КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а/2370/1860/2012 Головуючий у 1-й інстанції: Грицаєнко О.Л. Суддя-доповідач: Хрімлі О.Г.
У Х В А Л А
Іменем України
21 лютого 2013 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого суддів при секретарі Хрімлі О.Г., Ганечко О.М., Літвіної Н.М., Архіповій Л.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Гатунок» на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 червня 2012 року в адміністративній справі за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гатунок» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИЛА:
Черкаське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулось до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гатунок» про стягнення заборгованості у розмірі 5774,46 грн.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 15 червня 2012 року адміністративний позов задоволений.
Не погоджуючись з судовим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю «Гатунок» подало апеляційну скаргу, в якій просило постанову суду першої скасувати та прийняти нову про відмову у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явились.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга необґрунтована та задоволенню не підлягає.
Суд першої інстанції всебічно, повно та об'єктивно розглянув справу, правильно встановив обставини, яким дав правильну правову оцінку і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення адміністративного позову.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю «Гатунок» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 01.11.2005 року.
Відповідач з 08.11.2005 року зареєстрований, згідно поданої ним заяви, як платник страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за реєстраційним номером 710020005820.
18 січня 2012 року спеціалістом контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена планова перевірка ТОВ «Гатунок» щодо дотримання норм чинного законодавства з питань загальнообов'язкового державного соціального страхування в зв'язку з тимчасової втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за період з 01.10.2007 року по 31.12.2011 року.
За результатами перевірки складений акт № 11 від 18.01.2012 року, яким встановлено порушення ст. 1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» за період з 01.10.2007 року по 31.12.2009 року не сплачувались і не нараховувались страхові внески, внаслідок чого йому було донараховано страхових внесків на суму 5155 грн. 46 коп.
На підставі акту заступником директора виконавчої дирекції Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення № 8 від 30.01.2012 року, згідно якого відповідачу донараховано внесків в сумі 5155 грн. 46 коп., яке отримане відповідачем 06.02.2012 року, що підтверджується підписом на корінці повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ, (далі - Закон України № 2240-ІІІ), загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Згідно частини 5 ст. 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Виконавчі дирекції відділень підзвітні правлінням відділень та виконавчій дирекції Фонду та здійснюють свою діяльність від імені Фонду в межах і в порядку, передбачених статутом Фонду та положенням про виконавчі дирекції відділень Фонду.
Пунктом 4 частини 1 ст. 13 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» визначено, що виконавча дирекція Фонду здійснює контроль за правильним нарахуванням, своєчасною сплатою страхових внесків, а також забезпечує цільове використання коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Відповідно до пунктів 2 та 5 частини 2 ст. 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», страхувальники зобов'язані нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески; допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності обчислення та сплати страхових внесків, використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що обов'язок зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначений нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ.
Професійні спілки, у тому числі і Черкаська організація «Солідарні профспілки Черкащини», до якої сплачувались страхові внески відповідачем, не належать до робочих органів Фонду і не мають їх повноважень.
Колегія суддів зазначає, що законодавець не визначає інших осіб на отримання страхових внесків і здійснення страхових виплат, крім Фонду. Зміна установленого порядку нарахування та сплати страхових внесків шляхом укладання угод з іншими профспілковими організаціями нормами чинного законодавства не передбачено.
Сплата відповідачем страхових внесків до будь якої іншої професійної спілки не звільняє його від визначеного Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» обов'язку сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року № 2240-ІІІ, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожен день прострочення платежу.
У зв'язку з тим, що відповідачем у 10-денний термін фінансові санкції не були сплачені, директором Соснівської РВД відносно ТОВ «Гатунок» на підставі довідки № 165 від 02.04.2012 року було винесено рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду № 46 від 03.04.2012 року на суму 619 грн., в тому числі: штраф за несвоєчасне повернення страхових коштів у сумі 516 грн. та пеня у розмірі 103 грн. Рішення отримане відповідачем 09.04.2012 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Загальна сума заборгованості відповідача становить 5 774 грн. 46 коп. (5155 грн. 46 коп. + 619 грн.).
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо обґрунтованості адміністративного позову.
Доводи апелянта спростовуються вищенаведеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального та процесуального права, а тому ухвалене ним судове рішення можна вважати законним та обґрунтованим.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Гатунок» - залишити без задоволення, постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 червня 2012 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя О.Г. Хрімлі
Судді О.М. Ганечко
Н.М. Літвіна
Головуючий суддя Хрімлі О.Г.
Судді: Ганечко О.М.
Літвіна Н. М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2013 |
Оприлюднено | 04.03.2013 |
Номер документу | 29688577 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Хрімлі О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні