Постанова
від 27.03.2012 по справі 2а/1570/7934/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/7934/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 березня 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Кирилюк Н.Ю.

За участю сторін:

Представника позивача: ОСОБА_1

Представника відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Овідіопольського районного центру зайнятості до селянського (фермерського) господарства «Мустанг»про стягнення штрафу у сумі 2664,00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Овідіопольський районний центр зайнятості (далі Овідіопольський РЦЗ) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до селянського (фермерського) господарства «Мустанг»(далі СФГ «Мустанг») (з урахуванням уточнення до адміністративного позову від 13.01.2012 року) про стягнення штрафу у сумі 2 664,00 грн. Позов обґрунтований тим, що 26.08.2011 року в ході проведення планової перевірки СФГ «Мустанг»щодо дотримання вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»встановлено порушення показників правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, а саме: при звіренні фонду заробітної плати згідно форми 1-ДФ виявлені розбіжності між звітними даними та даними перевірки на загальну суму 2 664,00 грн., оскільки звіт за 3 квартал 2010 року «Розрахункова відомість про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду»про заробітну плату керівника СФГ «Мустанг»не був наданий до Овідіопольського РЦЗ, чим порушено п. 2 ч. 2 ст. 35 Закону. За результатами перевірки було складено акт № 66/11 від 26.08.2011 року, на підставі якого прийнято рішення від 02.09.2011 року № 1 про накладення на відповідача відповідно до ч.1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»штрафу у розмірі прихованої суми виплат - 2664,00 грн., на яку нараховуються страхові внески. Однак відповідач від сплати штрафу у добровільному порядку відмовився.

Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обґрунтування, викладені у позовній заяві та уточненнях до адміністративного позову, підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні, не заперечуючи факту неподання СФГ «Мустанг»до Овідіопольського РЦЗ за 3 квартал 2010 року звіту про заробітну плату керівника підприємства, позов не визнав, вважаючи , що відповідачем суму заробітної плати, виплачену керівнику СФГ «Мустанг»у 3 кварталі 2010 року приховано не було, оскільки підприємством подано до ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області звіт за формою 1-ДФ, в якому відображено суму нарахованого доходу у розмірі 2664,00 грн. та 13.10.2011 року сплачено до ГУ ДКУ в Одеській області податок з доходів найманих працівників СФГ «Мустанг»в сумі 399, 60 грн., що підтверджується квитанцією №1809783 від 13.10.2011 року.

Судом під час офіційного з'ясування обставин у справі встановлено наступне:

СФГ «Мустанг» зареєстровано 19.05.1999 року Овідіопольською районною державною адміністрацією Одеської області, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 592351 (а.с. 15) та знаходиться на обліку в Овідіопольському РЦЗ як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

26.08.2011 року на підставі наказу Овідіопольського РЦЗ від 29.06.2011 року № 142 (а.с. 5) відповідно до графіку перевірок (а.с. 6-9) та направлення на перевірку від 26.08.2011 року (а.с. 10) провідним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями Овдіопольского РЦЗ ОСОБА_3 проведено планову перевірку СФГ «Мустанг» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Перевіркою встановлено порушення СФГ «Мустанг»показників правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, а саме: при звіренні фонду заробітної плати згідно форми 1-ДФ виявлені розбіжності між звітними даними та перевіркою. Звіт «Розрахункова відомість про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду» про заробітну плату керівника СФГ «Мустанг»за 3 квартал 2010 року не був наданий до Овідіопольського РЦЗ, тому дані зі звітом 1-ДФ не співпадають на загальну суму 2664,00 грн.

За результатами перевірки складено акт перевірки № 66/11 від 26.08.2011 року, у висновках якого зазначено, що сума донарахованих страхових внесків на підставі виявленої під час перевірки заробітної плати керівнику «СФГ «Мустанг»складає 58,62 грн., за несвоєчасне внесення яких нарахована пеня в розмірі 0,99 грн. та згідно ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»накладено штраф у розмірі прихованої суми виплат - 2664,00 грн. Також у акті визначено 30-денній термін для перерахування зазначених внеску, пені та штрафу до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. З висновками акту було ознайомлено голову СФГ «Мустанг».

29.08.2011 року платіжними дорученнями №№ 4 та 5 від 29.08.2011 року відповідачем було сплачено суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків у розмірі 58,62 грн. (а.с. 29).

02.09.2011 року директором Овідіопольського РЦЗ прийнято рішення № 1 про стягнення з СФГ «Мустанг»штрафу у розмірі 2664, 00 грн. та пені - 0,99 грн. (а.с. 14), яке було отримано керівником СФГ «Мустанг»02.09.2011 року.

07.09.2011 року платіжним дорученням № 30 від 29.08.2011 року відповідачем було сплачено суму простроченої заборгованості зі сплати пені у розмірі 0,99 грн. (а.с. 29).

Згідно письмових пояснень начальника відділу взаємодії з роботодавцями Овідіопольського РЦЗ штраф у розмірі 2 664,00 грн. відповідачем сплачений не був (а.с. 69).

Заслухавши представників позивача та відповідача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог Овідіопольського РЦЗ з наступних підстав.

Відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»№ 2464-VI від 08.07.2010 року встановлено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Пунктом 2 ч. 2 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ (далі Закон України №1533-ІІІ) (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено обов'язок роботодавця подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про: прийняття на роботу працівників; розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; виплату застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю; використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами.

Відповідно до п. 1 ст. 38 Закону України № 1533-ІІІ роботодавець несе відповідальність за: порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення; несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом; подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду.

Згідно п. 9 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 339 від 18.12.2000 року, роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, суми донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.

Судом під час судового розгляду справи встановлено, що звіт «Розрахункова відомість про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду»про заробітну плату керівника СФГ «Мустанг»за 3 квартал 2010 року відповідачем до Овідіопольського РЦЗ поданий не був, страхові внески з цієї суми заробітної плати до Фонду не нараховувалися та не сплачувалися. Зазначені обставини не заперечувалися представником відповідача у судовому засіданні.

Тому суд погоджується з твердженням представника позивача щодо приховання СФГ «Мустанг»суми заробітної плати керівника підприємства за 3 квартал 2010 року у розмірі 2 664,00 грн., на яку нараховуються страхові внески.

При цьому суд не приймає до уваги посилання представника відповідача в обґрунтування заперечень на адміністративний позов на те, що сума заробітної плати, виплачена СФГ «Мустанг»за 3 квартал 2010 року була відображена в звіті за формою 1-ДФ, який подано до ДПІ в Овідіопольському районі м. Одеси, оскільки чинним законодавством передбачений порядок подання відомостей про виплати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, саме до центру зайнятості.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що Овідіопольським РЦЗ було правомірно та у відповідності до вимог діючого законодавства накладено на відповідача штраф у розмірі прихованої суми виплат, на яку на яку нараховуються страхові внески у розмірі 2664,00, у зв'язку з чим позовні вимоги Овідіопольського районного центру зайнятості підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 4, 5, 7-14, 122, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Овідіопольського районного центру зайнятості до селянського (фермерського) господарства «Мустанг» про стягнення штрафу у сумі 2 664,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з селянського (фермерського) господарства «Мустанг» (код ЄДРПОУ 30420840) на користь робочого органу виконавчої дирекції фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Овідіопольського районного центру зайнятості штраф у сумі 2664,00 (дві тисячі шістсот шістдесят чотири гривні) на р/р 37175305900360, МФО 828011, банк одержувача: УДК в Одеській області, код ЄДРПОУ 20992239.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 27 березня 2012 року.

Суддя: Білостоцький О.В.

27 березня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2012
Оприлюднено22.09.2015
Номер документу50314173
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/7934/2011

Ухвала від 25.04.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 27.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 07.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні