ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/262/13-a
"14" лютого 2013 р. Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої Дерех Н.В.
секретаря Вальчук І.М.
за участю:
представника позивача Креховець В.І.
представника відповідача Миронюк Б.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ :
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області ( надалі позивач, ДФІ в Тернопільській області) звернулася до адміністративного суду з адміністративним позовом до Обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» (надалі відповідач) про стягнення коштів в сумі 122470,67 грн.
Представник позивача Державної фінансової інспекції в Тернопільській області у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити та пояснив, що ревізією встановлено, що відповідач проводив опалення приміщення гімназії, яка обслуговується централізованою бухгалтерією відділу з питань освіти Заліщицької РДА. Розрахунки за теплопостачання відділом з питань освіти Заліщицької РДА проведено в повному обсязі згідно виставлених центром рахунків. При цьому, кошти від надання вказаної послуги спрямовувалися, згідно банківських виписок, до спеціального фонду кошторису Обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр». Проте, протягом січня-квітня 2011 року оплата природного газу Відповідачем проводилась в основному за рахунок коштів загального фонду кошторису, а відновлення касових видатків по відповідному коду економічної класифікації видатків загального фонду кошторису не проводилось. Таким чином, зарахування коштів від надання послуги з опалення проводилось на рахунок спеціального фонду кошторису, а видатки з оплати природного газу в сумі 128970,67 грн. проводились за рахунок коштів загального фонду, чим порушено п.п.3,4 ст.13, п.4 ст.23, п.1 ст.47 Бюджетного кодексу України та п.3 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання». Відповідне порушення призвело до зайвих витрат загального фонду кошторису протягом січня - квітня 2011 року в сумі 128970,67 грн. Відповідачем сплачено частину коштів в сумі 6500,00 грн., таким чином сума яка підлягає стягненню становить 122470,67 грн.
Представник відповідача Обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» в судовому засіданні позовні вимоги визнав та пояснив, що дана сума буде повністю відшкодована при наядходженні коштів.
Суд, заслухавши у судовому засіданні представника позивача, представника відповідача, дослідивши представлені докази по справі у їх сукупності, встановив наступні факти.
У відповідності до п. 1.2.1.2. Плану контрольно-ревізійної роботи Контрольно-ревізійного управління в Тернопільській області, проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» за період з 01.05.2008 по 01.12.2011 рр., про що було складено акт від 13.01.2012 № 03-22/3.
Ревізією встановлено, що Відповідач проводив опалення приміщення гімназії, яка обслуговується централізованою бухгалтерією відділу з питань освіти Заліщицької районної державної адміністрації. Розрахунки за теплопостачання відділом з питань освіти Заліщицької районної державної адміністрації проведено в повному обсязі згідно виставлених центром рахунків. При цьому, кошти від надання вказаної послуги спрямовувалися, згідно банківських виписок, до спеціального фонду кошторису Обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр».
Проте, протягом січня-квітня 2011 року оплата природного газу Відповідачем проводилась в основному за рахунок коштів загального фонду кошторису, а відновлення касових видатків по відповідному коду економічної класифікації видатків загального фонду кошторису не проводилось.
Статтею 13 Бюджетного кодексу України визначено, що спеціальний фонд включає бюджетні призначення на видатки за рахунок конкретно визначених джерел надходжень. Проте, при затвердженні кошторисів в частині спеціального фонду на 2011 рік видатки на оплату природного газу, спожитих Відповідачем, планувались і затверджувались частково. Як наслідок, відповідачем включено недостовірні дані до бюджетного запиту на 2011 рік в частині планування коштів загального фонду на витрати, які повинні здійснюватись за рахунок коштів, що надійшли до спеціального фонду, що призвело до затвердження не обгрунтованих бюджетних асигнувань загального фонду кошторису на суму 128970,67 грн. за КЕКВ 1164 «Оплата природного газу».
Таким чином, зарахування коштів від надання послуги з опалення проводилось на рахунок спеціального фонду кошторису, а видатки з оплати природного газу в сумі 128970,67 грн. проводились за рахунок коштів загального фонду, чим порушено п.п.3, 4 ст.13, п.4 ст.23, п.1 ст.47 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI та п.3 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання» від 17.05.2002 № 659 (на період дії).
Відповідне порушення призвело до зайвих витрат загального фонду кошторису протягом січня - квітня 2011 року в сумі 128970,67 грн.
На підставі пункту 7 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (у редакції, чинній на час проведення ревізії, далі - Закон) Відповідачу були пред'явлені вимоги від 23.01.2012 № 19-03-13-14/377, пунктом 6 яких Відповідача було зобов'язано перерахувати до обласного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 21080500 «Інші надходження» кошти в сумі 128970,67 грн., як незаконні видатки, проведені за рахунок коштів загального фонду кошторису.
Судом встановлено, що на виконання вищевказаного пункту вимог, Відповідачем перераховано до обласного бюджету коштів в сумі 6500 грн. протягом березня-грудня 2012 року, згідно платіжних доручень від 03.03.2012 № 267, від 09.04.2012 № 461, від 08.05.2012 № 587, від 25.09.2012 № 1073, від 10.10.2012 № 1182, від 14.11.2012 № 1402, від 06.12.2012 № 1547.
Таким чином, Відповідачем не забезпечено виконання у повному обсязі вимог від 23.01.2012 № 19-03-13-14/377, а залишок не перерахованих Відповідачем згідно пункту 6 вимог коштів становить 122470,67 грн.
Відповідно до абзацу третього пункту 50 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 N 550, територіальні органи Державної фінансової інспекції України мають право на звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Згідно ст. 15 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Оскільки судом встановлено, що відповідачем не в повній мірі було виконано вимогу № 19-03-13-14/377 від 23.01.2012 року, тому позовні вимоги позивача суд вважає обґрунтованими такими, що підлягають до задоволення
керуючись, ст. ст. 2, 6, 7, 72, 86, 160 -163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з обласного закладу освіти «Заліщицький обласний багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр» (вул. Степана Бандери, 68, м. Заліщики, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 04590932) кошти в сумі 122470 (сто двадцять дві тисячі чотириста сімдесят) грн. 67 коп. в дохід Тернопільського обласного бюджету, шляхом перерахування на рахунок 31412535700001, МФО 338012, код класифікації доходів 21080500 «Інші надходження», банк отримувача - ГУДКСУ у Тернопільській області, код отримувача - 37977599.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня постановлення постанови апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2013 |
Оприлюднено | 19.02.2013 |
Номер документу | 29380621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні