Рішення
від 11.02.2013 по справі 23/17-5159-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"11" лютого 2013 р.Справа № 23/17-5159-2011

За позовом: Котовського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави Україна в особі Фонду Державного майна України;

до відповідачів:

1. Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області;

2. Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України;

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

1. Товариства сприяння обороні України;

2. Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України

про визнання недійсними рішень виконкому Котовської міської ради Одеської області №110 від 25.03.1999 року та №116 від 12.04.2006 року, визнання недійсними свідоцтв про право власності підприємства Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа" від 01.04.1999 року та від 14.04.2006 року, визнання права власності на нежитлові будівлі підприємства Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа" за державою в особі Фонду Державного майна України.

Суддя Оборотова О.Ю.

За участю представників:

від прокуратури: Незовибатько О.В. - посвідчення №006771 від 28.09.12р.

від позивача Фонду Державного майна України : Десятова Н.А.- посвідчення №8/2007 від 12.09.2007р.

від відповідачів:

1. Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області: не з'явився;

2. Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України : Узунов С.О. - довіреність від 02.01.13р.

від третіх осіб 1. Товариства сприяння обороні України: Мельничук Т.В.- довіреність від 02.01.13р.

2. Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України: Мельничук Т.В.- довіреність від 02.01.13р.

Суть спору: Котовський міжрайонний прокурор Одеської області в інтересах держави в особі Фонду державного майна України звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області, Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України про визнання недійсними рішень Виконкому Котовської міської ради Одеської області № 110 від 25.03.1999 та №116 від 12.04.2006, визнання недійсними свідоцтв про право власності підприємства Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа" від 01.04.1999 та від 14.04.2006, визнання права власності на нежитлові будівлі підприємства Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа" за державою в особі Фонду державного майна України.

Рішенням господарського суду Одеської області від 11.06.2012 у справі № 23/17-5159-2011 в позові відмовлено.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 14.08.2012 у справі №23/17-5159-2011 рішення Господарського суду Одеської області від 11.06.2012 залишено без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

Постановою Вищого господарського суду України від 07.11.2012р. касаційну скаргу Заступника прокурора Одеської області задоволено частково. Рішення Господарського суду Одеської області від 11.06.2012 та постанову Одеського апеляційного господарського суду від 14.08.2012 у справі № 23/17-5159-2011 скасовано. Справу № 23/17-5159-2011 направлено на новий розгляд до Господарського суду Одеської області в іншому складі суду.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 22.11.2012 року прийнято справу № 23/17-5159-2011 до свого провадження.

10.12.2012р. до господарського суду Одеської області від позивача Фонду державного майна України надійшли письмові пояснення.

Згідно розпорядження в.о. голови господарського суду Одеської області від 12.12.2012 року, у зв'язку із знаходженням судді Оборотової О.Ю. на лікарняному, справу № 23/17-5159-2011 передано на розгляд судді Погребній К.Ф.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.12.2012р. прийнято справу №23/17-5159-2011 до свого провадження.

Розпорядженням голови господарського суду Одеської області від 17.12.2012р. передано справу №23/17-5159-2011 за позовом Котовського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Фонду Державного майна України до відповідачів: Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області, Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства сприяння обороні України, Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України про визнання недійсними рішень виконкому Котовської міської ради Одеської області №110 від 25.03.1999 року та №116 від 12.04.2006 року, визнання недійсними свідоцтв про право власності підприємства Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа" від 01.04.1999 року та від 14.04.2006 року, визнання права власності на нежитлові будівлі підприємства Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа" за державою в особі Фонду Державного майна України на розгляд судді господарського суду Одеської області Оборотової О.Ю.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 17.12.2012р. прийнято справу №23/17-5159-2011 до свого провадження.

14.01.2013р. до господарського суду Одеської області від третьої особи Товариства сприяння обороні України надійшли письмові пояснення.

14.01.2013р. до господарського суду Одеської області від третьої особи Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України надійшли письмові пояснення.

18.01.2013р. до господарського суду Одеської області від Котовської міської ради надійшли письмові пояснення.

21.01.2013р. до господарського суду Одеської області від Котовської технічної школи товариства сприяння обороні України надійшли письмові пояснення.

У судовому засіданні 11.02.2013р. після виходу судді з нарадчої кімнати було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, та заслухавши пояснення представників сторін суд встановив:

Котовською міжрайонною прокуратурою Одеської області зазначено, що в порядку ст. 1 Закону України "Про звернення громадян", звернувся народний депутат Кармазін Ю.А. з заявою щодо порушення прав держави на нерухоме державне майно, розташоване на території Котовської технічної школи ТСОУ , за адресою: Одеська область, м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176 а. (в матеріалах справи наявна копія депутатського звернення від 06.06.2016 року № 547.)

Пунктом 5 рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області № 110 від 25.03.1999 року "Про оформлення права власності"за замовленням начальника Товариства сприяння обороні України Котовської технічної школи Одеської області про оформлення правовстановлюючого документа на адміністративну будівлю та учбовий корпус по вул. Комсомольській 176 "а"- оформлено право колективної власності за Котовською школою ТСОУ.

На підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області №110 від 25.03.1999 року 01.04.1999 року Котовській школі ТСОУ було видано свідоцтво про право колективної власності на адміністративну будівлю, розташовану за адресою: 66300 Одеська область м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176 "а".

Рішенням Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області №116 12.04.2006 року винесеним на підставі заяви директора Котовської технічної школи ТСОУ вирішено замінити свідоцтво про право колективної власності від 25.03.1999 року на свідоцтво про право приватної власності підприємству Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа". На підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області № 116 від 12 04.2006 року, Котовським МРБТІ та РОН 14.04.2006 року "Котовській технічній школі" ТСОУ видано свідоцтво про право приватної власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: 66300, Одеська обл., м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176 "а".

Як зазначено Котовською міжрайонною прокуратурою Одеської області у позовній заяві, спірне майно, а саме нежитлові будівлі технічної школи ТСОУ за адресою: м. Котовськ вул. Комсомольська, 176 "а", належить до державної власності та перебувають у розпорядженні Фонду державного майна України, як майно громадської організації колишнього СРСР, яке не могло бути передано рішенням Виконавчого комітету Котовської міської ради у власність Котовської технічної школи, оскільки відсутня згода названого органу управління об'єктом державної власності. При цьому прокурор посилається на Закон України від 10.09.1991 № 154Ы-ХП "Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України", постанову Верховної Ради України від 10.04.1992 № 2268-ХП "Про майнові комплекси фінансові ресурси громадських організацій Союзу РСР, розташовані на території України та 04.02.1994 № 3943-ХИ "Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР", постанову Верховної Ради Української РСР "Про захист суверенних прав власності Української РСР" від 29 листопада 1990 р. N 506. Постановою Верховної Ради Української РСР "Про захист суверенних прав власності Української РСР" від 29 листопада 1990 р. N 506 введено мораторій на території республіки будь-які зміни форми власності і власника державного майна до введення в дію Закону Україна РСР про роздержавлення майна. Положення цієї постанови розповсюджувались на спірне майно оскільки, передача майнових комплексів у відання профспілковим організаціям яке було здійснено органом державної влади колишнього Союзу РСР, як уповноваженим органом розпорядження державною власністю, ніяким чином не мала наслідком за собою зміну форми власності переданого майна. Статтею 1 Закону України "Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України" від 10 вересня 1991 р. N 1540-ХП встановлено, що майно підприємств, установ і організацій та інших об'єктів союз" підпорядкування є державною власністю. Відповідно до п. п. 1 та 3 Постанови Верховної Ради України від 04.02.1994 № 3943-ХП встановлено, що тимчасово, до законодавчого визначення суб'єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю і Фонд державного майна України здійснює право розпорядження цим майном у процесі приватизації та повноваження орендодавця майнових комплексів підприємств та організацій. На теперішній час суб'єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій (в т.ч. ТСОУ) законодавчо не визначено. У свою чергу, згідно з пунктом 7 статті 92 Конституції України правовий режим власності визначається виключно законами України. З огляду на викладене, вважає за неможливе до законодавчого визначення суб'єкта права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР розташованих на території України, здійснювати будь-які дії, які можуть призвести до зміни і власності такого майна. Спірне майно, а саме нежитлові будівлі технічної школи ТСОУ за адресою: м. Котовськ вул. Комсомольська, 176 "а", належить до державної власності та перебувають у розпорядженні Фонду державного майна України, як майно громадської організації колишнього СРСР, яке не могло бути передано рішенням Виконавчого комітету Котовської міської ради у власність Котовської технічної школи, оскільки відсутня згода названого органу управління об'єктом державної власності.

Котовська міська рада зазначає, що майно Товариства сприяння обороні України ніколи не перебувало у власності загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР. Майно, будучи створеним за рахунок джерел обумовлених їх статутами, завжди знаходилось на самостійному балансі тих українських республіканських громадських організацій на матеріальній базі яких (внаслідок їх неодноразових реорганізацій шляхом розділу та злиття) було створено Товариство сприяння обороні України і на підставі ст. ст. 20, 28 Закону України "Про власність"(втратив чинність 27.04.2007 року) є майном цієї української громадської організації. Це обумовлено і пунктами 7.2, 7.3, 7.4 та 7.5 Статуту Товариства сприяння обороні України. Враховуючи наведене та висновки Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради з питань приватизації, вимоги постанов Верховної Ради України від 10 квітня 1992 року № 2268-ХІІ " Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР розташовані на території України"та від 4 лютого 1994 року № 3943-XII "Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР"не поширюються на майно Товариства сприяння обороні України.

Котовська технічна школа Товариства сприяння обороні України зазначає, що прийнятий 10.08.1991 року Закон України „Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України" за № 1540-ХП, не торкається за своїм змістом вже створеної та існуючої громадської організації Товариства сприяння обороні України: по-перше, ТСОУ є правонаступником громадської організації, що була створена на території УРСР, за законами УРСР, з власним центральним всеукраїнським органом керівництва і підпорядкування, а його майно не було державною власністю; по-друге, ТСОУ приймає усі свої рішення на підставі чинного законодавства України, зокрема, вже діючого на той час Закону України „Про власність", а згодом і Закону України „Про об'єднання громадян"; по-третє, відсутність чіткого визначення суб'єктів, що підпадають під дію цього закону, а також наявність в державі активного процесу по створенню власного законодавства України, мали своїм наслідком те, що вже у 1992 році дії ст.ст. 2, 5 даного Закону декретом Кабінету Міністрів України від 15.12.1992 року за № 8-9 було зупинено, ст. 3 втратила чинність в зв'язку втратою чинності Постанови ВР УРСР від 29.11.1990 року (Постанова ВР від 04.03.1992 року № 2164-ХП), а Верховна Рада України прийняла спеціальну Постанову "Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України" (№ 2268-ХП від 10.04.1992 року).

Товариство сприяння обороні України зазначає, що у відповідності до п. 1.4 Статуту, ТСОУ стало правонаступником ДТСААФ УРСР, яке, в свою чергу, було правонаступником українських громадських організацій, витоки яких започатковані ще громадською організацією, що була створена у 1920 році і мала найменування "Військове-наукове товариство". Тобто, ТСОУ створено на підставі Цивільного кодексу УРСР, чинного на 1991 рік, внаслідок реорганізації шляхом злиття в одне з трьох українських громадських організацій (Товариства сприяння армії, Товариства сприяння авіації та Товариства сприяння військово-морському флоту), що були уже до цього юридичними особами, мали своє майно у вигляді цілісних майнових комплексів, окремих майнових інвентарних об'єктів та фінансові ресурси. Так, ч.1 ст.37 ЦК УРСР визначено, що юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділи або приєднання).

В 1991 році був прийнятий спеціальний закон, що визначав відносини власності, а саме: Закон України "Про власність", в статті 20 якого громадські об'єднання були визнані суб'єктами права колективної власності, що і обумовило в подальшому реєстрацію права власності на належне ТСОУ майна саме за цим Товариством. Майно ТСОУ ніколи не перебувало у власності загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР. Воно, будучи створеним за рахунок джерел обумовлених їх статутами, завжди знаходилося на самостійному балансі тих українських громадських організацій, на матеріальній базі яких (внаслідок їх неодноразових реорганізацій шляхом розподілу та злиття) було створено ТСОУ. Ця обставина в повному обсязі відповідає підставам виникнення за ТСОУ права колективної власності, що закріплене ст. 21 ЗУ "Про власність". Створено таким чином майно, відносно до ст. 28 цього Закону є об'єктом права власності ТСОУ. На підставі саме цих законодавчих положень ґрунтуються п. п. 7.2, 7.3, 7.4 та 7.5 Статуту Товариства. Нежитлова будівля Котовської технічної школи ТСОУ була побудована за кошти колишнього ДТСААФ УРСР. В зв'язку з чим, ця будівля є власністю ДТСААФ УРСР, а після власністю правонаступника - ТСОУ. Як вбачається з матеріалів справи, пунктом 5 рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області № 110 від 25.03.1999 року "Про оформлення права власності"за замовленням начальника Товариства сприяння обороні України Котовської технічної школи Одеської області про оформлення правовстановлюючого документа на нежитлові будівлі учбового корпусу по вул. Комсомольській 176 "а" та по вул. Зеленій, 1 м. Котовська Одеської області було вирішено оформити свідоцтво про право колективної власності за Котовською школою ТСОУ на учбовий корпус по вул. Зеленій № 1 та на адміністративну будівлю по вул. Комсомольській 176 А.

На підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області № 110 від 25.03.1999 року 01.04.1999 року Котовській школі ТСОУ було видано свідоцтво від 01.04.1999 року про право колективної власності на адміністративну будівлю, розташовану за адресою: 66300 Одеська область м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176 "а".

Рішенням виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області №116 12.04.2006 року винесеним на підставі заяви директора Котовської технічної школи ТСОУ вирішено замінити правовстановлюючий документ та видати свідоцтво про право приватної власності підприємству Одеської обласної організації ТСОУ "Котовська технічна школа"на комплекс будівель по вул. Комсомольській 176 а у м. Котовську, замість свідоцтва про право власності виданого 01.04.1999 року, на підставі рішення Виконкому № 110 від 25.03.1999 року.

На підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області № 116 від 12 04.2006 року, було видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 14.04.2006 року, відповідно до якого власником комплексу за адресою Одеська область, м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176 "а", є "Котовська технічна школа"ТСОУ.

Відповідно до Статутів Товариства сприяння обороні України зареєстрованого 1991 році зі змінами, пункту 1.1 Статут зазначено, що Товариство сприяння обороні України є всеукраїнським громадським добровільним оборонно-патріотичним і спортивно-технічним об'єднанням громадян.

п. п. 7,2, 7,3 Статуту зазначено, що власністю Товариства є будинки і споруди, житлові будинки, готелі, гуртожитки, технічні і транспортні засоби, підприємства, виробничі об'єднання, майстерні та інші госпрозрахункові структури, майно, обладнання, необхідне для виконання статутних завдань Товариства. Товариство має право на майно і засоби, придбані в результаті господарської, комерційної та інших видів діяльності створених ним госпрозрахункових установ, організацій і підприємств. Організації Товариства повинні забезпечити ефективне використання збереження і примноження майна, що перебуває у їх веденні. Право на об'єкти цієї власності належить Товариству.

В матеріалах справи наявна копія статуту Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України, згідно п.7.2 якого службові та житлові будинки, споруди, гуртожитки, технічні і транспортні засоби, аеродроми , авіатехніка, кранодроми, стрілецькі та пневматичні тири, майстерні, підприємства, виробничі об'єднання, майно, обладнання, необхідне для виконання статутних завдань обласною організацією ТСО України є колективною власністю Товариства.

Обласна та підпорядковані їй організації Товариства мають право користуватися майном і засобами, що придбані в результаті господарської, комерційної і інших видів діяльності створених ними госпрозрахункових установ, підприємств, організацій. Дане майно є власністю Товариства. Обласна та підпорядковані їй організації Товариства повинні забезпечувати ефективне використання, збереження і примноження майна, що перебуває в їх ведені на правах колективної власності. Воно не підлягає приватизації, викупу, вилученню, передачі іншим організаціям без рішення повноважних органів, згідно з Статутом товариства і чинним законодавством ( п.7.3 статуту). Відповідно п.7.4 Статуту Право на майно і об'єкти колективної власності належить цілком Товариству, воно визначає порядок володіння, використання і розпорядження власністю відповідними Положеннями.

На підтвердження того, що нежитлова будівля Котовської технічної школи ТСОУ була побудована за кошти колишнього ДТСААФ УРСР, Товариством сприяння обороні України надано баланс Одеського обласного комітету ДТСААФ УРСР за 1967 рік, згідно якого ( довідка про введення в дію основних фондів, капітальних вкладень в житлове будівництво в територіальному розрізі за 1967 рік) в м. Котовськ за рахунок недержавних коштів введено в дію основних фондів на суму 28,6 тисяч рублів, виконаний об'єм капітальних вкладень на суму 28,6 тисяч рублів. Згідно "звіту про капітальне будівництво, що здійснюється з нецентралізованих джерел фінансування"за 1967 рік, введено у дію об'єктів та виробничих потужностей: районний будинок технічного навчання м. Котовськ на 28,6 тисяч рублів, тобто будинок технічного навчання був побудований з нецентралізованих джерел фінансування.

У Пояснювальній записці Одеського обласного комітету ДОСААФ до річного бухгалтерського звіту та балансу за 1967 рік, а саме в розділі 4 "По видатковій частині фінплану комітету капітального будівництва"зазначено, що будівництво Котовського будинку технічного навчання, який введено в експлуатацію в грудні 1967 року, здійснювалось за рахунок власних коштів.

Відповідно до копії листа Міністерства УССР у справах роздержавлення власності і демонополізації виробництва від 26.03.1992 року № 383/09, наявного в матеріалах справи, зазначено, що оскільки ТСО України відповідно до свого Статуту є громадською організацією то його майно віднесене Законом України " Про власність" до колективної форми власності.

В матеріалах справи наявна копія постанови Вищого господарського суду України від 26.07.2005 року по справі № 16/787 "НМ", в якій суд Вищої інстанції робить висновок про те, що нерухоме та рухоме майно, обладнання, кошти які є у власності Товариства сприяння обороні України і є колективною власністю оборонного товариства. Касаційна інстанція констатує, що відповідно до ст.ст.20, 28 Закону України "Про власність"спірне майно є майном громадської організації, майно резидентів є їх власним майном, а не майном загальносоюзної громадської організації, питання власності регулюється виключно законами України.

Згідно ст. 21 Закону України " Про власність" право колективної власності виникає на підставі: добровільного об'єднання майна громадян і юридичних осіб для створення кооперативів, акціонерних товариств, інших господарських товариств і об'єднань; передачі державних підприємств в оренду; викупу колективами трудящих державного майна; перетворення державних підприємств в акціонерні та інші товариства; безоплатної передачі майна державного підприємства у власність трудового колективу, державних субсидій; пожертвувань організацій і громадян, інших цивільно-правових угод.

Відповідно ст. 28 Закону України " Про власність" зазначено, що об'єктами права власності громадських об'єднань, у тому числі професійних спілок, благодійних та інших громадських фондів, є майно культурно-освітнього та оздоровчого призначення, грошові кошти, акції, інші цінні папери, жилі будинки, споруди виробничого і невиробничого призначення, обладнання, устаткування, транспортні засоби та інше майно, необхідне для забезпечення діяльності, передбаченої їх статутами (положеннями). Громадські об'єднання можуть мати у власності підприємства відповідно до цілей, зазначених в їх статутах, і в порядку, передбаченому законодавчими актами України.

Комплекс, що знаходиться за адресою: м. Котовськ вул. Комсомольська, 176 "а" і є колективною власністю.

14.01.2013р. до господарського суду Одеської області від третіх осіб Товариства сприяння обороні України та Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначено, що Товариство сприяння обороні України є всеукраїнським добровільним оборонно - патріотичним і спортивно - технічним об'єднанням громадян, створеним VII (позачерговим) з'їздом 26.09.1991 року, та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.10.1991 року, свідоцтво №131 і діє на підставі Статуту в останнє зареєстрованому із змінами Наказом Міністерства юстиції України №1785/5 від 06.08.2010 року.

Відповідно до ст.З Закону України „Про об'єднання громадян", громадська організація є об'єднанням громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

Згідно положень ст.21 Закону України „Про об'єднання громадян" громадська організація може мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення його статутної діяльності. Об'єднання громадян набуває право власності на кошти та інше майно, передане йому засновниками, набуте від вступних та членських внесків, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, а також на майно, придбане за рахунок власних коштів чи на інших підставах, не заборонених законом.

Громадські організації також мають право на майно та кошти, придбані в результаті господарської та іншої комерційної діяльності створених ними госпрозрахункових установ та організацій, заснованих підприємств.

Згідно статті 23 Закону України „Про об'єднання громадян" право власності об'єднань громадян реалізують їх вищі статутні органи управління (загальні збори, конференції, з'їзди тощо) в порядку, передбаченому законодавством України та статутними документами.

Окремі функції щодо господарського управління майном може бути покладено вищими статутними органами управління на створювані ними органи, місцеві осередки або передано спілкам об'єднань громадян.

Відповідно до п.7.1 Статуту Товариства сприяння обороні України, Товариство може мати у власності кошти, засоби та інше майно, необхідне для здійснення статутної діяльності.

Положенням п.7.2. Статуту визначено, що власністю Товариства є будинки і споруди, житлові будинки, готелі, гуртожитки, технічні і транспортні засоби, підприємства, виробничі об'єднання, майстерні та інші госпрозрахункові структури, майно, обладнання, необхідне для виконання статутних завдань Товариства.

Згідно п.7.5. Статуту Товариства сприяння обороні України, Товариство та його організації, обласні організації, клуби, школи є юридичними особами, мають право користуватися майном і засобами Товариства. Разом з тим, право власності на майно залишається за Товариством сприяння обороні України.

Відповідно до п.7.4. Право власності Товариства здійснює його вищий орган -з'їзд, який надає право визначення порядку володіння, використання і розпорядження власністю - Пленуму Центрального комітету.

У відповідності до п.1.4. Статуту Товариства сприяння обороні України є правонаступником ДТСААФ УРСР, яке в свою чергу, було правонаступником українських громадських організацій, витоки яких започатковані ще громадською організацією, яка була створена у 1920 році і мала найменування „Військове -наукове товариство".

Товариство сприяння обороні України створено на підставі ст.39 Цивільного кодексу УРСР чинного на 1991 рік, внаслідок реорганізації шляхом злиття в одне з трьох українських громадських організацій (Товариства сприяння армії, Товариства сприяння авіації та Товариства сприяння військово - морському флоту), що були уже до цього юридичними особами і мали своє майно у вигляді цілісних майнових комплексів і окремих майнових інвентарних об'єктів та фінансові ресурси.

З Цивільного кодексу УРСР в редакції 1963 роаку вбачається, що на майно визнавалась, зокрема, власність громадських організацій, де останні розглядалися, як самостійні суб'єкти права власності (Глава 9).

Статтею 97 цього кодексу визначено, що громадські організації володіють, користуються і розпоряджаються майном, що належить їм на праві власності. Право розпоряджання майном, що є власністю громадських організацій, належить виключно громадським організаціям.

У відповідності до ст.88 Цивільного кодексу УРСР власністю громадських організацій є, зокрема, їх підприємства, будівлі, споруди, клуби, школи, стадіони з їх обладнанням та інше відповідно до мети діяльності цих організацій майно.

Зі змісту ст.10 Конституції УРСР 1978 року вбачається, що основу економічної системи України становить соціалістична власність, що включає власність на засоби виробництва у формі державної (загальнонародної) і колгоспно -кооперативної власності та майно профспілкових та інших громадських організацій, необхідне їм для здійснення статутних завдань.

Конституцією УРСР до вкладу соціалістичної власності віднесено, окрім державної (загальнонародної) власності, також майно громадських організацій, як її окремий вид.

Статус Всеукраїнського громадського оборонного об'єднання Товариства базується на загальному принципі об'єднання союзних республік, який згідно з Конституції СРСР та УРСР встановлював право самовизначення аж до повного виділення та створення самостійної держави. Спільним були тільки Збройні Сили, Національний банк та Національна валюта.

ДТСААФ УРСР була самостійна одиниця, яка підпорядковувалась власному Вищому органу керівництва - З'їзду, власному Центральному комітету, його Голові та мало абсолютно відокремлене майно, яке належало їй на праві власності.

ДТСААФ СРСР була самостійна одиниця з власним Вищим органом керівництва - з'їздом, власним Центральним комітетом, Головою та мало власне нерухоме майно.

ДТСААФ УРСР, як єдиному власнику, належало право власності на нерухоме майно, правонаступником якого є Товариство сприяння обороні України; а ДТСААФ СРСР до цього майна жодного відношення не мало.

В 1991 році був прийнятий спеціальний Закон, що встановив відносини власності, а саме Закон України „Про власність", в ст.20 якого громадські об'єднання були визнанні суб'єктами права колективної власності, що і обумовило в подальшому реєстрацію права власності на належне Товариству сприяння обороні України майно саме за цим Товариством.

Майно Товариства сприяння обороні України ніколи не перебувало у власності загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСРС. Воно будучи створеним за рахунок джерел обумовлених їх статутами, завжди знаходилося на самостійному балансі тих українських громадських організацій, на матеріальні базі яких (внаслідок їх неодноразових реорганізацій шляхом розподілу та злиття) було створено ТСО України.

Ця обставина в повному обсязі відповідає підставам виникнення за ТСО України права колективної власності, що закріплене ст.21 Закону України „Про власність". Створено таким чином майно, відносно до ст.28 цього Закону є об'єктом права власності ТСО України. „На підставі саме цих законодавчих положень ґрунтується п.п.7.2,7.3,7.4 та 7.5 Статуту Товариства.

ТСО України є правонаступником громадської організації , що була створена на території України, за законами УРСР, з власним центральним всеукраїнським органом керівництва і підпорядкування, а його майно не було державною власністю.

ТСО України приймає усі свої рішення на основі чинного законодавства України, зокрема, вже діючого на той час Закону країни „Про власність", а згодом і Закону України „Про об'єднання громадян".

Відсутність чіткого визначення суб'єктів, що підпадають під дію цього закону, а також наявність в державі активного процесу по створенню власного законодавства України, мали своїм наслідком те, що вже у 1992 році дії ст.ст.2, 5 даног закону Декретом Кабінету Міністрів України від 15.12.1992 року за №8-9 було зупинено, ст.З втратила чинність у зв'язку втратою чинності Постанови Верховної ради УРСР від 29.11.1990 року (Постанова ВР України від 04.03.1992 року №2164-ХП), а Верховна Рада України приймає спеціальну Постанову „Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України" (№22-Х-П від 10.04.1992року).

Як зазначено третіми особами, Товариством сприяння обороні України та Одеською обласною організацією Товариства сприяння обороні України у письмових поясненнях, посилання прокуратури на Постанову Верховної ради „Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України", Постанову Верховної ради України за №3943-ХІІ від 04.02.1994 року „Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР", як на державні акти, що регулюють правовий статус власності Товариства сприяння обороні України є не обґрунтованим. Ці постанови Верховної ради стосуються лише тих майнових об'єктів розташованих на території України, які підпорядковувалися безпосередньо центральним виборчим органам ДТСААФ СРСР. Таких на Україні було два: цілісні майнові комплекси - майно Запорізького авіаційного училища льотчиків ДТСААФ СРСР, та об'єкт незавершеного будівництва спортивного комплексу у м. Судак АР Крим. Вони правомірно не були включені до складу власності Товариства сприяння обороні України та на початок 1993 року залишалися не підпорядковані жодному державному органу управління. Тому, Кабінет Міністрів України своєю постановою від 30.01.1993 року №72 (на виконання постанови Верховної ради України від 10.04.1992 року №2269-ХН) передав їх в управління Міністерству освіти України. Іншою постановою Кабінету Міністрів України за № 776 від 21.09.1993 року, Товариством сприяння обороні України були передані до загальнодержавної власності в управління Міністерства оборони України Сумський і Богодухівський навчально-авіаційні центри. Це засвідчувало факт визнання Українським урядом правомірності набутого саме даним Товариством, як правонаступником ДТСААФ УРСР, право власності на історично належне йому майно та матеріальні цінності. На основі положень Конституції України, Цивільного кодексу УРСР та України, Законів України „ Про власність і „Про об'єднання громадян", Статуту ТСОУ, долучених до розгляду матеріалів та вже наявного напрацювання щодо порядку визначення суб'єктів права власності на майно колишніх загальносоюзних громадських організацій, а також приймаючи до уваги постанови Кабінету Міністрів України за №72 від 30.01.1993року та за №776 від 21.09.1993 року,Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації (лист за № 06-24/15-217 від 22.03.2005 року) і Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій (лист за №06-8/13-169 від 22.03.2005 року) висловили таке ж бачення відносно даного питання, що було підняте з приводу офіційного звернення ТСО України.

Таким чином, перелік майна, фінансових та інших матеріальних ресурсів, які не були включені до складу власності ТСОУ та переданих згідно вимогам ст. 2 Закону України № 1540-ХП від 10.09.1991 року у відання органів державного управління, обмежені вказаними постановами Кабінету Міністрів України (№ 72 від 31.01.1993 року і № 776 від 21.09.1993 року ) є вичерпним за чинним законодавством України та таким, що не підлягає перегляду.

У зв'язку з чим, посилання прокуратури на постанову Верховної ради України від 04.02.1994 року №3943- XII „Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР" є необгрунтованим.

ДТСААФ УРСР був замовником усіх проектних та будівельних робіт під час будівництва об'єктів нерухомості (згідно ст.ст. 332, 345 Цивільного кодексу УРСР в редакції 1963 року, саме на замовника покладено обов'язок оплатити виконані роботи), наявність власних будівельно-проектних підрозділів (тресту УкрДТСААФ будмонтаж, Управління капітального будівництва ДТСААФ УРСР) і власного балансового утримання усього належного рухомого та нерухомого майна, що ще раз підтверджує право власності на нерухоме майно саме за ДТСААФ УРСР, а не ДТСААФ СРСР.

Дослідження планування капітального будівництва і ремонтних робіт, відрахування власних коштів на розбудову, щорічних бухгалтерсько-фінансових звітів по всіх організаціях, клубах, школах та підприємствах ДТСААФ УРСР, титульних листів виконаних будівельно-монтажних робіт, актів введення в експлуатацію знову створених об'єктів та прийняття їх на баланс, містить фонд Р-5044 Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України, Державний архів Одеської області, архівні документи переконливо свідчать про єдиного створювача та власника - громадське об'єднання - Товариство сприяння обороні України.

Як зазначено третіми особами, Товариством сприяння обороні України та Одеською обласною організацією Товариства сприяння обороні України у письмових поясненнях, на момент прийняття Верховною Радою України постанови №1427-ХП від 24.08.1991 року „ Про проголошення незалежності України", об'єкти нерухомості, Товариства знаходились на його балансі та відповідному утримані. Паралельно з цим, у ТСОУ йшов процес по вдосконаленню своєї діяльності у відповідності до законодавства України. Статут Товариства зазнав п'ять змін, кожна з яких була чинним образом відпрацьована в законодавчому полі та зареєстрована Міністерством юстиції України. Як невід'ємна частина відносин, що регулюються Статутом, питання власності та діяльності створених ТСОУ суб'єктів господарювання постійно вдосконалювалась з прийняттям та вступом в дію відповідних Законів України: „Про власність", „Про об'єднання громадян", „Про підприємства в Україні" „Про освіту", „Про професійно-технічну освіту", „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень ", а в подальшому на нові Цивільний, Господарський кодекси України. Маючи беззаперечні підтвердження виникнення права власності на майно, ТСО України проводить по всіх регіональних осередках єдину політику набуття такого права - державну реєстрацію свого права власності на рухомі та нерухомі об'єкти на підставах, що не заборонені законом. У повній відповідності до усього вище переліченого були набуті права власності на об'єкти нерухомого майна організаціями, клубами , школами та підприємствами ТСОУ у Одеській області.

Відповідно до п.4.1 Статуту Товариства сприяння обороні України одним із місцевих осередків Товариства є Одеська обласна організація Товариства сприяння обороні України, яка в свою чергу відповідно до свого Статуту в своїй структурі містить навчальні, заклади та організації, зокрема Котовську технічну школу Товариства сприяння обороні України.

Відповідно до п.1.1. Статуту Котовської технічної школи ТСО України, остання є професійно - технічним навчальним закладом першого атестаційного рівня, який розташований у м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176а.

Згідно положень п. 6.4. Статуту навчальний заклад володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним Власником - Товариством сприяння обороні України, на праві господарського відання, згідно Положення про порядок володіння, користування і розпорядження майном, що є у власності ТСО України, іншим рішенням керівних органів ТСО України, законодавством України.

До суду були надані акти вводу в експлуатацію, кошториси на капітальне будівництво спірних об'єктів нерухомості, рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради про затвердження прийому у експлуатацію будинку технічного навчання з актами виконаних робіт, актами приймання виконаних робіт та інші докази стосовно будівництва спірного об'єкту.

Право власності, як і будь - яке інше суб'єктивне право, виникає за наявності певних юридичних фактів. Юридичний факт, а саме будівництво за кошти нецентралізованих джерел оспорюваного об'єкту, тобто, за власні кошти, і дає законне право на набуття права власності на об'єкт розташований за адресою: м. Котовськ вул. Комсомольська, 176а.

Котовською технічною школою ТСО України проводиться утримання спірного об'єкту, проводиться удосконалення матеріально - технічної бази (будівництво, ремонти), оплата за утримання даного об'єкту, оплата комунальних послуг та інш., відповідно до ст.322 ЦК України.

Нежитлова будівля Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України була побудована за кошти колишнього ДТСААФ УРСР. У зв'язку з чим, ця будівля є власністю ДТСААФ УРСР, а після власністю - Товариства сприяння обороні України.

Відповідно до листу №383/09 від 26.03.1992 року в якому Міністерством по справах роздержавлення власності і демополізації виробництва разом з Фондом державного майна України було розглянуто питання з приводу належності майна Товариства сприяння обороні України, відповідно до якого зазначено, що до переліку об'єктів, групи об'єктів, що не підлягають приватизації може бути включене лише те майно, яке перебуває у загальнодержавній, комунальній власності.

За висновками Фонду державного майна України, Товариство сприяння обороні України відповідно до свого Статуту є громадською організацією і його майно віднесено Законом України „Про власність" до колективної форми власності, питання відносно майна Товариства сприяння обороні України повинно вирішуватись відповідними органами Товариства сприяння обороні України, виходячи з положень його Статуту.

Згідно листа Фонду державного майна України від 06.10.2011 року № 10-24-13561 в якому Фондом державного майна України надано роз'яснення про те, що йому не передавалися функції з управління майном Товариства сприяння обороні України у тому числі майном Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України, посилаючись при цьому на частину другу статті 19 Конституції України (стосовно обов'язку органів державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України), та зазначено про відсутність у Фонду Державного майна України повноважень стосовно здійснення управління таким майном.

Стаття 41 Конституції України гарантує право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.

Частина 1 ст. 12 Цивільного кодексу України визначає, що особа здійснює свої цивільні права вільно, на власний розсуд.

18.01.2013р. до господарського суду Одеської області від Котовської міської ради надійшли письмові пояснення, відповідно до яких Виконавчим комітетом Котовської міської ради Одеської області зазначено, що в матеріалах справи наявні докази, які були встановлені та не оспорюванні сторонами процесу, щодо правого режиму майна, яке знаходиться на балансі організацій ДТСААФ УРСР, а потім Товариства сприяння обороні України, а саме: Котовська технічна школа Товариства сприяння обороні засновником якої є Одеська обласна організація Товариства сприяння обороні України здійснює свою діяльність на території міста Котовськ. Відповідно до Статуту - навчальний заклад Котовська технічна. школа ТСО України володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за нею власником - Товариством сприяння обороні України, на підставі господарського відання, згідно Положення про порядок володіння, користування і розпорядження майном, що є у власності ТСО України, рішеннями керівних органів ТСО України, власним Статутом навчального закладу.

Товариство сприяння обороні України створено на підставі ст.39 Цивільного кодексу УРСР чинного на 1991 рік, внаслідок реорганізації шляхом злиття в одне з трьох українських громадських організацій (Товариства сприяння армії, Товариства сприяння авіації та Товариства сприяння військово - морському флоту), що були уже до цього юридичними особами і мали своє майно у вигляді цілісних майнових комплексів і окремих майнових інвентарних об'єктів та фінансові ресурси.

Положенням п.1.4. Статуту Товариства сприяння обороні України останнє є правонаступником ДТСААФ УРСР, яке в свою чергу, було правонаступником українських громадських організацій, витоки яких започатковані ще громадською організацією, яка була створена у 1920 році і мала найменування „Військове - наукове товариство".

ДТСААФ УРСР була самостійна одиниця, яка підпорядковувалась власному вищому органу керівництва - з'їзду, власному Центральному комітету, його Голові та мало абсолютно відокремлене майно, яке належало їй на праві власності та була визнана, як незалежна структура уже за часів незалежності України.

За заявою начальника Котовської технічної школи у 1998 році було прийнято рішення Виконавчим комітетом Котовської міської ради Одеської області №110 від 25.03.1999 року відповідно до пункту 5 якого за Котовською технічною школою Товариства сприяння обороні України, оформлено право колективної власності на адміністративну будівлю та учбовий корпус, що розташований за адресою: Одеська область, м. Котовськ, вул.Комсомольська, 176а.

На підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області №110 від 25.03.1999 року, 01.04.1999 року видано Котовській технічній школі ТСО України свідоцтво про право колективної власності на адміністративну будівлю, розташовану за адресою: Одеська область, м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176-а.„

Рішенням Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області №116 від 12.04.2006 року прийнятого на підставі рішення Центрального комітету Товариства сприяння обороні України від 16.05.2005 року та заяви директора Котовської технічної школи ТСО України, замінено правоустановлюючий документ, а саме свідоцтво про право колективної власності від 25.03.1999 року на свідоцтво про право приватної власності Котовській технічній школі ТСО України.

На підставі рішення Котовським МРБТІ та РОН 14.04.2006 року Котовській технічній школі ТСО України видано свідоцтво про право приватної власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Котовськ, вул. Комсомольська, 176а.

Заміна свідоцтва Котовській технічній школі ТСО України відбулася в рамках вимог чинного законодавства України, оскільки, у зв'язку з введенням в дію з 01.01.2004 року Господарського та Цивільного кодексів України та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 02.02.2004 року Держкомстатам розроблено Класифікацію форм власності та класифікацію організаційно - правових форм господарювання.

Згідно листа Головного управління статистики в Одеській області від 01.01.2004 року №01-14/29 державні класифікатори ДК001:2004 „Класифікатор форм власності" та ДК002:2004 „Кваліфікація організаційно - правових форм господарювання" прийнято та надано чинності наказом Держспоживстандарту від 28.05.2004 року №97 з введенням в дію з 01.07.2004 року та заміну попередніх ДК001:94 та ДК002:94, тобто форма власності за КФВ код 20- колективна власність, замінено ка форму власності за КФВ код 10 - приватна власність.

Тому, відповідна заміна свідоцтва про право власності Котовській технічній школі ТСО України була викликана виключно приведенням правовстановлюючих документів у відповідність вимогам чинного законодавства України.

21.01.2013р. до господарського суду Одеської області від Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначено, що в матеріалах справи наявні докази, які визначають правовий режим майна, яке знаходилося на балансі організацій ДТСААФ УРСР, а потім ТСОУ, та підтверджують право власності останніх на спірне майно, а саме: Котовська технічна школа Товариства сприяння обороні України (далі- Котовська ТШ ТСОУ), засновником якої згідно п. 1.4. Статуту Котовської ТШ ТСОУ є Одеська обласна організація Товариства сприяння обороні України, є навчальним закладом Товариства сприяння обороні України (далі - ТСОУ), який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником - ТСОУ (п. 1.1. Статуту Котовської ТШ ТСОУ). Товариство сприяння обороні України є всеукраїнським громадським об'єднанням, створеним VII (позачерговим) з'їздом 26.09.1991 року та зареєстроване відповідним чином Міністерством юстиції України 10.10.1991 року (Свідоцтво № 131) і діє на підставі Статуту в останнє зареєстрованому із змінами Наказом Міністерства юстиції України № 1786/5 від 06.08.2010 року.

У відповідності до п.1.4 Статуту ТСО України стало правонаступником ДТСААФ УРСР, яке, в свою чергу, було правонаступником українських громадських організацій, витоки яких започатковані ще громадською організацією, що була створена у 1920 році і мала найменування „Військове-наукове товариство".

Постановою Ради Міністрів Української РСР № 2581 від 12.09.1951р. з метою поліпшення військово-масової роботи серед населення, усунення паралелізму в керівництві цієї роботою і скорочення витрат на утримання органів Українських товариств Дотосарму, Дотосаву і Дотофлоту, вказані товариства було об'єднано в єдине Українське республіканське добровільне товариство сприяння армії, авіації і флоту (ДТСААФ Української РСР).

З Цивільного кодексу УРСР в редакції 1963 року вбачається, що на майно визнавалась, зокрема, власність громадських організацій, де останні розглядалися, як самостійні суб'єкти права власності (глава 9).

За статтею 97 УРСР в редакції 1963 року, громадські організації володіють, користуються і розпоряджаються майном, що належить їм на праві власності. Право розпорядження майном, що є власністю громадських організацій, належить виключно громадським організаціям.

У відповідності до ст. 98 ЦК УРСР власністю громадських організацій є, зокрема, їх підприємства, будівлі, споруди, клуби, стадіони з їх обладнанням та інше відповідно мети діяльності цих організацій майно.

Зі змісту ст. 10 Конституції УРСР 1978 року вбачається, що основу економічної системи України становить соціалістична власність, що включає власність на засоби виробництва у формі державної (загальнонародної) і колгоспно-кооперативної власності та майно профспілкових та інших громадських організацій, необхідне їм для здійснення статутних завдань.

Конституцією УРСР до складу соціалістичної власності віднесено, окрім державної (загальнонародної) власності, також майно громадських організацій, як її окремий вид.

Майно ТСО України та Котовської ТШ ТСОУ ніколи не перебувало у власності загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР. Будучи створеним за рахунок джерел обумовлених їх статутами, завжди знаходилося на самостійному балансі тих українських громадських організацій, на матеріальній базі яких (внаслідок їх неодноразових реорганізацій шляхом розподілу та злиття) було створено ТСО України.

Згідно ст.53 Статуту колишнього ДТСААФ СРСР, республіканські організації ДТСААФ та їх структурні шдроздош мали власне відокремлене майно, що знаходилось на самостійному балансі і яке створювалось за рахунок власних коштів, господарської, комерційної та інших видів діяльності та зареєстроване на праві власності в бюро технічної інвентаризації, що підтверджується відповідними документами.

Щодо вказівок касаційної інстанції про врахування наявної законодавчої бази, що регулює правовий режим майна загальносоюзних громадських організацій, яке перебуває на території України, зокрема, Закону України № 1540-ХП від 10 вересня 1991 року, Постанови Верховної Ради України № 2268-ХП від 10 квітня 1992 року, Постанови Верховної Ради України № 3 943-XII від 4 лютого 1994 року, вважаємо необхідне зазначити наступне.

Прийнятий 10.09.1991 року Закон України „Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України" за № 1540-ХП, не торкається за своїм змістом вже створеної та існуючої громадської організації Товариство сприяння обороні України :

Котовською технічною школою Товариства сприяння обороні України у письмових поясненнях зазначено, що ТСОУ є правонаступником громадської організації, що була створена та території УРСР, за законами УРСР, з власним центральним всеукраїнським органом керівництва і підпорядкування, а його майно не було державною власністю.ТСОУ приймає усі свої рішення на основі чинного законодавства України, зокрема, вже діючого на той час Закону України „Про власність", а згодом і Закону України „Про об'єднання громадян". Відсутність чіткого визначення суб'єктів, що підпадають під дію цього Закону, а також наявність в державі активного процесу по створенню власного законодавства України, мали своїм наслідком те, що вже у 1992 році дії ст.ст. 2, 5 даного Закону Декретом Кабінету Міністрів України від 15.12.1992 року за № 8-9 було зупинено, ст. 3 втратила чинність в зв'язку втратою чинності Постанови ВР УРСР від 29.11.1990 року (Постанова ВР України від 04.03.1992 року № 2164-ХП), а Верховна Рада України приймає спеціальну Постанову „Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України" (№ 2268-ХП від 10.04.1992 року). Спірна будівля була побудована за кошти колишнього ДТСАЛФ УРСР, правонаступником якого є ТСОУ, тобто спірне майно не належало до загальносоюзної власності Також апелянтом не надано доказів того, що це майно відноситься, або відносилось до державної власності.

Під час прийняття рішення суд вирішує окрім питання, чи мали місце обставини якими обґрунтовувалися вимоги і заперечення, та якими доказами це підтверджується, зокрема, і наявність фактичних даних, які мають значення для вирішення справи, та доказів на їх підтвердження.

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Згідно ч. 1 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. В процесі розгляду справи відповідачем до суду не було доведено обставини та подано будь які докази які б спростували позовні вимоги позивача.

За таких обставин, приймаючи до уваги те, що прокуратурою не підтверджено жодного доводу на якому ґрунтується позовна заява, оцінюючи надані документальні докази та доводи сторін, суд вважає, що у задоволені позовних вимог Котовського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави Україна в особі Фонду Державного майна України слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 32, 33 ,43, 50, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову Котовського міжрайонного прокурора Одеської області в інтересах держави Україна в особі Фонду Державного майна України до відповідачів Виконавчого комітету Котовської міської ради Одеської області; Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України; за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства сприяння обороні України; Одеської обласної організації Товариства сприяння обороні України про визнання недійсними рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради № 110 від 25.03.1999 „Про оформлення права власності", яким оформлено право колективної власності за „Котовська технічна школа" підприємство Одеської обласної організації ТСОУ на адміністративну будівлю по вул. Комсомольській,176 „а"; свідоцтво про право колективної власності Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України від 01.04.1999 року видане на підставі рішення виконкому Котовської міської ради від 25.03.1999 року № 110; рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради № 116 від 12.04.2006 року про заміну свідоцтва про право колективної власності від 25.03.1999 року на свідоцтво про право приватної власності підприємству Одеської обласної організації ТСОУ „Котовська технічна школа" на комплекс будівель по вул. Комсомольскій,176 „а" в м. Котовськ; свідоцтво про право приватної власності „Котовська технічна школа" підприємство Одеської обласної організації ТСОУ серія ЯЯЯ №760206 від 14.04.2006 року видане на підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради №116 від 12.04.2006 року; рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради № 335 від 26.11.2009 року „Про оформлення права власності", яким оформлено право приватної власності за „Котовська технічна школа" підприємство Одеської обласної організації ТСОУ на нежитлові будівлі по вул. Зеленій, 1 в м. Котовськ Одеської області (учбовий комплекс з підвалом); свідоцтво про право приватної власності Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України на нежитлові будівлі по вул. Зеленій, 1 в м. Котовськ Одеської області (учбовий комплекс з підвалом) серія САС№ 775224 від 09.12.2009 року видане на підставі рішення Виконкому Котовської міської ради №335 від 26.11.2009р.; рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради № 110 від 25.03.1999р. „Про оформлення права власності", яким оформлено право колективної власності за „Котовська технічна школа" підприємство Одеської обласної організації ТСОУ на адміністративну будівлю та учбовий корпус по вул. Зеленій, 1 в м. Котовськ Одеської області (учбовий комплекс з підвалом); свідоцтво Котовськом технічної школи Товариства сприяння обороні України про право колективної власності на учбовий комплекс по вул. Зеленій,1 в м. Котовськ Одеської області (учбовий комплекс з підвалом), серія САС № 775224 від 25.03.1999 року видане на підставі рішення виконавчого комітету Котовської міської ради № 110 від 25.03.1999 року; рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради № 196 від 26.05.2004 р. „Про оформлення права власності", яким оформлено право клективної власності за „Котовська технічна школа" підприємство Одеської обласної організації ТСОУ на будівлю пневматичного тиру по вул. Сільськогосподарській, 6 - а в м. Котовськ Одеської області; свідоцтво Котовської технічної школи Товариства сприяння обороні України про право колективної власності на будівлю пневматичного тиру по вул. Сільськогосподарській, 6 - а в м. Котовськ Одеської області серія САА № 754771 від 26.05.2004 р., видане на підставі рішення Виконавчого комітету Котовської міської ради № 196 від 26.05.2004 р. та про визнання за державою в особі Фонду Державного майна України (01133, м. Київ, вул.Кутузова, 18/9, код ЄДРПОУ 00032945) право власності на нежитлові будівлі підприємства Одеської обласної організації Котовська технічна школа Товариства сприяння обороні України, а саме: комплекс будівель по вул. Комсомольській, 176 - а в м. Котовськ загальною площею забудови 256,8 кв.м., літ. „а" площею забудови 23,2 кв.м., гаражі: літ. „Т" площею забудови 78,0 кв.м., літ. „Щ" площею забудови 241,2 кв.м., навіс літ. „С" площею забудови 29,8 кв.м., сараї: літ. „Х" площею забудови 15,6 кв.м., літ „О" площею забудови 36,5 кв.м., майстерні: літ. „Д" площею забудови 673,6 кв.м., літ. „Е" площею забудови 75,9 кв.м., котельня літ. „Ф" площею забудови 15,4 кв.м., вбиральня літ. „Ц" площею забудови 21,1 кв.м.; нежитлові будівлі по вул. Зеленій,1 в м. Котовськ Одеської області (учбовий комплекс з підвалом) загалоною площею забудови 373,4 кв.м., навіс літ. „а" площею забудови 14,6 кв.м., котельня літ. „Г" площею забудови 23,5 кв.м., вбиральня літ. „Д" площею забудови 32,4 кв.м.; будівля пневматичного тиру по вул. Сільськогосподарській, 6 - а в м. Котовськ загальною площею 58,7 кв.м. - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено протягом 10-денного строку з моменту складання повного тексту.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Одеським апеляційним господарським судом.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 18.02.2013р.

Суддя Оборотова О.Ю.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.02.2013
Оприлюднено22.02.2013
Номер документу29471933
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —23/17-5159-2011

Ухвала від 24.07.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бойко Л.І.

Постанова від 21.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Картере В.І.

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Картере В.І.

Постанова від 21.05.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Туренко В.Б.

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Туренко В.Б.

Рішення від 11.02.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 21.01.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 14.01.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 17.12.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Оборотова О.Ю.

Ухвала від 12.12.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Погребна К.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні