Ухвала
від 12.11.2012 по справі 2а-3387/11/14/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-3387/11/14/0170

12.11.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кучерука О.В.,

суддів Курапової З.І. ,

Дадінської Т.В.

секретар судового засідання Руднєва А.В.

за участю сторін:

представник позивача, Малого підприємства "Прохолода"- не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

представник відповідача, Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії"- не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

представник третьої особи, Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району АР Крим- не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши матеріали справи № 2а-3387/11/14/0170 за апеляційною скаргою Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м.Євпаторії" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Кірєєв Д.В. ) від 01.12.11

за позовом Малого підприємства "Прохолода" (с. Митяєве, Сакський район, Автономна Республіка Крим,96542)

до Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії" (Новоселівське шосе, 1-Г, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим,97400)

третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору

Виконавчий комітет Митяєвської сільської ради Сакського району Автономної Республіки Крим (вул. Леніна, буд. 9, с. Митяєве, Сакський район, Автономна Республіка Крим,96542)

про спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.12 2011 адміністративний позов Малого підприємства "Прохолода" до Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії", третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору: Виконавчий комітет Митяєвської сільської ради Сакського району Автономної Республіки Крим про спонукання до виконання певних дій, - задоволено частково.

Визнано протиправним дії Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії" щодо відмови Малому підприємству "Прохолода" у підготовці документів для видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м., літ. "Б" сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: Автономна Республіка Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б" погріб - 72,2 кв.м., вхід в погріб 11,9 кв.м., літ. "В" сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: Автономна Республіка Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, буд.6.

Зобов'язано Кримське республіканське підприємство "Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторії"підготувати документи для видачі Малому підприємству "Прохолода"свідоцтва про право власності Малого підприємства "Прохолода"на нерухоме майно -житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: Автономної Республіки Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б"погріб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: Автономна Республіка Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, буд.6.

Зобов'язано Кримське республіканське "Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія"здійснити у встановленому законом порядку дії щодо реєстрації за Малим підприємством "Прохолода"права власності на нерухоме майно -житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: Автономна Республіка Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б"погріб - 72,2 кв.м., вхід в погріб 11,9 кв.м., літ. "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: Автономна Республіка Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, буд. 6.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Малого підприємства "Прохолода"1,70 грн. судового збору.

В задоволенні решти частини позову - відмовлено.

Не погодившись з даним рішенням суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.12 2011 та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволенні позову Малого підприємства "Прохолода" - відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 03.09.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м.Євпаторії".

Сторони в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду сповіщені належним чином та своєчасно.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності нез 'явившихся сторін.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

Мале підприємство "Прохолода"зареєстровано Сакською районною державною адміністрацією АР Крим 20.09.1991р., ідентифікаційний код 23435226.

Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

17.02.1992р. був укладений договір зареєстрований у реєстрі за №166, між Агроторговим підприємством радгоспу "ДружбаВ»і Малим підприємством "Прохолода", останньому в оренду було передано з правом подальшого викупу: будівля трикімнатного житлового будинку, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А; обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б" погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб" вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6 (а.с.18-20).

Згідно довідки № 01-11/26 від 09.04.1993р., виданої Агроторговим підприємством радгоспом "Дружба", що орендне приміщення у с. Журавлі, колишня їдальня та будинок побуту сплачені та будівлі є власністю МП "Прохолода"(а.с.21).

Відповідно довідки № 991/03-3.21 від 08.04.2010р. виданої Митяєвською сільською радою Сакського району АР Крим, радгосп "Дружба"реорганізовано в Агроторгове підприємство радгосп "ДружбаВ»на підставі наказу "235- к від 15.09.1988р., Агроторгове підприємство радгосп "Дружба"реорганізований в колективне сільськогосподарське підприємство Агрофірма "ДружбаВ»на підставі наказу № 104 від 30.07.1996р. КСП Агрофірма "Дружба"реорганізована в сільськогосподарський виробничий кооператив "ДружбаВ»на підставі наказу №22 від 10.03.2000р. У зв'язку з ліквідацією СВК "Дружба"архівні дані підприємства знаходяться в Митяєвської сільської раді, підстава акт прийому передачі №1 від 22.02.2004р. (а.с.22).

СВК "Дружба"ліквідовано на підставі ухвали Господарського суду АР Крим від 25.12.2006р. по справі №2-20/1609-2006р. за заявою Сакського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі кредитора Євпаторійської ОДПІ до боржника Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба"про банкрутство (а.с. 23). Також, Господарським судом АР Крим встановлено, що за кооперативом нерухоме майно не зареєстровано.

Рішенням Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району №157 від 23.12.2009р. вирішено оформити право приватної власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6 за Малим Підприємством "Прохолода"на підставі довідки радгоспу "Дружба"№01-11/26 від 09.04.1993р. та пунктом 2 зазначено рішення запропоновано Кримскому Республіканскому підприємству "Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м.Євпаторії, підготувати та надати свідоцтво про право приватної власності встановленого зразку на нерухоме майно з господарськими будівлями в Сакському районі,с. Журавлі,вул. Продольна, 6 Малому підприємству "Прохолода".

Аналогічне рішення Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району за № 158 від 23.12.2009р. було прийнято відносно нерухомого майна житлового будинку з надвірними пост ройками, в Сакському районі, с.Журавлі, вул. Мира, 1А, Малому Підприємству "Прохолода".

У 2009 році головою ліквідаційної комісії були подані документи до Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторія"для реєстрації права власності за МП "Прохолода"на викуплені об'єкти нерухомого майна.

Листом від 24.03.2010р. № 895/01-13 та листом від 29.03.2010р. № 939/01-13 було відмовлено в проведенні реєстрації прав власності за МП "Прохолода на об'єкти нерухомого майна розташованих за адресою: АР Крим , Сакський район, с.Журавлі, вул. Міра, 1А, та за адресою: АР Крим, Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6 та повідомлено, що п. 1 рішень виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району № 157 від 23.12.2009р. та №158 від 23.12.2009р. встановлено, що нежилі приміщення належать МП "Прохолода"на підставі довідки радгоспу "Дружба"№ 01-11/26 від 1993р. Але, дана довідка не є правовстановлюючим документом, оскільки згідно дійсному законодавству того часу, купівля -продаж об'єктів нерухомого майна оформлювалась договором. Також у вказаних вище листах зазначено, що на час винесення рішення Виконавчим комітетом Митяєвської сільської ради діяли норми ст.ст. 331, 334 Цивільного кодексу України, згідно яких право власності на нерухоме майно виникло з моменту його державної реєстрації.

Таким чином, відповідач вказує, що оскільки реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна за адресою: АР Крим , Сакський район, с.Журавлі, вул. Міра, 1А, та за адресою: АР Крим, Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6, відсутня, законних підстав для вказання у даному рішенні про приналежність прав власності на дані об'єкти МП "Прохолода немає. В наслідок чого, рішення Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради № 157 від 23.12.2009р. та №158 від 23.12.2009р. не заснованим на законі.

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно всіх форм власності, їх обмежень та правочинів щодо нерухомості, регулюються нормами Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" від 01.07.2004р. №1952-IV із змінами та доповненнями (далі -Закон №1952-IV), що визначено статтею 1 цього Закону.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ( п.1 ч.1 ст. 2 Закону №1952-IV).

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 4 Закону №1952-IV, обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно.

Повноваження комунальних підприємств бюро реєстрації та технічної інвентаризації як узагальнюючого поняття системи органів, спрямованих на виконання делегованих повноважень щодо державної реєстрації прав власності на нерухоме майно на час звернення позивача щодо здійснення за ним реєстрації права власності також визначені п. 1.3. "Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно"затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 07.02.2002 № 7/5(у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.2010 № 1692/5) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України18 лютого 2002 р. за № 157/6445 державна реєстрація прав проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць, обслуговування на території яких здійснюється БТІ, створеними до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України" та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Частина 4 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" визначає, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до ч. 7 ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви правонабувача, сторін (сторони) правочину, за яким виникло право, або уповноважених ними (нею) осіб.

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подаються документи, що підтверджують виникнення, перехід, припинення відповідних прав, та документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень. (ч. 3 ст. 16 Закону).

Підстави для державної реєстрації прав та їх обтяжень наведені у ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"№1952-IV від 01.07.2004р., а вичерпний перелік підстав до відмови у реєстрації об'єктів нерухомого майна -у ст. 24 вказаного Закону.

Зокрема, у ст. 19 вказаного Закону зазначено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; 3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 5) рішень судів, що набрали законної сили; 6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Відносно вимог позивача, щодо зобов'язання відповідача видати МП "Прохолода"свідоцтво про право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б"погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, суд зазначає наступне.

Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень"встановлює порядок проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, стаття 15 Закону при цьому передбачає:

прийняття і перевірку документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрацію заяви;

встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;

прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;

внесення записів до Державного реєстру прав;

видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

У випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, права стосовно якого підлягають державній реєстрації.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення.

У ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень"міститься перелік підстав, з яких може бути відмовлено у державній реєстрації прав:

заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

об'єкт нерухомого майна або більша його частина розміщені на території іншого органу державної реєстрації прав;

із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

заявлене право вже зареєстровано.

Вказаний перелік є вичерпним, відмова у державній реєстрації прав з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Пунктом 1.3 Тимчасового положення визначено, що державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць.

Відповідно до пунктів 2.1-2.3 Тимчасового положення для проведення державної реєстрації виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно власник (власники), інший правонабувач (правонабувачі) або уповноважена ним (ними) особа подає реєстратору БТІ заяву про державну реєстрацію прав.

За результатом розгляду заяви про державну реєстрацію прав реєстратор БТІ приймає рішення про державну реєстрацію прав або відмову в ній. Державна реєстрація прав або надання відмови в ній проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів з моменту прийняття реєстратором БТІ заяви про державну реєстрацію прав, без урахування терміну проведення технічної інвентаризації об'єкта, права щодо якого підлягають державній реєстрації.

Розділ VIII Тимчасового положення регламентує особливості оформлення права власності на нерухоме майно з видачею свідоцтва про право власності.

Абзацом 12 підпункту а) пункту 8.1 Тимчасового положення передбачено, що оформлення права власності на нерухоме майно проводиться з видачею свідоцтва про право власності за заявою про оформлення права власності на нерухоме майно: органами місцевого самоврядування: - фізичним та юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують право власності на об'єкти нерухомого майна та не віднесені до правовстановлювальних документів, передбачених у додатку 2 до Положення.

Такім чином, дії щодо видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, не входить до компетенції БТІ, а згідно з абз. 12 підпункту а) пункту 8.1 Тимчасового положення це право належить органами місцевого самоврядування, у зв'язку з чим в частині позовних вимог щодо зобов'язання органів БТІ видати свідоцтва про право власності на нерухоме майно слід відмовити.

Згідно п. 8.3 Тимчасового положення, підготовку документів для видачі свідоцтва про право власності за дорученням органів місцевого самоврядування та інших органів відповідно до законодавства можуть проводити БТІ.

Таким чином, зі змісту наведених вище норм, суд дійшов до висновку, що обов'язок відповідача підготувати документи для видачі свідоцтво про право власності МП "Прохолода на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б"погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, покладений саме на відповідача.

Згідно з ч. 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не надав належних доказів, з посиланням на відповідні норми матеріального права, про те, що підстави відмови у підготовці свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості позивача є правомірними та передбаченими діючим законодавством.

Позивач звернувшись до Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторія", з заявою для реєстрації права власності за МП "Прохолода"на викуплені об'єкти нерухомого майна, надав усі необхідні документи, у тому числі, довідку №1 від 19.10.2009р. про те що, нерухоме майно за адресою: Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6, знаходиться на балансі МП "Прохолода"с 1991року; довідки №696, №697 від 10.02.2011р. виданих Митяєвською сільською радою, що рішення про приватизації земельної ділянки загальної площі 0.15 га на якому розташоване нерухоме майно, яке належить МП "Прохолода"у Сакському районі, с.Журавлі, вул. Міра, 1а, земельної ділянки загальної площі 0.25 га на якому розташоване нерухоме майно, яке належить МП "Прохолода"у Сакському районі, с.Журавлі, вул. Продольна, 6, сільською радою не приймалось та державний акт на право власності на земельну ділянку не надавався, в оренду не передавався.

В свою чергу, ч.1 ст. 3 Закону №1952-IV визначає, що державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації ( ч. 3 ст. 3 Закону №1952-IV)

Так, ст. 41 Конституції України та ст. 321 ЦК України визначають, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Державна реєстрація прав власності на нерухоме майно здійснюється виключно органами БТІ, згідно до чинного законодавства, тому належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання відповідача здійснити у встановленому законом порядку дії щодо реєстрації права власності позивача на нерухоме майно -житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б"погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6.

В силу ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч вимогам даної норми, відповідачем правомірності своєї відмови у реєстрації прав не доведено.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки враховуючи положення п.п. 1, 2 ч. 3 ст. 2 КАС України, відповідачем при відмові позивачу у проведенні державної реєстрації прав власності на об'єкт нерухомості були порушені вимоги діючого законодавства, у зв'язку з чим позовні вимоги, про визнання протиправними дій відповідача, щодо відмови Малому підприємству "Прохолода"у підготовці документів для видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно підлягають задоволенню, також підлягають задоволенню вимоги, про зобов'язання відповідача здійснити дії згідно діючого законодавства щодо реєстрації права власності за позивачем на нерухоме майно -житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. "Б"Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ "А", загальною площею 179,5 кв.м., літ "Б"погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. "В"сарай - 4,2 кв.м., літ. "Уб"вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, у порядку, встановленому діючим законодавством України.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Кримського республіканського підприємства "Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії" залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 01.12.11 у справі № 2а-3387/11/14/0170 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 19 листопада 2012 р.

Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук

Судді підпис З.І.Курапова

підпис Т.В. Дадінська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Кучерук

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2012
Оприлюднено27.02.2013
Номер документу29581409
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3387/11/14/0170

Ухвала від 20.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Постанова від 27.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 01.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 12.11.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Ухвала від 04.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні