Постанова
від 07.02.2013 по справі 29/5005/8968/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.02.2013 року Справа № 29/5005/8968/2012

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий - суддя Науменко І.М. (доповідач),

судді - Павловського П.П., Швеця В.В.

секретар судового засідання: Погорєлова Ю.А.

Представники сторін:

від заявника: Корнев Є.О., довіреність №03/09/12 від 03.09.12, представник;

від скаржника: Немченко К.І., довіреність №16324/10/10-051 від 24.07.12, представник;

Представник боржника у судове засідання не з'явився, про час та місце повідомлений належним чином.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області державної податкової служби на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 28.12.2012р. у справі № 29/5005/8968/2012

за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Полі Проект", с.Орлівщина Новомосковського району Дніпропетровської області

до боржника приватного підприємства "МКВ-2000", м.Дніпропетровськ

про визнання банкрутом,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.12.2012 року у справі № 29/5005/8968/2012 (суддя Полєв Д.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора приватного підприємства "МКВ-2000".

Ліквідовано юридичну особу - приватне підприємство "МКВ-2000". Провадження у справі припинено.

Прийняття зазначеної вище ухвали мотивовано встановленням місцевим господарським судом факту здійснення ліквідатором боржника в ході ліквідаційної процедури всіх передбачених чинним законодавством України з питань банкрутства заходів щодо виявлення кредиторів, а також, майна боржника, що необхідне для задоволення заявлених кредиторських вимог.

В свою чергу, припинення провадження у справі спричинено недостатністю виявленого ліквідатором майна для задоволення згаданих вище вимог кредиторів, що є підставою для погашення останніх та припинення провадження у справі про банкрутство за п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Не погодившись з ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.12.2012 р., Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області державної податкової служби звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить вказану ухвалу скасувати, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

На думку скаржника, неправильне застосування норм матеріального права полягає в затвердженні господарським судом Дніпропетровської області звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу до проведення документальної позапланової перевірки банкрута.

У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор викладені в останній доводи повністю відхиляє, вважає оскаржувану ухвалу правомірною, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачає.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.12.2012 р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс у справі за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Полі Проект" ліквідовано юридичну особу - боржника, провадження у справі про банкрутство - припинено.

Перевіривши законність та обґрунтованість ухвали господарського суду, дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, заслухавши представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що оскаржувану ухвалу слід залишити без змін, виходячи з наступних підстав.

Так, відповідно до ст.25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Згідно з ч.1 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Отже, з поданого господарському суду першої інстанції на затвердження ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.

З матеріалів справи вбачається також, що для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб'єктів господарювання.

Зокрема, згідно довідок КП "Дніпропетровського МБТІ" №15689 від 20.11.2012р., Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ №7/7-819 від 08.11.2012р., Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району №1 УДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області №14/1РЕР-5716 від 15.11.2012р., Держсільгоспінспекції України в Дніпропетровській області № 2519/05/1 від 07.11.2012 р. за боржником автотранспортних засобів і механізмів, великовантажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.

Як вбачається з витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, інформація щодо арештів або обтяжень майна банкрута станом на 23.11.2012 р. - відсутня.

Також, судом першої інстанції цілком вірно враховано той факт, що ліквідаційна процедура боржника здійснюється за процедурою ст.52 Закону про банкрутство (банкрутства відсутнього боржника), тобто, місцезнаходження керівних органів банкрута не встановлено, у зв'язку з чим ліквідатор позбавлений можливості отримання будь-якої бухгалтерської та іншої документації банкрута та, як наслідок, не має можливості проведення фінансового аналізу господарської діяльності підприємства, у тому числі, щодо виявлення дебіторської заборгованості банкрута.

Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту, ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи. З огляду на наведене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.

Одночасно, під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались передбачені Законом України про банкрутство заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.

Так, 10.11.2012 р. в газеті "Урядовий кур'єр" №207 опубліковано оголошення про відкриття ліквідаційної процедури, визнання боржника банкрутом.

Відповідно до п.5 ст.52 Закону про банкрутство, ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.

Також, на виконання вимог зазначеного положення Закону, ліквідатором направлено запити до Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС, УПФУ в Індустріальному районі м. Дніпропетровська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську, Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, Індустріальної районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ.

На запити ліквідатора отримані відповіді Управління Пенсійного фонду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська № 13711/02-40 від 07.11.12р., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Дніпропетровську Дніпропетровської області № 6685ю від 15.11.12р., Індустріальної районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 08-46-1350 від 12.11.12р., Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська № 4107 від 06.11.12р., Індустріального відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції № 26604 від 06.11.12р. про відсутність заборгованості банкрута перед вищенаведеними фондами та відсутність виконавчих проваджень щодо банкрута на виконанні станом на 05.11.2012р.

Відповідно до довідки Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ №26604 від 06.11.2012р. на виконанні виконавчих документів стосовно боржника у зазначених відділі не перебуває.

Таким чином в ході ліквідаційної процедури ліквідатором розглянуто та визнано вимоги наступних кредиторів:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Полі Проект", с. Орлівщина Новомосоковський район - 365765 грн.;

- Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська - 1274 грн. 53 коп.

Проте встановлені вимоги кредиторів залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна боржника.

Інші кредитори ліквідатором не виявлені, до господарського суду у справу про банкрутство - не звертались.

Згідно п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги, що не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Наведені вище обставини колегія суддів вважає достатньою підставою для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

В той же час, в матеріалах справи наявні докази звернення ліквідатором до керівника боржника з вимогою надати бухгалтерську та іншу документацію останнього, на яку відповіді не отримано, як і відповідних документів, про що ліквідатором повідомлено Лівобережну МДПІ м. Дніпропетровська Дніпропетровської області 10.12.2012р. Даний факт підтверджений штампом податкового органу у лівому нижньому куті зазначеного листа (а.с.94).

Таким чином, на думку апеляційного господарського суду, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема, ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо, у зв'язку з чим ліквідатором, було здійснено усі можливі ліквідаційні заходи з пошуку майна банкрута, документів його фінансово-господарської діяльності тощо та виявлення його кредиторів.

Наприкінці, слід зазначити, що ч.1 ст.32 Закону України про банкрутство встановлено вичерпний перелік документів, що додаються до звіту ліквідатора, зокрема, показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.

Натомість, акт перевірки банкрута державним податковим органом у згаданому вище переліку документів - відсутній, у зв'язку з чим жодних перешкод для подання звіту ліквідатора та його розгляду господарським судом за відсутності даних перевірки банкрута податковим органом немає.

За викладених вище обставин, наявні в апеляційній скарзі доводи колегією суддів до уваги не приймаються.

Враховуючи наведене, передбачених статтею 104 Господарського процесуального кодексу України підстав для скасування вищезгаданої ухвали господарського суду Дніпропетровської області колегія суддів не вбачає.

Керуючись ст.101-103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області державної податкової служби - залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 28 грудня 2012 року у справі № 29/5005/8968/2012 - залишити без змін.

Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду України через Дніпропетровській апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя І.М. Науменко

Суддя П.П. Павловський

Суддя В.В. Швець

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29261241
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —29/5005/8968/2012

Постанова від 17.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Поляков Б.М.

Постанова від 07.02.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Науменко Іван Мефодійович

Ухвала від 28.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Ухвала від 17.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Ухвала від 11.12.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Постанова від 30.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

Ухвала від 19.10.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Полєв Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні