Постанова
від 11.04.2013 по справі 805/748/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Буряк І.В.

Суддя-доповідач - Ляшенко Д.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2013 року справа №805/748/13-а

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі суддів Ляшенка Д.В., Чумака С.Ю., Ястребової Л.В., за участі секретаря Полторацькій С.С., представника позивача Фінк О.Е., представників відповідача Алфьорової Ю.Ю., Топчий Т.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2013р. у справі №805/748/13-а, за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" до Макіївської об"єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби, про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

В січні 2013р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" звернулось до суду з позовною заявою до Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 26.12.2012р. №0000022320.

В обґрунтування позовних вимог товариство послалось на безпідставність та необґрунтованість висновків акту перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347, на підставі якого прийнято спірне податкове повідомлення-рішення і зазначило, що оскаржуване рішення винесено без урахування фактичних обставин справи та із порушенням приписів податкового законодавства.

Постановою суду 1 інстанції у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову скасувати і прийняти рішення про задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні представник позивача скаргу підтримав, а представники відповідача проти її задоволення заперечували.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає що скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" зареєстровано виконавчим комітетом Макіївської міської ради в якості юридичної особи (ЄДРПОУ 34705347, місцезнаходження: 86116, Донецька область, м.Макіївка, вул.Щербакова, буд.7 "А"). Дата первинної реєстрації 31.10.2006р.

Макіївською ОДПІ була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Асал Дизайн" з питань виявлення фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007р. по 30.09.2012р., по закінченню якої було складено акт перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347.

Згідно висновків вказаного акту перевіркою встановлено порушення:

- пп.7.4.1, пп.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" підприємством завищено суму податкового кредиту у розмірі 21 338,00 грн., у тому числі за листопад 2009р. - 2 851,00 грн., за грудень 2009р. - 1 927,00 грн., січень 2010р. - 1 125,00 грн., лютий 2010р. - 1 864,00 грн., березень 2010р. - 150 грн., квітень 2010р. - 5 837,00 грн., травень 2010р. - 3 508, 00 грн., червень 2010р. - 586,00 грн., вересень 2010р. - 1 228,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн., грудень 2010р. - 1 345,00 грн., при придбанні ТМЦ та послуг, які у подальшому не приймали участі в оподаткуванні операцій у межах господарської діяльності підприємства;

- пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України підприємством завищено суму податкового кредиту у розмірі 13 192,00 грн., у тому числі за січень 2011р. - 991,00 грн., лютий 2011р. - 4 796,00 грн., березень 2011р. - 2 272,00 грн., вересень 2011р. - 425,00 грн., жовтень 2011р. - 209,00 грн., грудень 2011р. - 995,00 грн., квітень 2012р. - 1 099,00 грн., червень 2012р. - 1 436,00 грн., липень 2012р. - 333,00 грн., серпень 2012р. - 636,00 грн. при придбанні ТМЦ та послуг, які у подальшому не приймали участі в оподаткуванні операцій у межах господарської діяльності підприємства;

- пп.7.7.1, пп.7.7.2, пп.7.7.3 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" та п.102.5 ст.102 Податкового кодексу України підприємством завищено від'ємне значення з податку на додану вартість на 437 638,00 грн. по декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р.

На підставі акту перевірки від 12.12.2012р. №7459/22-4/34705347 було прийняте спірне податкове повідомлення-рішення від 26.12.2012р. №0000022320, яким ТОВ "Асал Дизайн" зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 472 168,00 грн.

Відповідно до акту перевірки ДПІ було встановлено наступне.

За період з 01.11.2009р. по 30.09.2012р. підприємством надавались в оренду власні виробничі потужності. Але понесені витрати підприємством по придбанню послуг по споживанню електроенергії були реалізовані орендарям не у повному обсязі, а саме не перевиставлені у розмірі 19 906,00 грн., у тому числі: листопад 2009р. - 1 043,00 грн.; грудень 2009р. - 1 128,00 грн.; січень 2010р. - 1 125,00 грн.; лютий 2010р. - 1 864,00 грн.; березень 2010р. - 150,00 грн.; квітень 2010р. - 769,00 грн.; червень 2010р. - 586,00 грн.; вересень 2010р. - 10,00 грн.; грудень 2010р. - 1 345,00 грн.; січень 2011р. - 991,00 грн.; лютий 2011р. - 3 490,00 грн.; березень 2011р. - 2 272,00 грн.; вересень 2011р. - 425,00 грн.; жовтень 2011р. - 209,00 грн.; грудень 2011р. - 995,00 грн.; квітень 2012р. - 1 099,00 грн.; червень 2012р. - 1 436,00 грн.; липень 2012р. - 333,00 грн.; серпень 2012р. - 636,00 грн.

Також, підприємством ТОВ "Асал Дизайн" були придбані послуги по маркетинговому дослідженню, інвентаризації та розробленню проекту землеустрою на земельну ділянку, які у подальшому не приймали участі в оподаткуванні операцій у межах господарської діяльності підприємства, а саме:

- по інвентаризації у розмірі 9 810,00 грн., у тому числі листопад 2009р. - 1 808,00 грн., грудень 2009р. - 799,00 грн., квітень 2010р. - 5 068,00 грн., вересень 2010р. - 1 218,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн.;

- по розробленню проекту землеустрою на земельну ділянку на суму 3 508,00 грн., у тому числі за травень 2010р. - 3 508,00 грн.;

- по маркетинговому дослідженню на суму 1 306,00 грн., у тому числі лютий 2011р. - 1 306,00 грн.

Встановлені порушення призвели до завищення від'ємного значення з ПДВ на 34 530,00 грн., у тому числі за листопад 2009р. - 2 851,00 грн., грудень 2009р. - 1 927,00 грн., січень 2010р. - 1 125,00 грн., лютий 2010р. - 1 864,00 грн., березень 2010р. - 150,00 грн., квітень 2010р. - 5 837,00 грн., травень 2010р. - 3 508,00 грн., червень 2010р. - 586,00 грн., вересень 2010р. - 1 228,00 грн., листопад 2010р. - 917,00 грн., грудень 20910р. - 1 345,00 грн., січень 2011р. - 991,00 грн., лютий 2011р. - 4 796,00 грн., березень 2011р. - 2 272,00 грн., вересень 2011р. - 425,00 грн., жовтень 2011р. - 209,00 грн., грудень 2011р. - 995,00 грн.; квітень 2012р. - 1 099,00 грн., червень 2012р. - 1 436,00 грн., липень 2012р. - 333,00 грн., серпень 2012р. - 636,00 грн.

Відповідно до положень пп.7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

У відповідності до пп.7.4.4 п.7.4 ст.7 цього Закону якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.

Статтею 198 п. 198.1, 198.2., 198.3. Податкового кодексу України встановлено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно ч.1 ст.3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Статтею 14 п.14.1 п.п 14.1.36 Податкового кодексу України встановлено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

В акті перевірки ДПІ зазначено, що у період з 01.11.2009р. по 30.09.2012р. підприємство ТОВ "Асал Дизайн" не здійснювало господарську діяльність.

Але цей же акт містить відомості про надання в оренду виробничих потужностей, тобто доводить здійснення позивачем господарської діяльності, спрямованої на отримання доходу (т.1, а.с. 28).

Тобто навіть актом, на підставі якого прийняте оскаржуване рішення, доведено здійснення ТОВ "Асал Дизайн" у зазначений період господарської діяльності.

Також ці обставини підтверджені і матеріалами справи.

Суду ДПІ, як суб"єкт владних повноважень, відповідно до приписів ст. 71 ч.2 КАС України, належних та допустимих доказів обґрунтованості висновків про відсутність господарської діяльності підприємства у зазначений період, не надала.

Таким чином вказаний висновок відповідача є безпідставним, а доводи ДПІ про те, що позивачем придбавалась електрична енергія та послуги по маркетинговому дослідженню, інвентаризації і розробленню проекту землеустрою на земельну ділянку, без мети їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, ґрунтується на припущеннях.

Сторонами не оспорюється наявність належних документів і таким чином виникнення підстав для набуття ТОВ "Асал Дизайн" права включити до від'ємного значення з податку на додану вартість вказаних витрат в сумі 34530 грн., а враховуючи приписи законодавства, яке регулює спірні правовідносини, про набуття зазначеного права незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, колегія суддів вважає висновки ДПІ про порушення в цій частині підприємством вимог податкового законодавства такими, що не відповідають обставинам справи і не ґрунтуються на Законі.

ТОВ "Асал Дизайн" надало до Макіївської ОДПІ податкову декларацію №9063946349 від 18.10.2012р. за вересень 2012 року., відповідно до якої залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду, становить 472 168,00 грн.

За результатами проведеної перевірки було встановлено, що розмір від'ємного значення дорівнює 472 168,00 грн. Це від'ємне значення згідно додатку №2 до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2012р. складається з наступних податкових періодів:

- квітень 2007р. - грудень 2007р.;

- січень 2008р. - грудень 2008 р.;

- січень 2009р. - грудень 2009р.;

- січень 2010р. - грудень 2010р.;

- січень 2011р. - грудень 2011р.;

- січень 2012р. - серпень 2012р.

ПДВ сумі 437638 грн., включений підприємством до податкового кредиту вересня 2012р., був сплачений підприємством при придбанні ТМЦ та послуг у період з 01.04.2007р. по 30.10.2009р.

Відповідно до пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів (послуг);

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду;

залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах.

Статтею 200 п.200.1, 200.2, 200.3, 200.4 Податкового кодексу України встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Згідно пп.15.3.1 п.15.3 ст.15 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами" та ст. 102 п. 102.5 Податкового кодексу України заяви на повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або на їх відшкодування у випадках, передбачених податковими законами, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, наступного за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.

Судом встановлено, що у підприємства виникло від'ємне значення у розмірі 437 638,00 грн. за рахунок сплати ПДВ при придбанні ТМЦ та послуг для виготовлення готової продукції, та відповідно до пп.7.7.2 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" воно мало бути включено до декларацій відповідних періодів.

Сторонами не оспорюється сплата цих коштів і декларування вказаного від'ємного значення ПДВ у деклараціях наступних періодів, і в тому числі в податковій декларації з податку на додану вартість №9006000519 від 13.01.2011р. за грудень 2010р. (т. 6, а.с.35-37)

Ні до цього періоду, ні за декларацією за грудень 2010р., і не у період до вересня 2012р. податковим органом задеклароване від"ємне значення не зменшувалось.

Тобто ДПІ не доведено порушення підприємством в цій частині податкового законодавства.

Враховуючи зміст не відкоригованої ані платником податку, ані ДПІ, декларації з податку на додану вартість №9006000519 від 13.01.2011р. за грудень 2010р., судова колегія зазначає, що документально підтверджено виникнення в цей період у позивача права на бюджетне відшкодування зокрема 437 638,00 грн., а як наслідок за декларацією за вересень 2012р., підстав для застосування приписів пп.15.3.1 п.15.3 ст.15 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та цільовими фондами" та ст. 102 п. 102.5 Податкового кодексу України щодо дотримання терміну 1095 днів, і зменшення за цією декларацією від"ємного значення, не виникло.

Таким чином і в цій частині оскаржуване податкове повідомлення-рішення є безпідставним та підлягає визнанню недійсним.

Приймаючи до уваги викладене судова колегія вважає позовні вимоги ТОВ "Асал Дизайн" обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню повністю.

Судом 1 інстанції справу вирішено із помилковим застосування норм матеріального права, а тому рішення належить скасувати.

Керуючись ст.ст. 195-196, ст.ст. 202, ст. 205, ст. 206, ст. 207 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2013р. у справі №805/748/13-а - задовольнити і постанову скасувати.

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" до Макіївської об"єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби задовольнити і визнати недійсним податкове повідомлення-рішення відповідача від 26.12.2012р. № 0000022320, яким зменшено розмір від"ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 472 168 грн.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Асал Дизайн" понесені судові витрати в сумі 3441 грн.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення постанови в повному обсязі.

Суддя-доповідач: Д.В.Ляшенко

Судді: С.Ю. Чумак

Л.В.Ястребова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено16.04.2013
Номер документу30678480
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/748/13-а

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Ухвала від 21.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 25.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

Постанова від 25.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні