судом апеляційної інстанції.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що підстав для звільнення позивача від сплати антидемпінгового мита за ВМД від 17.12.2010 року № 500060701/2010/024188 немає, а тому відповідачем за наслідками невиїзної документальної перевірки правомірно нарахована сума податкових зобов"язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні від 11.12.2012 року, в розмірі 141 865,89 грн.

Стосовно доводів позивача про безпідставність проведення відповідачем невиїзної документальної перевірки, необхідно зазначити наступне.

Як визначено у ч.1 ст.345 Митного кодексу України, документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких митні органи переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів. Згідно ч.2 вказаної статті Митного кодексу України, документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться митними органами з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України.

Відповідно до ч.3 ст.345 МК України митні органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо: 1) правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; 2) обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування; 3) правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення; 4) відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі; 5) законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.

Згідно ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств. Пунктом 1 частини 2 вказаної статті встановлено, що документальна невиїзна перевірка проводиться у разі, зокрема, виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів.

Відповідно до ч.3 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу митного органу.

За викладених вище обставин суд вважає, що після прийняття Вищим адміністративним судом України ухвали від 16.03.2011 року по справі № К-40593/10 у Південної митниці були наявні передбачені п.1 ч.2 ст.351 Митного кодексу України підстави для проведення невиїзної документальної перевірки у зв'язку з виявленням ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, зокрема, ВМД від 17.12.2010 року № 500060701/2010/024188, поданої позивачем.

Як зазначено вище, невиїзна документальна перевірка позивача була проведена митним органом згідно вимог ч.3 ст.351 МК України на підставі наказу Південної митниці від 14.11.2012 року № 934, з належним повідомленням про проведення перевірки позивача згідно приписів ч.4 ст.351 МК України, що не оспорювалося позивачем.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб, визначений Конституцією та законами України.

Відповідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

З урахуванням встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку, що відповідач при призначенні та проведенні невиїзної документальної перевірки позивача за наказом від 14.11.2012 року № 934, прийнятті податкового повідомлення-рішення від 11 грудня 2012 року № 257 діяв правомірно, в межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений законом, і прийняте відповідачем рішення є законним та обгрунтованим, а тому у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Дослідно-виробничий інститут Біотехнології" до Південної митниці належить відмовити повністю.

Керуючись ст. ст. 2-7, 9-11, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Дослідно-виробничий інститут Біотехнології" до Південної митниці про визнання незаконними дій щодо складання Акту про проведення невиїзної документальної перевірки стану дотримання законодавства з питань державної митної справи товариством з обмеженою відповідальністю "ДВІ Біотехнології" (код ЄДРПОУ 31095045) від 29.11.2012 року № н0074/2/500000000/0031095045 та посилання Південної митниці на Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 року «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки», визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11 грудня 2012 року № 257, виданного Південною митницею, - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови виготовлено 11 лютого 2013 року.

Суддя: В.В.Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29229073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/7852/2012

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 11.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 21.12.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні