Постанова
від 05.02.2013 по справі 1570/195/2012
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 лютого 2013 р.Справа № 1570/195/2012

Категорія: 8.2.6 Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М. М.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючогосудді -Семенюк Г.В. судді - Потапчук В.О. судді - Коваль М.П. при секретаріКапустинській А.М.

за участю представника ДПІ Копанський С.А. (довіреність)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Одеського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області державної податкової служби на Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2012 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Агро 2010" до Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень, -

встановиЛА:

Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю „Транс-Агро 2010", звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2012 року позов задоволено повністю. Скасовано податкове повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 28.10.2011р. №0000202300 в частині нарахування податкових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 394732грн. за основним платежем та 98683грн. штрафних (фінансових) санкцій. Скасовано податкове повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 01.08.2011р. №0001221700 про збільшення суми податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 1601,10грн. за основним платежем та 400,27грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями. Скасовано податкове повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 03.08.2011р. №0000112300 в частині зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість за грудень 2010р. на суму 181грн.

Роздільнянська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області державної податкової служби не погодившись з постановою суду першої інстанції, подала апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2012 року та винести нову постанову, якою в задоволені позовних вимог позивачу відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим, незаконним та прийнятим з неправильним застосуванням норм матеріального права. Крім того, відповідач посилається на те, що оскаржувана постанова ухвалена без повного і всебічного з'ясування обставин, що мали значення для даної справи.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи апеляційних скарг, матеріали справи, колегія суддів вважає, що скарга підлягає задоволенню, з огляду на наступне:

Судом першої інстанції встановлено, що у період з 23.06.2011р. по 14.07.2011р. на підставі направлень від 22.06.2011р. №№ 28, 600, 601, 574, 575, 573, виданих Роздільнянською МДПІ, посадовими особами Роздільнянською МДПІ згідно ст.20, ст.77 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ, плану-графіку проведення планових перевірок на 2 квартал 2011р., наказів Роздільнянської МДПІ від 03.06.2011р. №574, від 07.07.2011р. №695 проведена планова виїзна перевірка дотримання товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Агро 2010" податкового, валютного та іншого законодавства за період з 27.01.2010р. по 31.03.2011р.

За результатами вказаної перевірки позивача Роздільнянською МДПІ складений акт від 21.07.2011р. №713/36/23-00/36650240 «Про результати планової виїзної перевірки з питань дотримання товариством з обмеженою відповідальністю "Транс-Агро 2010", код ЄДРПОУ 36650240 вимог податкового законодавства за період з 27.01.2010 року по 31.03.2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 27.01.2010 року по 31.03.2011 року».

В висновках акту зазначено, що перевіркою встановлено порушення позивачем: 1) ст.759. ст.761, ст.765 Цивільного кодексу України, п.п.4.1.6, п.4.1 ст.4, п.5.1, п.п.5.2.1, п. п.5.3.9 п.5.3. п.5.9 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток всього у сумі 472360грн., у тому числі за півріччя 2010р. в сумі 8825грн., за 3 квартали 2010р. в сумі 72303грн., за 2010р. в сумі 472360грн.; 2) п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3, п.4.1 ст.4, п.п.7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", п.3 р.ІХ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011р. №41, в результаті чого завищено суму від'ємного значення з податку на додану вартість всього у сумі 341грн., в т.ч. за листопад 2010р. у сумі 160грн., за грудень 2010р. у сумі 181грн.; 3) п.1,2 ст.1, п.7.1 ст.7, пп.16.3.2 п.16.3 ст.16 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», в результаті чого донараховано податок з доходів фізичних осіб в сумі 1601,10грн,

На підставі акту перевірки від 21.07.2011р. №713/36/23-00/36650240 Роздільнянською МДПІ прийняті податкові повідомлення-рішення від 01.08.2011р. №0001221700 про збільшення суми податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 1601,10грн. за основним платежем та 400,27грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями, у зв'язку з порушенням позивачем п.1.2 ст.1, п.7.1 ст.7, пп.16.3.2 п.16.3 ст.16 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»; від 03.08.2011р. №0000102300 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 472360грн. та застосування штрафних (фінансових) санкцій з цього податку на суму 236180грн., у зв'язку з порушенням позивачем п.п.4.1.6, п.4.1 ст.4, п.5.1, п.п.5.2.1, п. п.5.3.9 п.5.3, п.5.9 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»; від 03.08.2011р. №0000112300 про зменшення від'ємного значення з податку на додану вартість у сумі 341грн., у зв'язку з порушенням позивачем п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3, п.4.1 ст.4, п.п.7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість", п. 3 р. ІХ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до ДПА в Одеській області. ДПА в Одеській області рішенням від 17.10.2011р. №335755/10/25-0007 про результати розгляду скарги ТОВ «Транс-Агро 2010» залишає без змін податкові повідомлення-рішення від 03.08.2011 р. №0000102300, від 01.08.2011 р. №0001221700; скасовує податкове повідомлення - рішення від 03.08.2011 р. №0000102300 у частині застосування штрафних санкцій податку на прибуток до суми 118090 грн., а первинну скаргу ТОВ «Транс-Агро 2010» в цій частині - задовольняє, в іншій частині зазначене податкове повідомлення - рішення залишає без змін, а первинну скаргу ТОВ «Транс-Агро 2010» в цій частині - без задоволення.

Роздільнянською МДПІ відповідно до рішення ДПА в Одеській області прийняте податкове повідомлення-рішення від 28.10.2011р. №0000202300 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 472360грн. та застосування штрафних санкцій з цього податку на суму 118090грн.

Позивачем була подана скарга до ДПС України, яка рішенням від 17.11.2011р. №5855/6/10-245, залишила без змін податкові повідомлення - рішення Роздільнянської МДПІ від 03.08.11р. № 0000102300, від 03.08.11р. № 0000112300, від 01.08.11р. № 0001221700 з урахуванням рішення ДПА в Одеській області від 10.10.2011р. № 35755/10/25-0007, прийнятого за розглядом скарги.

Частково не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх до суду, вказуючи на їх протиправність та необґрунтованість в оскарженій частині.

Суд першої інстанції задовольнив позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Агро 2010" та скасував податкові повідомлення-рішення Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області державної податкової служби, колегія суддів не може погодитися з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Що стосується протиправності податкового повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 28.10.2011р. №0000202300 в частині нарахування податкових зобов'язань з податку на прибуток у сумі 394732грн. за основним платежем та 98683грн. штрафних (фінансових) санкцій, встановлено наступне.

Перевіркою встановлено, що ТОВ "Транс-Агро 2010" укладено угоду з СФГ "Олеся" щодо придбання с/г продукції. Умови поставки „товару" не зазначені. Строк дії договору не зазначено. ТОВ "Транс-Агро 2010" в жовтні 2010 року отримало від СФГ "Олеся" накладну від 19.10.2010 р. № 21 на загальну суму 370000,80 грн. (в т.ч. ПДВ 61666,80 грн.), найменування товару - соняшник, у кількості 102778 кг. (податкова накладна від 19.10.2010 р. № 14 на загальну суму 370000,80 грн., в т.ч. ПДВ 61666,80 грн.) Оплата здійснена платіжними дорученнями: 19.10.10 р. - 220000 грн., 25.10.10 р. - 110000 грн., 29.10.10 р. - 40000 грн.

ТОВ "Транс-Агро 2010" в жовтні 2010 року отримало від ТОВ "Правда" накладну від 12.10.2010 р. № 329 на загальну суму 728420,00 грн. в т.ч. ПДВ 121403,33 грн., найменування товару - пшениця, у кількості 520,3 тн. (податкова накладна від 12.10.2010р. №3 на загальну суму 728 420,00 грн. в т.ч. ПДВ 121403,33 грн.)

Оплата здійснена платіжними дорученнями: 01.10.10р. - 72684 грн., 01.10.10р. - 100712 грн., 04.10.10р. - 111000 грн., 12.10.10р. - 125000 грн., 12.10.10р. - 139488 грн., 13.10.10р. - 475000 грн., 15.10.10р.- 50000 грн.

ТОВ "Транс-Агро 2010" укладено угоду з ПП "Золотий колос Марківка" № б/н щодо придбання с/г продукції. Умови поставки „товару" не зазначені. Строк дії договору не зазначено. ТОВ "Транс-Агро 2010" в жовтні 2010 року отримало від ПП "Золотий колос Марківка" накладну від 12.10.2010 р. № 13 на загальну суму 397578 грн. в т.ч. ПДВ 66263 грн., найменування товару - кукурудза, у кількості 345,72 тн. (податкова накладна від 12.10.2010 р. № 13 на загальну суму 397578 грн. в т.ч. ПДВ 66263 грн.) Оплата здійснена платіжними дорученнями: 12.10.10р. - 180000 грн., 15.10.10р. - 100000 грн., 15.10.10р. - 100000 грн.

ТОВ "Транс-Агро 2010" укладено угоду з ДП ДГ "Новоселівське" №б/н від 13.10.2010р. щодо придбання с/г продукції. Умови поставки „товару" не зазначені. Строк дії договору не зазначено. ТОВ "Транс-Агро 2010" в жовтні 2010 року отримало від ДП ДГ "Новоселівське" (код ЄДРПОУ 00494611) накладну від 21.10.2010 р. № 2677 на загальну суму 221170,00 грн. в т.ч. ПДВ 36861,67 грн., найменування товару - кукурудза, у кількості 2211,7 цн. (податкова накладна від 21.10.2010р. №129 на загальну суму 221170,00 грн. в т.ч. ПДВ 36861,67 грн.)

Оплата здійснена платіжними дорученнями: 14.10.10р. - 150000 грн., 15.10.10р. - 71170 грн.

ТОВ "Транс-Агро 2010" укладено угоду з ФГ "Перлина-2007" №10/2010-01 від 01.10.2010р. щодо придбання с/г продукції. Умови поставки - франко склад ВАТ „Затишанське ХПП".

ТОВ "Транс-Агро 2010" в жовтні 2010 року отримало від ФГ "Перлина" (код ЄДРПОУ 32651916) накладну від 01.10.2010р. №41 на загальну суму 8338,43 грн. в т.ч. ПДВ 1389,74 грн., найменування товару - ячмінь, у кількості 5,956 т. ( податкову накладну від 01.10.2010р. №41 на загальну суму 8338,43 грн в т.ч. ПДВ 1-389,74 грн.)

Оплата здійснена платіжними дорученнями: 29.10.10р. - 20000 грн.

Оскільки предметом вищевказаних договорів є сільгосппродукція, сертифікати якості на даний товар повинні відповідати вимогам Постанови Кабінету Міністрів від 23 липня 2009., року №848 «Про затвердження Порядку видачі сертифікатів якості зерна та продуктів його переробки», якою визначено, що сертифікат якості - документ, виданий територіальним органом Держконтрольсільгосппроду на партію зерна та продуктів його переробки, що завантажені у транспортний засіб, який засвідчує відповідність їх показників якості і безпеки вимогам державних стандартів та інших нормативних документів або експортного контракту і включає інформацію про наявність або відсутність генетично модифікованих організмів.

В ході проведення перевірки ТОВ інших супроводжувальних документів, оформлених належним чином, які б підтверджували вчинення дій із контрагентами - постачальниками по укладеним угодам з ТОВ «Транс-Агро 2010» стосовно постачання товару, згідно наданих до перевірки первинних бухгалтерських та податкових документів, надано не було.

Первинна транспортна документація відноситься до первинних документів, на основі яких ведеться бухгалтерський облік. Згідно п. 2.7. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.95 №88 (зареєстрованого в Мін'юсті України 05.06.95 за №168/04), первинні документи складаються бланках типових форм, затверджених Мінстатом України, а також на бланках, спеціалізованої форм, затверджених міністерствами і відомствами України.

Наказом Мінтрансу України від 14.10.97 № 363 «Про затвердження Правил перенесень вантажів автомобільним транспортом в Україні», зареєстрованим в Мін'юсті України 20.02.98 №128/2568, із змінами та доповненнями, затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.

Відповідно до ст.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.97, зареєстрованих в Мін'юсті України 20.02.98 №128/2568 (із змінами та доповненнями):

Товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі який здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного, процесу юридичний документ, що призначений для обліку на шляху переміщення товарно-матеріальні цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Згідно п.11. «Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.97, зареєстрованих, в Мін'юсті України 20.02.98 №128/2568:

11.1. Основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.

11.3. Дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.

11.4. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.

11.5. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).

11.7. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається Перевізнику.

11.8. У тих випадках, коли в товарно-транспортній накладній немає можливості перерахувати всі найменування вантажу, підготовленого для перевезення, до такої накладної Замовник додає документ довільної форми з обов'язковим зазначенням відомостей про вантаж (графи 1-10 товарно-транспортної накладної).

11.9. Час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження і розвантаження Замовник зобов'язаний зазначати відповідно до пунктів 8.25 і 8.26 цих Правил».

Згідно з п.п.8.25 та 8.26 Правил перевезень:

- Час прибуття автомобіля для завантаження встановлюється з моменту, коли водій подав подорожній лист в пункті вантаження, а час прибуття автомобіля для розвантаження - з моменту пред'явлення водієм товарно-транспортної накладної в пункті розвантаження;

- Вантаження і розвантаження вважаються закінченими після вручення водієві належним чином оформлених товарно-транспортних накладних на навантажений або вивантажений вантаж.

Аналізуючи вимоги до порядку та повноти оформлення товарно-транспортних накладних встановлено порушення:

- п.8.25, 8.26, 11.9 Правил перевезень: у наданих товарно-транспортних накладних не зазначені час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження та розвантаження;

- порушення п.11.7 Правил перевезень: у товарно-транспортних накладних відсутні підпис вантажоодержувача.

- порушення п.11.6 Правил перевезень: у товарно-транспортних накладних відсутні підпис водія після прийняття вантажу.

А також порушення ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. № 996-ХІУ, а саме: неможливо встановити факт здійснення господарської операції, неможливо ідентифікувати пункт розвантаження в товарно-транспортній накладній, всіх осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та які брали участь у її здійсненні.

З урахуванням зазначеного, у разі відсутності належним чином оформленої первинної транспортної документації або будь-яких документів (товарно-транспортних документів, документів які підтверджують якість продукції у відповідності до ДСТУ, медико - біологічним вимогам та санітарним вимогам якості продовольчої сировини та харчових продуктів та інших супроводжувальних документів), що підтверджують отримання товару, платник податків не має достатніх підстав для включення відповідних сум до складу податкового кредиту.

Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

В ході проведення перевірки Роздільнянською МДПІ на підставі п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.85.8 ст.85 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ до ТОВ «Транс-Агро 2010» надано лист від 08.07.2011р. №10858/23-00 з проханням надати завірені належним чином копії документів, в т.ч. копії товарно-транспортних накладних.

Разом з тим, підприємством було відмовлено у наданні копій документів. Про що складено акт відмови від 14.07.2011р.

Роздільнянською МДПІ в ході проведення перевірок ТОВ «Транс-Агро 2010» було надіслано запити до інших ДПІ щодо проведення зустрічних звірок по взаємовідносинам контрагентів - постачальників з ТОВ «Транс-Агро 2010»:

- до Котовської ОДПІ надіслано запит №80/23-00 від 23.02.2011р. щодо проведення зустрічної звірки по взаємовідносинам ДП ДГ «Новоселівське» СГІ-НЦНС (код ЄДРПОУ 00494611) з ТОВ «Транс-Агро 2010». Отримано відповідь від 10.03.2011р. №4652/7/23-02 , в якій не були наведені обґрунтовані дані щодо того, що ДП ДГ «Новоселівське» є виробником поставленої продукції, та не досліджено перевізників товару на всіх етапах його руху тощо. Тому Роздільнянською МДПІ направлено на доопрацювання повторно запит від 22.03.2011р. №141-975/23-00/7 з проханням дослідити вищезазначені питання. На повторний запит Роздільнянської МДПІ отримано відповідь від 24.03.2011р. №5590/7/23-02, в якій не було зазначено про транспортування сільгосппродукції (хто є перевізником кукурудзи, розрахунки за перевезення тощо).

- до Красноокнянського відділу Котовської ОДПІ було направлено запити від 30.06.2011р. №762/7/23-00 та від 17.08.2011р. №196-2391/7/23-00 щодо проведення зустрічної звірки по взаємовідносинам СФГ «Олеся» (код ЄДРПОУ 32141343) з ТОВ «Транс-Агро 2010». Отримано відповіді від 01.08.2011р. №1585/7/23-01/7, в якій зазначено наступне стосовно транспортування продукції: «Транспортування товару та вантажні роботи проводились за рахунок покупця, товарно транспортні накладні:

- б.н. від 17.10.2010року, автомобіль Камаз НОМЕР_11, Водій ОСОБА_7,

- від 17.10.10р. б. н, водій ОСОБА_8, Камаз НОМЕР_12, б. н.

- від 08.10.2010року Камаз НОМЕР_12 водій ОСОБА_8, б.н.

- від 08.10.2010 року Камаз 4437, водій ОСОБА_7, в товарно - транспортних підприємство перевізник не вказано, замовник та вантажоодержувач ТОВ Транс - Агро 2010 ", пункт навантаження с. Реймаровка (СФГ „Олеся"), пункт розвантаження с.Затішшя ».

В ході проведення планової перевірки та в ході розгляду заперечення до акту позапланової виїзної перевірки встановлено, що у жовтні 2010 року на транспортування сільськогосподарської продукції від СФГ «Олеся» ТОВ «Транс-Агро 2010» було надано наступні товарно-транспортні накладні:

- від 17.10.2010р. №б/н , Камаз НОМЕР_13, водій - ОСОБА_7;

- від 17.10.2010р. №б/н, Камаз НОМЕР_14, ОСОБА_8;

- від 17.10.2010р. №б/н, Камаз НОМЕР_14, ОСОБА_8;

- від 08.10.2010р. №б/н, Камаз НОМЕР_14, ОСОБА_8;

- від 08.10.2010р. №б/н, Камаз НОМЕР_12 СІ, ОСОБА_8;

- від 17.10.2010р., № б/н, Камаз НОМЕР_13, ОСОБА_7;

- від 08.10.2010р., № б/н, Камаз НОМЕР_13, ОСОБА_7;

- від 08.10.2010р., № бн/, Камаз НОМЕР_13, ОСОБА_7.

В ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ «Транс-Агро 2010» укладено договори найму (оренди) транспортного засобу з:

- ОСОБА_9 - код за ДРФО НОМЕР_4, предмет найму - КАМАЗ 53215 реєстраційний номер НОМЕР_5;

- ОСОБА_10 - код за ДРФО НОМЕР_6, предмет найму - КАМАЗ 53212 реєстраційний НОМЕР_15;

- ОСОБА_11 - код за ДРФО НОМЕР_7, предмет найму - КАМАЗ 5410, реєстраційний НОМЕР_16;

- ОСОБА_7 - код за ДРФО НОМЕР_8, предмет найму - КАМА353212, реєстраційний НОМЕР_13;

- ОСОБА_8 - код за ДРФО НОМЕР_9, предмет найму - КАМА35511, реєстраційний № НОМЕР_10.

В ході проведення оперативно-розшукових заходів співробітниками Роздільнянського ВПМ щодо опитування водіїв по перевезенню зернопродукції п'ять водіїв, а саме: гр. ОСОБА_12, гр. ОСОБА_13, гр. ОСОБА_14, гр. ОСОБА_11 та гр..ОСОБА_9 при розмові пояснили, що дійсно працювали у жовтні 2010р. в ТОВ «Транс-Агро 2010» та перевозили зерно. Звідки та куди перевозили зерно не пам'ятають. Водії від написання пояснення відмовились.

Але при перевірці ТОВ «Транс-Агро 2010» не надано первинних документів, які б підтверджували факт отримання послуг у фізичних - осіб: ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_15, ОСОБА_7, ОСОБА_10 по роботі на автомобілях в якості водіїв.

Також в ході проведення оперативно-розшукових заходів встановлено, що зазначені в договорах найму (оренди) (між ТОВ «Транс-Агро 2010» та суб'єктами підприємницької діяльності: гр. ОСОБА_12, гр. ОСОБА_13, гр. ОСОБА_14, гр. ОСОБА_11 та гр. ОСОБА_9.) транспортні засоби належать ОСОБА_16, що підтверджується даними, отриманими від ДПА в Одеській області на запит Роздільнянської МДПІ, яка одночасно являється директором ТОВ «Транс-Агро 2010».

Так, відповідно до п.5.1, ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Згідно п.5.2.1 п.п.5.2 ст.5 Закону, до складу валових витрат включаються: Суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3-5.8 цієї статті.

Підпунктом 5.3.9 (абзац 4), п.5.3, ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено наступне, не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

На підставі вище викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що ТОВ «Транс - Агро 2010» у 4 кварталі 2010 року завищено валові витрати на суму 1437925 грн. за рахунок неправомірного визначення суми витрат по взаємовідносинам з контрагентами.

Перевіркою показників, відображених у рядку 04.13 „ інші витрати, крім визначених у 04.1-04.12" декларації з податку на прибуток підприємств, за період з 27.01.2010 по 31.03.2011 у сумі 141 000 грн. встановлено, що суб'єкт господарювання складав договори з суб'єктами підприємницької діяльності на оренду автомашин, які згідно договорів здійснювали перевезення зерна.

Проведеною перевіркою відображеного показника за півріччя 2010 року, 3 квартали 2010 року, 2010 рік,1 квартал 2011року в сумі 141000,0 грн. на підставі таких документів: договорів, бухгалтерські облікові регістри по рахунку 377 «Розрахунки з іншими дебіторами », 301 "каса" встановлено завищення задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.13 Декларацій „ інші витрати, крім визначених у 04.1-04.12" у сумі 141000 грн., у тому числі за півріччя 2010р. на суму 35000 грн., 9 місяців 2010р. на суму 117200 грн., за 2010 рік на суму 141 000 грн.

Згідно п.6.1 ст.6 наказу Міністерства внутрішніх справ України від 10.04.2002 року №335 «Про затвердження Інструкції про проведення державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них та здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів Державтоінспекції МВС України», який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин, за письмовою заявою власника ТЗ - фізичної особи про надання права керування цим ТЗ іншій фізичній особі (за умови пред'явлення документів, що посвідчують особу власника та цю особу) працівниками РЕПДАІ оформляється та видається тимчасовий реєстраційний талон на термін, зазначений у заяві. При Цьому в графі особливі відмітки тимчасового реєстраційного талона робиться запис 'Дійсний до _ за наявності свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта) серії _№_'. Заява подається власником ТЗ особисто або уповноваженою ним особою».

Враховуючи інформацію від ДПА в Одеській області встановлено, що фізичним особам: ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_7 було надано право керування відповідними автотранспортними засобами.

У п. 1.3 Договорів найму (оренди) транспортного засобу між ТОВ «Транс-Агро 2010» та ОСОБА_10 зазначено, що предмет найму належить Наймодавцю на праві спільної сумісної власності на підставі тимчасового реєстраційного талону ДАП 270187 від 28.01.2010 року. Згідно інформації від ДПА в Одеській області, зазначений тимчасовий реєстраційний талон виданий на ім'я ОСОБА_16 на період з 28.01.2010р. до 28.04.2010р.

Враховуючи вищевикладене та вимоги п.6.1 ст.6 Наказу МВС України від 10.04.2002р. №335 фізичні особи: ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_7, ОСОБА_10 не мають права надавати в строкове платне користування відповідні транспортні засоби, що зазначені у пунктах 1.2 договорів на підставі зазначених відповідних тимчасових реєстраційних талонів.

Згідно п.1 ст.759 Цивільного кодексу України від 16.01.2003, № 435-ІУ, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно п.1 ст.761 Цивільного кодексу, право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права».

Згідно п.1 ст.765 Цивільного кодексу, наймодавець зобов'язаний передати наймачеві майно у користування негайно або у строк, встановлений договором найму.

Отже, договори між ТОВ «Транс-Агро 2010» та фізичними особами-підприємцями ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_7, ОСОБА_10 укладені всупереч вимогам ст.759, 761, 765 Цивільного кодексу.

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. № 996-ХІV.

В ході проведення перевірки ТОВ «Транс-Агро 2010» не надано первинних документів, які б підтверджували факт отримання послуг з найму (оренди) ТОВ «Транс-Агро 2010» автотранспортних засобів у фізичних осіб-підприємців: ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_7, ОСОБА_10

Враховуючи вищезазначене та порушення, викладені у розділі 3.1.1 акту планової виїзної перевірки, в якому зазначено, що перевіркою повноти визначення скоригованого валового доходу за період з 27.01.2010 по 31.03.2011 встановлено його заниження всього у сумі 310514 грн., у тому числі за 3 квартали 2010 року в сумі 172012 грн., за 2010 рік в сумі 310514 грн., ТОВ «Транс-Агро 2010» в порушення ст. 759, ст.761, ст.765 Цивільного кодексу України, п.4.1 с.4, п.5.1, п.п.5.2.1, п. п.5.3.9. п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», ТОВ "Транс-Агро 2010" занижено податок на прибуток всього у сумі 472 360 грн.

В ході проведення документальної планової виїзної перевірки встановлено, що ТОВ «Транс-Агро 2010» по взаємовідносинам з ВАТ «Затишанське ХПП» у звітній податковій декларації з ПДВ за листопад 2010 року (вх.№9005739649 від 20.12.2010р. ) згідно додатку 5 до зазначеної податкової декларації (вх.№9005739689 від 20.12.2010р.) - відображено податкових зобов'язань на суму 238 743,62 грн. У червні 2011 року ТОВ «Тарне-Агро 2010» надано уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ за листопад 2010 року, яким зменшено податкові зобов'язання на суму «-» 24784грн. Згідно додатку 5 до вищезазначеного уточнюючого розрахунку ТОВ «Транс-Агро 2010» зменшує податкові зобов'язання у сумі «-» 24784 грн. по взаємовідносинам з ВАТ «Затишанське ХПП».

ТОВ «Транс-Агро 2010» надані первинні документи з питань взаємовідносин з ВАТ «Затишанське ХПП» з купівлі-продажу сільгосппродукції, згідно яких у листопаді 2010 року ТОВ «Транс-Агро 2010» продає ВАТ «Затишанське ХПП» сільгосппродукції згідно видаткових та податкових накладних: на суму всього - 214119,69 грн.

Враховуючи уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ за листопад 2010 року ТОВ «Транс-Агро 2010» відображає податкові зобов'язання по взаємовідносинам з ВАТ «Затишанське ХПП» у листопаді 2010 року у розмірі 213959,62 грн., що на 160 грн. (з заокругленням) менше від фактичної суми податкових зобов'язань у листопаді 2010 року по взаємовідносинам з ВАТ «Затишанське ХПП».

Згідно з п.п 3.1.1 п. 3. 1 ст. 3 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997р., який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин, об'єктом оподаткування є операції платників податку з: поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з: передачі права власності на об'єкт застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця; передачі об'єкта фінансового лізингу в розпорядження лізингоотримувача; поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів автомобільним транспортом, а також міжнародних відправлень будь-яким видом транспорту на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту їх митного оформлення, а також від пункту їх митного оформлення до пункту призначення (доставки) на митній території України; поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів (крім міжнародних відправлень) будь-яким видом транспорту (крім автомобільного) на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту проведення прикордонного контролю з їх випуску за межі державного кордону України, а також від пункту прикордонного контролю з їх впуску у межі державного кордону України до пункту їх призначення (доставки) на митній території України".

Згідно з п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість", база оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг).

Згідно п.7.3.1 п.7.3 ст.7 4 Закону, датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з .подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що в порушення п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3, п.4.1 ст.4, п.п.7.3.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" ТОВ «Транс-Агро 2010» занижено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за період з 27.01.2010р. по 31.03.2011р. на суму 160 грн., а саме у листопаді 2010 року на суму 160 грн. (з заокругленням).

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкове повідомлення-рішення від 03.08.2011 №0000112300 в частині зменшення розміру від'ємного значення суми ПДВ за грудень 2010р. 181грн. є необґрунтованим.

В пункті 3.2.1 акту перевірки не міститься жодних висновків по сумі 181грн., а в висновках акту щодо повноти декларування ПДВ з'являється висновок про завищення від'ємного значення з ПДВ за грудень 2010р. на суму 181грн., також нічим не вмотивований. На сторінці 38 акту перевірки зазначається про помилки, що потребують виправлення, в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ за листопад 2010р., при цьому уточнюючий розрахунок подані: 22.06.2011р., тобто датою, що виходить за межі періоду, що перевірявся ДПІ (по 31.03.2011р.).

Враховуючи, що в пункті 2 Висновків акту перевірки ДПІ посилається на порушення ТОВ вимог Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ від 25.01.2011р., слід вважати, що в акті встановлено порушення ТОВ порядку заповнення уточнюючого розрахунку, поданого в червні 2011р., а не порушення при заповненні декларації з ПДВ за листопад, грудень 2010р., коли згаданий Порядок ще діяв.

Виходячи з викладеного, ДПІ встановила в акті перевірки помилку в уточнюючому розрахунку до декларації з ПДВ за грудень 2010р., поданому 22.06.2011р., але не відобразила в акті та не довела суду, що правомірно зменшила від'ємне значення з ПДВ за грудень 2010р. на 181грн. у зв'язку з такою помилкою.

Що стосується податкового повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 01.08.2011р. №0001221700 про збільшення суми податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 1601,10грн. за основним платежем та 400,27грн. - штрафними (фінансовими) санкціями, судом встановлено наступне.

Як зазначено в акті перевірки, перевіркою видаткових касових ордерів та авансових звітів встановлено, що підприємством в 2010 ропі у фізичної особи придбані товари без підтверджуючих документів (свідоцтва про державну реєстрацію та документів, підтверджуючих сплату податків) без утримання податку з доходів фізичних осіб, чим порушено п.1.2 ст.1. п.7.1 ст.7, пп.16.3.2 п.16.3 ст.16 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», у зв'язку з чим донараховано податок з доходів фізичних осіб в сумі 1601,10грн. Товари були отримані у ОСОБА_17 згідно видаткових касових ордерів №1023 від 14.07.2010р. та №3456 від 02.08.2010р.

Доказів вчинення вказаного порушення не в суді першої інстанції, не в суді апеляційної інстанції не надано. Відповідачем не надані копії касових ордерів на ім'я ОСОБА_18, або іншого джерела надходження таких даних.

Крім того, як вбачається з наданої позивачем копії касової книги та журналу видаткових касових ордерів товари у ОСОБА_18 ТОВ «Транс-Агро 2010» не закупалися, касові ордери з такими реквізитами на цю особу не виписувалися.

Отже з огляду на недоведеність порушення позивачем п.1.2 ст.1, п.7.1 ст.7, пп.16.3.2 п.16.3 ст.16 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», податкове повідомлення-рішення від 01.08.2011 р. № 0001221700 підлягає скасуванню.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Агро 2010" про скасування податкових повідомлень-рішень підлягають частковому задоволенню в частині скасування податкових повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 01.08.2011 р. № 0001221700 про збільшення суми податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 1601,10 грн. за основним платежем та 400,27 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями та від 03.08.2011 р. № 0000112300 в частині зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість за грудень 2010 р. на суму 181 грн.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та приймає нову Постанову, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області державної податкової служби на Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2012 року по справі № 1570/195/2012, - задовольнити частково.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2012 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Агро 2010" до Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень, - скасувати.

Прийняти нову постанову, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Агро 2010" - задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 01.08.2011р. №0001221700 про збільшення суми податкового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 1601,10грн. за основним платежем та 400,27грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Роздільнянської МДПІ Одеської області від 03.08.2011р. №0000112300 в частині зменшення розміру від'ємного значення податку на додану вартість за грудень 2010р. на суму 181грн.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Постанову складено у повному обсязі - 06 лютого 2013 року.

Головуючийсуддя Г.В. Семенюк суддя В.О. Потапчук суддя М.П. Коваль

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2013
Оприлюднено20.02.2013
Номер документу29431292
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/195/2012

Ухвала від 13.07.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 18.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 06.02.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 12.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Постанова від 05.02.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 26.06.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні