Постанова
від 14.02.2013 по справі 2а-1605/11/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-1605/11/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Старова Н.Е.

Суддя-доповідач: Беспалов О.О.

П О С Т А Н О В А

Іменем України

14 лютого 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Беспалова О.О.,

суддів Губська О.А., Грибан І.О.,

при секретарі Кравчук М.В.,

за участю представника позивача, представника апелянта, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2011 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області, треті особи: управління Державного комітету земельних ресурсів у Бориспільському районі Київської області, управління Водного господарства у місті Києві та Київській області про визнання протиправними та скасування розпоряджень і рішення, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_3 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області, в якому просив:

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 2636 від 22.11.2007 р. про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_2 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0162);

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 4396 від 25.06.2008 р. про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_4 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1000 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0166);

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 4398 від 25.06.2008 р. про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_5 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1000 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0165);

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 1884 від 02.10.2007 р. про надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва гр. ОСОБА_11 на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району.

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 1883 від 02.10.2007 р. про надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва гр. ОСОБА_12 на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району.

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 1882 від 02.10.2007 р. про надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва гр. ОСОБА_13 на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району.

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 1881 від 02.10.2007 р. про надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва гр. ОСОБА_9 на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району.

скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 1874 від 02.10.2007 р. про надання дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення індивідуального садівництва гр. ОСОБА_10 на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району.

Скасувати розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації № 2527 від 16.11.2007 р. про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення індивідуального садівництва громадянам України в межах Вороньківської сільської ради Бориспільського району в частині:

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_11 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0127);

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_12 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:01280;

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_13 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0129);

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_9 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0130);

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_10 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0131).

Скасувати Рішення Вороньківської сільської Ради Бориспільського району Київської області від 09.12.2005 року № 280-22-1У про технічну документацію по складанню державних актів на право приватної власності на землю громадян в частині затвердження матеріалів технічної документації виділення земельних ділянок, а саме:

- ОСОБА_15 (Кадастровий номер земельної ділянки - 3220881700:04:001:0005);

- ОСОБА_16 (Кадастровий номер земельних ділянок - 3220881700:04:001:0006).

Зобов'язати Бориспільську районну державну адміністрацію надати ОСОБА_17, ОСОБА_2, ОСОБА_5 ОСОБА_4, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20 інші рівнозначні земельні ділянки.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2011 року адміністративний позов було задоволено частково.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, особа, яка не брала участь у справі, але суд вирішив питання про його права, свободи, інтереси ОСОБА_2 подав апеляційну скаргу, в якій, з врахуванням уточнень, просить скасувати оскаржувану постанову в частині скасування розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації від 22.11.2007 року № 2636 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі у власність гр. ОСОБА_2 для ведення індивідуального садівництва на території Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області земельної ділянки загальною площею 0,1200 га та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог в цій частині - відмовити.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що рішення суду першої інстанції прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явились, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а оскаржувана постанова суду - скасуванню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Вороньківською сільською радою Бориспільського району Київської області у 2003 році позивачу, було виділено земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_1. З метою електрифікації земельної ділянки позивач згідно погодженого проекту здійснив будівництво та монтаж лінії електропередач ПЛ-10 кВ (довжиною 1,55 км), КТП -160 кВА 1004 кВ (розміром 5м. х 5м.), металевої огорожі навколо зазначеної лінії електропередач та навколо КТП (далі - комплекс споруд лінії електропередачі).

11.03.2009 року Вороньківською сільською радою Бориспільського району Київської області на підставі рішення виконкому від 19.02.2009 року № 23 позивачу було видано свідоцтво № 1411 про право власності на комплекс споруд лінії електропередачі.

13.03.2009 року на підставі свідоцтва № 1411 про право власності на нерухоме майно, Бориспільським районним бюро технічної інвентаризації було зареєстровано право приватної спільно-часткової власності позивача на комплекс споруд лінії електропередачі.

У відповідності до ст. 76 Земельного кодексу України землями енергетичної системи визнаються землі, надані під електрогенеруючі об'єкти (атомні, теплові, гідроелектростанції, електростанції з використанням енергії вітру і сонця та інших джерел), під об'єкти транспортування електроенергії до користувача. Землі енергетичної системи можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Уздовж повітряних і підземних кабельних ліній електропередачі встановлюються охоронні зони.

Статтею 112 ЗК України передбачено, що охоронні зони створюються: а) навколо особливо цінних природних об'єктів, об'єктів культурної спадщини, гідрометеорологічних станцій тощо з метою охорони і захисту їх від несприятливих антропогенних впливів; б) уздовж ліній зв'язку, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об'єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об'єкти. Правовий режим земель охоронних зон визначається законодавством України.

Відповідно до п. 1 Правила охорони електричних мереж, які затверджені Постановою КМУ від 04.03.1997 року № 209 (далі Правила охорони електричних мереж), запроваджуються з метою забезпечення збереження електричних мереж, створення належних умов їх експлуатації та запобігання нещасним випадкам від впливу електричного струму і використовуються у разі проектування, будівництва та експлуатації електричних мереж, а також під час виконання робіт або провадження іншої діяльності поблизу електричних мереж. Електричними мережами, які підлягають охороні згідно з Правилами, вважаються трансформаторні підстанції, розподільні пункти і пристрої, струмопроводи, повітряні лінії електропередачі, підземні і підводні кабельні лінії електропередачі та споруди, які до них належать.

Пунктом 5 Правил охорони електричних мереж передбачено, що охоронні зони електричних мереж встановлюються: - уздовж повітряних ліній електропередачі - у вигляді земельної ділянки і повітряного простору, обмежених вертикальними площинами, що віддалені по обидві сторони лінії від крайніх проводів за умови невідхильного їх положення на відстань 10 м для повітряних ліній напругою до 20 кВ.; - за периметром трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв - на відстані 3 метрів від огорожі або споруди.

Колегія суддів звертає увагу на те, що право власності на комплекс споруд лінії електропередач позивач набув 11 березня 2009 року, разом з тим, спірні рішення відповідачів щодо виділення земель було прийнято у 2007-2008 роках, а отже охоронні зони були встановлені на землях, що вже мали законних власників.

Абзацом 2, 3 п. 4 Правил охорони електричних мереж передбачено, що у межах охоронних зон землі у їх власників та користувачів не вилучаються, а використовуються з обмеженнями, передбаченими цими Правилами. Підприємства, установи, організації та громадяни, яким надано у власність, постійне або тимчасове користування земельні ділянки, де знаходяться об'єкти електричних мереж, зобов'язані вживати належних заходів до збереження зазначених об'єктів.

При цьому позивачем не було надано доказів порушення особами, яким було надано земельні ділянки спірними рішеннями відповідачів, Правил охорони електричних мереж при використанні даних ділянок.

З огляду на вищенаведене, колегія суддів не згодна з висновком суду першої інстанції, що відповідачами протиправно прийняті рішення про надання дозволів на складення та затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, так як жодна норма законодавства не передбачає заборону надання таких ділянок у власність, або їх вилучення після спорудження на них ліній електропередач і встановлення охоронних зон.

Також колегія суддів звертає увагу, що частиною 1 статті 195 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Так, статтею 2 КАС України визначено завданням адміністративного судочинства захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У контексті з положеннями частини 1 статті 6 КАС України, яка передбачає право на судовий захист, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи в публічно-правових відносинах. При цьому захист прав, свобод та інтересів осіб передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.

Між тим, позивач не надав суду доказів того, що діями відповідачів порушені його права, свободи чи інтереси в публічно-правових відносинах, та не довів, що розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації та рішення Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області безпосередньо зачіпають його права та інтереси.

З урахуванням наведеного суд першої інстанції невірно дійшов висновку про те, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

У відповідності до ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи: недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом; участь в ухваленні постанови судді, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід визнано судом апеляційної інстанції обґрунтованою; ухвалення чи підписання постанови не тим суддею, який розглянув справу.

Вищевикладене спростовує висновки суду першої інстанції, щодо неправомірності дій відповідачів, а тому апеляційна скарга підлягає задоволенню, а оскаржувана постанова суду - скасуванню.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 202. 205, 207. 212, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2011 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області, треті особи: управління Державного комітету земельних ресурсів у Бориспільському районі Київської області, управління Водного господарства у місті Києві та Київській області про визнання протиправними та скасування розпоряджень і рішення -задовольнити.

Постанову Київського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2011 року - скасувати.

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, визначені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Беспалов О.О.

Суддя Губська О.А.

Суддя Грибан І.О.

(Повний текст постанови виготовлено 18.02.2013 року)

Головуючий суддя Беспалов О.О.

Судді: Грибан І.О.

Губська О.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2013
Оприлюднено20.02.2013
Номер документу29437947
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1605/11/1070

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 18.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 22.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Постанова від 14.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Беспалов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні