Рішення
від 13.02.2013 по справі 22/38
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Чернігівської області

14000,м. Чернігів, пр. Миру,20, тел. 672-847

Іменем України

Р І Ш Е Н Н Я

"13" лютого 2013 року Справа №5028/22/38/2012

За ПОЗОВОМ: Публічного акціонерного товариства "Укртелеком"

01601, м. Київ, б-р Т. Шевченка, 18

В ОСОБІ: Цеху телекомунікаційних послуг № 21 Чернігівської філії Публічного акціонерного товариства "Укртелеком"

17500, Чернігівська область, м. Прилуки, вул. Київська, 166

До ВІДПОВІДАЧА: Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у місті Чернігові ради

14017, м. Чернігів, вул. Щорса, 19

Про стягнення 91674,22 грн.

Суддя Селівон А.М.

ПРЕДСТАВНИКИ СТОРІН :

Від Позивача: Чорноморець Я.А. -провідний юрисконсульт, довіреність № 1031 від 20.12.12 р.

Від Відповідача: Марчук І.П. - начальник управління, розпорядження № 121-р-о від 29.12.05 р.,

Сенюк Т.Г. - начальник відділу, дов. № 11259/01 від 18.12.12 р.

Рішення виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні з 15.01.13 р. по 29.01.13 р. на підставі ч.3 ст.77 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні на підставі ч.2 ст.85 Господарського процесуального кодексу України оголошені вступна та резолютивна частини рішення .

СУТЬ СПОРУ:

Господарським судом Чернігівської області 06.12.12 р. порушено провадження у справі № 5028/22/38/2012 за позовом Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Цеху телекомунікаційних послуг № 21 Чернігівської філії Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" до Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради про стягнення 495885,22 грн. заборгованості по відшкодуванню витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах.

Ухвалами суду від 19.12.12 р. та 29.01.13 р. розгляд справи відкладався на 15.01.13 р. та 13.02.13 р. відповідно.

Ухвалою суду від 29.01.13 р. строк розгляду спору продовжено на 15 днів.

Ухвалою суду від 29.01.12 р. письмове клопотання представника позивача № 11/143 від 14.01.13 р. про зменшення позовних вимог на 175300,00 грн. в зв'язку з погашенням відповідачем частини заборгованості задоволене та спір вирішується з його урахуванням.

У судовому засіданні 13.02.13 р. представником позивача в межах повноважень, визначених довіреністю, надане письмове клопотання № 11/469 від 12.02.13 р. про зменшення позовних вимог, згідно якого в зв'язку з погашенням відповідачем частини заборгованості в сумі 228911,00 грн. позивач просить стягнути з відповідача 91674,22 грн. заборгованості по витратах, понесених позивачем внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах, а також 9917,70 грн. судового збору.

Згідно ч. 4 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог за умови отримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 Кодексу в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог. До початку розгляду господарським судом справи по суті позивач має право змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Враховуючи, що зменшення позовних вимог є правом позивача, передбаченим ст.22 Господарського процесуального кодексу України, не суперечить законодавству та не порушує чиї - небудь права і охоронювані законом інтереси, суд задовольняє вищевказане клопотання позивача про зменшення позовних вимог і спір вирішується з його урахуванням.

В судових засіданнях представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги з урахуванням зменшення їх розміру та просив задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача в судових засіданнях підтримав заперечення проти позову, викладені у відзиві на позовну заяву № 11055/10 від 13.12.12 р.

В відзиві відповідач зазначає, що відшкодування видатків, пов'язаних з наданням телекомунікаційних послуг на пільгових умовах проводиться за рахунок державних субвенцій управлінню праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради через фінансове управління Новозаводської районної у м. Чернігові ради, в межах бюджетних асигнувань та затверджених кошторисів, встановлених Законом України «Про державний бюджет». Отже, відповідач, як орган місцевого самоврядування, виступає лише посередником між державою та ПАТ «Укртелеком» та відшкодовує зазначені витрати на телекомунікаційні послуги.

Окрім цього, у відзиві на позов відповідач просить припинити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України посилаючись на те, що виходячи з визначення господарської діяльності, зазначене в ч.1 ст. 3 Господарського кодексу України, управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради, як орган місцевого самоврядування, не є суб'єктом, наділеним господарською компетенцією, у зв'язку з чим даний спір у відповідності до ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься до публічно - правових та не підлягає вирішенню в господарських судах, є юрисдикцією адміністративних судів.

В судовому засіданні 15.01.13 р. представник позивач заперечував проти заявленого у відзиві відповідача від № 11055/10 від 13.12.12 р. клопотання про припинення провадження у справі.

Представник відповідача в судовому засіданні 13.02.13 р. підтвердив існування станом на день винесення рішення заборгованості відповідача по відшкодуванню витрат, понесених внаслідок надання позивачем телекомунікаційних послуг на пільгових умовах, в сумі 91674,22 грн.

Подані представниками позивача та відповідача письмові клопотання про відмову від здійснення технічної фіксації судового процесу судом задоволені.

Перед початком розгляду справи по суті представників сторін було ознайомлено з правами та обов'язками відповідно до ст.ст. 20, 22 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи та подані докази, заслухавши в судових засіданнях пояснення представників позивача та відповідача, з'ясувавши обставини, що мають значення для вирішення спору, перевіривши наданими сторонами доказами та оглянувши в судовому засіданні їх оригінали, суд

В С Т А Н О В И В:

Як вбачається зі статті 1 Статуту Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (нова редакція), затвердженого річними (черговими) загальними зборами акціонерів Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (протокол №10 від 26.04.12р.), Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" (далі - Товариство) засноване згідно з наказом Державного комітету зв'язку та інформатизації України від 27 грудня 1999 року №155 шляхом перетворення відповідно до Указу Президента України від 15 червня 1993 року №210/93 "Про корпоратизацію підприємств" Українського державного підприємства електрозв'язку "Укртелеком" у відкрите акціонерне товариство "Укртелеком", що згідно з протоколом Загальних зборів акціонерів відкритого акціонерного товариства "Укртелеком" №8 від 14.06.2011р. перейменовано на Публічне акціонерне товариство "Укртелеком". Товариство є правонаступником усіх прав та обов'язків державного підприємства Українського державного підприємства електрозв'язку "Укртелеком" та відкритого акціонерного товариства "Укртелеком" та всього майна, прав та обов'язків дочірнього підприємства "Утел" відкритого акціонерного товариства "Укртелеком".

Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у місті Чернігові ради згідно Положення про управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у місті Чернігові ради, затвердженого рішенням районної у місті ради п'ятого скликання від 02.06.06 р. (далі - Положення), є виконавчим органом районної у місті ради.

Управління забезпечує реалізацію державної політики у сфері соціально - трудових відносин, у тому числі оплати, охорони та умов праці, соціального обслуговування та соціального захисту населення, у тому числі пенсіонерів, інвалідів, одиноких непрацездатних громадян, дітей - сиріт, одиноких матерів, багатодітних, малозабезпечених сімей з дітьми, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших соціально незахищених громадян, які потребують допомоги і соціальної підтримки з боку держави.

Згідно п. 4 Положення Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у місті Чернігові ради є неприбутковою організацією, яка утримується за рахунок коштів районного бюджету.

Публічне акціонерне товариство „Укртелеком" в особі цеху телекомунікаційних послуг № 21 Чернігівської філії ВАТ „Укртелеком" надає телекомунікаційні послуги на пільгових умовах мешканцям Новозаводського району м. Чернігова, які підпадають під дію п.19 ч.1 ст.12, п.10 ч.1 ст.13, п.18 ч.1 ст. 14, п.20 ч.1 ст.15 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту " від 22.10.1993р. № 3551-XII (далі Закон № 3551-XII); п. 6 ч.1 ст.6. ч. 3 ст. 7 Закону України „Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист " від 24.03.1998р. №203/98-ВР (далі Закон №203/98-ВР); ст.20, ст.21, п.8,9, ч.3 ст.30 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " від 28.02.1991р. №796-XII (далі Закон № 796-XII) та п. 4 ч.3 ст. 13 Закону України "Про охорону дитинства" від 26.04.01р. за № 2402-ІІІ(далі - Закон № 2402-ІІІ), п.7, п.12 ст.9 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні» від 16.12.1993 р. № 3721-ХІІ (далі - Закон № 3721-ХІІ), ч.5 ст.12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 р. № 2011-ХІІ (далі - Закон № 2011-ХІІ), п. 18 ст.6-1, п. 17 ст. 6-3, п. 19 ст. 6-4 Закону України «Про жертви нацистських переслідувань» від 20.03.2000р. № 1584 -ІІІ (далі - Закон № 1584-ІІІ).

Згідно п.19 ч. 1 ст.12 Закону „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" за № 3551-XII, учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги: позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів (оплата у розмірі 20 процентів від тарифів вартості основних та 50 процентів - додаткових робіт). Абонентна плата за користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів від затверджених тарифів.

Відповідно до п.10 ч. 1 ст.13 Закону № 3551-XII інвалідам війни та прирівняним до них особам (стаття 7) надаються такі пільги: позачергове безплатне встановлення квартирних телефонів і позачергове користування всіма послугами зв'язку. Абонентна плата за користування квартирним телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів від затверджених тарифів, а для інвалідів Великої Вітчизняної війни та війни з Японією зі 100-процентною знижкою від затверджених тарифів.

Пунктом 18 ч. 1 ст.14 Закону № 3551-XII передбачене надання учасникам війни (статті 8, 9) таких пільг: позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення телефонів (оплата у розмірі 20 процентів від тарифів вартості основних та 50 процентів - додаткових робіт). Абонентна плата за користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів від затверджених тарифів.

Згідно п.20 ч. 1 ст.15 Закону №3551-XII особам, на яких поширюється чинність цього Закону (стаття 10), надаються такі пільги: позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів (оплата у розмірі 20 процентів від тарифів вартості основних та 50 процентів - додаткових робіт). Абонентна плата за користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів від затверджених тарифів.

Порядок користування послугами зв'язку та оплати за встановлення квартирних телефонів визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 6 ч.1 ст.6 Закону України „Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист " від 24.03.1998р. №203/98-ВР, ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранам служби цивільного захисту, ветеранам Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України надаються такі пільги: 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном ветеранами військової служби, ветеранами органів внутрішніх справ, ветеранами державної пожежної охорони, ветеранами Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранами служби цивільного захисту, ветеранами Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

У відповідності до ч. 3 ст. 7 Закону № 203/98-ВР вдови (вдівці) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України та члени їх сімей, які перебувають на їх утриманні, користуються пільгами, передбаченими пунктами 6 - 9 статті 6 цього Закону.

Згідно п.11 ст.20 та ст.21 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " від 28.02.1991р. №796-XII, особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги: 50-процентна знижка плати за користування житлом (квартирної плати, плати за утримання будинків), комунальними послугами (газ, електрична і теплова енергія, водопостачання, водовідведення та інші послуги) у межах середніх норм споживання, передбачених законом, телефоном (абонентна плата, оплата послуг електрозв'язку за місцеві телефонні розмови з квартирних телефонів при посекундному обліку їх тривалості). Зазначені у цьому пункті пільги надаються також членам сімей громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які проживають у жилих будинках (квартирах) усіх форм власності в межах норм, передбачених законом. До членів сімей громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, належать: дружина (чоловік), неповнолітні діти, непрацездатні батьки, особа, яка проживає разом з постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи особою - інвалідом I групи та доглядає за нею, за умови, що ця особа не перебуває у шлюбі; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом з ним.

Відповідно до п. 4 ч.3 ст. 13 Закону України "Про охорону дитинства" від 26.04.01р. за № 2402-ІІІ багатодітним сім'ям надаються пільги, зокрема, позачергове встановлення квартирних телефонів. Абонентна плата за користування квартирним телефоном встановлюється у розмірі 50 відсотків від затверджених тарифів.

Пунктами 7, 12 ст. 9 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в України» від 16.12.1993 р. № 3721-ХІІ передбачено, що особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, надаються такі пільги, зокрема, звільнення передбачених цією статтею осіб і членів їх сімей, що спільно проживають з ними, від плати за користування домашнім телефоном і позавідомчою охоронною сигналізацією житла незалежно від виду житлового фонду. Позачергове користування всіма видами послуг зв'язку, позачергове і безплатне встановлення домашніх телефонів, позачергове і безплатне обладнання житла засобами позавідомчої охоронної сигналізації.

Згідно з ч.2 п.5 ст.12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» № 2011-ХІІ від 20.12.96 р. особам, звільненим з військової служби, які стали інвалідами під час проходження військової служби, надається 50-відсоткова знижка плати за встановлення і користування квартирним телефоном.

Відповідно до п. 18 ст.6-1, п. 17 ст. 6-3, п. 19 ст. 6-4 Закону України «Про жертви нацистських переслідувань» від 20.03.2000 р. № 1584 -ІІІ колишнім неповнолітнім (яким на момент ув'язнення не виповнилося 18 років) в'язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, створених фашистською Німеччиною та її союзниками в період Великої Вітчизняної війни та Другої світової війни, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їх батьків, надаються такі пільги, зокрема, позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів (оплата в розмірі 20 відсотків тарифів на основні та 50 відсотків - на додаткові роботи). Абонентна плата за користування телефоном установлюється в розмірі 50 відсотків затверджених тарифів. Колишнім в'язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання в період Великої Вітчизняної війни та Другої світової війни; особам, які були насильно вивезені на примусові роботи на територію Німеччини або її союзників, що перебували у стані війни з колишнім Союзом РСР, або на території окупованих Німеччиною інших держав; дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога, яких у зв'язку з патріотичною діяльністю їх батьків було піддано репресіям, фізичним розправам, гонінням, надаються такі пільги: позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення телефонів (оплата у розмірі 20 відсотків тарифів на основні та 50 відсотків - на додаткові роботи). Абонентна плата за користування телефоном установлюється в розмірі 50 відсотків затверджених тарифів. Дружинам (чоловікам) померлих жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, надаються такі пільги: позачергове користування всіма послугами зв'язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів (оплата в розмірі 20 відсотків від тарифів на основні та 50 відсотків - на додаткові роботи). Абонентна плата за користування телефоном установлюється в розмірі 50 відсотків затверджених тарифів.

Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України „Про телекомунікації" від 18.11.2003р. № 1280-IV телекомунікаційні послуги споживачам, які мають установлені законодавством України пільги з їх оплати, надаються операторами, провайдерами телекомунікацій відповідно до законодавства України.

Згідно ст. 17 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" за №3551-XII, фінансування витрат, пов'язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Відповідно до ст. 1 Закону України „Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист " від 24.03.1998р. №203/98-ВР, реалізація обов'язкових цільових державних і місцевих програм соціального захисту ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Згідно ст. 63 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 28.02.1991р. № 796-XII, фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, коштів, які враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, та інших джерел, не заборонених законодавством.

Частиною 6 статті 6 Закону України «Про жертви нацистських переслідувань» від 20.03.2000 р. № 1584 -ІІІ передбачено, що фінансування витрат, пов'язаних з наданням пільг жертвам нацистських переслідувань, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 р. № 2011-ХІІ , а саме частиною 2 статті 23 передбачено, що пільги, компенсації та гарантії, передбачені цим Законом надаються за рахунок і в межах бюджетних асигнувань на утримання відповідних бюджетних установ.

Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки; підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

В силу ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, безпосередньо із закону або іншого нормативно - правового акта, що регулює господарську діяльність, з акту управління господарською діяльністю.

За змістом вищезазначених правових норм, а також Постанови Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.2002 р. „Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" (далі - Порядок), витрати, понесені підприємством зв'язку в результаті надання послуг на пільгових умовах, повинні відшкодовуватись за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, одним з яких є Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у місті Чернігові ради.

Згідно ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України та ст. 193 Господарського кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Як свідчать матеріали справи, позивачем у період з 01.01.12 р. по 01.11.12 р. надано телекомунікаційні послуги на пільгових умовах громадянам, що проживають в Новозаводському районі міста Чернігові, на суму 729565,22 грн., що підтверджується підписаними сторонами та скріпленими печатками актами звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги, між ЦТП ЧФ ПАТ «Укртелеком» та Новозаводським управлінням праці та соцзахисту населення, довідками ПАТ «Укртелеком» про відшкодування витрат тарифних доходів по наданню послуг зв'язку відповідно до чинного законодавства за січень 2012р. - жовтень 2012 р. включно, копії яких знаходяться в матеріалах справи.

Судом встановлено, що позивачем виконано прийняті на себе зобов'язання по наданню телекомунікаційних послуг населенню на пільгових умовах, а відповідачем, у свою чергу, підтверджено обсяги та вартість наданих послуг без будь - яких зауважень.

Згідно ст.610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ст.612 Цивільного кодексу України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно ст. 599 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ч.2 ст.193 ГКУ кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Згідно наданих сторонами матеріалів судом встановлено, що порядок та механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення компенсаційних виплат за вказані пільги окремих категорій громадян за рахунок субвенцій з державного бюджету встановлений Постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.02 р. «Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету", зокрема, пунктами 2 та 3 якого передбачено, що фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі.

Головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

Відповідно до п.8 Порядку головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють у п'ятиденний строк розрахунки з постачальниками відповідних послуг .

Згідно п.12 Порядку погашення кредиторської заборгованості за державними програмами соціального захисту населення, яка утворилася станом на початок року, провадиться першочергово.

У відповідності до Положення про управління праці та соціального захисту населення Новозаводської районної у м. Чернігові ради відповідач є неприбутковою організацією, яка утримується за рахунок коштів районного бюджету, та в межах своєї компетенції є учасником бюджетного процесу, тобто фактично отримує кошти на відшкодування послуг зв'язку від Фінансового управління Новозаводської районної у м. Чернігові ради та перераховує їх позивачу, в терміни визначені постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 № 256 "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету". При цьому, кошти перераховуються в межах бюджетних призначень, встановлених на зазначені цілі Законом України про державний бюджет на відповідний рік.

Відповідачем за період з 01.01.12 р. по 21.11.12 р. витрати, понесені позивачем внаслідок надання послуг на пільгових умовах, відшкодовано частково в сумі 233680,00 грн., що підтверджується підписаним сторонами актом звіряння заборгованості за надані на пільгових умовах телекомунікаційні послуги з 01.01.12 р. по 01.11.12 р., копія якого знаходиться в матеріалах справи.

Позивачем було направлено претензію № 06-5/688 від 09.10.12 р. з вимогою погасити заборгованість, у відповіді № 9013/10 від 15.10.12 р. на яку відповідач повідомив, що заборгованість по пільгах за послуги зв'язку буде погашатися по мірі надходження цільової субвенції відповідно до чинного законодавства.

Таким чином, як вбачається з матеріалів справи та підтверджено позивачем, в результаті часткового відшкодування витрат, понесених позивачем внаслідок надання послуг на пільгових умовах, на загальну суму 233680,00 грн. у відповідача станом на день подання позову утворилась заборгованість перед позивачем на загальну суму 495885,22 грн., яку позивач просив стягнути у позовній заяві.

З наданих представником позивача у судових засіданнях 15.01.13 р. та 13.02.13 р. письмових клопотань про зменшення позовних вимог та витягів з протокольних рішень № 20Е/12737 від 20.12.12 р. та № 20/50 від 29.01.13 р. вбачається, що відповідачем після порушення провадження у справі здійснена компенсація пільг з послуги зв'язку на 175300,00 грн. та 228911,00 грн. відповідно. Залишок заборгованості на момент винесення рішення складає 91674,22 грн.

У відповідності до ст. 124, п.п. 2, 3, 4 ч. 2 ст. 129 Конституції України, ст. 4-2,4-3, 33 Господарського процесуального кодексу України, основними засадами судочинства є рівність всіх учасників судового процесу перед законом та судом, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Обов'язок доказування, а отже і подання доказів відповідно до ст. 33 ГПК України покладено на сторони та інших учасників судового процесу. При цьому відповідачем не надано суду доказів, які свідчать про проведення ним своєчасної оплати боргу.

Посилання відповідача на те, що даний спір не підвідомчий господарському суду не приймаються судом до уваги, оскільки відповідно до приписів статей 1 та 4 Господарського процесуального кодексу України, статті 3 Господарського кодексу України, відповідно до яких ПАТ ?Укртелеком?, як суб'єкт господарювання, має право звернутися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних законом інтересів, а також для вжиття заходів, спрямованих на запобігання правопорушення. Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України ?Про судоустрій і статус суддів? місцеві господарські суди розглядають справи, що виникають із господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності. Крім того, посилання відповідача на те, що він, відшкодовуючи витрати за надання пільг громадянам з послуг зв'язку , виконує адміністративні функції, а не здійснює господарську діяльність, також не приймаються судом до уваги, оскільки правовідносини між сторонами, які є юридичними особами, виникли на підставі надання позивачем послуг зв'язку пільговим категоріям населення. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Київського апеляційного господарського суду від 07.09.2010 р. у справі № 02-03/253.

Отже, підстави для припинення провадження відсутні.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з того, що позов доведений позивачем, обґрунтований матеріалами справи та відповідачем не спростований, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу судові витрати покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених вимог.

Ухвалою суду від 13.02.13 р. позивачу повернуто 8084,22 грн. судового збору в зв'язку зі зменшення суми позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 124, 129 Конституції України, ст.ст. 11, 509, 525, 526, 530, 599, 610, 612, Цивільного кодексу України, ст.ст.174, 193 Господарського кодексу України, ст. ст. 4-2, 4-3, 22, 33, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Новозаводської у місті Чернігові ради (14017, м. Чернігів, вул. Щорса, 19, код 03196208, р/р 35416048000825 в ГУДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592, в т.ч. КТКВП 090214 «Пільги окремим категоріям громадян з послуг зв'язку») на користь Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» (м. Київ, б-р Т. Шевченка, 18) в особі Цеху телекомунікаційних послуг № 21 Чернігівської філії ПАТ "Укртелеком" (17500 м. Прилуки, вул. Київська, 166, код 01189425, р/р 26006413 в ЧОД ПАТ "Райффайзен банк Аваль", МФО 353348) 91674,22 грн. боргу по витратах, понесеним внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах та 1833,48 грн. на відшкодування судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення складений та підписаний 18 лютого 2013 року.

Суддя А.М.Селівон

Дата ухвалення рішення13.02.2013
Оприлюднено25.02.2013
Номер документу29498130
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/38

Ухвала від 19.12.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Селівон А.М.

Ухвала від 29.01.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Селівон А.М.

Ухвала від 13.02.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Селівон А.М.

Рішення від 13.02.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Селівон А.М.

Ухвала від 06.12.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Селівон А.М.

Постанова від 24.01.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавренюк О.Т.

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавренюк О.Т.

Ухвала від 01.12.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавренюк О.Т.

Ухвала від 24.11.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавренюк О.Т.

Ухвала від 03.11.2011

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавренюк О.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні