Постанова
від 24.01.2013 по справі 0670/8536/12
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ                                                                                           справа №  0670/8536/12                                                                                                              категорія  8.3.2          24 січня 2013 р.                                                                                   м. Житомир     Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді             Єфіменко О.В.,  розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу  за позовом  Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби до Житомирської обласної організації Політичної Партії "Народна Самооборона"     про  припинення юридичної особи,- встановив: Державна податкова інспекція у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби  звернулася до суду з позовом до Житомирської обласної організації Політичної Партії "Народна Самооборона". Предметом даного позову є припинення юридичної особи Житомирської обласної організації Політичної Партії "Народна Самооборона", яка як юридична особа зареєстрована рішенням Житомирської міської ради 15.11.2000, і як платник податків перебуває на обліку у позивача з 04.06.2010, та з 09.02.2011 не подавала податкову звітність, про що податковим органом складено довідку № 163 від 10.02.2011 (а.с. 6). Станом на момент подачі позову до суду відповідач не має заборгованості перед бюджетом, що  підтверджується  матеріалами справи (а.с. 10). Представник позивача в судовому засіданні  позов підтримав та просив розгляд справи провести в порядку письмового провадження. Відповідач в судове засідання не з'явився, заперечень на позов не надав, про розгляд справи був повідомлений належним чином. Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини. Згідно із п. п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, зокрема, у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються спеціальним законодавством України, а саме Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001. Відповідно до  ст. 14 цього Закону політичні партії є неприбутковими організаціями, а тому, відповідно, політична партія не є суб'єктом підприємницької діяльності. Стаття 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачає, що  політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян -   прихильників   певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах. Статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-ІV від 15.05.2003 визначено, що  політичні партії набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом (частина 3 цієї статті). Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) політичних партій та видають свідоцтво про державну реєстрацію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи (частина 4 цієї статті). Згідно зі ст. 23 Закону України "Про політичні партії в Україні", політичні партії припиняють свою    діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі. Відповідно до ст. 21 цього Закону політична партія за поданням Міністерства юстиції України чи Генерального прокурора України може бути заборонена в судовому порядку у випадку порушення вимог щодо створення і діяльності політичних партій, встановлених Конституцією України, цим та іншими законами України. Заборона діяльності   політичної   партії   тягне   за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії. Статтею 24 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначено порядок анулювання реєстраційного свідоцтва політичної, а саме у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною   партією   своїх кандидатів по виборах резидента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються. Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії. Отже, право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії чинним законодавством України надано органу, який зареєстрував політичну партію або Генеральному прокурору України, Міністерству юстиції України, до яких позивач не відноситься. Статус Державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Податковим кодексом України. Однак, ні ним, ні іншими законами України не встановлено право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовом про припинення політичної партії. Звернення ж податкового органу до суду з метою припинення політичної партії або її місцевого осередку як юридичної особи означає невиправдане втручання державного органу у діяльність політичної партії як добровільного об'єднання громадян. Припинення політичної партії з підстав, визначених позивачем, призведе до порушення прав громадян - членів партії на свободу політичної діяльності та обмежить можливість реалізації ними такого права, що зважаючи на приписи ст. 36 Конституції України є неприпустимим. Враховуючи зазначене, суд вважає, що стосовно політичної партії законодавством передбачено інший порядок ліквідації. У зв'язку з наведеним, суд вважає, що позовні вимоги податкової інспекції є безпідставними і задоволенню не підлягають. Керуючись ст.ст. 23, 118, 162, 163 КАС України, суд, - постановив:       У задоволенні позову Державної податкової інспекції у м. Житомирі Житомирської області Державної податкової служби до Житомирської обласної організації Політичної Партії "Народна Самооборона" про припинення юридичної особи - відмовити повністю.             Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                          Єфіменко О.В.              

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2013
Оприлюднено21.02.2013
Номер документу29441545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0670/8536/12

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 24.01.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні