Постанова
від 15.01.2013 по справі 2а-7668/12/0170/27
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-7668/12/0170/27

15.01.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Курапової З.І.,

суддів Лядової Т.Р. ,

Щепанської О.А.

розглянувши апеляційну скаргу

Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Аблякимов Е.Е.) від 14.08.12

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" (вул. Ак'яр, буд. 10, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95024)

до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим (вул. Надінського, буд. 15, м.Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95022)

про визнання протиправним та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Аблякимов Е.Е.) від 14 серпня 2012 р. у справі № 2а-7668/12/0170/27 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим про визнання протиправною та скасування постанови задоволено.

Визнано протиправною та скасовано постанову № 147546 від 12.06.2012 року Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АРК про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" фінансових санкцій на суму 1700,00 гривень.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" (ЄДРПОУ 30691999) судовий збір у розмірі 107,30 грн. із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АРК.

Не погодившись з постановою суду, Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду АР Криму справі № 2а-7668/12/0170/27, у задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального права.

У судове засідання 15 січня 2013 р. представники сторін не з'явилися. Про день час і місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Відповідно до пункту 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін, належним чином повідомлених про дату, час та місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Судова колегія, керуючись положення п.2 ч.1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнала за можливе перейти до письмового провадження по справі.

На підставі та за правилами статті 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" звернулося до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АРК про визнання протиправною та скасування постанови про застосування фінансових санкцій № 147546 від 12.06.2012 року.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Не частіше одного разу на квартал здійснюються рейдові перевірки дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху. При проведенні позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, стосовно терміну проведення перевірки не інформується.

Постановою Кабінету Міністрів України за № 1190 від 08 вересня 2004 року утворено Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті як урядовий орган державного управління у складі Міністерства транспорту та зв'язку та затверджено положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті.

Відповідно до п. 8 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, головавтотрансінспекція для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з Міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи.

Наказом Міністерства транспорту та зв'язку за № 888 від 14 грудня 2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 1573/11853 28 грудня 2005 року, затверджено положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.

З Положення вбачається, що основними завданнями територіальних управлінь у відповідному регіоні є: здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням правил безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування; здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування; забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в автомобільному транспорті загального користування.

Відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні територіальні управління, крім іншого, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів; дотримання вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки перевезень суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" є юридичною особою, зареєстрованою 03.04.2009 року Сімферопольською районною державною адміністрацією в АР Крим, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 116748.

Позивач надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", здійснює на підставі Ліцензії Міністерства транспорту та зв'язку України Серії АВ№ 477507.

Перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування "Євпаторія - Сімферополь" Товариством з обмеженою відповідальністю "Сімферопольська транспортна компанія" здійснюється на підставі укладеного з Радою Міністрів Автономної Республіки Крим договору № 861 від 29.06.2010 року.

З матеріалів справи вбачається, що 25.05.2012 року на виконання завдання на перевірку № 089912 від 24.05.2012 р. співробітниками Головавтотрансінспекції о 07.30 год. у м. Євпаторія на АС була проведена перевірка додержання ТОВ "Сімферопольська транспортна компанія" вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом за міжміським маршрутом "Євпаторія - Сімферополь" на транспортному засобі марки «Богдан», державний номер НОМЕР_1.

За результатами перевірки складено акт № 031375 від 25.05.2012 року, в якому зафіксовано порушення ТОВ «Сімферопольська транспортна компанія» вимог статті 20 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: встановлено два додаткових місця для сідання, згідно тимчасового талону - 26 з місцем водія, в наявності - 28 місць. Також актом перевірки встановлені порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, передбачених ст.39 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: схеми маршруту, розкладу руху та таблиць вартості проїзду. Водій з актом перевірки ознайомився, від пояснень та підпису відмовився (а. с. 28).

На підставі вказаного акту перевірки за наслідками розгляду справи про порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт, відповідачем винесено постанову № 147546 від 12.06.2012 року про застосування фінансових санкцій до ТОВ "Сімферопольська транспортна компанія" в сумі 1700 грн. (а. с.8).

В постанові зазначено, що водієм ОСОБА_2 25.05.2012 року о 07:30 у м. Євпаторія на АС на транспортному засобі марки Богдан р/н НОМЕР_1 допущено порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена абз.3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме надання послуг з регулярних перевезень пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 цього Закону, а саме: схеми маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власні кошти перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Статтею 3 цього Закону (в редакції, що діяла на момент існування спірних правовідносин) встановлено, що цей закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відповідно до ст.39 Закону України "Про автомобільний транспорт" ( в редакції, що діяла на момент існування спірних правовідносин) автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних пасажирських перевезень:

для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

Отже, відповідно до ст.39 Закону України "Про автомобільний транспорт" обов'язковими документами для регулярних пасажирських перевезень, які повинні бути у водія автобуса, є, в т.ч., схема маршруту, розклад руху та таблиця вартості проїзду.

Відповідно до абз.3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" (в редакції, що діяла на момент існування спірних правовідносин) за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судова колегія зазначає, що як слідує із акту перевірки № 031375 від 25.05.2012 р. водій автомобілю марки «Богдан» номерний знак НОМЕР_1 ОСОБА_3 прибув на АС Євпаторія о 07:30 з 12 пасажирами у салоні.

На зазначений час (рейс) у водія не було при собі оформлених документів, передбачених абз. 4 ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» - схеми маршруту, розклад руху, таблиці вартості проїзду.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Судова колегія вважає недоведеними доводи позивача, з якими погодився суд першої інстанції, що водій автомобілю при проведенні перевірки мав при собі витяг з паспорту маршруту (оригінал), в якому міститься схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду, графіки режимів та відпочинку водіїв тощо, оскільки зазначений витяг з паспорту позивач надав відповідачу тільки при розгляду акту перевірки та в матеріали справи до суду.

Крім того, при дослідженні зазначеного витягу з паспорту маршруту «Євпаторія - Сімферополь» рейси 991/992, 993/994, судовою колегією встановлено, що у зазначеному витязі відсутній рейс з часом прибуття до АС Євпаторія о 07.30 (а. с. 22-24).

Зазначені обставини справи не прийняти до уваги судом першої інстанції, що призвело до неправильного вирішення справи.

Враховуючи викладене, підстави для задоволення позову відсутні.

Відповідно до п.2, 4 ч.1 ст.202 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись статтями 195, 196, п.3 ч.1 ст. 198, п.2, 4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Криму від 14 серпня 2012 р. у справі № 2а-7668/12/0170/27 задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду АР Криму від 14 серпня 2012 р. у справі № 2а-7668/12/0170/27 скасувати.

Ухвалити нову постанову.

У позові Товариству з обмеженою відповідальністю «Сімферопольська транспортна компанія» відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Постанову може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис З.І.Курапова

Судді підпис Т.Р.Лядова

підпис О.А.Щепанська

З оригіналом згідно

Суддя З.І.Курапова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2013
Оприлюднено18.02.2013
Номер документу29335896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7668/12/0170/27

Постанова від 15.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 14.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні