Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-5197/12/0170/2
11.02.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Кобаля М.І. ,
Курапової З.І.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Рондашбуд-інвестпроект" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Яковлєв С.В. ) від 05.06.12 у справі № 2а-5197/12/0170/2
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим (вул. Васильєва, 16,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)
до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Рондашбуд-інвестпроект" (пгт. Никита, 13 кв. 25,Нікіта,Ялта, місто, Автономна Республіка Крим,98648)
про стягнення заборгованості в сумі 156668,09 грн.,
ВСТАНОВИВ:
У травні 2012 року Державна податкова інспекція у м. Ялта Автономної Республіки Крим (далі ДПІ) звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Рондашбуд-Інвестпроект» (далі - ТОВ) про стягнення податкового боргу в сумі 156668,09грн. з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків - юридичну особу ТОВ «Рондашбуд-Інвестпроект» в дохід місцевого бюджету м. Ялта.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.06.2012 позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Рондашбуд-інвестпроект"про стягнення заборгованості в сумі 156668,09 грн., - задоволені.
Стягнуто з розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «Рондашбуд-інвестпроект» (98648, АР Крим, м. Ялта, смт. Нікіта, буд. 13, кв. 25, ЄДРПОУ 34836867; відомості про банківські реквізити в матеріалах справи відсутні) в дохід місцевого бюджету м. Ялта АР Крим (р/р 33217812700039 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, код платежу 13050200, ЗКПО 38027563) 156668,09 грн. заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Не погодившись з постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.06.2012 скасувати, прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права. Відповідачем зазначено, що суд розглянув справу у відсутності представника відповідача, чим позбавив його можливості висловити заперечення проти позову та надати письмові докази в обґрунтування заперечень.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Рондашбуд-Інвестпроект» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 26.02.2007 Виконавчим комітетом Ялтинської міської Ради Автономної Республіки Крим, про що в Державному реєстрі суб'єктів підприємницької діяльності зроблений відповідний запис. 02.03.2007 ТОВ «Рондашбуд-Інвестпроект» взятий на податковий облік в Державної податковій інспекції у м. Ялта як платник податків та зборів (обов'язкових платежів).
27.06.2008 між Орендодавцем (Фороська селищна Рада) та Орендарем (ТОВ «Рондашбуд-Інвестпроект») укладений договір оренди землі № 6, за умовами якого Орендодавець надає, а Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку площею 3,0000 га для будівництва та обслуговування котеджного селища за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Ялта, смт. Форос, 43-й км. Шосе Ялта-Севастополь.
Відповідачем до Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим подані податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності): на 2011 рік на загальну суму 228728,28 грн., відповідно до якої орендна плата за землю з січня 2011 року по грудень 2011 року становить 19060,69 грн. щомісяця; на 2012 рік на загальну суму 228728,28 грн., відповідно до якої орендна плата за землю з січня 2012 року по грудень 2012 року складає 19060,69 грн. щомісяця. В зв'язку з несвоєчасною сплатою орендної плати за землю у 2011 році відповідачу нарахована пеня у сумі 682,80грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції за податковими повідомленнями-рішеннями: № 0007001503 на суму штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою в сумі 1144,41 грн.; № 0007011503 на суму штрафу у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою в сумі 13799,48 грн.
Загальний розмір заборгованості по сплаті орендної плати за земельні ділянки за 2011 та 2012 роки склав 156668,09грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи; кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу (ч. 1 ст. 69, ч. 1 ст. 71 КАС України).
Так, згідно зі статтею 269 Податкового кодексу України, платниками податку, передбаченого ст. 9 Податкового кодексу України - плата за землю, є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі. Об'єктами оподаткування (ст. 270 Податкового кодексу України) є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Пунктом 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Відповідно до ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) (п. 286.2 ст. 286 Кодексу) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Підпункт 49.16 статті 49 Податкового кодексу України встановлює, що платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим Кодексом.
Згідно з п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Колегія суддів встановила, що оскаржена постанова від 05.06.2012 винесена Окружним адміністративним судом АР Крим на підставі податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2011 та 2012 роки, що були подані у строки подачі декларації за відповідний базовий період, 31.01.2011 та 27.01.2012 відповідно. Заборгованість утворилась саме в зв'язку з несплатою (несвоєчасною сплатою) у повному обсязі орендної плати, визначеної відповідачем саме зазначеними податковим деклараціями. Справа розглянута за відсутності сторін.
Згідно ст.195 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може дослідити докази, які не досліджувалися у суді першої інстанції, з власної ініціативи або за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до суду першої інстанції або необґрунтованим відхилення їх судом першої інстанції. Суд апеляційної інстанції може дослідити також докази, які досліджувалися судом першої інстанції з порушенням вимог цього Кодексу.
Отже, враховуючи той факт, що при розгляді у суді першої інстанції відповідач не приймав участь у розгляді справи, доказів його належного сповіщення про дату та час призначення судового розгляду справи матеріали справи №2а-5197/12/0170/2 не містять, при розгляді у суді апеляційної інстанції відповідачем надано рішення Господарського суду автономної Республіки Крим по справі №5002-17/423-2010, яким встановлено, що зміни до договору оренди землі №6 від 27.06.2008 в частині змін щодо сплати орендної плати не вносились, також надано уточнюючи податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) на 2011 та 2012 роки, тому наявність у відповідача податкового боргу з плати за орендовану земельну ділянку на момент прийняття Севастопольським апеляційним адміністративним судом постанови позивачем не доведено та не підтверджується матеріалами справи. Доказів не прийняття (відмови у прийнятті) чи неврахування ДПІ у м. Ялта ДПС показників уточнюючих податкових декларації останньою не надано.
Згідно частини першої статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.
За таких обставин, судова колегія вважає за необхідним вийти за межі доводів апеляційної скарги та дослідити докази, які не досліджувалися у суді першої інстанції. При цьому, колегією суддів враховано, що вихід за межи доводів апеляційної скарги не порушує принципи змагальності та диспозитивності в адміністративному процесі, а застосовується виключно з метою реалізації завдань адміністративного судочинства, визначених статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вказаним обставинам судом першої інстанції не дана належна оцінка, постанова суду ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову.
Керуючись ст.195, ст.196, п.3 ч.1ст.198, п.1, п.4 ч. 1 ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст.207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Рондашбуд-Інвестпроект» задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.06.2012 по справі № 2а-5197/12/0170/2 скасувати, прийняти нову постанову: в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Постанову може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис М.І. Кобаль
підпис З.І.Курапова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2013 |
Оприлюднено | 26.02.2013 |
Номер документу | 29526810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні