Копія
Справа № 2270/5849/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2011 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіГнап Д.Д. при секретарі Тимощуку І.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Інріч" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому , головного управління Державного казначейства України у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000212307/654 від 22.03.2011 року та стягнення з державного бюджету України відшкодування бюджетної заборгованості по податку на додану вартість, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інріч» звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, Головного управління Державного казначейства України у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000212307/654 від 22.03.2011 року та стягнення з державного бюджету України відшкодування бюджетної заборгованості по податку на додану вартість в сумі 53607 грн.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просить суд їх задовольнити.
Представники відповідачів позов не визнали та в його задоволенні просять відмовити.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що ТОВ " Інріч" зареєстровано як юридичну особу 09.01.2001 року Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради Хмельницької області, що підтверджується копією довідки АА № 3300939 з ЄДРПОУ.
Відповідно до податкових декларацій з податку на додану вартість за листопад, грудень 2010 року та розрахунків сум бюджетного відшкодування товариство з обмеженою відповідальністю «Інріч» сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню, складає 53607 грн.
На підставі підпункту 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» Державною податковою інспекцією у м. Хмельницькому було проведено документальну невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Інріч», згідно висновку акту перевірки ТОВ "Інріч" в порушення п. 1.8 ст. 1 , п.п. 7.7.2, п.п.7.7.10 п. 7.7. ст. 7 Закону " Про податок на додану вартість" завищено суму, що підлягала бюджетному відшкодуванню на рахунок у банку за листопад 2010 року у розмірі 30582 грн. та в грудні 2010 року -23025 грн.
На підставі даного акту ДПІ у м. Хмельницькому було винесено податкове повідомлення-рішення форми «В1» № 0000212307/654 від 22.03.2011 року, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 53607 грн. .
Відповідно до підпункту 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (надалі закон) (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту (підпункт 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 вищезазначеного Закону).
Державною податковою інспекцією у м. Хмельницькому відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України не було доведено порушення позивачем вищезазначеного порядку визначення суми податку на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню.
Посилання Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому на непідтвердження сплати суми податку на додану вартість по ланцюгу до виробника, що позбавляє позивача права на бюджетне відшкодування, не можуть братись до уваги, оскільки при придбанні товару покупець зобов'язаний лише сплатити відповідну суму податку на додану вартість продавцю в ціні товару, який зобов'язаний внести цю суму податку на додану вартість до бюджету і у випадку невиконання свого обов'язку понести за це відповідальність. Покупець не несе відповідальності за несплату податку до бюджету продавцем (платником податку), на якого і покладено законодавчий обов'язок, що безпосередньо витікає з визначення терміну «платник податку», наведеному в п. 1.3 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість».
Закон України " Про податок на додану вартість" не передбачає виникнення у платника податку на додану вартість права на податковий кредит у залежність від дотримання вимог податкового законодавства іншими суб'єктами господарювання. Положення п. 1.8 ст. 1 цього Закону щодо надмірної сплати податку, як необхідної умови його повернення з бюджету платникові, стосується саме цього платника і сплати ним податку в ціні товарів (послуг) їх постачальниками.
Несплата продавцем чи його контрагентом податку на додану вартість до бюджету, у разі фактичного здійснення господарської операції, не впливає на формування податкового кредиту покупцем та не є підставою для позбавлення останнього права на відшкодування цього податку, якщо він виконав усі передбачені законом умови отримання такого відшкодування і має всі документальні підтвердження розміру заявленого податкового кредиту.
Крім того, наявний факт придбання товарів з метою їх використання у господарській діяльності, що є необхідною умовою для віднесення сплаченої у ціні товарів сум податку на додану вартість. Витрати фактично здійсненні і підтвердженні належними первинними документами, що відображають реальність господарський операцій, зокрема копією договору між ТОВ "Інріч" та ТОВ " Континент Нафто Трейд" № СК-/Х/-74 від 28.12.2009 року, копією договору між ТОВ "Інріч" та АС МАП-Україна № 11031 від 10.12.2003 року.
Відповідно до п.п. 7.7.4 п.7.7. ст. 7 Закону платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається в податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.
До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Згідно п.п. 7.7.5. п.7.7. ст. 7 Закону протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до п.п. 7.7.6 п.п. 7.7. ст. 7 на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Тому в разі, коли податковий орган в установлений законом строк не надає відповідного висновку органу державного казначейства, платник податку має право скористатися своїм правом судове оскарження бездіяльності шляхом звернення з позовом про стягнення відповідної суми коштів з державного бюджету.
Враховуючи те, що Державною податковою інспекцією у м. Хмельницькому за наслідками перевірки позивача та в ході розгляду справи не було доведено правомірність винесеного податкового повідомлення рішення та відмови у бюджетному відшкодуванні суми податку на додану вартість в розмірі 53607 грн., суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог про скасування спірного податкового повідомлення-рішення та стягнення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за листопад, грудень 2010 року в сумі 53607 грн.
Керуючись ст.ст. 7 -12, 17, 18, 70, 71, 86, 159 -163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекція у м. Хмельницькому № 0000212307/654 від 22.03.2011 року.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Інріч" (код 31285711) відшкодування бюджетної заборгованості по податку на додану вартість у сумі 53607 ( п'ятдесят три тисячі шістсот сім) грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Інріч" судові витрати по справі в сумі 539 (п'ятсот тридцять дев'ять) грн. 47 коп.
Постанова може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Повний текст постанови виготовлено 17 червня 2011 року
Суддя /підпис/Д.Д. Гнап "Згідно з оригіналом" Суддя
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2011 |
Оприлюднено | 01.03.2013 |
Номер документу | 29634606 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні