Постанова
від 17.07.2012 по справі 2270/7623/11
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 2270/7623/11

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 липня 2012 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретарі Вересняк А.А. за участіпредставників сторін

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Селянсько (Фермерського) господарства "Тріумф" до Ярмолинецького відділення Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області про визнання нечинним та скасування рішення № 2 від 11.05.2011 року, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з позовом до Ярмолинецького відділення Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області про визнання нечинним та скасування рішення № 2 від 11.05.2011 року.

Позивач вважає, що 11.05.2011 року Ярмолинецьким відділенням Городоцької МДПІ Хмельницької області прийнято Рішення №2 про виключення сільськогосподарського підприємства СФГ "Тріумф" з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування неправомірно, оскільки прийнято до дня закінчення процедури адміністративного оскарження, сума грошових зобов"язань яких була неузгодженою.

СФГ "Тріумф", згідно Свідоцтва № 100164154 про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість на бланку ф. 2-РС, серія НБ № 078121 зареєстровано із зазначенням початку його дії з 01.01.2009 року, за видами діяльності КВЕД 01.11.0 та 01.41.0 ( вирощування зернових та технічних культур , надання послуг у рослинництві ., облаштування ландшафту).

На думку позивача, прийняте рішення на підставі Акту № 34/23/312226064 від 24.01.2011 року про результати планової виїзної документальної перевірки СФГ "Тріумф" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.10.2007 року по 30.09.2010 року з посиланням на п.209.11 ст. 209 Податкового кодексу України, в зв'язку з поставкою протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарських товарів/послуг, питома вага яких перевищує 25% вартості всіх поставлених товарів/послуг є протиправним, оскільки господарство свою діяльність проводило у відповідності до вимог ст.8-1 Закону України " Про податок на додану вартість". Господарство займається вирощування зернових та технічних культур , надання послуг у рослинництві. За результатами господарської діяльності у 2009 році господарство реалізувало продукції ( роботи, послуги) на загальну суму 610406,00 грн. в тому числі сільсьгосподарських товарів, послуг в сумі 458111,00грн.. Наведене свідчить, що сукупно питома вага вартості сільськогосподарських товарів, послуг становить 75% вартості всіх товарів, послуг поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів та несільськогосподарських товарів, послуг становить 152295,00грн., або 25 % вартості всіх поставлених товарів, послуг. Наведене підтверджується аудиторським висновком. З даним рішенням позивач не погоджується, просить визнати нечинним та скасувати.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини які викладені в позовній заяві .

Представник відповідача в судовому засіданні надав письмове заперечення на адміністративний позов та просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Окрім того, на адресу суду надійшли додаткові пояснення, в яких відповідач спростовує думку позивача про неправомірність винесення оскаржуваного рішення.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

В силу ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Судом встановлено, що в січні 2011 року була проведена планова виїзна документальна перевірка позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2007 року по 30.09.2010 року та іншого законодавства за період з 01.10.2007 року по 30.09.2010 рокую за наслідком перевірки був складений акт №34/23/31226064 від 24.01.2011 року.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000042300/0, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 470881,25 грн.

Дане повідомлення-рішення оскаржувалось позивачем в судовому порядку, за результатами розгляду постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 29.11.2011 року СФГ „Трумф" відмовлено в задоволені позову, а податкове-повідомлення рішення визнано правомірним, ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 10.05.2012 року по справі №2270/10113/11 постанову Хмельницького окружного адміністративного суду залишено без змін, і тому відповідно до ст. 254 КАС України судове рішення першої інстанції набрало законної сили.

Зважаючи на викладене податкове повідомлення-рішення № 0000042300/0 відповідно до п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України вважається узгодженим.

Обставини справи свідчать про те, що починаючи з 2009 року, відповідно до статті 8і Закону України «Про податок на додану вартість» СФГ «Тріумф» було здійснено перереєстрацію підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, про що платнику вручено Свідоцтво про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість від 30.01.2009 року № 100164154 НБ № 078121, виданого ДПІ у Ярмолинецькому районі 30.01.2009 року.

За результатами господарської діяльності по даних перевірки у 2009 році підприємство реалізувало продукції (роботи та послуги) на загальну суму 618,6 тис. грн., в т.ч. сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки на суму 72,6 тис. грн. Питома вага від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки до загального обсягу реалізації за 2009 рік становить 11,74 %.

На розрахунок питомої ваги сільськогосподарської продукції в розмірі 70,74 відсотка в вказаному розрахунку вплинув той факт, що за даними перевірки віднесено до декларації, по якій проводяться розрахунки з бюджетом ПДВ по податковій накладній №42 від 30.09.2009р. виписаній ТОВ Цукровий завод «Хоростків», код за ЄДРПОУ 36543336 по перевезенню цукрового буряка на загальну суму 73027,35 грн., в тому числі ПДВ 12171,23 грн. І тому, відповідно до Договору №100826/007 про надання послуг по перевезенню ТМЦ від 26 серпня 2010 року укладеного між ТОВ Цукровий завод «Хоростків»" та СФГ "Тріумф» було проведено перевезення цукрового буряка. Для перевезення використовувався автомобіль марки МАЗ-35334 відповідно до договору оренди № 1 від 30 серпня 2009р., укладеного між ФОП ОСОБА_3 та СФГ "Тріумф". Зазначений автомобіль не відноситься до сільськогосподарської техніки, а тому такі послуги відносяться до КВЕД 60.24.0 Діяльність автомобільного вантажного транспорту перевезення різних вантажів.

З огляду на це, дія ст. 8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" на вказаний вид послуг не розповсюджується, а тому їх податковий облік належить вести на загальних підставах.

Зазначені висновки відповідають вимогам податкового законодавства, що діяло на час виникнення та дії спірних правовідносин.

Згідно п. 8-1.1 ст. 8-1 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997 року № 168/97-ВР , резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 8-1.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є поставка вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно (п. 8-1.6 ст. 8-1 Закону № 168/97-ВР).

Для платників, які зареєстровані як суб'єкти спеціального режиму оподаткування, у податковій декларації (скороченій) відображаються лише операції з поставки сільськогосподарських товарів (послуг), вироблених (наданих) у результаті здійснення діяльності відповідно до підпунктів 8-1.15.2-8-1.15.6 пункту 8-1.15 статті 8-1 Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 21.01.2009р. №23 „Про затвердження переліку видів діяльності, на які поширюються норми статті 8-1 Закону України „Про податок на додану вартість", інші операції - у податковій декларації, за якою здійснюються розрахунки з бюджетом, відповідно до редакції абзацу третього підпункту 8-1.15.1 пункту 8-1.15 статті 8-1 Закону.

Сільськогосподарськими вважаються товари, зазначені у групах 1 - 24 УКТ ЗЕД згідно із Законом України "Про Митний тариф України", якщо такі товари вирощуються: відгодовуються, виловлюються або збираються (заготовляються) безпосередньо платником податку - суб'єктом спеціального режиму оподаткування (крім придбання таких товарів у інших осіб), а також продукти обробки (переробки) таких товарів, які поставляються зазначеним платником податку - їх виробником (п. 8'.7 ст. 8' Закону).

Відповідно до п. п. 8'.15.7 п. 8'.15 ст. 8' Закону Перелік видів діяльності" на які поширюються норми цієї статті, визначено згідно з Національним класифікатором України ДК 009:2005 „Класифікація видів економічної діяльності", затвердженим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 26.12.05р. № 375, із змінами та доповненнями (далі - КВЕД), та затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.09р. № 23, із змінами та доповненнями.

Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського і лісового господарства та рибальства регламентується статтею 8' Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р. із змінами та доповненнями. Відповідно до пп.8'.15.2. Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р. із змінами та доповненнями визначено, що діяльністю у сфері сільського господарства є:

а) виробництво продукції рослинництва, а саме рослинних культур, а також вирощення фруктів та овочів, квітів та декоративних рослин (у відкритих або закритих ґрунтах), грибів, насіння, прянощів, саджанців та водоростей, а також їх обробка, переробка та/або консервація;

б) виробництво продукції тваринництва, а саме свійських сільськогосподарських тварин, птахівництва, кролівництва, бджільництва, а також розведення шовкопрядів, змій та інших плазунів або слимаків та інших наземних ссавців, безхребетних та комах; а також їх обробка, переробка та/або консервація (п. 8-1.15.2 ст. 8-1 Закону № 168/97-ВР).

Тому відповідно до пп.81.15.1. Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97р. із змінами та доповненнями послуги, які надаються суб'єктом спеціального режиму оподаткування іншим сільськогосподарським підприємствам, визначено як виробничі фактори - надання послуг іншим сільськогосподарським підприємствам з використання сільськогосподарської техніки, крім надання її у фінансову оренду (лізинг).

На підставі даної перевірки встановлено, що СФГ "Тріумф" надавало послуги та автопослуги, щодо транспортування (перевезення) цукрового буряку.

Згідно Класифікатора видів економічної діяльності, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. N 375 Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) є складовою системи національних класифікаторів. КВЕД розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04.05.93 р. N 326 "Про Концепцію побудови національної статистики України та Державну програму переходу на міжнародну систему обліку і статистики". Розроблення КВЕД здійснено на базі міжнародної статистичної класифікації видів діяльності Європейського Союзу - NоmепсІаtuге оf Асtіvіties Еuгореаn Соmmunitу (NАСЕ, Rev.1, mod.7).

КВЕД 60.24.0 Діяльність автомобільного вантажного транспорту перевезення різних вантажів, у тому числі меблів, лісоматеріалів, тварин, автомобілів, великовагових та небезпечних вантажів тощо, рефрижераторне перевезення, перевезення не пакованих вантажів (навалом або наливом), включаючи перевезення автоцистернами, у тому числі збирання молока на фермах, перевезення відходів, гною, мулу чи забрудненого ґрунту, зібраних третіми особами, до місця кінцевого оброблення (відповідальність за кінцеве оброблення таких відходів транспортне підприємство, зазвичай, не несе).

Тобто, перевезення цукрового буряка, надання автопослуг належить до діяльності автомобільного вантажного транспорту, а не до КВЕДу 01.41.0 Надання послуг у рослинництві; облаштування ландшафту. Відповідні роз'яснення надані і в листі ДПА України від 19.10.2010р. №22219/7/16-1417.

Отже, операції з надання послуг суб'єктом спеціального режиму оподаткування іншим платникам податків з використанням не сільськогосподарської техніки не можуть бути віднесені до діяльності у сфері сільського господарства, на яку поширюються норми ст. 8-1 Закону № 168/97-ВР і, відповідно, у податковому обліку обсяги поставок таких послуг відображаються у податковій декларації з ПДВ, згідно з якою здійснюються розрахунки з бюджетом. Перевіркою проведено перерахунок питомої ваги сільськогосподарської продукції в загальній сумі реалізації. За результатами перерахунку у вересні 2009 року поставка сільськогосподарських товарів (послуг) перевищила 25% від вартості всіх поставлених товарів (послуг) становить 70,74%.

На розрахунок питомої ваги сільськогосподарської продукції в розмірі 70,74% вплинуло те, що за даними перевірки до декларації, по якій проводяться розрахунки з бюджетом, віднесено податок на додану вартість по податковій накладній від 30.09.09 №42, виписаній ТОВ Цукровий завод «Хоростків», по операції з надання послуг по перевезенню цукрового буряка на загальну суму73027,35 грн., в тому числі ПДВ 12171,23 грн.

Послуги, надані іншому суб'єкту господарювання, не можуть бути віднесенні до діяльності у сфері_сільського господарства, на яку поширюються норми ст.8-1 Закону України „Про податок на додану_вартість".

Згідно до п. 209.11 статті 209 Податкового кодексу України, якщо суб'єкт спеціального режиму оподаткування поставляє протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно несільськогосподарські товари/послуги, питома вага яких перевищує 25 відсотків вартості всіх поставлених товарів/послуг, то:

а) на таке підприємство не поширюється спеціальний режим оподаткування, встановлений цією статтею. Таке підприємство зобов'язане визначити податкове зобов'язання з цього податку за підсумками звітного податкового періоду, в якому було допущено таке перевищення, і сплатити податок до бюджету в загальному порядку;

б) орган державної податкової служби виключає таке підприємство з реєстру суб'єктів

спеціального режиму оподаткування та може повторно включити його до такого реєстру після закінчення наступних 12 послідовних звітних податкових періодів за наявності підстав,

визначених цією статтею;

в) таке підприємство вважається платником зазначеного податку на загальних підставах з першого числа місяця, в якому було допущено таке перевищення.

На підставі вищевикладеного, суд звертає увагу на те, що за результатами господарської діяльності протягом 2009 року позивач суб'єкт спеціального режиму оподаткування здійснив поставку несільськогосподарських товарів/послуг, питома вага яких менша 25 % вартості всіх поставлених товарів/послуг, а відтак вказані послуги не відносяться до тих видів діяльності по яких видано Свідоцтво.

Таким чином наведене свідчить, що у СФГ «Тріумф» відсутні правові підстави для перебування в реєстрі суб'єктів спеціального режиму оподаткування з 01.01.2010 року, а тому висновки відповідача відповідають вимогам національного законодавства, що на час виникнення та дії спірних правовідносин.

Відповідно до частин 1-2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд приходить до висновку, що застосування податковим органом п. 209.11 ст. 209 Податкового кодексу України при прийнятті Рішення №2 є правомірними.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Селянсько (Фермерського) господарства "Тріумф" до Ярмолинецького відділення Городоцької міжрайонної державної податкової інспекції Хмельницької області про визнання нечинним та скасування рішення № 2 від 11.05.2011 року - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 19 липня 2012 року

Постанова не набрала законної сили

Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2012
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29662963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2270/7623/11

Ухвала від 13.07.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 08.09.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 20.08.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 17.07.2012

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 20.08.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні