Постанова
від 04.02.2013 по справі 827/346/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 лютого 2013 рокуСправа №827/346/13-а 17 год. 48 хв.

м. Севастополь

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

головуючого судді - Мінько О.В.;

при секретарі - Бойко М.С.,

за участю: представника заявника, Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби - Ольжича Олега Олеговича, довіреність № 553/9/10-0 від 08.11.2012 року;

представника відповідача, товариства з обмеженою відповідальністю "Технічне агентство "Наутилус" - Дюкара Романа Сергійовича, довіреність № б/н від 21.01.2013 року.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за поданням Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю "Технічне агентство "Наутилус" про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби звернулась до суду з поданням у порядку статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України до товариства з обмеженою відповідальністю "Технічне агентство "Наутилус" про стягнення коштів за податковим боргом з земельного податку у розмірі 71327,83 грн.

Вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення вимог податкового законодавства України не сплатив заборгованість перед бюджетом з земельного податку в сумі 71327,83 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 01.02.2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження по справі, справу призначено до судового розгляду.

Представник заявника у судовому засіданні подання підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення в обґрунтування вимог, просив задовольнити подання у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення вимог подання, зазначив, що розглядом у даній справі є спір про право, який не повинен розглядатися Окружним адміністративним судом м. Севастополя як за зверненням податкового органу до суду з поданням, також зазначив, що відповідачем подано до податкового органу уточнюючу декларацію якою відповідач зменшив річну суму орендної плати за землю за 2012 рік, просив у задоволенні подання відмовити у повному обсязі.

Суд, заслухавши представників сторін, встановивши обставини у справі, дослідивши докази, вважає подання таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно зі статтею 2 закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 р. № 509-XII (далі - Закон № 509-XII), завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Статтею 4 Закону № 509-XII встановлено, що податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям.

Пунктом 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що до юрисдикції адміністративних судів входить розгляд спорів за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів, зокрема, щодо стягнення коштів за податковим боргом.

Встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Технічне агентство "Наутилус" зареєстроване Балаклавською районною державною адміністрацією у м. Севастополі як юридична особа від 10.03.2004 р. та перебуває на податковому обліку в органах державної податкової служби з 12.03.2004 р.

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з частиною першою статті 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка

Підпунктом 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України, передбачено, що платниками податку є землекористувачі.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України, об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Згідно зі статтею 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

За договором оренди земельної ділянки № 241 від 04.12.2007 року, що укладено між Севастопольською міською державною адміністрацією та ТОВ "Технічне агентство "Наутилус", відповідач є орендарем земельної ділянки загальною площею 20,9701 га, яка розташована за адресою: м. Севастополь, Балаклава, вул. Таврійська набережна, 15.

Пунктом 288.7 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно з частиною першою статті 96 Земельного кодексу України, землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

15.02.2012 року відповідачем до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя подано звітну податкову декларацію з орендної плати за землю на 2012 рік № 506, відповідно до якої відповідач самостійно визначив річну суму орендної плати, яка підлягає сплаті у розмірі 1491162,98 грн., де щомісячний платіж з січня по листопад 2012 року складає 124263,58 грн., а за грудень 124263,60 грн.

ТОВ "Технічне агентство "Наутилус" 28.04.2012 року до ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя подано уточнюючу податкову декларацію з орендної плати за землю на 2012 рік № 33406, якою відповідач самостійно визначив річну суму орендної плати за 2012 рік, що підлягає сплаті у розмірі 855933,96 грн., де щомісячний платіж з січня по грудень 2012 року складає 71327,83 грн.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Таким чином, задекларована ТОВ "Технічне агентство "Наутилус" сума податкового зобов'язання з орендної плати за землю за період з січня по грудень 2012 р. року включно у загальному розмірі 855933,96 грн є самостійно узгодженою платником податків.

Згідно з пунктом 56.11 статті 56 цього Кодексу не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Як встановлено, ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС на адресу ТОВ "Технічне агентство "Наутилус" направлена податкова вимога № 6428 від 25.11.2011 року, яка була отримана відповідач 12.12.2011 року.

Згідно облікової картки платника податків податкове зобов'язання з орендної плати за землю за грудень 2012 року у розмірі 71327,83 грн. по строку сплати - 30.01.2013 відповідачем сплачено не було.

Відповідно до підпункту 57.1 статті 57 Кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Кодексу не сплачена платником податків у встановлений цим Кодексом строк сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, стають податковим боргом.

Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Якщо розмір податкового боргу збільшився після надсилання податкової вимоги, то податковий орган не повинен надсилати нову податкову вимогу незалежно від того, з якого саме податку збільшився податковий борг - із того, що зазначений у податковій вимозі, чи з іншого. При цьому заявник (позивач) не повинен подавати доказів, що підтверджують надсилання повторних податкових вимог у разі, якщо податковий борг збільшився після надсилання податкової вимоги.

Водночас підпунктом 60.1.1 пункту 60.1 статті 60 Кодексу визначено, що податкова вимога вважається відкликаною у разі, якщо сума податкового боргу була погашена самостійно платником податків або органом стягнення.

Як вбачається з облікової картки платника, з моменту надсилання податковим органом відповідачу податкової вимоги № 6428 від 25.11.2011 року, податковий борг ТОВ "Технічне агентство "Наутилус" в період з 25.11.2011 р. по 01.02.2013 р. погашений не був, натомість збільшувався впродовж зазначеного періоду.

Отже, у податкового органу відсутні підстави для направлення податкової вимоги ТОВ "Технічне агентство "Наутилус" про сплату узгодженої суми податкового богу з податку на орендну плату за землю за грудень 2012 року у сумі 71327,83 грн., оскільки податкова вимога № 6428 від 25.11.2011 року не вважається відкликаною.

Підпунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо стягнення коштів за податковим боргом.

Згідно з частиною третьою статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, подання подається до суду першої інстанції протягом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду.

Передбачений частиною третьою статті 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України строк у двадцять чотири години, протягом яких податковий орган у разі збільшення податкового боргу після надсилання податкової вимоги має право звернутися з відповідним поданням, слід обчислювати з нуля годин дня, що настає за останнім днем сплати суми податкового зобов'язання, визначеного за правилами статті 57 Кодексу.

Таким чином, момент встановлення обставин що зумовлюють звернення до суду з даним поданням, а саме момент виникнення податкового боргу відповідача за грудень 2012 року у сумі 71327,83 грн.. припадає на 30.01.2013 р. о 00-00 годин.

Доводи представника відповідача судом не приймаються до уваги, оскільки на обгрунтування заперечень достовірних доказі не надано.

На день розгляду справи відповідачем доказів погашення заборгованості до суду не наведено.

Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення

З врахуванням зазначеного, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що подання обґрунтоване, вимоги засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача.

Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, повний текст постанови складено, та постанова підписана 08.02.2013.

На підставі викладеного та керуючись статтями 158-163, 167, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Подання Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби, задовольнити.

Стягнути кошти з товариства з обмеженою відповідальністю "Технічне агентство "Наутілус" (99042, м. Севастополь, вул. Таврійська набережна, 20, ЄДРПОУ 32836839) у розмірі податкового боргу з земельного податку у розмірі 71 327,83 (сімдесят одна тисяча триста двадцять сім) грн. 83 коп. до місцевою бюджету Балаклавського району м. Севастополя (р/р 33214812700002, одержувач Балаклавський місцевий бюджет, код платежу: *; 147; 13050200, ЄДРПОУ 37963282, банк УДК м. Севастополя, МФО 824509) з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю "Технічне агентство "Наутілус": р/р 26007384493, 26005717338702 АТ "Райффайзен банк Аваль" в м. Києві МФО 380805, р/р 26004011355001 в ПАТ "Банк Кіпру", МФО 320940.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Мінько

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення04.02.2013
Оприлюднено19.02.2013
Номер документу29345989
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/346/13-а

Ухвала від 14.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 04.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

Ухвала від 01.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні