Постанова
від 11.02.2013 по справі 1570/6492/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/6492/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2013 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Бушанському А.В.

За участю сторін:

Прокурора: Микулінської В.Є.

Представника позивача: Корнишина Ю.О.

Представника відповідача: Капацини А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Саратська пересувна механізована колона № 6» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства «Саратська пересувна механізована колона № 6» (далі ПрАТ «Саратська ПМК № 6») про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПрАТ «Саратська ПМК № 6» не виконано розпорядження Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушення законодавства про цінні папери від 25.07.2011 року № 60-ОД, яким відповідача було зобов'язано в термін до 25.01.2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери шляхом: переведення випуску акцій з документарної форми у бездокументарну у відповідності до вимог п. 2 ст. 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства», приведення статуту та внутрішніх положень у відповідність із п. 5 розділом ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства»; а також зобов'язано у термін до 31.01.2012 року письмово проінформувати Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання даного розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів, про що було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 30-ОД-1-Е від 28.05.2012 року. На підставі зазначеного акту позивачем було прийнято постанову № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року, якою до відповідача відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» застосовано санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. Однак в добровільному порядку штраф відповідачем не сплачено.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Зазначив, що постанова Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року про накладення на ПрАТ «Саратська ПМК № 6» штрафу у розмірі 17 000,00 грн. є необґрунтованою та протиправною, оскільки відповідачем у встановлений розпорядженням № 60-ОД від 25.07.2011 року термін були повністю усунені порушення законодавства про цінні папери. Так, порушення вимог п. 2 ст. 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства» на момент винесення зазначеного розпорядження взагалі не існувало, оскільки рішення про переведення випуску акцій емітента документарної форми існування у без документарну форму існування було прийнято на позачергових загальних зборах акціонерів товариства 20.12.2010 року та 26.01.2011 року отримано свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у без документарній формі № 13/15/1/11 від 26.01.2011 року. Що стосується п.2 вимоги № 60-ОД від 25.07.2011 року про приведення статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із п. 5 розділом ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства», то зазначене порушення було усунуто відповідачем 16.01.2012 року шляхом державної реєстрації статуту товариства у новій редакції.

Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в справі письмові докази, суд доходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі Закон України № 448/96-ВР).

Статтею 5 Закону України № 448/96-ВР визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка відповідно до Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 1063/2011 від 23.11.2011 року, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді Україні, який здійснює свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Пунктом 2 ст. 20 Закону України № 514-VI від 17.09.2008 року «Про акціонерні товариства» (із змінами) встановлено, що усі акції товариства є іменними та існують виключно в бездокументарній формі.

Пунктом 5 розділу ХVІІ (Прикінцеві та перехідні положення) Закону України «Про акціонерні товариства» визначено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Судом встановлено, що 25.07.2011 року Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було винесено розпорядження № 60-ОД про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким зобов'язано ПрАТ «Саратська ПМК № 6» в термін до 25.01.2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну; у відповідності до вимог п. 2 ст. 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства», привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність із п. 5 розділом ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» та до 31.01.2012 року письмово проінформувати Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання цього розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів (а.с. 9). Вказане розпорядження було отримано відповідачем 03.08.2011 року (а.с. 10).

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року № 2272.

Відповідно до п. 5 Розділу І цих Правил уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до пункту 1 Розділу VII Правил, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

16.05.2012 року Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку постановою № 26-ОД-1-Е у відношенні ПрАТ «Саратська ПМК № 6» було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 60-ОД від 25.07.2011 року, а саме: підприємство у термін до 25.01.2012 року не привело статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність із п. 5 розділом ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» та до 31.01.2012 року письмово не проінформувало Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання цього розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів. У постанові було запропоновано керівнику або уповноваженій особі ПрАТ «Саратська ПМК №6» з'явитися до територіального управління Комісії для підписання акту про правопорушення та надання письмових пояснень (а.с. 11). Вказана постанова була отримана відповідачем 07.06.2012 року (а.с. 12).

28.05.2012 року Одеським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт № 30-ОД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 13). Відповідач на підписання акту та надання пояснень не з'явився. Акт № 30-ОД-1-Е був надісланий на адресу ПрАТ «Саратська ПМК № 6» рекомендованим листом та був отриманий відповідачем 07.06.2012 (а.с. 14).

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів від 30.05.2012 року № 32-ОД-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ «Саратська ПМК № 6» було призначено на 11.06.2012 року (а.с. 15). Вказана постанова була отримана відповідачем 07.06.2012 року (а.с. 16), однак на розгляд справи відповідач не з'явився.

Пунктом 8 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів.

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 60-ОД від 25.07.2011 року, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді накладання штрафу у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн. (а.с. 17). Постанова була направлена відповідачу рекомендованим листом 15.06.2012 року (а.с. 18).

Згідно до п. 2 Розділу ХVІІІ «Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.

Наполягаючи на задоволенні позовних вимог прокурор та представник позивача зазначили, що постанова Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року на даний час є чинною, відповідачем в порядку адміністративного чи судового оскарження скасовано не було, а тому сума фінансових санкцій, накладених зазначеним рішенням контролюючого органу, підлягає стягненню з ПрАТ «Саратська ПМК № 6».

Судом при перевірці цих обставин встановлено, що 25.06.2012 року ПрАТ «Саратська ПМК № 6» було подано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку скаргу на постанову № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 69), в прийняті до розгляду якої контролюючим органом було відмовлено, про що повідомлено відповідача (а.с. 70,71). Зазначене рішення відповідачем в подальшому ні в адміністративному, ні в судовому порядку оскаржено не було.

В січні 2013 року ПрАТ «Саратська ПМК № 6» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 15.01.2013 року у справі № 815/378/13-а адміністративний позов ПрАТ «Саратська ПМК № 6» було залишено без розгляду. Зазначене рішення на момент розгляду адміністративної справи № 1570/6492/2012 набрало законної сили.

Станом на час розгляду справи постанова № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення на ПрАТ «Саратська ПМК № 6» штрафу у розмірі 17 000,00 грн. є чинною, а тому суд вважає, що є всі підстави для стягнення з відповідача штрафу за зазначеним рішенням суб'єкта владних повноважень.

При цьому при прийнятті рішення у справі, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на усунення ПрАТ «Саратська ПМК № 6» у строк до 25.01.2012 року вказаних у розпорядженні Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.07.2011 року № 60-ОД порушень законодавства про цінні папери, з огляду на невиконання відповідачем у повному обсязі вимог цього розпорядження позивача та неповідомлення Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у строк до 31.01.2012 року про усунення зазначених порушень та ненадання у визначений строк до контролюючого органу копій підтверджуючих документів на обґрунтування цього.

Інші доводи представника відповідача в обґрунтування заперечень на адміністративний позов, суд до уваги не приймає з огляду на відсутність адміністративно-правового спору щодо правомірності постанови позивача № 24-ОД-1-Е від 11.06.2012 року про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів та розпорядження № 60-ОД від 25.07.2011 року, за невиконання якого зазначену постанову було винесено.

Частиною 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 122, 158 - 163, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Саратська пересувна механізована колона № 6» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного акціонерного товариства «Саратська пересувна механізована колона № 6» (код ЄДРПОУ 00912066) штрафні санкції у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень) на користь Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та перерахувати р/р 31412542700423 ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38037959.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 11 лютого 2013 року.

Суддядпис / Білостоцький О.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2013
Оприлюднено19.02.2013
Номер документу29345099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/6492/2012

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 12.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 22.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Постанова від 11.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 30.10.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні