ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
31 січня 2013 р. Справа №2а-13824/12/0170/3
(12:02) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства "ДАНЕ"
до Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим
про скасування рішення
за участю представників сторін:
від позивача - Мозговий А.В., пасп., дов. пост.,
від відповідача - Мустафаєва Є.Т., посвід.
Суть справи:
Приватне підприємство "ДАНЕ" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим про скасування рішення про накладення штрафу № 330-р від 27.11.2012 р.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на невірне застосування відповідачем вимог чинного законодавства в сфері розміщення реклами.
Відповідачем надані письмові заперечення проти позову за тих підстав, що при проведенні перевірки позивача було виявлено розміщення внутрішньої реклами на торговельному обладнанні, яка направлена на формування та/або підтримання інтересу до товару (алкогольного напою), без розміщення тексту - попереджувального напису про шкоду алкоголю при надмірному вживанні, - розміром не менш як 15% від загальної площі реклами, який відсутній, що є порушенням ч. 7 ст. 22 Закону України "Про рекламу".
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги, просив задовольнити позов.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечував, просив відмовити в задоволенні позову.
З урахуванням вищевикладеного, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Приватне підприємство "Дане" є юридичною особою, ЄДРПОУ 25129002, зареєстровано 06.10.1997 р. Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 97415, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Чокрак, б.1, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 442201 та свідчить довідка статистики, копія якої наявна в матеріалах справи.
06.11.12 р. Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим в ході здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу в м. Євпаторія було виявлено розповсюдження внутрішньої реклами з ознаками порушення Закону України "Про рекламу", про що складено протокол № 1740 за порушення законодавства про рекламу, в якому викладено наступне: в м. Євпаторія, в приміщенні магазину "Керкинитида" ПП "Дане", розташованого на пр. Леніна, буд. 40/12, розмішена внутрішня реклама на холодильному обладнанні з інформацією, направленою на формування та/або підтримання інтересу споживачів реклами до товару зі змістом: "cocktail long - drink crazy juice LONG MIXER make it longer".
В протоколі вказано про порушення ч. 2 ст. 22 та ч. 7 ст. 22 Закону України "Про рекламу", зокрема реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, заборонена засобами зовнішньої та внутрішньої реклами, що є ознакою порушення ч. 2 ст. 22 Закону України "Про рекламу". У змісті даної реклами алкогольної продукції повинен бути текст попереджувального напису про шкоду алкоголю при надмірному споживанні розміром не менше 15% від загальної площі реклами, який відсутній, що є ознакою порушення ч. 7 ст. 22 Закону України "Про рекламу".
06.11.2012 р. вих.№02-01/1740 Інспекцією з питань захисту права споживачів в АР Крим на підставі п. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу" направлено на адресу позивача вимогу про надання інформації на розгляд справи за ознаками порушення чинного законодавства про рекламу, зокрема:
1. документально підтверджену інформацію про вартість розповсюджуваної (виготовленої та поширеної) реклами у відповідності з п. 5 ст. 27 Закону України "Про рекламу" (акт виконаної роботи, рахунок, платіжне доручення, та інш.) або пояснення з вказанням причини неможливості надати таку інформацію;
2. свідоцтво про державну реєстрацію СПД (виписку з ЄДР) та про сплату податку (торговий патент), ліцензію на реалізацію алкогольної продукції, дозвіл на розміщення об'єкта торгівлі;
3. договір на виготовлення та/або розміщення реклами та погоджений макет даного зображення;
4. пояснення за фактом даного порушення та інформацію про усунення порушення до 20.11.2012 р.;
5. забезпечити надання документів та явку відповідальної особи до 20.11.2012 р.
У вказаній вимозі зазначено про те, що в м. Євпаторія, в приміщенні магазину "Керкинитида" ПП "Дане", розташованого на пр. Леніна, буд. 40/12, розмішена внутрішня реклама на холодильному обладнанні з інформацією, направленою на формування та/або підтримання інтересу споживачів реклами до товару зі змістом: "cocktail long - drink crazy juice LONG MIXER make it longer".
16.11.2012 р. ПП "Дане" на адресу Інспекції з захисту прав споживачів в АР Крим направлено відповідь на вимогу, в якій позивачем надані наступні пояснення: в приміщенні магазину "Керкинитида" ПП "Дане", що розташований на пр. Леніна, б. 40/12, розміщене холодильне обладнання, що належить ТОВ "Кримська водочна компанія". Підстава розміщення холодильного обладнання в магазині "Керкинитида" - договір оренди холодильників № 03 від 10.05.2011 р., який укладено між ПП "Дане" та ТОВ "Кримська водочна компанія". Мета розміщення холодильного обладнання в магазині "Керкинитида" - розташування в холодильному обладнанні продукції ТМ "Longmixer", що постачається ТОВ "Кримська водочна компанія" до магазину "Керкинитида". Холодильне обладнання передавалось в оренду з розміщеною на них інформацією про продукцію ТМ "Longmixer". У вказаній відповіді позивач посилається на те, що дана реклама не є внутрішньою рекламою, а є розміщенням інформації про товар на елементах обладнання, зазначаючи на ч. 7 ст. 8 Закону України "Про рекламу".
27.11.12 р. Інспекцією з питань захисту права споживачів в АР Крим до ПП "Дане" на підставі ст. 27 Закону України "Про рекламу", за порушення ч. 2 ст. 22, ч. 7 ст. 22 та ч. 6 ст. 27 Закону України "Про рекламу" застосовано штрафні санкції в розмірі 3400,00 грн., про що винесено рішення №330-р.
Загальні правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, в тому числі, спосіб (процедура) здійснення державного нагляду (контролю) для широкого кола державних органів нагляду (контролю), обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), передбачені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007 р. (далі -Закон України № 877).
Так, відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України № 877 дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Згідно з абз.1 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України № 877 виключно законами встановлюються:
органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;
види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);
повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;
вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;
спосіб здійснення державного нагляду (контролю);
санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Тобто органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, спосіб здійснення державного нагляду (контролю) встановлюються виключно законами.
Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Тобто положення Закону України № 877 встановлює загальні засади державного нагляду (контролю) по відношенню всіх сфер діяльності суб'єктів господарювання, конкретні ж засоби, порядок та процедура здійснення державного нагляду (контролю) можуть деталізовуватись спеціальними законами.
Зокрема, спеціальним нормативним актом, що безпосередньо регулює спірні правовідносини, які виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, контролю в сфері дотримання вимог законодавства у вказаній сфері, є Закон України «Про рекламу» № 270 від 03.07.1996 р. (далі - Закон України № 270).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України № 270 контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023 від 12.05.1991 р. спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів.
Таким чином, органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері виробництва, розповсюдження та споживання реклами щодо захисту прав споживачів реклами, встановлюються законом.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 465/2011 (далі - Положення № 465), Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є центральним органом виконавчої влади; входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Держспоживінспекція України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Відповідно до п.п. 1) п. 3 Положення № 265 основними завданнями Держспоживінспекції України є реалізація державної політики, в тому числі, щодо державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.
Відповідно до п.п. 1) п.4 Положення № 265 Держспоживінспекція України відповідно до покладених на неї завдань в тому числі здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Відповідно до п. 6, 11 Положення № 265 Держспоживінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку проводити контрольні перевірки правильності здійснення розрахунків зі споживачами; давати суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи щодо припинення порушень прав споживачів; вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами надання документів, усних чи письмових пояснень, відео- та звукозаписів, іншої інформації, необхідної для здійснення Держспоживінспекцією України повноважень щодо контролю за додержанням законодавства про рекламу.
Тобто Держспоживінспекція як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів має відповідні владні повноваження щодо здійснення контролю за дотриманням положень законодавства про рекламу.
Відповідно до п. 7 Положення № 265 Держспоживінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної інспекції з питань захисту прав споживачів" № 755 від 29.06.2011 р. утворено Держспоживінспекцію в Автономній Республіці Крим.
Відповідно до Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим, затвердженого Головою Держінспекції України з питань захисту прав споживачів 29.11.2011 р., Інспекція з питань захисту прав споживачів в АР Крим є територіальним органом Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів.
Згідно з п.п. 4.1 Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим Держспоживінспекція в АР Крим відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням законодавства щодо захисту прав споживачів реклами та державний ринковий нагляд.
Відповідно до абз.5 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Відповідно до абз.2 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Тобто заходи державного контролю можуть бути проведені як шляхом перевірок (планових або позапланових), ревізій оглядів, обстежень, так і шляхом вчинення інших дій, спрямованих на реалізацію суб'єктом владних повноважень відповідних владних функцій під час здійснення процедури державного контролю, яка визначена законом.
Відповідно до ч. 10 Закону України № 877 посадові особи органу державного нагляду (контролю) з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу, здійснюють у межах повноважень, передбачених законом, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України № 270 на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Таким чином, з урахуванням понять способу, заходів державного нагляду (контролю), встановлених Законом України № 877, Законом України № 270 встановлений спосіб здійснення державного нагляду (контролю) у межах повноважень, передбачених законом, органами державної влади, на яких покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу.
Відповідно до п.п.11, 13 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 693, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу:
перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження;
отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу;
готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.
Згідно з п.п. 6.1.1 Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в АР Крим Держспоживінспекція в АР Крим має право у сфері захисту прав споживачів реклами вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами надання документів, усних чи письмових пояснень, відео- та звукозаписів, іншої інформації, необхідної для здійснення Держспоживінспекцією в АР Крим повноважень щодо контролю за додержанням законодавства про рекламу.
Отже здійснення державного нагляду (контролю) органами виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів в сфері дотримання вимог законодавства про рекламу за наявності ознак порушення законодавства про рекламу шляхом перевірки відповідності реклами вимогам чинного законодавства, витребування необхідної інформації, що стосується суті ознак порушення (в тому числі, документів, доказів та пояснень) як заходу державного нагляду (контролю) з урахуванням положення абз.2 ч. 1 ст. 1 Закону України № 877 під час реалізації уповноваженим органом владних повноважень не суперечить вимогам Закону України № 877.
З урахуванням того, що Закон України № 877 є загальним нормативним актом по відношенню до широкого кола державних органів нагляду (контролю), у зв'язку з чим встановлює загальні правила (засади) підстав та процедури проведення заходів державного нагляду (контролю), Закон України «Про рекламу» є спеціальним нормативним актом, який визначає владні повноваження спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів щодо здійснення контролю за дотриманням положень законодавства про рекламу, в тому числі, що стосується її виробництва, розповсюдження та споживання.
Таким чином, здійснення відповідачем контролю за дотриманням позивачем вимог законодавства про рекламу не суперечить вимогам Закону України № 877 та відповідає вимогам чинного законодавства.
З рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим № 330-р від 27.11.2012 р. вбачається, що штрафні санкції в розмірі 3400,00 грн. до ПП «Дане» застосовані у зв'язку з ненаданням інформації про вартість розповсюджуваної реклами; недотримання встановлених законом вимог порядку розміщення та змісту реклами, у зв'язку з неможливістю встановлення вартості розповсюджуваної реклами з порушенням вимог Закону України «Про рекламу».
Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу» на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу» за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 7 ст. 27 Закону України «Про рекламу» у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У рішенні Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим № 330-р від 27.11.12 р. про застосування штрафних санкцій зазначено про встановлення в м. Євпаторія, в приміщенні магазину "Керкинитида" ПП "Дане", розташованого на пр. Леніна, буд. 40/12, розмішеної внутрішньої реклами на холодильному обладнанні з інформацією, направленою на формування та/або підтримання інтересу споживачів реклами до товару зі змістом: "cocktail long - drink crazy juice LONG MIXER make it longer", що, на думку відповідача, є порушенням порядку розміщення реклами, зокрема, ч. 2 ст. 22, ч. 7 ст. 22 Закону України "Про рекламу".
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про рекламу» реклама алкогольних напоїв, реклама знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, забороняється:
на радіо та телебаченні з 6 до 23 години;
на перших і останніх сторінках газет, на обкладинках журналів та інших видань, в усіх виданнях для дітей та юнацтва, на сторінках для дітей та юнацтва усіх друкованих видань;
в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань);
засобами внутрішньої реклами;
за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв);
на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів загального користування та метрополітену;
засобами зовнішньої реклами.
Відповідно до ч. 7 ст. 22 Закону України «Про рекламу» реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв, а також знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються дані вироби та напої, повинна супроводжуватися текстами попередження такого змісту: "Куріння може викликати захворювання на рак", "Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров'я". Кожному попередженню має бути відведено не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами. Колір тексту попередження має бути чорним, а колір фону попередження - білим.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про рекламу» реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про рекламу» внутрішня реклама - реклама, що розміщується всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватись інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях продаються.
Відповідно до ч.7 ст. 8 Закону України «Про рекламу» розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, а також безпосередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважається рекламою.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» до інформації про продукцію відносяться, зокрема: назва товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються.
Розміщення інформації про продукцію з використанням знаку для товару (послуг) на обладнанні (елементах обладнання) є за своєю сутністю інформуванням споживача про виробника (продавця) та товар, який він виробляє (продає) та який є предметом реалізації у даному місці торгівлі.
Торговий знак "Longmixer" є зареєстрованим в Державному реєстрі свідоцтв України на знаки для товарів і послуг, про що видано свідоцтво № 116546 від 25.12.2009 р. Власником вказаного торгового знаку є ТОВ "Кримська водочна компанія". Клас міжнародної класифікації товарів і послуг: 33 - алкогольні напої та інш.
Знак з написами "make it longer crazy juice LONG MIXER" зареєстрований 25.04.12 р., про що видано свідоцтво на знак для товарів і послуг № 154671. Власником вказаного торгового знаку є ТОВ "Кримська водочна компанія". Клас 33: коктейлі.
Отже розміщення товарного знаку, власником якого є ТОВ «Кримська водочна компанія», на обладнанні, орендодавцем якого є також ТОВ «Кримська водочна компанія», є інформацією про виробника та продукцію, яку реалізовувало ПП «Дане».
Тобто розміщення товарних знаків "Longmixer", "make it longer crazy juice LONG MIXER", власником яких є ТОВ «Кримська водочна компанія», на елементах холодильного обладнання в розумінні чинного законодавства є інформацією про виробника та продукцію/товар; не є рекламою; не потребує супроводження текстом, яке передбачено ч. 7 ст. 22 Закону України "Про рекламу".
Отже з огляду на відсутність порушення вимог чинного законодавства щодо порядку розміщення реклами (внутрішньої реклами); відсутності розміщення реклами (внутрішньої реклами), відсутнє порушення позивача, яке було підставою для застосування штрафу згідно з рішенням Інспекції з питань захисту прав споживачів АР Крим № 330-р від 27.11.2012 р.
Таким чином, рішення № 330-р від 27.11.12 р., винесене Інспекцією з питань захисту прав споживачів в АР Крим, є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства.
З урахуванням викладеного та на підставі ч. 2 ст. 11 КАС України суд вважає за необхідне для повного захисту порушених законних прав та інтересів позивача та їх відновлення вийти за межі позовних вимог та визнати протиправним та скасувати рішення № 330-р від 27.11.12 р. про застосування штрафних санкцій в розмірі 3400,00 грн.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
У судовому засіданні 31.01.13 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. В повному обсязі постанову складено 04.02.13 р.
Керуючись ст.ст. 11, 94, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів в АР Крим про накладання штрафу від 27.11.2012 р. № 330-р.
Стягнути з Державного бюджета України на користь Приватного підприємства "Дане" (ЄДРПОУ 25129002) 107,30 грн. судового збору.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2013 |
Оприлюднено | 15.02.2013 |
Номер документу | 29319788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні