Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2013 р. Справа № 805/373/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови : 15 год. 00 хвл.
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Аканов О.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва про визнання протиправними дії відповідача, а саме : відмову у задоволені запиту на отримання інформації, відновлення прав на отримання інформації гарантованої Законом України «Про доступ до публічної інформації», зобов'язання відповідача надати запитувану інформацію, стягнення моральної шкоди у сумі 3000 грн., -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва про визнання протиправними дії відповідача, а саме : відмову у задоволені запиту на отримання інформації, відновлення прав на отримання інформації гарантованої Законом України «Про доступ до публічної інформації», зобов'язання відповідача надати запитувану інформацію, стягнення моральної шкоди у сумі 3000 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він керуючись Законом України «Про доступ до публічної інформації» звернувся до відповідача з інформаційним запитом від 19.12.2012 № 179-1, в якому просив надати платіжні доручення відповідача стосовно оплати послуг і товарно-матеріальних цінностей за період з 01.01.2012 року до 31.12.2012 року, вказаний запит отримано відповідачем 24.12.2012 року.
Але, до 10.01.2013 року відповіді на запит від 19.12.2012 № 179-1 позивачем не отримано.
Також, позивач посилається на те, що відповідач шляхом не надання запитаної інформації завдав моральних страждань.
Позивач вважає такі дії відповідача протиправними.
У зв'язку з чим ОСОБА_1 звернуся до суду із даним позовом в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у наданні інформації на його запит від 19.12.2012 № 179-1, зобов'язати відповідача надати йому запитувані інформацію, стягнути моральну шкоду у розмірі 3000 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16.01.2013 року відкрите провадження за позовом та справа призначена до судового розгляду на 31.01.2013 року на 10 годину.
31.01.2013 року на 10 годину в судове засідання не з'явився відповідач справу відкладено на 14.02.2013 року об 15 годині.
Сторони у судове засідання не з'явились про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, крім того, позивач надав заяву про розгляд справи без його участі.
Враховуючи вищенаведене суд вирішує справу на підставі наявних у справі доказів і повторної неявки відповідач у судове засідання.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення на нього, дослідивши докази наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.
Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011р. (далі за текстом - Закон).
Вказаний Закон визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
У відповідності до ч. 1 ст. 1 Закону публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до ст. 12 Закону суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 13 Закону встановлено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.
Частиною 3 ст. 23 Закону «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
У відповідності до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про позашкільну освіту», фінансування державних і комунальних позашкільних навчальних закладів здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, приватних позашкільних навчальних закладів - за рахунок коштів засновників (власників).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19.12.2012 року у справі 2а/0570/15681/2012 визнано протиправними дії Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва щодо відмови у задоволенні запиту на інформацію ОСОБА_1 № 59-1 від 11.05.2012, зобов'язано Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва надати ОСОБА_1 інформацію на запит від 11.05.2012 року № 59-1, а саме платіжні доручення Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва стосовно оплати послуг та інших товарно-матеріальних цінностей за період з 01.01.2011 року до 31.12.2011 року, що стосується використання бюджетних коштів, яка набрала законної сили 09.01.2013 року.
Крім того, зазначеною постановою також встановлено, що відповідач - Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва є юридичною особою, що зареєстрована 02.04.1993 Виконавчим комітетом Донецької міської ради, ідентифікаційний код 35127913. Засновником (учасником) відповідача є Донецька обласна рада. Організаційна-правова форма - комунальна організація.
У відповідності до п. 1.1. статуту Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва, останній є комунальним позашкільним закладом.
Згідно із п. 1.3. статуту Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва у своїй діяльності керується, зокрема, Законом України «Про позашкільну освіту» № 1841-III від 22.06.2000 року.
Згідно довідки Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації № 01/20-2271 від 11.12.2012, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва є бюджетною підвідомчою установою управління та повністю фінансується з обласного бюджету.
Частинами 1 та 4 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Вирок суду в кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.
Отже, Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва є юридичною особою, що фінансуються з місцевого бюджету, а тому у відповідності до вищенаведених норм чинного законодавства є розпорядниками інформації для цілей Закону «Про доступ до публічної інформації» стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.
24.12.2012 року позивач, керуючись приписами Закону України «Про доступ до публічної інформації», звернувся до Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва з інформаційним запитом від 19.12.2012 № 179-1, в якому просив надати платіжні доручення Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва стосовно оплати послуг і товарно-матеріальних цінностей за період з 01.01.2012 року по 31.12.2012 року, що стосується використання бюджетних коштів.
У відповідності до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Згідно із ч. 1 ст. 14 Закону розпорядники інформації зобов'язані надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.
Приймаючи до уваги те, що Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва є юридичною особою, що фінансуються з місцевого бюджету, а запитувана інформація стосується інформації щодо використання бюджетних коштів, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідача щодо відмови у задоволенні запиту на інформацію ОСОБА_1 № 179-1 від 19.12.2012 та вважає необхідним зобов'язати відповідача надати ОСОБА_1 інформацію на запит від 19.12.2012 року № 179-1.
Що стосується позовних вимог ОСОБА_1 про стягнення з відповідача завданої моральної шкоди, яку він оцінює у 3000 грн., суд зазначає наступне.
У відповідності до Постанови Верховного Суду України № 4 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб, відшкодування моральної (немайнової) шкоди має бути зазначено, в чому полягає ця шкода, якими неправомірними діями чи бездіяльністю її заподіяно позивачеві, з яких міркувань він виходив, визначаючи розмір шкоди, та якими доказами це підтверджується. Суд, зокрема, повинен з'ясувати, чим підтверджується факт заподіяння позивачеві моральних чи фізичних страждань або втрат немайнового характеру, за яких обставин чи якими діями (бездіяльністю) вони заподіяні, в якій грошовій сумі чи в якій матеріальній формі позивач оцінює заподіяну йому шкоду та з чого він при цьому виходить, а також інші обставини, що мають значення для вирішення спору. Крім цього, розмір відшкодування моральної (немайнової) шкоди суд визначає залежно від характеру та обсягу страждань (фізичних, душевних, психічних тощо), яких зазнав позивач, характеру немайнових втрат (їх тривалості, можливості відновлення тощо) та з урахуванням інших обставин. Зокрема, враховуються стан здоров'я потерпілого, тяжкість вимушених змін у його життєвих і виробничих стосунках, ступінь зниження престижу, ділової репутації, час та зусилля, необхідні для відновлення попереднього стану, добровільне - за власною ініціативою чи за зверненням потерпілого - спростування інформації редакцією засобу масової інформації. При цьому суд має виходити із засад розумності, виваженості та справедливості.
Згідно норм ст. 23 Цивільного кодексу України встановлено, що моральна шкода полягає: у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я; у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів; у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна; у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.
Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 25.05.2001 р. N5 - під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.
У позовній заяві про відшкодування моральної (немайнової) шкоди має бути зазначено, в чому полягає ця шкода, якими неправомірними діями чи бездіяльністю її заподіяно позивачеві, з яких міркувань він виходив, визначаючи розмір шкоди, та якими доказами це підтверджується.
Відповідно до загальних підстав цивільно-правової відповідальності обов'язковому з'ясуванню при вирішенні спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди підлягають три складові частини, за наявності яких і настає відповідальність, а саме: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв'язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні, чого в даному випадку немає.
Приймаючи до уваги наведене, суд не встановив обставин, що підтверджують спричинення позивачу моральної шкоди.
Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача моральної шкоди задоволенню не підлягають.
Зважаючи на часткове задоволення позовних вимог, судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету на користь позивача, відповідно до задоволених вимог.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов ОСОБА_1 до Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва про визнання протиправними дії відповідача, а саме : відмову у задоволені запиту на отримання інформації, відновлення прав на отримання інформації гарантованої Законом України «Про доступ до публічної інформації», зобов'язання відповідача надати запитувану інформацію, стягнення моральної шкоди у сумі 3000 грн. - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва щодо відмови у задоволенні запиту на інформацію ОСОБА_1 № 179-1 від 19.12.2012 року.
Зобов'язати Донецький обласний центр технічної творчості дітей та юнацтва надати ОСОБА_1 інформацію на запит від 19.12.2012 року №179-1, а саме : платіжні доручення Донецького обласного центру технічної творчості дітей та юнацтва стосовно оплати послуг і товарно-матеріальних цінностей за період з 01.01.2012 року до 31.12.2012 року, що стосується використання бюджетних коштів.
В задоволені іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати у розмірі 22,94 грн.
Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення через Донецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Аканов О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2013 |
Оприлюднено | 21.02.2013 |
Номер документу | 29461553 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Аканов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні