Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2013 р. Справа №805/748/13-а
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд у складі
Головуючий суддя: Буряк І.В.
при секретарі: Могілевському А.А.
за участю представників сторін:
позивача: Дрей Л.М. (дов.)
відповідача: Крамаренко Л.В. (дов.)
Топчий Т.А. (дов.)
розглянувши у відкритому судовому засіданні
позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Асал Дизайн»
до Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької
області Державної податкової служби
про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Асал Дизайн» (надалі - позивач, ТОВ «Асал Дизайн») звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби (надалі - відповідач, Макіївська ОДПІ) про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 26.12.2012р. №0000022320.
В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на безпідставність та необґрунтованість висновків акту перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347, на підставі якого прийнято спірне податкове повідомлення-рішення, яке винесено без урахування фактичних обставин справи та в порушення приписів податкового законодавства.
В судовому засіданні від 25.02.2013р. представник позивача позов підтримав та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Макіївська ОДПІ надала до суду письмові заперечення на позов, згідно яких проти позову заперечує та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, обґрунтовує свою позицію висновками акту перевірки.
В судовому засіданні від 25.02.2013р. представник відповідача проти позовних вимог заперечував.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Асал Дизайн» зареєстровано виконавчим комітетом Макіївської міської ради в якості юридичної особи (ЄДРПОУ 34705347, місцезнаходження: 86116, Донецька область, м.Макіївка, вул.Щербакова, буд.7 «А»). Дата первинної реєстрації 31.10.2006р.
Макіївською ОДПІ була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Асал Дизайн» з питань виявлення фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007р. по 30.09.2012р., по закінченню якої було складено відповідний акт перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347.
Згідно висновків вказаного акту перевіркою встановлено порушення:
- пп.7.4.1, пп.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» підприємством завищено суму податкового кредиту у розмірі 21 338,00 грн., у тому числі за листопад 2009р. - 2 851,00 грн., за грудень 2009р. - 1 927,00 грн., січень 2010р. - 1 125,00 грн., лютий 2010р. - 1 864,00 грн., березень 2010р. - 150 грн., квітень 2010р. - 5 837,00 грн., травень 2010р. - 3 508, 00 грн., червень 2010р. - 586,00 грн., вересень 2010р. - 1 228,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн., грудень 2010р. - 1 345,00 грн., при придбанні ТМЦ та послуг, які у подальшому не приймали участі в оподаткуванні операцій у межах господарської діяльності підприємства;
- пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України підприємством завищено суму податкового кредиту у розмірі 13 192,00 грн., у тому числі за січень 2011р. - 991,00 грн., лютий 2011р. - 4 796,00 грн., березень 2011р. - 2 272,00 грн., вересень 2011р. - 425,00 грн., жовтень 2011р. - 209,00 грн., грудень 2011р. - 995,00 грн., квітень 2012р. - 1 099,00 грн., червень 2012р. - 1 436,00 грн., липень 2012р. - 333,00 грн., серпень 2012р. - 636,00 грн. при придбанні ТМЦ та послуг, які у подальшому не приймали участі в оподаткуванні операцій у межах господарської діяльності підприємства;
- пп.7.7.1, пп.7.7.2, пп.7.7.3 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.102.5 ст.102 Податкового кодексу України підприємством завищено від'ємне значення з податку на додану вартість на 437 638,00 грн. по декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р.
На підставі акту перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347 було прийняте спірне податкове повідомлення-рішення від 26.12.2012р. №0000022320, відповідно до якого ТОВ «Асал Дизайн» зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 472 168,00 грн.
Із акту перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347 було встановлено.
За період з 01.11.2009р. по 30.09.2012р. підприємством надавались в оренду власні виробничі потужності. Але понесені витрати підприємством по придбанню послуг по споживанню електроенергії були реалізовані орендарям не у повному обсязі, а саме не перевиставлені у розмірі 19 906,00 грн., у тому числі:
- листопад 2009р. - 1 043,00 грн.;
- грудень 2009р. - 1 128,00 грн.;
- січень 2010р. - 1 125,00 грн.;
- лютий 2010р. - 1 864,00 грн.;
- березень 2010р. - 150,00 грн.;
- квітень 2010р. - 769,00 грн.;
- червень 2010р. - 586,00 грн.;
- вересень 2010р. - 10,00 грн.;
- грудень 2010р. - 1 345,00 грн.;
- січень 2011р. - 991,00 грн.;
- лютий 2011р. - 3 490,00 грн.;
- березень 2011р. - 2 272,00 грн.;
- вересень 2011р. - 425,00 грн.;
- жовтень 2011р. - 209,00 грн.;
- грудень 2011р. - 995,00 грн.;
- квітень 2012р. - 1 099,00 грн.;
- червень 2012р. - 1 436,00 грн.;
- липень 2012р. - 333,00 грн.;
- серпень 2012р. - 636,00 грн.
Також, підприємством ТОВ «Асал Дизайн» були придбані послуги по маркетинговому дослідженню, інвентаризації та розробленню проекту землеустрою на земельну ділянку, які у подальшому не приймали участі в оподаткуванні операцій у межах господарської діяльності підприємства, а саме:
- по інвентаризації у розмірі 9 810,00 грн., у тому числі листопад 2009р. - 1 808,00 грн., грудень 2009р. - 799,00 грн., квітень 2010р. - 5 068,00 грн., вересень 2010р. - 1 218,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн.;
- по розробленню проекту землеустрою на земельну ділянку на суму 3 508,00 грн., у тому числі за травень 2010р. - 3 508,00 грн.;
- по маркетинговому дослідженню на суму 1 306,00 грн., у тому числі лютий 2011р. - 1 306,00 грн.
Встановлені порушення призвели до завищення від'ємного значення з ПДВ на 34 530,00 грн., у тому числі за листопад 2009р. - 2 851,00 грн., грудень 2009р. - 1 927,00 грн., січень 2010р. - 1 125,00 грн., лютий 2010р. - 1 864,00 грн., березень 2010р. - 150,00 грн., квітень 2010р. - 5 837,00 грн., травень 2010р. - 3 508,00 грн., червень 2010р. - 586,00 грн., вересень 2010р. - 1 228,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн., грудень 20910р. - 1 345,00 грн., січень 2011р. - 991,00 грн., лютий 2011р. - 4 796,00 грн., березень 2011р. - 2 272,00 грн., вересень 2011р. - 425,00 грн., жовтень 2011р. - 209,00 грн., грудень 2011р. - 995,00 грн.; квітень 2012р. - 1 099,00 грн., червень 2012р. - 1 436,00 грн., липень 2012р. - 333,00 грн., серпень 2012р. - 636,00 грн.
Пунктом 1.7 ст. 1 Закону України «Про податок на додану вартість» (дійсного в період за який проводилась перевірка) визначено, що податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до положень пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» (надалі - Закон) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Тобто, як вбачається із наведеною норми, умовою виникнення права на нарахування податкового кредиту - є здійснення господарської діяльності.
Згідно ч.1 ст.3 Господарського кодексу України встановлено, що під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
При цьому, частиною другою зазначеної статті встановлено, що господарська діяльність, яка здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Як зазначається в акті перевірки та не спростовується позивачем, період з 01.11.2009р. по 30.09.2012р. підприємство ТОВ «Асал Дизайн» не здійснювало господарську діяльність.
У відповідності до пп.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.
Враховуючи вищенаведене, суд робить висновок, що у позивача відсутнє право на включення до від'ємного значення з податку на додану вартість витрат за придбані послуги по маркетинговому дослідженню, інвентаризації та розробленню проекту землеустрою на земельну ділянку в розмірі 14 624,00 грн. та понесених витрат підприємством по придбанню послуг по споживанню електроенергії у розмірі 19 906,00 грн.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не надано до судового розгляду жодного доказу, який би міг підтвердити використання вказаних послуг у господарській діяльності.
Тобто, висновки акту перевірки щодо встановлення порушення в частині завищення від'ємного значення з ПДВ на 34 530,00 грн., у тому числі за листопад 2009р. - 2 851,00 грн., грудень 2009р. - 1 927,00 грн., січень 2010р. - 1 125,00 грн., лютий 2010р. - 1 864,00 грн., березень 2010р. - 150,00 грн., квітень 2010р. - 5 837,00 грн., травень 2010р. - 3 508,00 грн., червень 2010р. - 586,00 грн., вересень 2010р. - 1 228,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн., грудень 20910р. - 1 345,00 грн., січень 2011р. - 991,00 грн., лютий 2011р. - 4 796,00 грн., березень 2011р. - 2 272,00 грн., вересень 2011р. - 425,00 грн., жовтень 2011р. - 209,00 грн., грудень 2011р. - 995,00 грн.; квітень 2012р. - 1 099,00 грн., червень 2012р. - 1 436,00 грн., липень 2012р. - 333,00 грн., серпень 2012р. - 636,00 грн. - обґрунтовані.
ТОВ «Асал Дизан» надало до Макіївської ОДПІ податкову декларацію №9063946349 від 18.10.2012р. за вересень 2012 року., відповідно до якої залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового), за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду становить 472 168,00 грн.
За результатами проведеної перевірки було встановлено, що розмір від'ємного значення дорівнює 472 168,00 грн. Це від'ємне значення згідно додатку №2 до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р. складається з наступних податкових періодів:
- квітень 2007р. - грудень 2007р.;
- січень 2008р. - грудень 2008 р.;
- січень 2009р. - грудень 2009р.;
- січень 2010р. - грудень 2010р.;
- січень 2011р. - грудень 2011р.;
- січень 2012р. - серпень 2012р.
Враховуючи, що сума ПДВ, включена підприємством до податкового кредиту вересня 2012р., була сплачена підприємством при придбанні ТМЦ та послуг у період з 01.04.2007р. по 30.10.2009р., слід враховувати норми Закону України «Про податок на додану вартість», які діяли до набрання чинності Податковим кодексом України.
Відповідно до пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» (надалі - Закон) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Згідно пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);
б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду;
залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах;
залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.
Відповідно до абз.2 пп. «а» пп.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» не має права на отримання бюджетного відшкодування особа, яка була зареєстрована як платник цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів за рішенням Кабінету Міністрів України).
ТОВ «Асал Дизайн» фактично було зареєстровано 31.10.2006р., тобто, у відповідності з нормативними приписами абз.2 пп. «а» пп.7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» до 31.10.2007р. не мало право на бюджетне відшкодування, а починаючи з 01.11.2007р. отримало право на бюджетне відшкодування.
У відповідності до пп.7.7.3 п.7.7 ст.7 Закону платник податку може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів.
Згідно пп.15.3.1 п.15.3 ст.15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами» заяви на повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або на їх відшкодування у випадках, передбачених податковими законами, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, наступного за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Як було встановлено в ході судового розгляду справи, від'ємне значення за період з 01.04.2007р. по 30.10.2009р. у розмірі 437 638,00 грн. виникло за рахунок сплати ПДВ при придбанні ТМЦ та послуг для виготовлення готової продукції, та відповідно до пп.7.7.2 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» мало бути включено до декларацій відповідних періодів. Отже, від'ємне значення ПДВ за період з 01.04.2007р. по 30.10.2009р. фактично сплачено, ті підпадає під визначення бюджетного відшкодування, тому мало бути задеклароване у деклараціях наступних періодів з урахуванням граничних термінів - не пізніше 1095 дня, що настає за днем отримання права на таке відшкодування. Натомість, бюджетне відшкодування задеклароване не було, а залишок від'ємного значення задеклароване як неоплачене постачальникам.
Позивач надав до Макіївської ОДПІ податкову декларацію з податку на додану вартість №9006000519 від 13.01.2011р. за грудень 2010р., відповідно до якої:
- код рядка 24 - залишок від'ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду становить 526 310,00 грн.;
- код рядка 25 - сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню 0 грн.
Таким чином, вбачається що позивач не скористався правом передбаченим пп.7.7.3 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» та не прийняв рішення ані щодо зарахування у зменшення майбутніх платежів з податку на додану вартість від'ємного значення з даного податку, ані щодо отримання бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок.
Таким чином, судом встановлено, що підприємством завищено від'ємне значення з ПДВ на 437 638,00 грн. по декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р.
На підставі наведеного, Суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. У позові Товариства з обмеженою відповідальністю «Асал Дизайн» до Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 26.12.2012р. №0000022320, відповідно до якого зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 472 168,00 грн. - відмовити повністю.
2. Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.
3. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частина проголошена у судовому засіданні 25 лютого 2013 року, повний текст буде виготовлено 1 березня 2013 року.
4. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Буряк І. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2013 |
Оприлюднено | 05.03.2013 |
Номер документу | 29667933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні