Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-4199/09/7/0170
22.10.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Кучерука О.В.,
суддів Дадінської Т.В. ,
Курапової З.І.
секретар судового засідання Руднєва А.В.
за участю сторін:
представник позивача, Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим- не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю- Шугалка Наталія Євгенівна, довіреність № б/н від 09.07.12
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Гурзуфський торговий дім" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Маргарітов М.В. ) від 15.05.12
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим (вул. Васильєва, 16,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)
про стягнення заборгованості у сумі 2324, 80грн., -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 15.05.12 адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості у сумі 23,24,80 грн. - задоволено.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю (98640 АР Крим, м. Ялти, вул. Ленінградська, б. 50; індетифікаційний код 24024011) 2324,80 грн. штрафних санкцій за порушення Закону України " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до державного бюджету м. Ялти на р/р 31110104700039 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740850, код платежу 21080900.
Не погодившись із зазначеною постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 15.05.12 року та прийняти нове рішення по справі, яким в позові відмовити.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09.08.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Гурзуфський торговий дім".
Апеляційна скарга мотивована невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права. Заявник апеляційної скарги посилається на те, що у процесі розгляду справи №2а-723/09/8/0170 висновки викладені в акті перевірки позивача №003215 від 13.12.08р., реєстраційний номер №0359/01/12/23/24024011 від 15.12.08р. щодо порушення відповідачем п.1, 9, 13 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не знайшли свого підтвердження.
У судове засіданні представник позивача явку не забезпечив, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судовому засіданні наполягав на задоволенні апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника відповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
13.12.2008 р. працівниками Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим проведено перевірку за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу господарської одиниці -магазину № 314, розташованого за адресою: м. Ялта, смт. Гурзуф, вул. Подвойського, 19.
За наслідками перевірки було складено акт перевірки за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, реєстраційний № 0359/01/12/23/24024011 (№ бланку акту перевірки 00315) від 13,12.2008р. (а.с. 10-11), згідно з висновками якого посадовими особами ДПІ було встановлено порушення п.1, 9, 13 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" від 6 липня 1995 р. № 265/95 (із змінами та доповненнями) (далі - Закон №265/95).
Так, в ході перевірки встановлені факти проведення розрахунку без роздрукування відповідного розрахункового документу, незабезпечення щоденного роздрукування фіскального звітного касового чеку (Z-звіту), невідповідності суми наявних грошових коштів на місці проведення розрахунків сумі грошових коштів, вказаних в денному звіті РРО.
Перевірку проведено в присутності особи, яка працює продавцем у відповідача, зазначена особа з актом ознайомлена, акт підписаний з запереченнями, але відповідні докази оскарження зазначеного акту перевірки у матеріалах справи відсутні.
На підставі акту перевірки, реєстраційний № 0359/01/12/23/24024011 (№ бланку акту перевірки 00315) від 13.12.2008р. ДПІ в м. Ялті були прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 13.12.2008р. № 0013562303 відповідно до п.1, 4 ст. 17 Закону №265/95 в розмірі 2325,55 грн. (а.с.13).
Вказане рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій було отримано відповідачем 19.12.2008р., але не сплачено у повному обсязі у встановлений законом строк.
Таким чином за відповідачем склалась заборгованість, яка становить 2324,80 грн. з урахуванням часткової сплати 0,75 грн.
Відповідно до п.4 ч.1 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95 № 265/95-ВР у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій - до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі вищезазначеної норми до відповідача було застосовано штрафні санкції на суму 340,00 грн. (20грн.х17 = 340 грн.)
Відповідно до ч.1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
У процесі розгляду справи №2а-723/09/8/0170 висновки викладені в акті перевірки позивача №003215 від 13.12.08р., реєстраційний номер №0359/01/12/23/24024011 від 15.12.08р. щодо порушення відповідачем Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не знайшли свого підтвердження. Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.08.2009 року по справі №2а-723/09/8/0170 набрала чинності 13.04.2010 року.
Так по справі №2а-723/09/8/0170 було встановлено, що надрукувати фіскальний чек 11.08.08 р. продавець магазину не мав можливості, у зв'язку з тим, що 11.08.08 р. було відключено електроенергію від будинку № 19 по вул. Подвойського у смт. Гурзуф, що підтверджено довідкою Ялтинської міської електричної мережі ВАТ «Крименерго»від 27.07.09 р.
Частиною 1 статті 5 Закону № 265 встановлено, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.
Таким чином, відповідач 11.08.08 р. не мав можливості роздрукувати щоденний фіскальний звітний чек за 11.08.08 р. не зі своєї вини, а 12.08.08 р. у 09-13 год. після включення електроенергії, продавцем був роздрукований фіскальний звітній чек за 11.08.08 р.
Отже, судова колегія зазначає щодо неправомірності стягнення у даному разі штрафних санкцій за не забезпечення щоденного друкування на реєстраторах розрахункових операцій фіскального звітного чеку за 11.08.08 р. у сумі 340 грн.
В ході перевірки представниками податкового органу було встановлено порушення п.13 ст. 3 Закону № 265, а саме: невідповідність готівкових грошових коштів на місці проведення розрахунків з сумою, визначеною у денному звіті реєстратора розрахункових операцій в сумі 326,11 грн.
Відповідно до ст. 22 Закону № 265, у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки -загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідальність.
На підставі вищезазначеної норми до відповідача було застосовано штрафні санкції на суму 1630,55 грн. (326,11 грн.х5).
З матеріалів справи вбачається, що посадовими особами податкового органу прийнято за місце проведення розрахунку крім каси, кишеню халату продавця, де зберігались її власні грошові кошти. Про те, що представниками податкового органу було вилучено та перераховано разом із грошовими коштами з місця проведення розрахунку (каси, грошового ящика) особисті грошові кошти позивача, які знаходились у його кишені халату продавцем було зазначено в акті перевірки в пункті 4.1. «Зауваження до акту перевірки».
Відповідно до ст. 2 вказаного Закону місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
У магазині встановлений зареєстрований та опломбований у встановленому порядку реєстратор розрахункових операцій Mini -500.02, заводський номер ПБ 57012386, фіскальний номер 0112007655, що належить відповідачу.
Порядком провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України N 833 від 15.06.2006 визначено, що місцем проведення розрахунку -є каса, грошовий ящик, сейф тощо. Забороняється зберігання на місці проведення розрахунку (в касі, грошовому ящику, сейфі тощо) готівки, що не належить суб'єкту господарювання, а також особистих речей касира чи інших працівників.
Отже в розумінні норм чинного законодавства України місцем проведення розрахунків в магазині № 134, розташованому за адресою: м. Ялта, с. Гурзуф, вул. Подвойського, 19, діяльність в якому здійснює позивач є саме каса та грошовий ящик каси позивача, а грошові кошти, знайдені представниками податкового органу за межами каси та грошового ящику, а саме у кишені халату продавця, тобто в особистому одязі продавця - не можуть бути розцінені судом як грошові кошти, які знаходились на місці проведення розрахунків, а саме у касі та грошовому ящику, а отже не повинні були змішуватись та перераховуватись разом із грошовими коштами, вилученими з грошового ящика.
Сума яка визначена в акті перевірки ДПІ у м. Ялта № 00315 від 13.12.08 р., як різниця між сумою грошових коштів на місці проведення розрахунків та сумою коштів, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахункових операцій та під час проведення перевірки знаходилась в особистому одязі продавця, а саме в кишені халату, тому не є грошовими коштами, вилученими з місця проведення розрахунків.
Отже оскільки грошові кошти, на які виявлено невідповідність, є особистими грошовими коштами продавця, дана сума не може відноситись до суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків, оскільки не охоплюється поняттям - місце проведення розрахунків, визначеним ст. 2 Закону № 265.
Крім того слід зазначити, що особисті речі працівників суб'єктів господарювання не можуть бути предметом огляду та оцінки працівниками податкового органу при проведенні перевірок щодо дотримання вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", оскільки приписами п. 4 ст. 10 та п. 2 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" не передбачено таких повноважень органів державної податкової служби.
Таким чином, судова колегія приходить до висновку щодо неправомірності стягнення ДПІ у м. Ялта з відповідача штрафних санкцій у сумі 1970,55 грн. на підставі п.4 ч.1 ст.17 та ст. 22 Закону № 265.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 17 Закону № 265 у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки - до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.
На підставі вищезазначеної норми до відповідача було застосовано штрафні санкції на суму 355,00 грн. (71грн.х5 = 355 грн.).
Враховуючи вищевикладене, судова колегія зазначає, що порушення п.1 ч.1 ст.3 Закону № 265 у сумі 355 грн. -за проведення розрахункових операцій без застосування РРО та без роздрукування відповідних розрахункових документів на суму 71 грн. на підставі п.1.ч.1 ст.17 Закону № 265 податковим органом було застосовано обґрунтовано, у зв'язку з чим зазначена сума підлягає стягненню.
При таких обставинах справи, апеляційна скарга відповідача підлягає частковому задоволенню, постанова суду першої інстанції -скасуванню з прийняттям по справі нового судового рішення про часткове задоволення адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим .
Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Гурзуфський торговий дім»задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 15.05.12 року по справі №2а-4109/09/7/01701 скасувати.
Прийняти нову постанову.
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Гурзуфський торговий дім»(98640, АР Крим, м. Ялта, вул. Ленінградська, б. 50; ідентифікаційний код 24024011) 354,25 грн. штрафних санкцій за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»до державного бюджету м. Ялта на р/р 31110104700039 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740850, код платежу 21080900.
В решті позову відмовити.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 29 жовтня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис З.І.Курапова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Кучерук
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2012 |
Оприлюднено | 27.02.2013 |
Номер документу | 29575999 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні