Постанова
від 27.02.2013 по справі 115/738/13-а
САКСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 115/738/13

ПОСТАНОВА

Іменем України

"27" лютого 2013 р. м. Саки

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого, судді: Щербіни Д.С.,

при секретарі: Аттаровій А.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Садівницького товариства «Садовод» до державного реєстратора виконавчого комітету Сакської міської ради АР Крим Діденко Олени Олександрівни, третя особа - Виконавчий комітет Сакської міської ради АР Крим, про визнання протиправними дій та зобов'язання здійснити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Садівницьке товариство «Садовод» звернулося до суду з адміністративним позовом до державного реєстратора виконавчого комітету Сакської міської ради АР Крим Діденко Олени Олександрівни про визнання дій Державного реєстратора виконкому Сакської міської ради АР Крим протиправними, визнання недійсною реєстрацію Обслуговуючого кооперативу Садівниче Товариство «Садовод» від 05.06.2006р., зобов'язання Державного реєстратора виконкому Сакської міської ради вчинити дії по анулюванню реєстраційного запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 11431200000000353 від 05.06.2006р. та зобов'язання Державного реєстратора виконкому Сакської міської ради вчинити дії по відновленню запису про державну реєстрацію садівничого товариства «Садовод» від 03.08.1998р. з ідентифікаційним кодом 23192887 організаційно-правовою формою господарської діяльності «Садівниче товариство», вид діяльності - громадська організація (91.33.0) за адресою: 96500, м. Саки, вул. Морська, 4-6, мотивуючи свої вимоги тим, що 05.06.2006р. державний реєстратор на підставі реєстраційної картки Ф.6 від 29.05.2006р. здійснив перереєстрацію і включив СТ «Садовод» до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України з встановленням організаційно-правової форми господарювання «обслуговуючий кооператив», чим порушив норми ст. 36 і ст. 37 Конституції України та ст. 7 і ст. 8 Закону України «Про кооперацію». Проведення цієї перереєстрації відбулося без додання до реєстраційної картки копії рішення загальних зборів членів кооперативу. Звернення правління до Державного реєстратора виконкому Сакської міської ради з проханням виправити допущені порушення при реєстрації СТ «Садовод», перереєструвати товариство в якості громадської організації, провести коригування в ЄДР організаційно правової форми СТ «Садовод» у «Садівниче товариство» залишалося без відповіді. На підставі викладеного та керуючись положеннями Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1180-р просило позов задовольнити.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили його задовольнити.

Відповідачка у судовому засіданні з позовними вимогами не погодилася у повному обсязі, надавши письмові заперечення, відповідно до яких СТ «Садовод» був включений до Єдиного державного реєстру на підставі реєстраційної картки Ф.6-включення 29.05.2006р. з організаційно-правовою формою «Обслуговуючий кооператив». Ця організаційно-правова форма відповідає чинному законодавству, а саме ст.ст. 2, 6 ЗУ «Про кооперацію», ст. 2 ЗУ «Про сільськогосподарську кооперацію». Документи на зміну організаційно-правової форми були надані державному реєстратору головою СТ «Садовод» Кононенко І.О., який діяв на підставі Статуту і в рамках повноважень, наданих йому загальними зборами. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи (ст. 8 ч. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»). Дані реєстраційні дії були виконані на законних підставах і діяли до прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.09.2009р. № 1180-р і до внесення змін до Класифікатора КОПФГ від 25.09.2009р. Закон зворотної сили не має. Державний реєстратор за власною ініціативою без пакета документів реєстраційні дії не проводить. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 р. № 1180-р Держпідприємництвом України проводилася перевірка, порушень виявлено не було. СТ «Садовод» не є громадською організацією, тому що згідно ст. 1 Закону України «Про об'єднання громадян», що діяв на момент реєстрації СТ «Садовод» та перереєстрації його в обслуговуючий кооператив, об'єднаннями громадян є добровільні громадські формування створені на основі єдності інтересів для спільної реалізації своїх прав і свобод. Дія цього закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутку, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування, інші об'єднання громадян, порядок утворення яких визначається відповідним законодавством.

Третя особа - Виконавчий комітет Сакської міської ради АР Крим - явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлений належним чином. Відповідно до заяви № 02.1-36/287 від 18.10.2012р. представник третьої особи просив справу розглядати за його відсутності, не заперечував проти задоволення позову.

Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи позовної заяви та заперечень проти позову, судом встановлено наступне.

Відповідно до матеріалів реєстраційної справи СТ «Садовод» зареєстрований виконкомом Сакської міської ради від 28.01.1983р. з назвою «Садівниче товариство робітників і службовців ВНДІ Йодобром», в подальшому були зареєстровані зміни до статуту рішенням № 200/1 від 22.05.1998р . із назвою СОТ «Садовод»; № 578 від 26.12.2003р. та № 122 від 26.03.2004р. із назвою СТ «Садовод».

СТ «Садовод» був включений до Єдиного державного реєстру на підставі реєстраційної картки Ф.6-включення 29.05.2006р. з організаційно-правовою формою «Обслуговуючий кооператив».

Згідно із записом № 11431200000000353 від 05.06.2006 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Виконавчого комітету Сакської міської ради АР Крим Таранець Ольгою Олександрівною внесений запис про державну реєстрацію СТ «Садовод» з організаційно-правовою формою «Обслуговуючий кооператив».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про об'єднання громадян», що діяв на момент реєстрації СТ «Садовод» та перереєстрації його в обслуговуючий кооператив, об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією. Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством.

Відповідно до п. 1.2 Статуту Садівницького товариства «Садовод» основним направленням діяльності товариства є створення умов для членів товариства, для індивідуальної діяльності по вирощуванню овочів, фруктів, ягід та іншої сільськогосподарської продукції, а також проведення активного відпочинку членів товариства, їх сімей і родичів.

Згідно з ч. 1 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (у редакції на час проведення спірного запису № 11431200000000353 від 05.06.2006 року) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи засновники (учасники) або уповноважений ними орган чи особа повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; нотаріально посвідчену копію рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, яким затверджено зміни до установчих документів; оригінал установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію; два примірники змін до установчих документів юридичної особи та два примірники установчих документів у новій редакції, або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державний реєстратор протягом 2004 - 2005 років при надходженні від юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної картки, відповідно до вимог статті 19 цього Закону, зобов'язаний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про державну реєстрацію на свідоцтва про державну реєстрацію єдиного зразка. При цьому реєстраційний збір за заміну свідоцтва про державну реєстрацію не стягується.

Згідно зі ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. В Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи зокрема містяться відомості про організаційно-правову форму.

Рішенням загальних зборів Садівницького товариства «Садовод» від 22.07.2012р. прийнято рішення про покладення відповідних повноважень на голову правління СТ «Садовод» для здійснення дій по виправленню організаційно-правової форми та приведення її до відповідності до статуту та свідоцтву, яке було видано раніш органом реєстрації.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо забезпечення відновлення та захисту права власності на земельні ділянки (користування ними) членів садівницьких товариств, садово-городніх, житлово-будівельних та гаражних кооперативів» № 1180-р від 30.09.2009р. з метою забезпечення відновлення та захисту права власності на земельні ділянки (користування ними) членів садівницьких товариств, садово-городніх, житлово-будівельних та гаражних кооперативів Держкомпідприємництву: провести разом з державними реєстраторами перевірку додержання законодавства під час державної реєстрації обслуговуючих кооперативів, у тому числі тих, що створені шляхом реорганізації (перетворення); вжити заходів щодо забезпечення у разі виявлення порушень за результатами перевірок звернення до правоохоронних органів, зокрема прокуратури, та судів з метою скасування державної реєстрації обслуговуючого кооперативу, що створений шляхом реорганізації (перетворення) без згоди більшості членів відповідного кооперативу чи садівницького товариства.

Судом не приймається до уваги посилання відповідачки на те, що Держпідприємництвом України проводилася перевірка, за результатами якого порушень виявлено не було, оскільки волевиявлення позивача підтверджено вищенаведеним рішенням загальних зборів Садівницького товариства «Садовод» від 22.07.2012р. та відповідно до п. 6.1 Статуту СТ «Садовод» вищим органом садівницького товариства є загальні збори членів товариства, а у період між зборами -правління товариства.

Відповідно до ст. 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України).

Оскільки позивачем не доведено суду само в чому виражається противність дій відповідача у виниклих правовідносинах, а судом встановлено, що дії по перереєстрації позивача здійснені іншим державним реєстратором, суд дійшов висновку про часткове задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючі наведене, керуючись статтями 8 - 11, 70, 71, 128, 160 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовну заяву Садівницького товариства «Садовод» - задовольнити частково.

Визнати протиправним реєстрацію Обслуговуючого кооперативу Садівницьке товариство «Садовод» від 05.06.2006р.

Зобов'язати Державного реєстратора виконавчого комітету Сакської міської ради Автономної Республіки Крим Діденко Олену Олександрівну внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про скасування державної реєстрації запису № 11431200000000353 від 05.06.2006 року.

Зобов'язати Державного реєстратора виконавчого комітету Сакської міської ради Автономної Республіки Крим Діденко Олену Олександрівну поновити запис про державну реєстрацію Садівницького товариства «Садовод» від 03.08.1998р. з ідентифікаційним кодом 23192887, організаційно-правовою формою господарської діяльності «Садівницьке товариство», вид діяльності - громадська організація за адресою: 96500, м. Саки, вул. Морська 4-б.

В задоволенні решти позову - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Садівницького товариства «Садовод» судовий збір у розмірі 16,09 грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Сакський міськрайонний суд АР Крим протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щербіна Д. С.

СудСакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.02.2013
Оприлюднено05.03.2013
Номер документу29682656
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —115/738/13-а

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Щербіна Д. С.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Щербіна Д. С.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Мунтян Ольга Іванівна

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Щербіна Д. С.

Постанова від 27.02.2013

Адміністративне

Сакський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Щербіна Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні