Ухвала
від 21.02.2013 по справі 2а-10849/09/1570
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" лютого 2013 р. м.Київ К/9991/80843/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Голяшкін О.В. (доповідач),

Заяць В.С.,

Стрелець Т.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю на ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року у справі за позовом Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю до Південної митниці та Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області, за участю прокуратури Малиновського району м.Одеси, про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року адміністративний позов Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю задоволено в повному обсязі; визнано неправомірними дії Південної митниці щодо визначення митної вартості товару згідно митної декларації від 19 червня 2009 року №500040624/9/000898; визнано недійсним рішення Південної митниці від 18 червня 2009 року №500000043/2009/001563/1 про визначення митної вартості товарів; визнано недійсною картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України №500000043/2009/000561 прийняту Південною митницею 18 червня 2009 року; зобов'язано Південну митницю надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суму надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю згідно митної декларації від 19 червня 2009 року №500040624/9/000898 мита у сумі 673252, 02 грн. та податку на додану вартість у сумі 1481154,45 грн., у загальній сумі 2154406,47 грн.; на підставі підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю мита та податку на додану вартість згідно митної декларації від 19 червня 2009 року №500040624/9/000898, стягнуто з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства в Одеській області на користь позивача суму надмірно сплачених позивачем згідно митної декларації від 19 червня 2009 року №500040624/9/000898 мита у сумі 673252,02 грн. та податку на додану вартість у сумі 1481154,45 грн., у загальній сумі 2154406,47 грн.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2010 року задоволено апеляційні скарги Південної митниці, Головного управління Державного казначейства України в Одеській області та прокуратури Малиновського району м.Одеси; скасовано постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року, прийнято нову постанову, якою Фірмі «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 02 жовтня 2012 року задоволено касаційну скаргу Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю; скасовано постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2010 року; прийнято відмову позивача від частини позовних вимог; визнано такою, що втратила законну силу постанова Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року в частині: зобов'язання Південної митниці надати до Головного управління Державного казначейства України в Одеській області підтвердження щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених позивачем згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість у загальній сумі 2154406,47 грн.; зазначення підтвердження Південної митниці щодо зарахування до Державного бюджету України суми надмірно сплачених позивачем згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість в якості стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачених позивачем згідно митних декларацій мита та податку на додану вартість; закрито провадження в цій частині; в іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року залишено без змін.

У жовтня 2012 року Фірма «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ звернулася до суду із заявою про зміну способу та порядку виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року заяву Фірми «Платан ЛТД»задоволено; змінено спосіб і порядок виконання постанови Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2009 року у справі №2а-10849/09/1570 шляхом стягнення з Державного бюджету України через ГУ Державної казначейської служби України в Одеській області надмірно сплачених Фірмою «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ згідно митної декларації від 19 червня 2009 року №500040624/9/000898 мито у сумі 673252,02 грн. та податок на додану вартість у сумі 1481154,45 грн. у загальному розмірі 2154406,47грн., а саме, з рахунків: «Мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності»(код 020) рахунок №31117060705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 15010100 (с.060); «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів»(код 028) рахунок №31113031705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 14010300 (с. 031).

Ухвала суду першої інстанції мотивована тим, що на момент розгляду заяви функцію повернення коштів з Державного бюджету здійснюється органами Державної казначейської служби, а підставою для стягнення надмірно сплачених коштів згідно з чинним на момент розгляду заяви законодавством є не підтвердження митниці про їх зарахування до бюджету, а виконавчий лист, списання коштів за рішенням суду можливе за умови зазначення реквізитів рахунків, на які зараховані надмірно сплачені мито та податок на додану вартість, та з яких необхідно здійснити безспірне списання таких коштів.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року задоволено апеляційну скаргу Південної митниці; скасовано ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року; прийнято по справі нову ухвалу, якою у задоволенні заяви Фірми «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ про зміну способу та порядку виконання судового рішення відмовлено.

Не погоджуючись з ухвалою апеляційного адміністративного суду, Фірма «Платан ЛТД»у вигляді ТОВ звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року скасувати, ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року залишити в силі.

У касаційній скарзі позивач зазначає, що виконання судового рішення по даній справі можливе лише при зазначенні у ньому, а відповідно, і у виконавчому листі, реквізитів рахунків, на яких обліковуються надходження надмірно сплачених позивачем мита та податку на додану вартість.

Південна митниця у поданих запереченнях проти касаційної скарги заперечує.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як встановлено ч.5 ст.124 Конституції України, судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження -із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 затверджений Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення (п.1 Порядку).

Як встановлено п.3 Порядку, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства з попереднім інформуванням Мінфіну та у порядку черговості надходження виконавчих документів.

Відповідно до п.п.1 п.16 Порядку органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів.

Згідно п.19 Порядку безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому листі про стягнення надходжень до бюджету та/або заяві про виконання рішень про стягнення надходжень бюджету, здійснюється органами Казначейства з відповідного рахунка, на які такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

Відповідно до п.20 Порядку якщо рахунок, з якого необхідно здійснити безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів, на дату прийняття виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету до виконання або надходження інформації, зазначеної у пункті 18 цього Порядку, змінено у зв'язку з внесенням змін до відповідних нормативно-правових актів, безспірне списання таких коштів здійснюється із зміненого рахунку, на якому обліковується надходження бюджету, на який в поточному бюджетному періоді зараховується відповідний вид надходжень, з урахуванням пропозицій органу, що контролює справляння надходжень бюджету. У разі коли законом відповідний вид надходжень бюджетному періоді не передбачений, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів рахунка, на якому обліковуються кошти за кодом доходів бюджету «Інші надходження».

Отже, виконання судового рішення про стягнення надмірно сплачених коштів з бюджету можливе при зазначенні у судовому рішенні та, відповідно, у виконавчому листі, реквізитів рахунків, на які вказані кошти були зараховані та з яких має бути проведено стягнення.

Як встановлено судом першої інстанції, зарахування та облік надмірно сплачених до бюджету мита у сумі 673252,02 грн. та податку на додану вартість у сумі 1481154,45 грн. проводилось на рахунки: «Мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності»(код 020) №31117060705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 15010100 (с.060); «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів»(код 028) №31113031705002 ГУДКСУ в Одеській області, код бюджетної класифікації 14010300 (с. 031).

Указом Президента України від 09 грудня 2010 року №1085/2010 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади»утворено Державну казначейську службу України, на яку покладено функції у сфері казначейського обслуговування державного бюджету.

Згідно п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2011 року №651 «Про утворення територіальних органів Державної казначейської служби»утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної казначейської служби за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, входить Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області. Територіальні органи Державної казначейської служби, що утворюються згідно з п.1 цієї постанови, є правонаступниками прав та обов'язків територіальних органів Державного казначейства -урядового органу, що діяв у системі Міністерства фінансів України (п.2 постанови).

Враховуючи, що функцію повернення коштів з Державного бюджету здійснює Головне управління Державної казначейської служби в Одеській області, а підставою для стягнення надмірно сплачених коштів є не підтвердження митниці щодо їх зарахування до бюджету, а виконавчий лист, а списання коштів можливе за умови зазначення рахунків, на які вказані кошти зараховані та з яких має бути здійснено списання, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованих висновків про наявність підстав для задоволення заяви про зміну способу та порядку виконання судового рішення.

За вказаними обставинами, колегія суддів, перевіривши у межах касаційної скарги правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, приходить до висновку, що апеляційний суд помилково скасував законне і обґрунтоване рішення суду першої інстанції, а тому відповідно до ст.226 КАС України ухвала апеляційного суду підлягає скасуванню із залишенням в силі ухвали суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 226, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Фірми «Платан ЛТД»у вигляді Товариства з обмеженою відповідальністю задовольнити.

Ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2012 року скасувати.

Ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2012 року залишити в силі.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 -239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді О.В.Голяшкін

В.С.Заяць

Т.Г.Стрелець

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення21.02.2013
Оприлюднено04.03.2013
Номер документу29680764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10849/09/1570

Ухвала від 03.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 14.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 28.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні