Єдиний унікальний номер 7728/321/13- а
провадження 2-а/728/12/2013
ПОСТАНОВА
іменем України
"11" лютого 2013 р. 15 годин 00 хвилин місто Бахмач
Суддя Бахмацького районного суду Чернігівської області Пархоменко П.І. розглянувши у в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до
відповідача Управління соціального захисту населення Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області
предмет адміністративного позову: про визнання дій протиправними, стягнення невиплаченої компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, -
В С Т А Н О В И В:
29.01.2013 року позивач звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області, в якому просить зобов'язати Управління соціального захисту населення Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області провести нарахування та виплатити недоплачену щорічну допомогу на оздоровлення в розмірі згідно ст. 48 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" - в розмірі трьох мінімальних заробітних плат. Свої вимоги позивач мотивує тим, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС і відноситься до 3 категорії та має право на допомогу на оздоровлення згідно Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", однак, всупереч діючому закону йому нараховується допомога на оздоровлення в розмірі, що значно менший, ніж передбачено в Законі України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Представник відповідача подав письмові заперечення на позов, в яких просить відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись на те, що відповідач діяв в межах повноважень, наданих йому законами України та підзаконними нормативно-правовими актами.
Суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України.
Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини та прийшовши до переконання про наявність достатніх підстав для прийняття постанови у даній адміністративній справі у скороченому провадженні, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Позивач є учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС (категорія 3) та перебуває на обліку в Управлінні соціального захисту населення Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області. Позивачу як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 3 категорії відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" була призначена щорічна допомога на оздоровлення в розмірі 75 гривень, розмір якої встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 року №562 "Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Дані обставини визнані сторонами, вони проти цього не заперечують і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Ст.67 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" передбачає, що конкретні розміри всіх доплат, пенсій і компенсацій підвищуються Кабінетом міністрів України відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної плати.
Відповідно до ст. 62 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", роз`яснення порядку його застосування провадиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України, які є обов`язковими для виконання міністерствами та іншими центральними органами державної виконавчої влади України, місцевими органами державної виконавчої влади України, місцевими органами державної виконавчої влади, всіма суб`єктами господарювання.
Згідно ст.63 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього закону, здійснюється за рахунок державного бюджету.
Відповідно до ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.
Згідно ст.87 Бюджетного кодексу видатки на державні програми з ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснюються у встановленому порядку за рахунок наявних надходжень до загального фонду державного бюджету в межах обсягів призначень, передбачених у державному бюджеті України.
Прикінцевими положеннями Закону України від 22.12.2011 року „Про Державний бюджет України на 2012 рік" встановлено, що у 2012 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік.
Рішенням Конституційного Суду України від 25.01.2012 року №3-рп/2012 підтверджено право Кабінету Міністрів України, як державного органу, що має забезпечувати реалізацію встановлених законами України соціальних прав громадян, на визначення механізму реалізації законів України, в тому числі встановлення порядку та розмір соціальних виплат виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 09.10.1979 року у справі „Ейрі проти Ірландії" констатував, що здійснення соціально-економічних прав людини значною мірою залежить від становища в державах, особливо фінансового. Такі положення поширюються й на питання допустимості зменшення соціальних виплат, про що зазначено в рішенні цього суду у справі „Кйартан Асмундсон проти Ісландії" від 12.10.2004 року.
Отже, одним з визначальних елементів у регулюванні суспільних відносин у соціальній сфері є додержання принципу пропорційності між соціальним захистом громадян та фінансовими можливостями держави, а також гарантування права кожного на достатній життєвий рівень.
Таким чином, передбачені законами соціально-економічні права не є абсолютними. Механізм реалізації цих прав може бути змінений державою, зокрема, через неможливість їх фінансового забезпечення шляхом пропорційного перерозподілу коштів з метою збереження балансу інтересів усього суспільства.
Отже, зміна механізму нарахування певних видів соціальних виплат та допомоги є конституційно допустимою до тих меж, за якими ставиться під сумнів сама сутність змісту права на соціальний захист.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскільки Постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 року №562 "Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" станом на день нарахування допомоги позивачу є чинною, тому відповідачем правомірно застосовано положення цієї Постанови, тобто у задоволенні позову з урахуванням рішень Конституційного Суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007, від 22.05.2008 року №10-рп/2008, від 26.12.2011 року №20-рп/2011, від 25.01.2012 року №3-рп/2012, має бути відмовлено.
Керуючись ст.ст. 8-11, 41, 69-72, 99, 104-106, 158-163, 183-2, 185, 256 КАС України, Законом України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Законом України від 22.12.2011 року „Про Державний бюджет України на 2012 рік", рішенням Конституційного Суду України від 25.01.2012 року №3-рп/2012, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Бахмацької районної державної адміністрації Чернігівської області про визнання дій протиправними, стягнення невиплаченої компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю - відмовити.
Копії постанови не пізніше наступного дня надіслати сторонам рекомендованим листом із повідомленням.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Бахмацький районний суд Чернігівської області.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Бахмацького районного суду
Чернігівської області П.І. Пархоменко
Суд | Бобровицький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2013 |
Оприлюднено | 22.02.2013 |
Номер документу | 29244092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бахмацький районний суд Чернігівської області
Пархоменко П. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні