Ухвала
від 07.02.2013 по справі 2а/1570/7934/2011
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2013 р.Справа № 2а/1570/7934/2011

Категорія: 10.2.3 Головуючий в 1 інстанції: Білостоцький О. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Димерлія О.О. та Єщенка О.В.

при секретарі Івановій К.І.

за участю представника позивача - Другаленко Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Селянського (фермерського) господарства "Мустанг" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2012 року по справі за позовом Овідіопольського районного центру зайнятості до Селянського (фермерського) господарства "Мустанг" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

В жовтні 2011 року Овідіопольський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом до Селянського (фермерського) господарства "Мустанг" про стягнення штрафу.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що 26.08.2011 року в ході проведення планової перевірки СФГ «Мустанг» щодо дотримання вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» встановлено порушення показників правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. За результатами перевірки було складено акт № 66/11 від 26.08.2011 року, на підставі якого прийнято рішення від 02.09.2011 року № 1 про накладення на відповідача штрафу у розмірі прихованої суми виплат - 2664,00 грн. Однак відповідач від сплати штрафу у добровільному порядку відмовився.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2012 року позов задоволено в повному обсязі. Стягнуто з селянського (фермерського) господарства «Мустанг» на користь робочого органу виконавчої дирекції фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Овідіопольського районного центру зайнятості штраф у сумі 2664,00 грн.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, Селянське (фермерське) господарство "Мустанг" в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із відмовою в задоволенні позову.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що СФГ «Мустанг» зареєстровано 19.05.1999 року Овідіопольською районною державною адміністрацією Одеської області, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 592351 (а.с.15) та знаходиться на обліку в Овідіопольському РЦЗ як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

26.08.2011 року на підставі наказу Овідіопольського РЦЗ від 29.06.2011 року № 142 (а.с.5) відповідно до графіку перевірок (а.с.6-9) та направлення на перевірку від 26.08.2011 року (а.с.10) провідним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями Овідіопольского РЦЗ Корінь О.В. проведено планову перевірку СФГ «Мустанг» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Перевіркою було встановлено порушення СФГ «Мустанг» показників правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, а саме: при звіренні фонду заробітної плати згідно форми 1-ДФ виявлені розбіжності між звітними даними та перевіркою. Звіт «Розрахункова відомість про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду» про заробітну плату керівника СФГ «Мустанг» за 3 квартал 2010 року не був наданий до Овідіопольського РЦЗ, тому дані зі звітом 1-ДФ не співпадають на загальну суму 2664,00 грн.

За результатами перевірки було складено акт перевірки № 66/11 від 26.08.2011 року, у висновках якого зазначено, що сума донарахованих страхових внесків на підставі виявленої під час перевірки заробітної плати керівнику «СФГ «Мустанг» складає 58,62 грн., за несвоєчасне внесення яких нарахована пеня в розмірі 0,99 грн. та згідно ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» накладено штраф у розмірі прихованої суми виплат - 2664,00 грн. Також у акті визначено 30-денній термін для перерахування зазначених внеску, пені та штрафу до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. З висновками акту було ознайомлено голову СФГ «Мустанг».

29.08.2011 року платіжними дорученнями №№ 4 та 5 від 29.08.2011 року відповідачем було сплачено суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 58,62 грн. (а.с.29).

02.09.2011 року директором Овідіопольського РЦЗ прийнято рішення № 1 про стягнення з СФГ «Мустанг» штрафу у розмірі 2664, 00 грн. та пені - 0,99 грн. (а.с.14), яке було отримано керівником СФГ «Мустанг» 02.09.2011 року.

07.09.2011 року платіжним дорученням № 30 від 29.08.2011 року відповідачем було сплачено суму простроченої заборгованості зі сплати пені у розмірі 0,99 грн. (а.с.29).

Однак залишився несплаченим борг в сумі 2664,00 грн.

Як зазначено в апеляційній скарзі, ОСОБА_1, яка являється керівником і засновником СФГ «Мустанг», не може бути взагалі платником страхових внесків, оскільки вона працює без найманих працівників і весь час працювала одна з моменту створення фермерського господарства.

Судова колегія не може погодитися з позицією апелянта з огляду на наступне.

На думку судової колегії в апеляційній скарзі апелянтом помилково визначено поняття терміну страхувальника, оскільки згідно п.4 ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закону) страхувальники, які сплачують страхові внески - роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами ці вільно-правового характеру.

Згідно з пунктом 1.3 розділу 1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі-Інструкція), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 №339 роботодавець - власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання та фізичні особи, які використовують найману працю.

Відповідно до пункту 2.1 розділу 2 Інструкції - платниками страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є роботодавці (п.п.2.1.1.)

Таким чином, ОСОБА_1, як керівник і засновник СФГ «Мустанг», отримувала заробітну плату, з якої сплачувалися страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Перерахування страхових внесків визначено абзацом першим частини третьої статті 17 Закону (в редакції Закону, що діяв до 01.01.2011р.) та пунктом 5.6 Інструкції здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням ) коштів на оплату праці (виплату доходу) в день одержання роботодавцями в установах банків коштів на оплату праці.

Відповідно до п. 2 частини другої ст. 35 Закону (в редакції Закону, що діяв до 01.01.2011р.) роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески. Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості - робочими органами виконавчої дирекції Фонду шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Таким чином, Овідіопольський районний центр зайнятості діяв в межах своїх повноважень, а суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі.

З огляду на викладене апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянта, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків, зазначених у рішенні суду першої інстанції.

На підставі викладеного колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення вимог апелянта.

Оскільки судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову місцевого суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 195,196,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Селянського (фермерського) господарства "Мустанг" залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2012 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 11.02.2013 року.

Головуючий: суддя Зуєва Л.Є.

суддя Димерлій О.О.

суддя Єщенко О.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2013
Оприлюднено13.02.2013
Номер документу29271448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/7934/2011

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 27.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 07.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні