Постанова
від 06.02.2013 по справі 14096/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

06 лютого 2013 р. № 14096/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Єгупенко В.В.

суддів - Нуруллаєва І.С., Севастьяненко К.О.

за участю секретаря - Вождаєвої М.О.

за участю представників сторін:

представника позивача - Строєвої О.Є.

представника відповідача - Філатової Н.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" про стягнення штрафних санкцій ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656,28 до Державного бюджету України (код плат. 21081100, р/р 31110106700429 УДКСУ у Харківській області, МФО 851011 код 37599633).

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідно до рішення про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року прийнятого та підписаного в.о. Директора Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України Конончук В.А. до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 33656,28 грн. Інформації про виконання суб'єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій від 17.10.2012 № 000297 до Департаменту у встановлені строки не надійшло, у зв'язку з чим позивач і звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримала, просила задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, просила суд відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.

Колегія суддів вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, вважає що адміністративний позов підлягає задоволенню виходячи з таких підстав та мотивів.

Основні засади державної політики у сфері виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначаються Законом України від 19.12.1995 р. №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів").

Водночас платники акцизного податку, ставки, база оподаткування, умови його нарахування та сплати визначені Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 213.1.3 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України, об'єктами оподаткування акцизним податком є операції з ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України.

Стаття 215 Податкового кодексу України визначає підакцизні товари та ставки податку.

Відповідно до пункту 215.1 статті 215 Податкового кодексу України, спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво належать до підакцизних товарів.

Згідно з пунктом 218.1 статті 218 Податкового кодексу України, суми податку з товарів, які ввозяться на митну територію України, що підлягають сплаті, визначаються платниками податків самостійно, виходячи з об'єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку.

Відповідно із статтею 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у Харківській області на підставі наказу від 06.08.2012 року № 386 , направлення від 06.08.2012 року № 221/21-3П проведено перевірку складського приміщення з питань дотримання вимог діючого податкового законодавства в сфері обігу алкогольних напоїв, який розташовано за адресою: м. Харків, пр. Гагаріна, 100 та належить суб'єкту господарювання ТОВ «Торговий дім «Укралкотрейд» (код ЄДРПОУ-37846710, юридична адреса: 62459, Харківська обл.. Харківського району с. Ржавець, вул. Калініна, буд. 36), про що працівниками регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Харківській області складено акт перевірки від 10.08.2012 року № 208/213/37846710 (а.с.5-6).

В ході перевірки встановлено зберігання алкогольних напоїв, виробництва ТОВ «Олександрія БЛіГ», без марок акцизного податку встановленого зразка (тобто з порушенням пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України алкогольні напої у кількості 1 236 пляшок (опис продукції наведений в додатку на 61-у аркуші), марковані марками, що не видавались безпосередньо виробнику, згідно з інформацією регіонального управління у Кіровоградській області (лист від 04.09.2012 року № 321121-148) та інформації з центральної бази даних юридичних осіб ДПА України АС «Акцизна марка», марки з реквізитами у діапазоні 11 АААА-АААР (007000-007999, 800000-800999) 06/11 12,636 грн. та 11ААБВ 007709 07/11 12,636 грн. не отримувались регіональним управлінням і не видавались покупцю а саме: горілка «Олександрія» у кількості 1 236 пляшок, місткість 0, 75л., міцність 40 %, дата розливу 27.04.2011 року, ціна за одиницю товару становить 27,23 грн. з ПДВ, згідно з видатковою накладною від 7.12.2011 року № ТХ-0006071.

Перевірка здійснена в присутності директора суб'єкта господарювання ТОВ «ТД Укралкотрейд» Філя В.В.., яким акт перевірки отримано та підписано без зауважень.

Згідно ч.1 ст.238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Одним із видів цих санкцій згідно зі статтею 239 цього Кодексу є адміністративно - господарський штраф, яким відповідно до частини першої ст. 241 ГК України є грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.

Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення (частина друга ст.241 ГК України).

Рішенням про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року прийнятого та підписаного в.о. Директора Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України Конончук В.А. до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 33656,28 грн.

Листом з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення позивач направив на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" акт перевірки від 10.08.2012 року № 208/213/37846710 та рішення про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року, яке останнім отримано 26.10.2012 року (а.с.8).

Частиною 4 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" встановлено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Частинами 5 та 6 ст. 17 цього Закону також визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду; дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку.

В адміністративному або судовому порядку рішення про застосування фінансових санкцій №000297 від 17.10.2012 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" оскаржено не було, що підтверджено представником відповідача у судовому засіданні.

Відповідно до абзацу третього пункту 4 статті 11 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

Згідно з пп.14.1.107 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України та ст.19 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1251, наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати акцизного податку та легальності ввезення товарів. У разі виявлення фактів ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування та продажу на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка контролюючі органи вилучають такі товари з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).

Відповідно до ст. 24 зазначеного Положення, ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України маркованих з порушенням вимог цього Порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняється.

Приписами ч.4 п.4 ст.17 цього ж Положення передбачено, що у разі порушення порядку маркування ввезених алкогольних напоїв і тютюнових виробів та/або сплати податку не в повному обсязі товар не допускається до митного оформлення і ввезення його на митну територію України забороняється.

З правового аналізу наведених законодавчих норм вбачається, що марка акцизного збору є спеціальним знаком, яким підтверджується, в тому числі, легальність реалізації на території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідно до п.5 ст.20 вказаного Положення передбачено, що немаркованими є алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог цього Положення, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Не підлягають маркуванню: алкогольні напої і тютюнові вироби, які постачаються для реалізації магазинам безмитної торгівлі безпосередньо вітчизняними виробниками такої продукції за прямими договорами, укладеними між вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів і власниками магазинів безмитної торгівлі. При цьому переміщення алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що спрямовуються виробниками до магазинів безмитної торгівлі, здійснюється під митним контролем із застосуванням заходів гарантування доставки; алкогольні напої і тютюнові вироби, які ввозяться в Україну і розміщуються у митному режимі магазину безмитної торгівлі; еталонні (моніторингові) чи тестові зразки тютюнових виробів, які не призначені для продажу вроздріб і ввозяться на митну територію України акредитованими державними випробувальними лабораторіями та/або суб'єктами господарювання, які мають ліцензії на право виробництва відповідної продукції, для проведення досліджень чи випробувань (калібрування лабораторного обладнання, проведення дегустації, вивчення фізико-хімічних показників тютюнових виробів, дизайну упаковки).

Згідно з п.2 ст.28 названого Положення, відповідальність за порушення порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи згідно із законом.

Зокрема, пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України що алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видаються безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції, вважаються немаркованими.

Абзацом 15. ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено, що виробництво, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 200 відсотків вартості товару, але не менше 8500 гривень;

Судом встановлено, що станом на час розгляду справи фінансові санкції до бюджету відповідачем у добровільному порядку не сплачені.

Відповідно до пункту 10 "Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 р. №790, у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Зважаючи на викладене суд вбачає наявність правових підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656,28 грн.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі вищезазначеного, керуючись ст. ст. 15, 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" вiд 19.12.1995р. №481/95-ВР, ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 112, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" про стягнення штрафних санкцій - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Укралкотрейд" (код ЄДРПОУ 37846710) фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 33656.28 (тридцять три тисячі шістсот п'ятдесят шість грн., 28 коп.,) до Державного бюджету України (код плат. 21081100, р/р 31110106700429 УДКСУ у Харківській області, МФО 851011 код 37599633).

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено 11 лютого 2013 року.

Головуючий суддя Єгупенко В.В.

суддя Нуруллаєв І.С.

суддя Севастьяненко К.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29262444
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14096/12/2070

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Постанова від 06.02.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 24.12.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні