Ухвала
від 28.01.2013 по справі 2а-4128/12/0170/18
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-4128/12/0170/18

28.01.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кучерука О.В.,

суддів Кукти М.В. ,

Єланської О.Е.

розглянувши апеляційну скаргу Ленінської районної державної адміністрації АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Панов О.І. ) від 05.10.12

за позовом Човневого кооперативу "Чайка" (вул. Речна, буд.23,Войкове,Ленінський район, Автономна Республіка Крим,98221)

до Ленінської районної державної адміністрації АР Крим (вул. Пушкіна 22,Леніне,Ленінський район, Автономна Республіка Крим,98200)

про визнання незаконним розпорядження,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.10.2012 року позовні вимоги Човневого кооперативу "Чайка" задоволені частково.

Визнано протиправним розпорядження Ленінської районної державної адміністрації АРК №136 від 02.03.2012р.

В решті позивних вимог відмовлено.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ЧК "Чайка" судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку Ленінської районної державної адміністрації АРК, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору, розміром 16,10 грн.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.10.2012 року, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 28.01.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України та перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 25.07.2008р. за вих. №13/1683 державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція на підставі висновку узгодила матеріали по вибору земельної ділянки, орієнтованою площею 1,0 га, під розширення Човневого кооперативу "Чайка".

04.08.2008р. за вих. №7043 Республіканський комітет з охорони культурної спадщини надав висновок ЧК "Чайка" про можливість відводу земельної ділянки.

14.08.2008р. був складений акт комісією по вибору земельної ділянки для розміщення об'єктів на території району, затвердженої розпорядженням Ленінської районної державної адміністрації АРК№1079 від 12.11.2007р., а саме дослідивши земельну ділянку у розмірі 1,0 га, комісія вирішила можливим розширення комплексу човнових гаражів до 300 одиниць на обраній земельній ділянці, орієнтованою площею 1,0 га на території Войківської сільської ради Ленінського району АР Крим.

15.08.2008р. Ленінська районна СЕС АР Крим надала висновок №408 відповідно до якого земельна ділянка АРК, Ленінський район, резервні землі Войківської сільської ради придатна для звеличення меж землекористування ЧК "Чайка" на території Войківської сільської ради Ленінського району АР Крим.

02.10.2008р. рішенням 21 сесії 5 скликання Войківської сільської ради Ленінського району АР Крим. №110/22-5 було узгоджено ЧК "Чайка" місцезнаходження ділянки 1 га, розташованої за межами с. Бондаренково Войківської сільської ради Ленінського району АР Крим та також було прийнято рішення клопотати перед Ленінською районною державною адміністрацією АРК про узгодження позивачу місцезнаходження земельної ділянки.

14.10.2008р. Відділ містобудування та архітектури Ленінської районної державної адміністрації АРК надав попередній висновок №748 по вибору ділянки під будівництво, відповідно до якого відділ вважає можливим погодити надання витребуваної земельної ділянки у довгострокову оренду під будівництво приміщень для зберігання маломірних суден (човнових гаражів).

24.01.2009р. на засіданні республіканської Міжвідомчої комісії при Раді міністрів АР Крим по розміщенню продуктивних сил було прийнято рішення рекомендувати узгодити місцезнаходження земельної ділянки ЧК "Чайка" під розширення комплексу човнових гаражів загальною площею 1,0 га, розташованого за межами населеного пункту на території Войківської сільської ради Ленінського району АР Крим з урахуванням реєстрації членами кооперативу плавсредств у встановленому законодавством порядку.

05.02.2010р. був заказаний позивачем та виконаний ДП " Головний територіальний научно-дослідний та проектний інститут Кримнііпроект" проект забудови території ЧК "Чайка" в районі с. Бондаренково, бухта Булганак, Ленінського району Войківської сільської ради АР Крим.

30.03.2012р. Розпорядженням №408 Ленінської районної державної адміністрації АРК було надано дозвіл на розробку містобудівного обґрунтування розширення ЧК "Чайка".

22.04.2012р. було виконано ДП " Головний територіальний научно-дослідний та проектний інститут Кримнііпроект" містобудівне обґрунтування розширення індивідуальних гаражів в ЧК "Чайка" в районі с. Бондаренково, бухта Булганак, Ленінського району Войківської сільської ради АР Крим.

Крім того, ТОВ "АРХСЕВРИС" було видано рецензію (зведений висновок) на містобудівну документацію "Містобудівне обґрунтування розширення індивідуальних гаражів в ЧК "Чайка" в районі с. Бондаренково, бухта Булганак, Ленінського району Войківської сільської ради АР Крим". Відповідно даної рецензії були зроблені висновки, що надане на рецензію "Містобудівне обґрунтування розширення індивідуальних гаражів в ЧК "Чайка"" в районі с. Бондаренково, бухта Булганак, Ленінського району Войківської сільської ради АР Крим рекомендоване до затвердження.

17.10.2011 р. було проведено громадське слухання членів територіальної громади у кількості 54 осіб, яке оформлено протоколом та з якого убачається, що ніяких заперечень та претензій від присутніх не поступило та було рекомендовано затвердження містобудівного обґрунтування розміщення індивідуальних гаражів в ЧК "Чайка", розташованих в с. Бондаренково, бухта Булганак, Ленінського району Войківської сільської ради АР Крим.

Однак, 02.03.2012р. головою Ленінської районної державної адміністрації АРК було винесено розпорядження №136 "Про відмову в узгодженні містобудівного обґрунтування розширення ЧК "Чайка". Підставою для відмови послужило проведення громадських слухань після набрання чинності Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", а саме із посиланням на вимоги п. 4 розділу V Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 6 Закону України від 09 квітня 1999 року №586-XIV "Про місцеві державні адміністрації" в редакції на час виникнення спірних правовідносин (далі -Закон №586) на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Правовий статус місцевих державних адміністрацій, їх організація, повноваження та порядок діяльності визначені Конституцією України (ст.ст. 118-119), Законом України "Про місцеві державні адміністрації" та іншими нормативно-правовими актами України.

Статтею 118 Конституції України встановлено, що виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.

Місцеві державні адміністрації, відповідно до статті 119 Конституції України, на відповідній території забезпечують: 1) виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади; 2) законність і правопорядок; додержання прав і свобод громадян, а також інші повноваження, передбачені Конституцією України та законами України.

Згідно статті 3 Закону №586 місцеві державні адміністрації діють на засадах: 1) відповідальності перед людиною і державою за свою діяльність; 2) верховенства права; 3) законності; 4) пріоритетності прав людини; 5) гласності; 6) поєднання державних і місцевих інтересів.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 13 Закону №586 до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Статтею 21 вказаного Закон №586 та статтею 17 Земельного кодексу України конкретизовано, які саме повноваження має місцева державна адміністрація стосовно використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля. Серед інших, до них входить також розпорядження землями державної власності відповідно до закону.

30.03.2010 р. позивачу було надано дозвіл на розробку містобудівного обґрунтування розширення ЧК "Чайка", на цей момент був чинний Закон України "Про планування і забудову територій" від 20.04.2000р. №1699-ІІІ (далі Закон №1699).

Відповідно до ст. 24 Закону №1699 право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням та відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, встановлених згідно з вимогами цього Закону.

Замовник, що має намір забудови належної йому на праві власності або користуванні земельної ділянки, або уповноважена ним особа звертається до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування із заявою (клопотанням) щодо намірів забудови земельної ділянки, в якій зазначаються призначення будівлі, споруди та орієнтовні характеристики забудови. До заяви (клопотання) можуть бути додані передпроектні роботи.

Орган місцевого самоврядування визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки місцевим правилам забудови населеного пункту, містобудівній документації.

У разі якщо зазначені в заяві (клопотанні) наміри належать до переважного чи допустимих видів забудови відповідної території, орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня реєстрації заяви (клопотання) надає заявнику містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, встановлені місцевими правилами забудови населеного пункту.

У разі якщо наміри забудови земельної ділянки не відповідають вимогам містобудівної документації та видам використання території, встановленим місцевими правилами забудови, державними нормами, орган місцевого самоврядування протягом місяця з дня реєстрації заяви (клопотання) надає заявнику висновок щодо цієї невідповідності та рекомендації стосовно можливої зміни намірів забудови земельної ділянки.

У разі відсутності місцевих правил забудови або при намірах забудови земельної ділянки за межами населеного пункту відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня реєстрації заяви (клопотання) надає заявнику згоду на розроблення містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта.

У разі якщо органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування мають намір забудови з власної ініціативи або з урахуванням пропозицій щодо намірів забудови вільних від забудови територій, внесених фізичними чи юридичними особами, вони вправі доручити відповідному органу земельних ресурсів і органу містобудування та архітектури внести пропозиції щодо добору земельних ділянок відповідно до земельного законодавства.

Добір земельних ділянок здійснюється на підставі затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, регіональних або місцевих правил забудови.

Замовник, який має наміри забудови, що не відповідають містобудівним умовам і обмеженням, встановленим для земельної ділянки, що перебуває у його власності або користуванні, може звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з додатковими пропозиціями та обґрунтуваннями цих намірів.

Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у п'ятиденний строк з дня реєстрації такого звернення направляє його разом з матеріалами обґрунтувань на розгляд відповідного органу містобудування та архітектури, який за участю органів земельних ресурсів, охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів у двотижневий строк готує і подає до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування висновок, який містить пропозиції щодо доцільності (недоцільності) внесення змін до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, місцевих правил забудови, містобудівної документації. У разі розгляду пропозицій щодо будівництва екологічно небезпечних об'єктів, комплексів будинків і споруд різного призначення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування може бути продовжено строк підготовки такого висновку, але не більше ніж на два тижні.

На підставі зазначених у висновку пропозицій орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування приймає рішення про відмову у внесенні змін до містобудівної документації, місцевих правил забудови або про надання згоди на розроблення містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта із застосуванням процедури проведення громадського обговорення.

За результатами громадського обговорення містобудівного обґрунтування, на підставі пропозицій стосовно внесення змін до містобудівної документації, місцевих правил забудови, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування приймає відповідне рішення.

Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, отримані відповідно до частини четвертої цієї статті або затверджені рішенням відповідної місцевої ради, є підставою для отримання інших вихідних даних для проектування об'єкту (об'єктів) забудови земельної ділянки та здійснення цього проектування. .

З аналізу зазначених вище норм вбачається, що підставами для відмови у затвердженні містобудівного обґрунтування є не узгодження містобудівного обґрунтування з відповідними органами містобудування та архітектури, земельних ресурсів, охорони культурної спадщини, природоохоронним та санітарно-епідеміологічним органом, а також не погодження та врахування результатів громадського обговорення в порядку, встановленому цим Законом.

При цьому, розроблене містобудівне обґрунтування розширення ЧК "Чайка" було погоджено з Відділом містобудування та архітектури Ленінської районної державної адміністрації АРК, Відділом земельних ресурсів Ленінського району, Рескомом АРК з охорони культурної спадщини, Державною Азово-Чорноморської екологічною інспекцією, головним державним санітарним лікарем Ленінської районної СЕС, Войковською сільською радою, а також були проведені громадські слухання членів громади 17.10.2011р., що підтверджується протоколом із якого вбачається, що ніяких заперечень та претензій з боку присутніх не було.

Таким чином при розроблені містобудівного обґрунтування щодо розширення ЧК "Чайка" позивач діяв у відповідності до діючого на той час Закону №1699.

Щодо посилання відповідача на той факт, що громадські слухання були проведені після набрання чинності Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011р. №3038-VI (далі- Закон №3038), слід зазначити наступне.

Закон №3038 встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до п. 4 ст. 1 розділу V Прикінцевих положень Закону №3038 проекти забудови територій, розподілу територій, містобудівні обґрунтування з відповідними умовами та обмеженнями забудови земельних ділянок, будівельні паспорти, документи на введення об'єктів в експлуатацію та їх сертифікацію, розроблені та/або оформлені до набрання чинності цим Законом, можуть бути затверджені та використані після набрання чинності цим Законом.

Положення затверджених відповідно до цього пункту проектів забудови територій, розподілу територій, містобудівних обґрунтувань з відповідними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки враховуються під час розроблення, внесення змін та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Як випливає з Рішення Конституційного Суду України від 9 лютого 1999 року № 1/99-рп, частину першу статті 58 Конституції України щодо дії нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Відповідно, правомірність поведінки особи, зокрема, дотримання нею норм законодавства про затвердження містобудівного обґрунтування, слід визначати із застосуванням законодавства, яке діяло на момент вчинення відповідних дій.

Відповідно до статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не доведено законність винесення спірного розпорядження.

Колегія суддів погоджується з висновком суду, щодо обґрунтованості визнання протиправним розпорядження Ленінської районної державної адміністрації АРК №136 від 02.03.2012р. з підстав вказаних в розпорядженні.

Стосовно вимог щодо зобов'язання Ленінської районної державної адміністрації АРК затвердити містобудівне обґрунтування розширення ЧК "Чайка", то такі вимоги є передчасними, оскільки відповідач при розгляді звернення позивача має відповідні варіанти поведінки в межах наданих йому повноважень, а відтак це є втручається в компетенцію спеціально уповноваженого органу виконавчої влади, який уповноважений затверджувати чи відмовляти в затвердженні відповідної документації, що не є функцією суду.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Ленінської районної державної адміністрації АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.10.2012 року по справі №2а-4128/12/0170/18 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук

Судді підпис М.В. Кукта

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Кучерук

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2013
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29666917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4128/12/0170/18

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 05.10.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні